Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu

mgw

Liittynyt
15.11.2007
Viestejä
31
Tuolla toisella Mitä söit tänään/eilen? threadilla olevassa keskustelussa tuli esiin, että olisi hyvä aloittaa uusi ketju syömishäiriöisille. Ajattelin, että tämän threadin alle voisivat kirjoittaa ne, joilla on ongelmia täysipainoisen ruokavalion koostamisessa oli se sitten syömishäiriön tai jonkin muun asian vuoksi. Viisammat voivat sitten neuvoa ja kommentoida :worship:

Myös aloittelevat ruokavalion koostamiseen perehtyvät voivat laittaa tänne syömisiään ja kysyä neuvoja/kommenttia niistä asioista, jotka ovat jäänet itselleen epäselviksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan on persiilleen mennyt taas viikko näitten syömisten kanssa. Joka päivä vetelen vaan puuroo ja sosekeittoa.
Tänään:
Klo 12:30 puuro (40g hiutaleita), 100g raejuustoa ja pari vadelmaa
Klo 17:00 porkkana 60g
Klo 18:30 eli siis kohta tulossa sosekeitto (250g pakastevihanneksia sis.parsa-kukkakaali ja porkkana), 0,5dl maitoa, 0,5dl 4% kermaa, 80g herkkusieniä, 80g kesäkurpitsaa, 2 näkkileipää, 10g minilättaa, 2 kalkkunaleikkelettä, 55g raejuustoa.
Illemmalla sitten iltapala... joko kaks leipää kalkkunaleikkeellä, minilättalla ja raejuustolla tai sitten puuro ja 100g munanvalkuaisia vaahtona.
Porkkanaa napostelen ihan varmaan n. 200g ja sitten ennen nukkumaan menoa 250g rahkaa, 15g soijarouhetta, pikkasen öljyä, kookoshiutaleita.

Viimeksi päivällinen on ollut kiinteetä ruokaa neljä päivää sitten ja sitä ennen oli taas vaan keittoa.
 
Mulla tänään:

aamu klo 07 : porkkana, kahvia mustana pari kuppia
lounas klo 11.30 : salaattia(tomaatti+salaatti+kurkku)
välipala äsken: 200g seitiä, 2x keitetty kananmuna, höyrytettyä parsakaalia...
Sitten vielä join "jäkiruoaksi" rasvatonta piimää ja päässä jotenkin vinksahti, oksensin sitten sen piimän. Yök,tiedän.
Illalla syön purkin tonnikalaa ja pätkän kurkkua.

Gosh, viime aikoina olen taas oksennellut vaikka syön aina ihan terveellistä ja suunnilleen puhdasta ruokaa..
Laihduin viime kesänä aika lailla. Nykyään olen lähes normaalipainoinen, mutta viime viikolla eräs valmentajani sanoi että "näytän tosi kauniilta nykyään". Tarkoitti siis sitä kun painoni on noussut 8kg. eli mun korvissa "olet lihonnut ihan v*tusti"..
Ajattelin siis alkaa taas alkaa laihduttamaan.

Ei ole tarvetta kommentoida syömisiäni, tiedän kyllä itsekkin miten rakennettaisiin tasapainoinen ruokavalio mutta en juuri nyt kykene siihen.
 
Mulla on toi ongelma lähinnä liikasyöminen.
Makeaa menee niin paljon, että yököttää ja vatsaa koskee, ja USEASTI! eI VAAN PYSTY LOPETTAMAAN.
Tänään aamiainen ok: ruisleseitä+puurohiutaleita+jugurttia+raejuustoa=mössöä ja mandariini. Mutta parituntia sen jälkeen söin kuivakakusta 1/3 osan (eli n.8-9palaa /paljon sokeria,rasvaa ja vehnajauhoja) teen ja light colan kanssa. Tuloksena morkkis, sika pahaolo ...:itku: Otimpa sitten 2 Metalax tablettia, kun tiedän että kohta maha turpoaa ja on kipee, sekä jumissa.
Ennen lenkkiä join lasin piimää, jossa vähän leseitä. Ja lenkin jälkeen kasviksia+ ruisleipää2kpl, jossa levite+salaattia+tomaattia+paahtopaistia ja vielä omena.
Ajattelin aloittaa kromi kuurin, jos helpottaisi ahmimiseen ja kävin vielä ostamassa Evolutionin CRP rasvanpolttajaakin. :whip: Tää vaa on ahmimista ja rankaisua vuorotellen!
Tulipas tilitettyä, sorry kauheesti!
 
Katti, oletko koskaan kokeillut syödä aamulla runsaammin? Mulla ainakin heti tänään esim kun olin syönyt vain pari leipää päällisineen, iski siinä parin tunnin päästä kaamea himo kaikkeen makeaan. Yleensä siis oon heittänyt aamiaiselle vielä ainakin purkin rahkaa eikä pahemmin tule himoja..


Ja yleisesti tästä threadista piti kommenttia heittää sen verran, että toivottavasti tästä kuitenkin tulee sellainen parantumismyönteinen eikä mikään kukaan syö vähiten.
Vaikkakin neuvoja täältä saa rukailuunsa, niin muutokset eivät tapahdu hetkessä, mutta tavallaan kai aika turhauttavaa lukea, jos ei edes jaksa yrittää ja haluaa vaan rypeä siellä mudassa.
 
Äh, en nyt tiedä saanko ihmiset tästä niskaani, mutta jotenkin vaan pohdituttaa, kuuluuko pakkomielteisesti laihduttavat/syömishäiriöiset kuitenkaan tänne foorumille, jos muutoksen halua ei välttämättä ole? SYLIn keskustelupalsta on oiva tukipiste ainakin aluksi ja ylipäätään mielestäni ongelmia olisi parempi puida syvemmin jonkun asiantuntijan kanssa.

Kenellekään tätä sen kummemmin tarkoittamatta, itsekin kys. asioiden kanssa painineena.
 
Miksi ne tällä palstalla ois jos eivät halua muutosta? Se ei vaan aina oo niin helppoa vaikka järki sanoiski että pitää muuttua. Minusta on varsin hyvä että myös täällä siitä puhutaan ja tuetaan. Jo se että täällä on ja lukee asioita minusta on sen merkki että muutosta haluaa parempaan ja terveellisempään suuntaan. Rohkeasti vaan kaikki tänne kertoon ruuista ja tukea antavaa neuvoa. Tälläkin palstalla on monia joilla on ongelmia sen syömisen suhteen.. joskus jopa liian terveellisen... ja että ei ihan aiheen viereen mene niin ilmottaudun kyllä ihtekkin syömishäiriöiseksi vaikkakin ruuan suhteen nyt onkin parempi kausi menos :) Onnea ja Vahvuutta vaan kaikille jotka taistelee asian kanssa. Minun neuvoni on se että puntari piiloon ens alkuun ja syyä 3h välein proteeni pitoista niin pysyy himot kurissa ja toisaalta elimistö oppii hyvin säänöllisen rytmin
 
Mä näkisin parhaaksi, että on tämä oma keskustelutopic heille, jotka oikeasti haluavat parannusehdotuksia ruokavalioonsa, tekevät niitä muutoksia sitten omatoimisesti ja kysyvät vielä, jos jotain epäselvää jää. Toivoisin tietenkin, että tästä tule sellaista ketjua, joihin aina saa sanoa samat ja taas samat vastaukset vaan että tosissaan myös luettaisiin ne vastaukset huolellisesti ja opeteltaisiin itse tekemään muutoksia, eikä odotettaisi, että muutokset tulevat ulkoa päin. Anteeksi aikamoinen kärjistys mutta you know what I mean? Vain sillä tavoin tästä topicista on hyötyä heille, jotka sitä haluavat!

Punttailu itsessään voi olla hyvä suunta heille, jotka kokevat syömisen vaikeaksi ja kitudiietit tutuiksi ja oman kehon kuva hieman vääristyneeksi. Kuitenkin edelleen kehottaisin, että jos syömisistä on hurjan paljon haittaa henkisesti ja sosiaalisesti, oikea paikka niiden ratkomiseen ei ole tämä keskustelupalsta (sopinen myös epäillä ettei varsinaisesti ja ainoastaan mikään muukaan nettipalsta) vaan ammattiauttajien tuki. Täällä voidaan antaa neuvoja ja vinkkejä mutat toteutus jää jokaisen omaan arkiseen elämään.

Anteeksi pitkä vuodatus. Sitten asiaan.

Sindy
, mun mielestä sun ruokavaliosi näyttää siinä mielessä hyvältä, että syöt tasaisesti ja myös lämpimän aterian mutta ongelmasi on liian vähän syöminen. Sun ruokavaliostasi ei taida tulla oikeen mitenkään tarpeeksi energiaa eikä hiilareita, prodeja eikä rasvaa. Aamulla lisäksi vaikka hedelmää tai isompi annos puuroa. Välipalasi on ihan olematon: syö vaikka leipää päällysteillä tai jogurttia ja pähkinöitä. Lämmin ruoka näyttää ihan hyvältä, toki voit joskus syödä muutakin kuin keittoja? Perinteisellä lautasmallilla perunoita/pastaa/riisiä, kanaa/lihaa/kalaa/tofua ja sitten kasviksia ja vaikkapa lasi maitoa. Illalla sitten vielä toinen satsi puuroa tai munakas ja pari leipää ja myöhemmin vielä tuo rahkasatsi esimerkiksi hedelmä/marjalisällä.

piiulille sanoisin samat ohjeet. Ruokavaliosi tosin näyttää todella vähäenergiseltä hiilihydraatittomalta mutta myös miltei rasvattomalta. Syöt aivan liian vähän ja yksipuolisesti. Rasvaa ei näy missään, ei myöskään kunnollisia (tarkoitan nyt siis energisesti) hiilareita. Ei tuossa taida proteiinejakaan paljon olla absoluuttisesti vaikkakin suhteellisesti on aika paljon. en nyt lähde suorilta käsin tekemään ateriaehdotuksia kun en tiedä oikein mitä haluat ruokavaliollasi noudattaa. Suosittelisin kuitenkin ettet noudattaisi mitään erityisruokavaliota vaan lähtisit kokoamaan päivän ruoat ihan perus suositusten mukaan, huomioiden kuitenkin, että myös proteiineja tulee.
 
Jeps, minä tosiaan saan kaloreita tuosta syömisestä aivan liian vähän. Kohta kaksi viikkoa mennyt 1250 kcal. Tänään päivällä vain napostelin pari rusinaa, suklaakastiketta sormenpään verran, kirsikkatomaattia ja salaatinlehti. Mutta, näiden kaloreita en laske... noh, ei niistä niin paljoo tulekkaan että se mitään merkitsisi.
Minä TODELLAKIN haluan parantua mutta se on niin vaikeaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tosiaan alkaa syömään kunnolla. Illalla sapuskaa menee ihan kiitettävästi, tottakai kun olen kituuttanut päivällä niin vähillä. Tämä pitäisi ensimmäiseksi muuttaa. Eli syödä päivällä enemmän ja vaikka illalla sitten pikkasen vähemmän.

Keittoa olen syönyt nyt monta päivää sen takia, kun se on ollut ainut ruoka mikä on pitänyt minun nälkääni edes hetken. Kaloreitahan tuossa keitossa ei ole juurikaan mitään, mutta määrällisesti yli puoli litraa+näkkärit ja raejuusto. Eli nyt mun vatsa on siinä tilassa, että mikään pari pottua ja seitifile ei pidä mun nälkääni loitolla kun tunnin korkeintaan.

Tämän päivän syömiset siis
Klo 12:00 Puuroa taas... rupee sekin pikkasen tökkimään. Hiutaleita oli se sama 40g, valkuisia vaahtona 100g, pellavansiemeniä 2g (tätä määrääkin kun uskaltaisi nostaa), 5g minilättaa, suklaakastiketta 2g. Tämän jälkeen oli melkein heti nälkä.
Klo 18:30 Seitifile 100g, herkkusieniä (säilöttyjä 114g), näkkileipä, 5g minilättaa, parsa-ja kukkakaalta 100g, perunoita 140g(kuorineen, ilman rasvaa, uunissa), 50g raejuustoa.

Kello on nyt 21:00 ja söin äsken yhden porkkanan 66g. Mulla on jo nyt ihan hirveä nälkä.
En vaan anna itselleni lupaa syödä, jotta voin syödä vielä myöhemminkin.

Iltapala ykköseksi ajattelin syödä taas puuroa (sama kun aamulla), valkuaisten tilalle raejuustoa 100g. Tekis kauheesti mieli jotakin muuta, mutta ei ole munia että voisin tehdä munakkaan ja pää lyö tyhjää...

Sitten vieläkin myöhemmin syön tuon rahkan soijarouheella ja vadelmilla... Mukana myös huimat 2g öljyä. Vetäsen sitten varmaan vielä jossakin vaiheessa 200g porkkanaa, 100g kesäkurpitsaa, 2 kalkkunaleikkelettä ja omenan... Nämä on ollut ne perinteiset iltanapostelut. Jos noikin vaihtas johonkin "ravinteikaampaan" niin hyvä olisi. Kaloreitahan noista kasviksista tulee n. 117 + 2 leikkelettä 26,4kcal. En vaan keksi mitä söisin sen tilalla?

Tänään jopa liikuin, mikä oli jo ihme. Kävin kävelyllä mikä kesti n. 40 minuuttia ja suurimman osan ajasta menin aika reipasta vauhtia poikaystävän laahusten perässä.
Paino oli aamulla 46,7kg. Tavoite olisi, kolmessa kuussa n. 6 kiloo lisää... Onnistuukoha tämä?
 
Paino oli aamulla 46,7kg. Tavoite olisi, kolmessa kuussa n. 6 kiloo lisää... Onnistuukoha tämä?
Älä mieti niinkään sitä, että pitäisi jossain tietyssä ajassa tulla tietty määrä kiloja lisää, vaan koeta hiljaksiin opetella syömään enemmän, kyllä se painokin siitä sitten alkaa nousta. Lisäile jokaiselle aterialle vähän jotakin, ihan tavallisia ruokia, leipäviipale sinne ja toinen tänne, jukurttia tai rahkaa johonkin väliin, proteiinipatukka välipalaksi, hieman enemmän puuroa ja useampi kalkkunasiivu, uusia ruokia (vaikka kevyitä olisivatkin). Niin ja varsinaisena vastauksena: kyllä se onnistuu. Se kuusi kiloa, jossain ajassa!

Syömishäiriöisillä on usein sellaisia "kiellettyjä ruokia", joita ei kykene syömään ei sitten millään, eikä sellaisia ole mikään pakko syödäkään. Mäkään en ole kohta kymmeneen vuoteen syönyt esimerkiksi munkkia, enkä varmasti pystyisi vieläkään syömään. Mä en pidä sitä kovinkaan suurena ongelmana, koska syöminen on muuten säännöllistä, riittävää ja suhteellisen normaalia.

Yleisestikin kaikille sanoisin, että koettakaa välttää (toiseen) ääripäähän menoa ja tehdä muutokset maltillisesti. On olemassa riski, että kunnolla syöminen tuntuukin liian ahdistavalta sen syömisen jälkeen ja aletaan lipsua kohti bulimiaa. On muuten pirun vapauttava tunne, kun ensi kertaa pitkän ja saatanallisen kaloreiden laskemisen jälkeen pystyy syömään jotain herkullista ilman, että laskin raksuttaa koko ajan päässä. Mäkin luulin joskus, etten voisi enää koskaan nauttia ravintolassa syömisestä, mutta nytpä voinkin, kun en enää laskemalla laske.

Mä mietin tämän threadin ensi kertaa nähtyäni että ei saatana tuollaista ketjua voi laittaa... mutta ehkä tää kuitenkin toimii.

Loppukevennyksenä sen verran, että ennen tammikuun eräitä kisoja mun koko päivän ateria oli kaksi mandariinia, puoli litraa vissyä ja yksi nutrilett-patukka... ja kolme palaa Fazerinaa. Kuulostaa järjettömältä, mutta itse mä tavallaan pidän hienona asiana sitä, että mää olen taas oppinut syömään suklaata. :)
 
Juu no ei kai tuollaista tavoitetta kannattaisi ottaa, mutta olis vain sellainen halu näyttää joltakin muulta kun kukkakepiltä ennen kesää tai ainakin kesällä.

Ja tosiaan minulla on kiellettyjä ruokia melkein kaikki muut paitsi rahka, raejuusto, hunaja, marjat, kasvikset, hedelmät, puuro, seiti, tonnikala, soijaleikkeet, kalkkunaleike ja jossakin määrin syön ohrasuurimoita ja joskus perunaa. Ja tietty napostelen rusinoilla ja parilla pähkinällä päivässä. MUTTA siis missään nimessä en voisi syödä esim. vaniljamunkkia mitä ennen rakastin tai edes 100g irtokarkkeja. Raksutin raksuttaa koko ajan.

Sitä pelkäänkin, että osaanko ikinä enään nauttia ruoasta mitä syön... noh, kaipa sitten ajan kanssa.

Kiitos Venla kirjoituksestasi. Täytyy koittaa nostaa pikkuhiljaa ruokamääriä.
 
Ihan oikeasti, minusta tämä ketju ei ole järkevä. Kenellekään syömishäririöiselle ei ole hyväksi lukea yhtään toisten ruokapäiväkirjoja, koska syömishäriöisen mieli ei vio kuin vertailla.

Nälkiintynyt ihminen, joita moni täällä on painosta huolimatta, ei osaa ajatella järkevästi ja selkeästi, koska aivoilla ei ole tarvittavia määriä energiaa siihen. Eli pakkoajatukset kiertävät kehää ja nämä "miten vähän kukakin syö vaikka haluaisi syödä enemmän" (kyllä alkoholistikin haluaa lopettaa juomisen poikkeuksetta, muttei se ole helppoa ilman ammattiapua) -ketjut ihan oikeasti vaan pahentaa tilannetta.

Vaikka kuinka mukava (enkä edes usko että kukaan siitä lopulta nauttii) syömishäiriöisen on kirjata jatkuvasti syömisiään ylös ja pohtia ravinnejakaumia ja elää ajatusmaailmassa, jossa ei ole muuta kuin ruoka, niin hän tekee itselleen vain karhunpalveluksen.

Tämä provoaa varmasti monia ja tiedän, että terveet ihmiset voivat ajatella pystyvänsä syömishäiriöisiä auttamaan kannustaessaan ja arvioidessaan ravitsemusta. Mutta tosiasia on se, että syömishäiriö on vakava sairaus joka hoitamattomana johtaa kuolemaan.

Eikä meistä kukaan, jolla ei riittävää ammattitaitoa ole, pysty hoitamaan toisen syömishäiriötä, varsinkaan henkilökohtaisesti tapaamatta.

Toivon ihan sydämeni pohjasta, että lopetettaisiin tämä ketju, koska tämä lopulta varmasti ruokkii joidenkin häiriöitynyttä ajattelua. Sylin foorumilla on oikeasti hyvää syömihäriökeskustelua ja siellä on sopivasti rajattu keskustelu siihen, ettei ruokamäärien vertailua tule.

Itse olen syömishäiriöinen, mutta jo paremmassa jamassa. Mutta tiedän, että sairaus pitää hoitaa. Itsekin yritin hakea täältä suuntaviivoja, mutta vasta ammattiapua saatuani (ja riittävän pitkään) opin asioita itsestäni. Liikunnalla ja ruualla ei voi kaikkea parantaa. Syömishäiriöisen perusongelmat ovat kuitenkin ihan muita kuin ravitsemukseen ja liikuntaan liittyviä.
 
Ihan oikeasti, minusta tämä ketju ei ole järkevä. Kenellekään syömishäririöiselle ei ole hyväksi lukea yhtään toisten ruokapäiväkirjoja, koska syömishäriöisen mieli ei vio kuin vertailla. .

Olen kyllä ihan samaa mieltä pikkukirpun kanssa. Syömishäiriöistä keskusteleminen noin yleensä on tietenkin ok, mutta tälläisessä ruokämäärien vertailussa liikutaan kuitenkin jo aika vaarallisilla vesillä.
 
Minä taas esittäisin eriävän mielipiteen, osaltaan. Totta kai ymmärrän, ettei tällainen ketju ole välttämättä parhaaksi, jos se alkaa mennä kilvoitteluksi siitä kuka syö vähiten tms. Kuitenkin, jos ja kun tälläkin palstalla enemmän tai vähemmän syömishäiriöisiä ilmenee, olisi kohtuullista muiden kannalta, koota ne yhteen ketjuun, eikä vastailla sitten samoihin kysymyksiin useissa eri ketjuissa. En näe, että tämäkään on kovin fiksua ja kivaa monien sellaisten kannalta, joilla syömisissä ei varsinaisesti ongelmaa ole - ainakaan pääkopan osalta.

Siitä olen ihan samaa mieltä, että ensisijaisena hoitomuotona näkisin ammattiavun, enkä keskustelupalstoja. Kuitenkin kaikki saavat tänne kirjoittaa, ja kirjoittavatkin, joten foorumin yleisen järjestyksen kannalta tällainen yksi ketju olisi parempi, toki sillä edellytyksellä, ettei tästä ketjustakaan tulisi mikään kilvoitteluketju vaan sellainen, josta oikeasti saisi vinkkiä ja jonka avulla itse voisi tehdä asialle jotain. Faktahan on, että muutokset ja parantuminen lähtee itsestä loppupeleissä, ei siinä punttimimmien sanat auta jos itse ei ole valmis tekemään duunia homman eteen.
 
Olen kyllä ihan samaa mieltä pikkukirpun kanssa. Syömishäiriöistä keskusteleminen noin yleensä on tietenkin ok, mutta tälläisessä ruokämäärien vertailussa liikutaan kuitenkin jo aika vaarallisilla vesillä.
Joo, tämä oli se sama mitä mä mietin. Palstalla kuitenkin on myös muita syömishäiriökeskusteluja.
Esimerkiksi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=48305&highlight=sy%F6mish%E4iri%F6
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=50349&highlight=sy%F6mish%E4iri%F6
Asia on kuitenkin tärkeä, ja just tää keskustelu ehkä joillekin erityisesti... jotenka hiukan hankala juttu. Ei tätä ketjua varmaan sulkea kannata, mutta voisi harkita sitä, että keskustelua siirrettäisiin vähän muille linjoille.

Pikkukirpulla oli monta hyvää pointtia tuossa mielestäni. Foorumilla neuvominen ja tsemppaaminen on hyvä juttu, ja siitä voi olla ihan oikeasti apua, mutta emme kuitenkaan ole - vaikka saman olisimme itse käyneet läpi - mitään asiantuntijoita. Syömishäiriöisellä tosiaan vääristyy ajattelu helposti. On hyvä mieltää, että joo, syön liian vähän ja koetan parantaa. Sen takia tämä ketjukin olisi hyvä. Aina se ei vain toimi näin, vaan joku ajattelee: mäkin tahdon syödä noin vähän. Terveilläkin ihmisillä tulee joskus tollasia harhakuvia: muut treenaa enempi, muut syö paremmin, muut on kireemmässä kunnossa...

Hankalaa.
 
Olen tämän threadin tänne laittaja. Päätin laittaa oman otsikon alle tämän tyyppiset ruokavaliokeskustelut, kun punttimimmien "tavallisessa" mitä söit tänään/eilen threadissa tuli kommenttia, että syömishäiriöiset eivät saisi laittaa sinne päivän syömisiään.

Itse voi sanoa, että lasken ja vertailen ja olen pakkomielteinen liikunnan, ruoan ja suhteen aivan yhtä paljon riippumatta siitä onko pakkotoistolla juuri tämä kyseinen threadi. Internet on täynnä sivustoja, joille syömishäiriöiset, jotka haluavat vertailla syömisiään ja painojaan muiden kanssa, voivat mennä sitä tekemään. Kuitenkin nämä sivustot eivät pääasiassa ole parantumismyönteisiä, eivätkä ihmiset, jotka niillä vierailevat, saa minkäänlaista apua siitä, että he lukevat, miten joku toinen yrittää terveytensä ja mielenterveytensä kustannuksella tulla x kiloa painavaksi.

Mielestäni punttimimmit, jolla suuri(n) osa ihmisistä on suhteellisen tervejärkisiä, mitä tulee omaan kehon kuvaan, treeniin ja ruokavalioon, on parempi paikka pohtia näitä asioita, kuin pelkille syömishäiriöisille tarkoitettu sivusto, jolla suuri(n) osa käyttäjistä ei halua tai pyri parantumaan aktiivisesti tai on niin syvällä sairaudessaan parantumisyrityksistään huolimatta, että ei pysty katsomaan asioita realistisesti.

Kuitenkin jos suurin osa on sitä mieltä, että tämä ei ole oikea paikka syömishäiriöisille voidaan threadi poistaa. Ei häröjen tarvitse tunkea terveiden joukkoon, jos meitä ei haluta.

Myönnän toki sen, että tänne kirjoittamisesta ei ole käytännössä mitään apua, jos ei tee työtä myös muilla alueilla parantuakseen. Kuitenkin olo saattaa helpottua, kun huomaa, että joku välittää tarpeeksi, että yrittää neuvoa ja auttaa. Selvähän se että monet häröt vertaavat syömisiään tämänkin otsikon alla kirjoitettuihin, mutta samaa he tekevät ruokakaupassa, koulussa, internetissä, televisiota katsoessaan ja kotona ruokapöydässä.
 
Itse olen oppinut pikkuhiljaa ottamaan askeleita normaalimpaan syömiseen. Ensimmäisenä onnistuin karsimaan pois oksentamisen, sitten paastoamisen, sitten alle 1200 kcal syömisen ja nyt on enää ahmintaoire jäljellä. Olen toki pakkomielteinen yhä, mutta ainakin vahingoitan kehoani vähemmän kuin aikaisemmin. Voin nykyään syödä myös perunaa ilman, että se johtaa ahmimiseen tai syödä ravintolassa.
 
Vit*tu, mä nyt purkaan hermojani tänne!
Olen syönyt tänään VASTA 544 kcal. Ottaa sekin aivoon. Ja nyt sitten ajattelin iltapalaksi tehdä seitifileestä ja kasviksista keiton ja syödä se sitten näkkärin kanssa missä olis minilättaa päällä.
Ukolleni sitten tästä mainitsin ja hän sanoi, että ei kannattas oikein kunnon ruokaa niin myöhään syödä (iltapala yleensä kello 23:00).
Muina iltoina olen syönyt puuroa, esimerkiksi eilen laitoin puuron joukkoon soijarouhetta kun ei muutakaan protskun lähdettä löydy just nyt kotoo (esim.rahka/raejuusto). Siitä satsista mun nälkä ei kuitenkaan lähtenyt kun hetkeksi, siksi ajattelinkin jotakin muuta.

Poikaystäväni ehdotti leipää... no perhana... Kai mä sitten syön kaksi näkkäriä ja juon vettä.
Mitäs mieltä te, joku... anyone... fast... olette tästä, mitä mä voin syödä?
 
Jos olet tänään syönyt vasta alle 600kcal, niin voit varmasti aivan hyvin tehdä suunnittelemasi keiton! Mielestäni varsin hyvä iltapala/ruokaidea sun kohdallasi, älä niitä ukkoja kuuntele ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom