Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Munkin syömiset lähtenyt menee taas ihan päin ****** sen jälkeen, kun lääkäri meni jatkamaan jo 2kk kestänyttä sairaslomaa vielä koko kesäkuulla. Ja tällanen ongelmatapauskun on, niin nähtävästi se hirveä ahdistus sitten puretään siihen syömiseen/syömättömyyteen, vatsan kasvuun näennäisesti valaan kokoiseksi yms... prkl, ei voi muuta sanoa. Eiliset sapuskat tais olla:

8.30: ruisleipä päällisineen (minilätta, 1x ohuen ohut kinkku, 1x 5% aamupalajuusto, kurkkua), profeel jugurtti 175g, kahvia 2kp rasvattomalla maidolla

10.45: lisää kahvia

n.13: 100g seitiä, n. 2dl parsakaali-kukkakaalisosetta, 1 tomaatti, vähän salaatinkastiketta

16.00: mandariini ja pieni päärynä

Bodystep 60min

n.19: Rahka 250g, vähän vadelmia, 0,5 dl kb-keitto, funling-tiiviste, 2 Ruisleipää uunissa päällysteineen (tulee margariiniä/tuorejuustoa, vähän ekstrajuustoa sekä uutta sipulia, ohuenohutta kinkkua ja tomaattia)

Sit väsyttikin niin paljon, että jo ysiltä sänkyyn ja iltapalakin jäi syömättä... ja nyt sitä tässä sit kukutaan pystyssä ennen kolmea :wtf:

söin eilen:

aamulla klo 7.00:Puuroa ja raejuustoa,kahvia,vettä ja vitamiinit.

klo 12:00 kalkkunasalaattia ja vettä pari viinirypälettä ja kahvia.

klo 15:30 palkkari

klo 19:30 riisiä puol desiä,tonnikalaa purkki,raejuustoa ja tomaatti plus vettä.

klo 20:30 porkkana ja viinirypäleitä,vettä.

klo 22:30 rahka maustettuna fun lightillä.

...suurinpiirtei samallalailla jatketaan syksyyn asti...kyllästymisen iskiessä vaihdetaan hieman tuotteita.

Ongelmasyöjä minäkin.

Eilinen meni aika heikoilla eväillä:

klo 7: mukillinen kahvia rasvattomalla maidolla

klo 12: 2 pss Elovena Hetki-puuroa (omena-kaneli)

BodyPump 60 min

klo 19: prk Ehrmannia ja banaani

lisäksi paljon vettä ja light-jaffaa... :jahas:

juu, mut tavallaan passitettiin tänne...

Tässä mun tän päiväinen YRITYS syödä enemmän ja terveellisesti (kuulemma pieleen meni), kas näin:

aamiainen: ruisleipä+becel+kinkkuviipale
kahvia ja n.1dl raejuustoa, vähän lakkoja ja vajaa desi 30%vähemmänsokeria jogurttia

välipala: kulhollinen mansikoita

ateria: lihakeittoa kunnon annos ja viipale jotain itsetehtyä rieskaa, tehty puolikarkeista vehnäjauhoista...en tiedä miten terveellistä tai epäterveellistä sitten tuollainen leipä on (eli ei olisi varmaan pitänyt ottaa, mutta kun oli tuoretta ja kaikkee).

iltapala: 2 pientä viipaletta lisää sitä leipää ja pelkkää beceliä

en syönyt mitään herkkuja...jee

Mut tavallaan passitettiin tänne

Tässä mun tän päiväinen YRITYS syödä enemmän ja terveellisesti (kuulemma pieleen meni), kas näin:

aamiainen: ruisleipä+becel+kinkkuviipale
kahvia ja n.1dl raejuustoa, vähän lakkoja ja vajaa desi 30%vähemmänsokeria jogurttia

välipala: kulhollinen mansikoita

ateria: lihakeittoa kunnon annos ja viipale jotain itsetehtyä rieskaa, tehty puolikarkeista vehnäjauhoista...en tiedä miten terveellistä tai epäterveellistä sitten tuollainen leipä on (eli ei olisi varmaan pitänyt ottaa, mutta kun oli tuoretta ja kaikkee).

iltapala: 2 pientä viipaletta lisää sitä leipää ja pelkkää beceliä

en syönyt mitään herkkuja...jee

-Aamupalalle toinen ruisleipä päällisineen sekä vihanneksia. Lisäksi ota raejuustoa koko purkillinen yhden desin sijasta.
-Välipalalla sekoita mansikoiden sekaan maustamatonta rahkaa/jogurttia. Lisäksi vaikka pähkinöitä kourallinen.
-Lämpimälle aterialle keiton kanssa ainakin pari siivua kunnon leipää päällisineen. Lisänä kasviksia! Ruoanlaitossa öljy käyttöön!
-Toinen isompi ateria puuttuu! Eli mahduta se päivärytmiisi. Lihaa/kanaa/kalaa + riisiä/pastaa/perunaa/leipää + pehmeitä rasvoja + kasviksia.
-Iltapalalle leipien päälle kunnon proteiininlähdettä ja paljon, ja lisänä vaikka rahkaa tai raejuustoa tai vaikkapa munakas.

Edit. Vähintään siis viisi ateriaa päivittäin. Esimerkki energiansaannin jakautumisen suhteen: aamupala 400-500kcal, lounas 500kcal, välipala 200-300kcal, päivällinen 500kcal, iltapala 300-400kcal. Yhteensä 1900-2200kcal.

-Aamupalalle toinen ruisleipä päällisineen sekä vihanneksia. Lisäksi ota raejuustoa koko purkillinen yhden desin sijasta.
-Välipalalla sekoita mansikoiden sekaan maustamatonta rahkaa/jogurttia. Lisäksi vaikka pähkinöitä kourallinen.
-Lämpimälle aterialle keiton kanssa ainakin pari siivua kunnon leipää päällisineen. Lisänä kasviksia! Ruoanlaitossa öljy käyttöön!
-Toinen isompi ateria puuttuu! Eli mahduta se päivärytmiisi. Lihaa/kanaa/kalaa + riisiä/pastaa/perunaa/leipää + pehmeitä rasvoja + kasviksia.
-Iltapalalle leipien päälle kunnon proteiininlähdettä ja paljon, ja lisänä vaikka rahkaa tai raejuustoa tai vaikkapa munakas.

Edit. Vähintään siis viisi ateriaa päivittäin. Esimerkki energiansaannin jakautumisen suhteen: aamupala 400-500kcal, lounas 500kcal, välipala 200-300kcal, päivällinen 500kcal, iltapala 300-400kcal. Yhteensä 1900-2200kcal.

kiitti vastauksesta Aurora :) tuo kuulostaa aika paljolta...lisäksi pelottaa että lihon jos syönkin suunnilleen 1200kcal sijaan 2000...ja miksi niin ei muka kävisi?

toisaalta kyllähän ne herkutkin lihottaa yms. mistä tulikin mieleen, että miten ootte päässy herkkukierteestä eroon?
itselläni on aika vaikeeta olla päiväkin ilman herkkuja, viikosta puhumattakaan...mikä on ihan hirvee tilanne mulle, kun olen ollut pitkään kokonaan syömättä mitään herkkuja. toisaalta en nyt haluaisi enää siihenkään pisteeseen mennä, ettei muka koskaan saisi herkutella.

*syvä huokaus* Miten tämmöinen ketju liittyy punttimimmeihin?! :wall:

En lue enään koskaan.

*syvä huokaus* Miten tämmöinen ketju liittyy punttimimmeihin?! :wall:

En lue enään koskaan.

Mua nyt suoraan sanottuna vituttaa tollanen kommentti...jostain se on jokaisen alotettava.
jos ei jaksa kiinnostaa, kun vippien kommentit, nii ihmettelen miks ei tehä punttimimmit osiosta sellasta et vaan vipit voi kommentoida?!

syömishäiriöt (anoreksia ja bulimia) sitten erikseen...silloin olisi hyvä ihan oman terveytensä vuoksi kääntyä ammattilaisen puoleen.

Mua nyt suoraan sanottuna vituttaa tollanen kommentti...jostain se on jokaisen alotettava.
jos ei jaksa kiinnostaa, kun vippien kommentit, nii ihmettelen miks ei tehä punttimimmit osiosta sellasta et vaan vipit voi kommentoida?!

syömishäiriöt (anoreksia ja bulimia) sitten erikseen...silloin olisi hyvä ihan oman terveytensä vuoksi kääntyä ammattilaisen puoleen.

Tuskin tässä oli kyse mistään vipeistä..

En kyllä kehtaa edes kirjoittaa tänne tarkasta mitä tänään on tullut syötyä, mutta sanotaan että aivan järkyttävä määrä sokeria ja nopeaa hiilihydraattia eri muodoissa. Nyt on olokin sen mukainen.

Laitankin tähän alkuviikon yhden päivän syömiset, jos siinä olisi jotain korjattavaa? Voi olla että olen koostanut ruokavalioni ihan väärin ja se saa minut ahmimaan.

Klo 5.45
1dl kaurahiutale, runsas rkl pellavansiemen. Kuppi kahvia. Omena.

Klo 11
soijamakaronilaatikkoa kulhollinen+lastenruokapurkista pastakastiketta (ei muuten kannata kokeilla, aika mautonta). 2 tomaattia.

Klo 16
soijamakaronilaatikkoa kulho. 2 tomaattia. Omena.

Ja ilta menikin sitten kaikkea epäterveellistä syödessä. Onko liian vähän proteiinia ruokavaliossa, ja kannattaisi jättää hiilihydraatteja vähemmälle, vai onko vika siinä etten syö välipaloja? Olen tottunut syömään yleensä 3 ateriaa, se on liian vähän? Help!

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
En kyllä kehtaa edes kirjoittaa tänne tarkasta mitä tänään on tullut syötyä, mutta sanotaan että aivan järkyttävä määrä sokeria ja nopeaa hiilihydraattia eri muodoissa. Nyt on olokin sen mukainen.

Laitankin tähän alkuviikon yhden päivän syömiset, jos siinä olisi jotain korjattavaa? Voi olla että olen koostanut ruokavalioni ihan väärin ja se saa minut ahmimaan.

Klo 5.45
1dl kaurahiutale, runsas rkl pellavansiemen. Kuppi kahvia. Omena.

Klo 11
soijamakaronilaatikkoa kulhollinen+lastenruokapurkista pastakastiketta (ei muuten kannata kokeilla, aika mautonta). 2 tomaattia.

Klo 16
soijamakaronilaatikkoa kulho. 2 tomaattia. Omena.

Ja ilta menikin sitten kaikkea epäterveellistä syödessä. Onko liian vähän proteiinia ruokavaliossa, ja kannattaisi jättää hiilihydraatteja vähemmälle, vai onko vika siinä etten syö välipaloja? Olen tottunut syömään yleensä 3 ateriaa, se on liian vähän? Help!

Syöt liian vähän - kaikkea.

-Aamupala on aivan liian pieni: enemmän hiutaleita, jotain proteiininlähdettä ja enemmän rasvaa.
-Aamupäivällä joku pieni välipala olisi hyvä, esimerkiksi rahkaa/jogurttia ja hedelmä/marjoja ja pähkinöitä tai pari ruisleipää kunnon päällisillä.
-Lounaalla kulhollinen? Joku pieni kippo? Suosittelisin lautasmallia + lisäksi vaikka lasi maitoa ja ehkä leipääkin jos ruoka tuntuu hepposelta.
-Iltapäivällä välipalaa taas, sama kuin edellinen välipala tai vaikka pieni puurosatsi aamupalan tapaan.
-Illallisen voit syödä myöhemminkin, jos syöt välipalan 14-15 välillä. Syö kunnon annos makaronilaatikkoa ja lisäksi vaikka kunnollinen salaatti ja öljykastiketta päälle
-Itse saattaisin syödä vielä iltapalan, se voi olla pienikin. Vaikka teetä ja leipää tai pähkinöitä ja hedelmiä tai rahkaa, marjoja ja pähkinöitä tms.

Siksi varmaankin ahmit kun syöt päivin noin köykäisesti ja aivan liian vähän. Monet syövät tuon määrän ruokaa aamiaiseksi ja lounaaksi (ehkä enemmänkin :rolleyes:) kuin sinä koko päivän aikana, poislukien tietenkin kirjaamattomat ahmimiset.

Kiitos HeatN. Aloitan ihan sillä aluksi, että lisään aamupalalle vaikka paistetun munan puuron seuraksi ja opettelen syömään välipaloja :)

Kiitos HeatN. Aloitan ihan sillä aluksi, että lisään aamupalalle vaikka paistetun munan puuron seuraksi ja opettelen syömään välipaloja :)

lisää nyt vähän enemmän, kuin pelkkä muna. Enemmän niitä hiutaleita ja paistat muutamankin munan, jossei mikään muu prodelähde tunnu mieleiseltä (rahka/raejuusto etc). Aamupala on tärkein ateria!

Etkä koskaan sanonut, että mikä on kulho? siitä tulee mieleen joku säälittävä jälkiruokakippo, mihin mahtuu hädin tuskin kourallinen safkaa. Nyt sitten kunnon annoskoot peliin. Kuten Heatn sanoi, niin lautasmallin mukaan! Jos on jotain tuollaisa, kuin makaroonilaatikko, niin silloin sitä puolilautasellista ja puolet kasviksia/vihanneksia ja kaveriksi täysjyväleipää ja esim maitoa juomaksi.

Iltapala todellakin kehiin. Kun syöt tasaisesti pitkin päivää, niin ei synny noita "pskan ahmimisia". Pysyy katsos verensokeri hollillaan koko päivän.

Rasvoja liian vähän, eli siis öljyt kehiin. Lisäät sitä joka aterialle. ihan vähänkin on jo parempi, kuin ei mitään, näin aluksi.

Omaan kulholliseeni saa ihan reilun annoksen ruokaa silti, vetoisuus yli 5dl...

Saanko tarpeeksi öljyjä, jos paistan kananmunat (yms. muut ruoat) rypsiöljyssä, syön pellavansiemenöljyä 1-2tl ja sitten vielä esim. pähkinöitä kourallisen? Olen syönyt rasvaista kalaa noin kerran viikossa+tonnikalaa enemmän. VAI tarkoittaako öljyjen lisääminen vielä sitäkin, että laitan jotain oliiviöljyä salaattiin sekaan hieman? :confused:

voiko kuukautisten loppu vaikuttaa syöntiin? nimittäin nyt eilen ja tänää ruoka potkinu vastaan,pahasti.olen tässä 40min syöny 2dl mysli+raejuusto+soija+maapähkinä sekotusta ja ei uppoo.. viekä ois puolet jäljellä.

laitan kuitenki sen mitä söin eilen ja tänää:

Tiistai 22.7:
aamu : 2dl kuntokaura puuroo ja desi raejuustoa

päivä : Kanakasvislaatikkoa
Näkkäri+2meetua+juusto+kurkkua
raejuustoa
puoli mukia maito juomaa

iltapäivä : Kanakasvislaatikkoa
3 meetua+näkkäri+kurkkua
banaani

iltapala : mysli+soija+raejuusto sekotus

Keskiviikko 23.7:

aamu : mysli+soija
kananmuna

salitreeni--> palautusjuoma

päivä : nuudelia ja tonnikalaa purkillinen

iltapäivä : kanakasvislaatikkoa
desi raejuustoa
puol mukia maitojuomaa
näkkäri,3meetua ja kurkkua

iltapala : mysli+raejuusto+soija+maapähkinä sekotus.. jonka taidan jättää jo syömättä

päivällä vedin pari karkkii joista tuli huono olo, normaalisti ei tuu karkista huono olo (ainakaan noin vähästä) nälkä on muttakun ei mikään maistu parin suupalan jälkeen.

voiko kuukautisten loppu vaikuttaa syöntiin? nimittäin nyt eilen ja tänää ruoka potkinu vastaan,pahasti.olen tässä 40min syöny 2dl mysli+raejuusto+soija+maapähkinä sekotusta ja ei uppoo.. viekä ois puolet jäljellä.

... nälkä on muttakun ei mikään maistu parin suupalan jälkeen.

Itse en ole huomannut kuukautisten vaikuttavan mitenkään ainakaan ruokahalua laskevasti. Parannettavaahan tuossa syömisessä kyllä löytyy. Voisit ainakin lisätä reippaasti tuoreita kasviksia ja hedelmiä aterioihisi. Mä ainakin kaipaisin tuollaisten ruokien kaveriksi salaattia yms. ettei maistu liian "tunkkaiselta" ja onhan rehut erittäin tärkeitä muutenkin ravitsemuksen kannalta.

yleensä syön salaattia/hedelmiä mutta oli jäänyt pois eiliseltä ja toissapäiväseltä kun ei tohtinu melkei muutakaan syömään.kunto-ohjaaja valitti just viime viikolla että syön liikaa hedelmiä. tällä hetkellä ruoka maistuu ihan jees, oon vasta 15min syöny puuroo :rolleyes: ärsyttää vain kun ei meinaa millään mennä alas ja kun ruoka on jo jäähtynyt 30min jälkeen. kai se vaan oli kahden päivän syömishäiriö.

kunto-ohjaaja valitti just viime viikolla että syön liikaa hedelmiä.
Miten niitä voi syödä liikaa? Mä ymmärrän, jos sä korvaat kunnon ateriat hedelmillä, mutta sitten mä en ymmärrä, jos syöt kunnon ateriat ja niiden lisäksi hedelmiä... Hedelmissä on paljon kuitua ja hyviä hiilareita....

kyll syön kunnon ateriat ja niiden lisäks jotai hedelmii/marjoja.. ihmettelin kyll itekki et miten syön niitä liikaa..
yhen päivän eism: 1 omena, 1dl mansikoita, 1 banaani ja 1dl mustikoita.

kyll syön kunnon ateriat ja niiden lisäks jotai hedelmii/marjoja.. ihmettelin kyll itekki et miten syön niitä liikaa..
yhen päivän eism: 1 omena, 1dl mansikoita, 1 banaani ja 1dl mustikoita.

No just... Mikä anorektikko sun omaohjaaja on? älä nyt ihmeessä kuuntele sitä, vaan SYÖ ne hedelmät. Hedelmät on hyviä :thumbs: Sitten ymmärtäis, jos sä söisit pussillisen omenoita ja koko banaanitertun, mutta noista hedelmistä sä et kyllä tuu YHTÄÄN miksikään. Syösyösyö hyvä tyttö.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom