Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
chimney, ensimmäinen askel pois rasvakammosta on opetella ajattelemaan, että syöt sen ruokalusikallisen rasvaa, oli se sitten 5 tai 10 grammaa. Todellisessa elämässäkin ruokalusikat ovat eri kokoisia ja ruoka ei aina sisällä täsmälleen taulukon sisältämää kalorimäärää. Ei kukaan meistä voi tietää, paljonko se sinun ruokalusikallisesi painaa.

Mutta jos syön vielä 3 omegaa niin paljon saan ottaa oljyä?

Kalaöljykapseleissa on sitä rasvaa joku 1 gramma per kapseli ja sekin äärimmäisen hyvälaatuista, joten älä niistä huolehdi. Pyri vähintään 50 gramman rasvansaantiin joka päivä, mieluusti enemmänkin, äläkä koko ajan mieti grammoja vaan pyri siihen, että laadukasta saat syödä huoletta, kunhan syöt monipuolisesti ja säännöllisesti.

Finelissä luki että 1 rkl on 13,5 g...aika paljon!

Ei mun mielestä.

Mielestäni (hyvää) rasvaa voi syödä melko surutta, kunhan pitää kokonaisuudesta huolen. Eli ei samaan aikaan puputa pakettia valkoista leipää ja puolta pulloa oliiviöljyä. Riippuu aika paljon siitä, millaista ruokavaliota haluaa noudattaa (vhh, low-fat yms). Öljy, kala, avokado ja pähkinät ovat hyviä rasvanlähteitä, niitä kannattaa suosia ja jättää turhat transrasvat pois, sillä jo pääsee aika pitkälle.

Kovia rasvoja(?) saan lähinnä 2% raejuustosta ja viilistä ja 2 munankeltuaista viikossa, punaista lihaa en juurikaan syö ellei koulussa sitä tarjota (aika harvoin) ja kahviin lorautan silloin tällöin kevytmaitoa. Ennen söin noikin maitotuotteet rasvattomina...:rolleyes: (ennen en myöskään syönyt omegoita ja kaikki meni pannulle kuivana..:eek: ja tämä ennen tarkoitti vielä viime viikkoa...)

Kirjoitellaas nyt ylös syömisiä, kun taas kaipaisin pientä kommenttia... Ja jos joku vaivautuu kirjottelemaan, niin ne kyllä löytää tiensä mun ruokavalioon!!
Syömishäiriö oli jo hyvässä suunnassa kohti parantumista, mutta kesälomareissu sotki rutiinin ja söin reissussa ihan mitä sattui tekemään mieli (ei mitään kovin kevyttä safkaa) ja sen jälkeen oli sitten niiiiiiiiin paksu olo, että tuli aika hyvä takapakki tän paranemisen kanssa. Nyt hain sitten lääkäriltä vähän rauhottavia, jotta ne auttais tähän syömiseen liittyvään ahdistukseen, jos vaikka sitä kautta saisin takaisin sen rutiinin. Mä uskon, että kun sen rutiinin saan taas takasin, niin sitten taas painetaan täydellä höyryllä kohti syömishäiriötöntä elämää..toivottavasti. Niin paljon on mennyt rahaa terapiaan, etten halua jo ihan senkään takia vajota takasin niin alas. Oksentamisetkin on jo tullut takaisin kuvioihin, joten nyt on korkea aika tehdä jotain ja ÄKKIÄ!

Ja sitten sellanen kuitenkin suht tärkeä pointti, että olen todellakin sairaslomalla joten en tee edes kevyttä istumatyötä. Päivät kuluu muuten lähinnä kotona istuskellen, eli kulutuskaan ei mitään kovin suurta ole.. varsinkaan kun pituuttakin on mahtavat 154 ja painoa kamalat n. 56kg (eli tavoitteena olis ruokailujen normalisoimisen rinnalla saada sitten myös tiputettua muutamia kiloja, mutta TERVEELLISESTI tällä kertaa!!)

Eli tässä tän päivän syömiset:

8.30: Kaura100 -leivän toinen puoli (+minilätta, kinkku, aamupala 5%, kurkku), profeel jugutti 175g, pieni omena, CLA strong80 5ml

Jalkatreeni salilla, alkulämmittely 15min ja loppuun 20min crossarilla

11.45: treenin jälkeen 0,5dl protskua

13.00: Apetit kanttarellikeitto 400g, pari rkl raejuustoa (purkin jämät), ruisleipä (+samat päälliset kun aamulla)

17.00: Profeel cottifrutti, 1 cracotte tuorejuustolla (vähän venähti välipala kun tuli otettua pienet päikkärit ja sitten oli kaikenlaista hommaa, että en huomannut ajan kulua)

19.00: Ehrmann 250g, vadelmia vajaa dl, sok.ton mehukeitto vajaa 1dl, lesitiini reilu 1tl

n. 22: tulossa vielä varmaan raejuusto 200g + tomaatti, vitamiinit ja omegat

Betzy:Jos et itse ole huomannut niin syöt aivan liian vähän!Makaamalla vaan sängyssä sun peruskulutus on n.1600kcal (lisäks siihen vielä liikunnat) ja tosta ruokamaarästä et sitä kyllä saa....Eli olet koko ajan vajeella-->mitä todennäköisimmin sulla on säästöliekki päällä :jahas: Mainitset,että oksentelet taas mikä mitä todennäkösimmin johtuu siitä,että et syö tarpeeks ja päädyt ahmimaan.Nyt tyttö hyvä herätys!!!!!Pahinta mitä sä voit tehdä,on urheilla lujaa ja oksentaa!Sä oikeesti vaarannat terveyttäs nyt oikeen urakalla joten nyt korjaamaan ruokailuja.Sä et syö kun yhden kunnon aterian joka ei riitä mitenkään.Toinen lämmin ateria mukaan iltapäivälle,heti :) Lisäks,missä on sun vihannekset?Muutamaa kurkunpalaa ei lasketa vielä täyttämään tarpeellista määrää/pvä,samoin on hedelmien laita.Yks omena ja vajaa desi vadelmia on vielä aika vähän.Lisäile niitä myös päivälle,esim.välipalaan hedelmä mukaan. Oikeastaan kaikkia ryhmiä (prode,rasva,hiilari) saat lisätä ihan reippaasti kaiken kaikkiaan.Kun ateriarytmi ja määrät on ok,ei pitäis tulla pakkomiellettä ahmimiseen eikä :urjo:. Ilmeisesti hoidat sh:ta lääkärin kanssa? Puhu myös sen kanssa miten hallita sitä ahdistunutta oloa mutta älä missään tapauksessa vaan jatka tolla linjalla!!!Kuten jo sanottu,liikunta + bulimia on aivan hirvee yhdistelmä,ja jos et millään sitä usko niin kysyppä omalta lääkäriltäs mitä se voi aiheuttaa. Yhtenä voin mainita mm.neste-ja suolatasapainonhäiriöt --> rytmihäiriöt --> pahimmassa tapauksessa äkkikuoleman riski.

Nyt vaan parantelemaan niitä ruokamääriä ja jatkamaan sillä oikella linjalla,kyllä se siitä :thumbs:

Toi toinen lämmin ateria tuntuu vaan kovin liialta, kun käytännössä makaa kotona.. mutta ehkäpä mä koitan saada sen nyt mukaan, tuntu kuinka vaikeelta tahansa. (vaikka sitten lääkkeiden avulla näin aluksi, jos ei muuten onnistu.)

Vihanneksia tulee yleensä kyllä syötyä paljon enemmän, lähes joka päivä esim. pari porkkanaa raasteena tms. ruoan lisäkkeenä. Tai sitten ihan kasvisruokaa, johon yritän lisäillä esimerkiks raejuustoa, että sitä protskuakin tulis ees vähän.

Mun oksentelut ei liity ahmimiseen mitenkään (eikä oo ikinä liittynytkään, vaikka sellaset 8 vuotta "harrastin" sitä välillä enemmän välillä vähän vähemmän. "Parhaimmillani" oli pakko oksentaa porkkanan ja kuivan näkkärin jälkeen).
Tällä hetkellä saatan oksentaa esim. aamupalan (siis se 1 leipä, jugurtti + omppu) tai jonkun muun ruoan jälkeen. Sitä nyt ei onneks oo tapahtunut vielä kovin montaa kertaa tän takapakin alkamisen jälkeen (yritän taistella vastaan hampaat irvessä, koska en mä siitä enää edes saa sitä mitä ennen, nykyään se vaan vituttaa ja kunnolla), mutta tiedän hyvin itekin, että yksin kerta on jo aivan liikaa... siitähän se ikävä kyllä yleensä lähtee, varsinkin kun on joskus aikoinaan ollut hyvin tuttua hommaa.

Ikävä kyllä tällä hetkellä ei oo enää edes mitään hoitokontaktia lääkärin kanssa. Syömishäiriökeskuksessa kävin terapiassa, mut nyt ei yksinkertaisesti oo rahaa siihen ja oma lääkäri terveyskeskuksessa lopetti, joka oli luvannut, että voin tulla vaikka kontrollikäynneille sinne sillon tällön kun siltä tuntuu, vaikkei se juuri mua voikkaan auttaa.. Kaikki helpottais niin hirveesti kun pääsis takas töihin ja sais elämään joten muutakin sisältöä ja sen normaalin arkirutiinin... mutta se ihanuus sitten vasta joskus hamassa tulevaisuudessa, todennäköisesti menee reilusti ens vuoden puolelle ennen kun käsi on saatu taas jonkunlaiseen työkuntoon..

Mutta koitetaan nyt lisätä ainakin se toinen lämmin ruoka näin aluksi. Tai jos ei lämmin ruoka onnistu, niin ainakin sitten jotain muuta vähän enemmän (kun se eilinen 1 prk ehrman:down:).

Kiitos vinkeistä! :haart: Mä todellakin tarviin perseelle potkimista tällä hetkellä! Ja koska mulla ei oo mitään halua enää takaisin sinne sairauden syövereihin, tai siis ainakaan syvemmälle sinne, varsinkin kun OLIN jo niin hyvällä mallilla menossa kohti parempaa elämää, niin pakko niitä vinkkejä on myös noudattaa!!!!

Sen verran vielä, että mä sain noin mutu-tuntumalla laskettuna noista eilisistä safkoista jotain siinä 1400 kcal paikkeilla, etten oikein usko, että säästöliekki vois olla kyseessä, kun sen verran vähän tota pituuttakin on, ettei se kulutus mitään kovin huimia lukemia voi olla kotona maatessa.. Kyllähän sitä varmaan vähän pitäisi nostaa, ainakin treenipäivinä, mutta samalla kun olis tavoitteena kuitenkin saada muutama kilo pois, että vaatteet mahtuu taas päälle, niin en oikein tiiä, että kuinka paljon sitä ruokaa sitten uskaltais lisäillä...

Betzy: Se toinen lämmin ateria tekee kuule ihmeitä psyykelle ja fysiikalle! Kannattaa ottaa se mukaan sillä juuri nämä 'lämpimät ruuat' pitää ajatukset terveinä, positiivisina ja poissa syömishäiriöstä! Itsekin olen juuri lähiaikoina (myös syömishäiriöistä-taustaa) alkanut totutella taas normaaliin säännölliseen rytmiin ja jokainen ihminen ansaitsee kyllä kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Minäkin syön vähintään ne joka päivä, sain pehvani ylös sohvalta tai en. Liikuntapäivinä tarvitsee tietenkin vielä enemmän, itse syön jo hyvällä omalla tunnolla sen +- 2000. Se tuntuu oikealta.

Kannattaa kokeilla mikä juuri sinun kropan pitää käynnissä ja yrittää puskea eteenpäin! Ei voi tietää mitä hienoa löytää ennen kuin kokeilee. Aina voi palata takaisin jos ei ole tyytyväinen. Onnea~~

Edit: Niin, ja mieti motiivejasi. Urheiletko saadaksesi täydellisen kropan/ polttaaksesi kaloreita vai urheiletko koska nautit siitä ja se on sinulle enemmänkin sielunhoitoa, rajojen rikkomista ja hyvää oloa? Minun motiivini ovat vähitellen alkaneet muuttua yhä enemmän ja enemmän jälkimmäisiksi. Muistan miltä tuntuu nauttia liikkumisesta, huomaan kuinka kehosta täytyy huolehtia ravitsemalla sitä ja antamalla sille välille lepoa. Jos ei ole ystävä oman kehonsa kanssa, se alkaa temppuilla: tulee vammoja ja kipuja ja yhtäkkiä huomaa ettei voi urheilla ollenkaan! Onko se sitten paras vaihtoehto? Se että tulee kuukausien tauko liikuntavamman takia? Kroppa ei myöskään kehity ilman kunnon ravitsemusta joten silloin sitä timmiä kroppaa ja tuloksia kunnossa ja fysiikassa on kai turha odottaakaan. Tässä vähän näitä asioita mitä olen alkanut tässä tajuta itsekin vähitellen :]! Se 'timmi', hyvinvoiva kroppa on kuin palkinto hyvästä keho-mieli yhteistyöstä, joka tulee urheilun sivussa, jos on kaikki kunnossa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Usko pois Betzy,kun saat syömisten rytmityksen ja määrän (syöt siis TARPEEKS) kuntoon niin se helpottaa tota "pakkoa" oksentaa.Liikuntapäivinä sun vaan tarvii tylysti nostaa ne ruuat tarpeeks korkeelle mut yhtälailla pitää huolta,että et syö liian vähän lepopäivinä.Kyllä säästöliekki voi olla päällä vaikka "luulis" syövänsä hyvin,koska jos sä säännöllisesti syöt liian vähän kun sun keho kuluttaa jo vaan levossa --> säästöliekki pukkaa hyvinkin pian päälle.Unohda nyt noi laihdutuspuheet ja hoida ENSIN sun pää kuntoon ja vasta sitten mieti tollasia,jos sillonkaan! Jos sä koko ajan pidät paineita tosta laihtumisesta,sun paraneminen ei kyllä etene.Pitää osata antaa keholle aikaa korjata itseään joten sun pään sisällä tapahtuva maailma tarvii myös aikaa paranemiseen.Helppoa tietä siihen ei ole.

Jos sulla nyt on ongelmia sen toisen lämpimän ruuan lisäämisestä ruokailuihin niin miten olis et alkuun otat sen mukaan vaikka vaan hyvin pienenä annoksena? Ei sen tarvi olla megaiso jos se ahdistaa mutta sun elimistös tarvitsee sitä!Rasvaa myös aterioille (hyviä rasvoja siis) lisää niin se jo tekee ihmeitä.Muistathan myös sen,että kun oksentaminen loppuu (ja sehän loppuu,eikö niin?;)) ja alat syömään "täysin" normaalisti niin sun keho saattaa kerätä nestettä alkuun mutta SE EI OLE LIHOMISTA!! Se tippuu pois kun aineenvaihdunta normalisoituu.Haluatko sä elää sh:n kanssa koko loppuelämäs?Tuskin ja jos sä olet sitä mieltä niin sillon sun on vaan tehtävä ne muutokset joitten sä tiedät olevan sun keholles hyväks.Viime kädessä kun jokainen päätös lähtee omasta itsestä niin voi tuntua vaikealta mutta tukea löytyy aina :) Nyt sun on vaan pakko ryhdistäytyä ja tajuta ne tosiasiat mitä paraneminen vaatii!Ja kaikella rakkaudella sanon nämä :haart: :)

No en todellakaan halua elää sh:n kanssa loppuelämääni, no way!! Sen verran paljon on tullut laitettua jo ihan rahaakin noihin terapiakäynteihin, että se ei todellakaan oo vaihtoehto.

Kiitos teille Deraia ja Sabi, kun jaksatte kirjoittaa. Molempien kirjoituksissa hirveesti ajattelemisen aihetta. Tää sairasloma ei oikein edistä tätä paranemista, mutta eipä kai se saa silti olla mikään tekosyy. Nyt tää tyttö laittaa ittensä ruotuun! ;)

Vaikka tää mun koko sairasloma ja käsikirurgeilla juokseminen ja ihmettely saakin masentumaan, niin kai se mielikin on virkeempi, kun syö kunnolla. Ei se sitä harmitusta ja "masennusta" tietenkään kokonaan tule poistamaan, muttei kyllä ainakaan pahennakaan sitä.

Siinä helposti käy niin,kun paljon joutuu olemaan paikallaan ja ns."itsensä kanssa" ainoostaan niin alkaa vatvomaan ja vatvomaan samoja asioita joten se itse asiassa pahentaa siinä mielessä tilannetta.Jos vaan mahdollista niin käy vaikka pyörälenkeillä tai kävelemässä koska raittiissa ilmassa olokin helpottaa (tosin ilmat nyt ei oo mistään parhaimmasta päästä) fiilistä,liikunta yleensä jelppaa aina.Siihen kun saat ruokailut toimimaan kunnolla niin sillon ollaan jo hyvällä tiellä :D

Älä turhia stressaa siitä painosta vaan yritä pitää mielessä että ittes takiahan sä haluat parantua ja ittes takia sun tarvii korjata se vinksahtanut ajatusmaailma.Pidä huolta että saat vitamiineja tarpeeks ja jos pimeeseen aikaan yleensäkin väsähtää pahasti niin D-vitamiinilisä auttaa paljon :hyvä:

Hihii, mä oon syöny "jo" kolmena päivänä peräkkäin 2 lämmintä ruokaa!!!! Tästä se lähtee!!
Edellisestä kerrasta onkin useita vuosia aikaa...

Hienoa Betzy!! Eikös tunnukin hyvältä? Miusta tuntuu ainakin mahtavalta verrattuna entiseen. Siitä se lähtee! :dance:

Haluan kiittää teitä punttimimmit siitä esimerkistä jonka olette antaneet minulle! Vihdoin uskallan syödä, reilustikin terveellistä ruokaa, kroppani toimii ja salireeni näkyy jo jonkin verran :D Takana kaikenlaista ei-niin-tervettä laihdutusta-lihomista-kuntoilua, ja salireeniä en ole edes aina jaksanut fyysisesti tehdä. Kehitystä ei tapahtunut, koska olin niin uupunut kalorivajeessani. Olen taistellut normaalin, terveellisen syömisen kanssa iäisyyden, ollut normaalipainossa joskus, sitten reilusti ylipainoinen, mutta nyt olen työntänyt vaa'an piiloon :) Aina kun minua on ahdistanut, olen tullut lukemaan teidän syömisiä ja treeniohjelmia, sillä olen saanut itseni uskomaan että pitää syödä että kehitystäkin tulee! Yritän lakata laskemasta kaloreita, vaikka rasvasta/painosta tahdonkin eroon, haluan juurruttaa nämä elämäntavat itseeni ja tästä edespäin keskitynkin 5 päivittäisen aterian syömiseen, terveellisesti! Sekä tietenkin salireeniin, jonka lisäksi pyrin liikkumaan muutenkin ihan vaan hyvinvoinnin tähden. Kiitos siis teille kaikille, joita syvästi ihailen! Huoh, anteeksi vuodatus, meni vähän :offtopic:, joten tässä tämän päivän syömingit, lievää herkuttelua havaittavissa:

Aamiainen: klo 06.30 Puuroa puoli lautasellista ja 10g pellavansiemeniä (ei vain uponnut!), 2 täysjyväpaahtoleipää, margariini 30 %, juusto 17 % 20g, kurkkua, kahvia

Välissä: omenanektari 2,5dl

Lounas: kasvishernekeitto, sinappi, ruisleipä+marggis 40 %, maito 2dl, hieman salaattia, pannukakkupala ja hilloa

Kahvi

Päivällinen: Kalkkunanakki-munakas, paprikaa, 2 ruisleipää+ margariini ja juusto

Salin jälkeen: soijaproteiini 30g

Iltapala: ehrmann 250g ja mansikoita

Kirjoitellaas nyt tänne tän päivän syömisiä ja suunniteltuja syömisiä, kun tuntuu että sujuu edes pikkasen paremmin :) (Kopioitu kiloklubin sivulta ja sitten vielä vähän muokkailtu, siksi vähän ehkä hassun näköinen)

AAMUPALA (n.9.00)
* 1.00 dl kaurahiutale
* 5.00 g Lesitiinirae, reformi-keskus
* 70.00 g Raejuusto,valio

Jalkatreeni + crossarilla alkulämmittely 15min + lopuks 40min
65.00 g Palautusjuomajauhe (n.klo 12.00)

LOUNAS (n.13.30)
* 280.00 g Eines, bolognan spagetti, hk
* 1.00 kpl Porkkana, iso
* 50.00 g Raejuusto 2%
* 1.00 kpl Tomaatti, iso
*

VÄLIPALA (n.16.30)

* 1.00 kpl Omena, ulkomainen, kuorineen
* 1.00 viipale Cracotte, täysjyvä, Jyväshyvä
* 1.00 rkl Kasvirasvalevite, 28%

PÄIVÄLLINEN (n.19.00)

* 250.00 g Maitorahka, rasvaa 0.2%, ehrmann
* 1.00 Ruisleipä päällisineen (=minilätta, kinkkusiivu, aamupala 5%)
* 1.00 kpl satsuma

ILTAPALA

* 200.00 g Raejuusto
* 1.00 kpl Tomaatti, iso

Noin 1470 kcal (hh46%, pr35%, r19%)

Rasvoja taitaa tulla vähän liian vähän ja sitten päivällinen vois kai olla pikkasen isompi. Ehkä mä yritän lisätä sinne vielä toisen leivän, mutta katotaan nyt mitä pää sanoo siihen... Sillon olis kalorit noin 1600 kieppeillä...
Toi palkkari tuolla auttaa kivasti lisäämään kaloreita, oli vissiin ihan hyvä ostos :)

Miullakin menee jo ruuan suhteen hyvin, mutta haluaisin kysyä kalorimääristä. Kulutan lähes joka päivä 2000 kalsua ja joskus melkein 2400. Kuulostaa jo niin gigalomaaniselta luvulta että uskaltaakos sitä edes syödä täyteen :D. Heh. Helposti 2000 saa kokoon, mutta sitten jää sellaisia 300-400 vajeita kummittelemaan viikon ajalta ja tarkoitus ei ole toki kutistua hirveästi. Eli, uskaltaako tällainen pikkuinen nuori naikkonen syyä nuin hirmuisesti joka päivä ihan hyvällä omatunnolla :rolleyes:? Tuleeko säästöliekki noista vajeista vähitellen?

Liikuntoina esim. tänään 1h 45 minuuttia juoksua ja yhteensä 3 tuntia kävelyä, lisäksi hieman lihasten venyttelyä ja vatsalihaksia ja porrastreenejä kotimatkalla.

Sabi: Juu-u, kyllä voit syödä kaiken sen minkä kulutatkin sillä se on tasan +-0 sillon eli et liho etkä laihdu :) Jos haluut lihasta saada lisää, niin kalorit TÄYTYY nostaa plussan puolella. Ei säästöliekki ihan heti iske päälle mutta sulla voi olla vielä niin, ettei aineenvaihdunta ihan täysin ole normalisoitunut joten on vielä tärkeempää pitää huoli siitä, et syöt vähintään sen mitä kulutat.Hienoa ja ihanaa kuulla, että olet paranemisen kauniilla tiellä :hyvä:

Betzy:Upeeta, että olet saanut syömisiä kuntoon! Jos ite jotain tohon sanoisin (koska muutokset vaatii kumminkin aikaa) niin miksi syöt raejuustoa esim. 70g tai 50g? Lisää ne automaattisesti 100g:n, tulee prodea ja kaloreita lisää helpolla tavalla,vaikkei nyt ihan huimasti :) Lisäks,kun noi rasvamäärät on aika alhaset niin lorautappa sinne ehrmannin joukkoon se 1-2rkl öljyä (rypsiöljy on :thumbs:) niin saat nostettua hyvin helpolla keinolla rasvoja. Oikeestaan kaikkeen ruokaan voi sitä öljyä lätkiä mukaan,se kun vaan tekee niiiiin hyvää iholle, hiuksille, kropalle ja myös psyykelle :D Päivällisen vois ajan kanssa sitten muuttaa ihan oikeaks ruuaks ja syödä iltapalalla sitten vaikka raejuuston seurana sen rahkan yms. mutta pikku hiljaa ne muutokset onnistuu! Tsemppiä!;)

Mulla olisi nyt ajatuksena aloittaa sellainen pieni muotoinen "kiristely dietti".
...luulen että vois jopa olla ihan hyvä asia, että syön jonkin aikaa pelkistettyjä ruokia joissa on hyvät ravinto arvot.

Ajattelin toteuttaa homman seuraavasti:
N. 1200kcal vrk

Aamiainen: 2 täysjyvä leipää ja leikkelettä + beceliä ja sitten joku hedelmä tai kasviksia n.300kcal

Päivällinen: kanaa/kalaa/vähärasvaista max 10% lihaa ja kasviksia+ n. kourallinentäysjyvä pastaa tmv.
+kasviksia n. 500kcal

Iltapala: rahka+ 1rkl rypsäriä ja pari rkl prode-jauhetta n.300kcal

+ 2 välipalaa...tosin ongelmaksi muodostuu vähän se, ettei niille jäisi hirveästi mitään syötävää...tyyliin 50kcal per välipala :rolleyes: enkä muutenkaan keksi mitä välipaloilla dietin aikana kannattisi syödä.

Jotain neuvoja siis kaipailisin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom