Ongelmana herkkuperse!!

Status
Viestiketju on suljettu.
Auttakee, kun ongelmana on hillitön himo karamelleihin!!:mad2: Eli kyse ei ole siis universumin parhaiten muodostuneesta hanurista;) , I wish! Jo 2 päivää ilman karkkia, ni neiti hyppii seinille ja ryöstää vaikka pankin saadakseen karkkia, ja niin perkeleesti. Ja kun sitä hyppysiinsä sitten saa, niin sitä on sitten syötävä siihen asti kunnes laatta meinaa lentää ja liikkuminen onnistuu ainoastaan pyörimällä!:urjo: On kokeiltu korvaavia keinoja mm.hedelmien syönti (joka auttaa, jos himo ei ole päähänpinttynyt pakkomielle, mikä lähtee vaan antamalla periks.) ja joskus olen aterian korvannut sillä -ei niin huokean hintaisella- 100g protskupatukalla. Silti pitäisi päästä iskemään ongelman ytimeen, että pakkomielteisestä karkin metsästyksestä tulisi loppu!!! Pystyykö kukaan selvittämään tätä Mahdotonta tehtävää?!:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kromin väitetään aika monissa lähteissä hillitsevän tehokkaasti makeannälkää, joten se voisi olla kokeilemisen arvoinen lisäravinne sinulle.

Moni vannoo lisäravinnekromin nimeen. Itse en ole käyttänyt tosin. Mullakin tekee aina ruokien jälkeen vähän mieli karkkia ja varsinkin salmiakkia, mutta Airwaves-purkka toimii korvikkeena. Ootko itse kokeillut purkkaa?

Light limpparit auttaa meikäläisellä pahimpaan himoon ja salmiakissa on rasvaa joku 0.1 prosenttia, tosin sokeria siinäkin on,mutta vähemmän. Makealta maistuvia kromi-imeskelytabletteja olen kanssa popsinut.

Onkohan sulla muuten ruokavalio kunnossa? Monestihan naisihmiset eivät syö kunnon ruokaa tarpeeksi ja sitten tulee hirmuisia mielitekoja verensokerin heitellessä.

Lisäystä...

Joo.. kromia on tullu napsittuu, mut ei merkittävää apua... (lue:auttaa kun uskoo tarpeeks)! Porkkanaa ym kurkua on tullu napsittuu kerran jos toisenkin. Purkkaa on oltava aina himassa, ja senkin on oltava jotain tummansinistä orbittia(mahd. pahaa), koska muuten sitä menee koko pussi ja sen jälkeen on juostava kiskalle!! Mutta mikä kierointa, kohtauksen iskiessä oloa helpottaa eniten se, kun tietää kuinka paljon herkuissa/karkeissa on rasvaa ja sokeria. Ja voi sitä nirvanaa mikä koittaa ahmimisen jälkeen!! Morkkis iskee kyllä myös ennemmin tai myöhemmin!!
Eli siis voisiko ratkaisu olla se, että kun himo iskee, niin pitäis vetää pohjiks jotain 7kg kiinankaalia ja sen jälkeen kun on maha niin täynnä sitä ni antais periks yhdelle lakupatukalle ja homma ois hoidossa:evil: ???

Mustakin vähän tuntuu, ettet ehkä syö tarpeeksi usein ja hyvin. Verensokerin heittelyt sitten aiheuttavat kenelle millaisiakin oireita, ettei vain karkinhimo johtuisi siitä? Eli kokeile syödä kunnon ravintoa tasaisesti pitkin päivää, ehkä n. 3 tunnin välein.

Täältä löydät vinkkejä ja esimerkkejä siitä, miten esim. monet palstalaiset syövät.

Kromista sen verran, että itse kokeilin joskus jonkun 3 viikon ajan, mutten huomannut mitään erityistä vaikutusta. Ehkä siksi, että suhtaudun skeptisesti kaikkeen tuollaiseen, joten lumevaikutus ei toiminut :D

ruokavalio muuten ok..!

Puhuisin ennemmin pinttyneestä tavasta kuin ruokavalion puutoksesta. Olen syönyt jo hyvin pikän aikaa erittäin terveellisesti ja monipuolisesti, että luulisin ettei siinä ole vikaa!!
Mutta en ole myöskään lähtenyt kieltämään itseltäni mitään, koska se mikä on kiellettyä, niin kiehtoo tuplasti enemmän. Eli silloin tällöin esim. juhlissa, en ota paineita yhdestä kakkupalasta, tiedän että se ei ehdi varastoitua, kun se jo vauu hikenä otsalla. p.s. Candyland rules

Olen ollut ennen kauhea syömään karkkia, mutta nykyään tulee harvemmin ostettua. Alko heti helpottaa kun fixasin ruokavalion kuntoon ja syön tasaiseen tahtiin 2 1/2-3h välein niin verensokeri ei heilahtele ja makeaakaan ei tee mieli.
Tällä hetkellä kyllä kieltämättä houkuttelee tuossa duunipaikan keittiön pöydällä oleva pulla, mutta olen onnistunut jättämään sen väliin :D Jaksan odottaa viikonloppuaja silloin haen ruhtinaalliset 100-200g irtsareita tai lakuja, se riittää tyydyttämään viikon aikana kärsityn makeanhimon :evil:

Matrixfemale, älä nyt ota pahasta, mutta tuo sinun kuvauksesi kuulostaa viittä vaille bulimialta. Toivottavasti tiedostat sen. Mun ehdotus on, että pidät yhden selkeän mässypäivän, joka on esim kerran viikossa ja muuten koitat sitten vain tsempata ja ottaa itseäsi niskasta kiinni.

hmmmm....

No en kyllä ihan buliimikko myönnä olevani.. ihan vaan sen takia, että yrjöilemään musta ei ole, hyvä kun laatta edes vatsataudissa lentää(jos sellaista joskus edes olis!!). Mutta jotain häikkää pitää olla...? Lapsesta asti muistan namuja mässäilleeni..
Ruokavaliosta sen verran, että nuorempana harrastin aktiivisesti urheilua ja söin, kun hevonen, mutta liikunta kompensoi ja paino pysyi hyvässä mallissa(!) ilman että tarvitsi kytätä mitä suuhunsa laittoi. Sitten tuli ikä vastaan ja urheilu loppui, mutta syöminen ei muuttunut. Siinä tuli sitten parisen kymmentä kiloa lisää huomaamatta ja viinakin virtasi aika railakkaasti. Kunnes pari-kolme vuotta sitten eräs tuttavani vihjaisi omaksi parhaakseni, että olisin varmasti onnellisempi ilman niitä kertyneitä liikakiloja. No sitten näin asiat niinkuin ne olivat ja aloitin pikkuhiljaa taas säännöllisen urheilun. Lenkkeilyä, kuntosalia, uintia. Paino on pudonnut siitä lähtien 12kg(pysyvästi) ja vaatekoko pienentynyt kahdella koolla. 2003 uudenvuodenlupaus on saattaa loppuun ne jäljellä olevat 8kg, ilman poppakonsteja. Syön säännöllisesti ja jos verensokeri alenee liikaa.. siihen auttaa kyllä syöminen. olen yrittänyt pitää mässypäivän 1krt/vk, mutta ei pysty. Tulee parina kolmena päivänä/vk mässäiltyä ja viikko ennen menkkoja: takuu 7pv putki. Olen kyllä onnistunut rajoittamaan mässäilyä, mutta olis vielä kiva puolittaa se, kun sitten on itselläkin mukavampi olla kun ei tarvite miettiä onko mikän kiska enä auki:) .

Makeanhimo johtuu kai yleensä liian alas laskevasta verensokerista. Ruokavalio on siis tavalla tai toisella persiillään, siis jos olet muuten täysin terve. Mahdollisia syitä: Syöt liikaa hiilareita kerralla, syöt hiilarit huonoista lähteistä, liian vähän proteiinia, liian vähän rasvaa.

Voin allekirjoittaa Jimmyn messun. Makeanhimo iskee nykyään enää hyvin harvoin kun syön tasaisen järkevästi. Ja mitä enemmän olen siirtänyt ruokailun painoa rasvojen ja proteiinien suuntaan, sitä harvempia nuo makeannälkäkohtaukset ovat, lähinnä iskevät joskus ruoan päälle niinkuin Tomillakin. Menevät ohi melko äkkiä, tai sitten voi ottaa jonkun (yhden) suklaapalan + teekupillisen.

Sinällään pelkkä useasti syöminen ei auta jos välipalat ovat pelkkää hiilaria, kuoppa tulee ennemmin tai myöhemmin. Aikoinaan pidin esim. yhdistelmää banaani + lämmin kuppi hyvänä välipalana, nykyään en.

Mutta jos kerran syöt jo fiksusti, ehkä se on vaan se tottumus. Yllättävän äkkiä itse kyllä pääsin viikolla karkin syönnistä eroon, oikein itseäkin ihmetytti.

Jep, Jimmyn ja JSmithin kommentit täyttä asiaa.

Oletko Matrixfemale 100% varma, että syöt järkevästi ja tarpeeksi? Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa? Entä juotko sopivasti/tarpeeksi vettä? Entä piilosokerit/hiilarit, kuten tuoremehu, jugurtti tms. syötkö niitä? Otatko mitään vitamiinia tai hivenainetta? Jonkun ravintoaineen (muukin kuin kromi) pieni puutos voisi olla kyseessä, ehkä pari Multitabsia päivässä auttaisi. Saattaisi tosiaan auttaa, kun lisäisi hieman sekä protskun että rasvan (laadukkaan, rypsi- tai oliiviöljy) määrää ja laskisi hiilareiden (vaikka laadukkaidenkin) määrää. Pysyisi entistäkin tasaisempana verensokeri.

Ja jos vain kuukautisten tuntumassa makeanhimo yllättää, niin kannattanekko siitä niin tärrätä eli ressiä repiä. Varmaan aika monella naisella on sama homma. Vai olenko tuon asian kanssa aivan hakoteillä, punttimimmit? ;)

Tai sitten kyse on tosiaan VAIN pääkopan sisäisistä asioista, asenteesta, tunteista, vaikee sanoa mitään varmaa.

Yhdyn edellisiin kirjoittajiin (joojoo, ei konkreettisesti, hekoheko) :D Eli kyllä minäkin pistäisin ruokavalion tehosyyniin. Itselleni nimittäin ainakin kävi niin, että kun viimeinkin uskoin että kaloreita pihtaamalla en voi kehittyä ja aloin yksinkertaisesti SYÖDÄ ENEMMÄN, niin makean- ja roskaruokahimot katosivat aivan itsestään. Uskomatonta, mutta nykyään ei tee mieli edes pizzaa!!! :confused: :)

Tässähän on tietenkin ongelmana se, että mässypäivän tullen on vaikea löytää mitään mässyruokia, kun mikään epäterveellinen ei enää himota... :D *vitsivitsi*

Innostuin jo että näen aivan uskomattoman seksikkäiden ja hyvän muotoisten (alastomien) peppujen kuvia tässä threadissa mutta pettymys oli suuri :mad:

Gillyanne, kai yhdyt seuraavaankin puhujaan konkreettisesti?

itku jos myöhästyin

ps. lukihärö :cool:

aiiih mua on huijattu.... luulin et tääl ois joku hehkuttanu herkkupersettään :hmmm:
tunnen itseni petetyksi ... shame on you Matrixfemale*
:lol1:

Okej Okej!!!!!

Messut on siis messuttu ja pää täynnä tähtiä:rolleyes: ! Tuossa kun lueskelin noita, niin ehkäpä hermoilen liikoja.. Puuroon sekoitan aamulla aina vähän rypsiöljyä ja nappaan ohella monivitaa ja tarvittaessa b:tä, kromia ja rautaa. Välipalaksi hedelmän ja vaikka rasvattoman jogurtin. Lounaaksi ja päivälliseksi yleensä paljon salaattia, perunaa ja lihaa,kalaa tai kanaa ja kevyt iltapala. Ruoka-aineista valitsen tietoisesti vähärasvaisempia vaihtoehtoja ja vältän piilorasvoja ja -sokereita. (Sitäpaitsi esim. pizzojen juustomäärä saa vain kylmät väreet kulkemaan selkäpiissäni.) Treenailen aika paljon joten niinä päivinä pyrin syömään hieman enemmän enegriavajetta korjatakseni, joten ehkäpä tämä on sitten vahvasti henkistä!!!:hmmm:
Ehkäpä on parempi jättää turhat marinat sikseen, kun ei yksi viaton namu voi mieltä lannistaa.
Ja dudelle joka valitteli ettei pyllyjen kuvia löytynyt täältäkään, niin voin lohdutukseksi sanoa, että olen kyllä ihan mukavasti muodostuneitten pakaralihaksien onnellinen omistaja joten rauha sinulle ja let the imagination guide you;) !!

Kuulostais vähän siltä, että toi karkin hamstraus on aika paljon henkisellä puolella.

Jonkun psykologin mukaan ihmiset ahmivat täyttääkseen sisällä olevan henkisen tyhjiön. Onko sulla elämä muuten raiteillaan? Oletko onnellinen?

Sanoit, että olet jo lapsena vetäny paljon karkkia. Ootko miettiny miksi. Saitko karssua silloin kun sua lohdutettiin tai silloin kun vanhemmat oli hummaamassa?

-K

Re: Okej Okej!!!!!

Originally posted by Matrixfemale*
niin voin lohdutukseksi sanoa, että olen kyllä ihan mukavasti muodostuneitten pakaralihaksien onnellinen omistaja joten rauha sinulle ja let the imagination guide you;) !!

Ei tommonen mitään lohduta, olisko sulla laittaa tänne kuvaa siitä pebasta? Ei me muuten uskota.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom