Omron BF510 ja muut kehonkoostumusmittaushärpäkkeet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

user10293

Banned
Eli saapui tuollainen Omronin laite postissa tänään ja voi jeesus mitä tuloksia toi arpoo. Paino on tasan 101 kg (pituus 189cm nippanappa) ja rasva%:iksi kyseinen häkkyrä heitti minulle 20,9% :hyper::hyvä::lol2:

En tällä hetkellä ole kyllä missään superkireässä kunnossa mutta uskaltaisin silti väittää että 21% rasvat on suht kaukana: referenssiä tuolta
http://irc-galleria.net/view.php?nick=YachtBoy&image_id=98778645

Käsivarsissa paistaa suonet suht hyvin kuten myös näkyy jotain suonia alavatsassa ja pohkeissa, kyljissä jonkin verran rasvaa. Kuin uskottavia tuloksia tämä vekotin on muille antanut?

Mä testasin kyseistä "härpäkettä" tuossa jokin aika sitten, ja kieltämättä sen antama rasvaprosentti ei muakaan hirveesti vakuuttanu. Laitetta esitellyt Omronin edustaja kuitenkin selitti, että tuon laitteen kertoma rasvaprosenttilukema ei ole verrattavissa pihdeillä mitattuun rasvaprosenttiin. Jos nyt oikein käsitin, tämä laite mittaa kehon rasvat kokonaisuudessaan, eli paitsi sen näkyvän rasvan myös näkymättömissä olevan rasvan. (Sisäelinten ympärillä olevan rasvan määrän se toki kertoo vielä erikseenkin.)
Tietysti mittaustulokseen vaikuttavat syömiset, juomiset, urheilut jne.
Eli jos haluaa saada sen "perinteisen" rasvaprossan selville, ei tää Omronin laite oo siihen oikea vaihtoehto. Pihtimittaushan se taitaa se paras keino olla.

Mulla on semmoinen pienoinen aavistus että tää kyseinen Omronin edustaja saattais pakkista lueskella, en tiiä haluaako tulla korjaileen mun selityksiä :)

Mä testasin kyseistä "härpäkettä" tuossa jokin aika sitten, ja kieltämättä sen antama rasvaprosentti ei muakaan hirveesti vakuuttanu. Laitetta esitellyt Omronin edustaja kuitenkin selitti, että tuon laitteen kertoma rasvaprosenttilukema ei ole verrattavissa pihdeillä mitattuun rasvaprosenttiin. Jos nyt oikein käsitin, tämä laite mittaa kehon rasvat kokonaisuudessaan, eli paitsi sen näkyvän rasvan myös näkymättömissä olevan rasvan. (Sisäelinten ympärillä olevan rasvan määrän se toki kertoo vielä erikseenkin.)
Tietysti mittaustulokseen vaikuttavat syömiset, juomiset, urheilut jne.
Eli jos haluaa saada sen "perinteisen" rasvaprossan selville, ei tää Omronin laite oo siihen oikea vaihtoehto. Pihtimittaushan se taitaa se paras keino olla.

Mulla on semmoinen pienoinen aavistus että tää kyseinen Omronin edustaja saattais pakkista lueskella, en tiiä haluaako tulla korjaileen mun selityksiä :)

Justjust.. hassua että jos toi vekotin näyttää kokonaisrasvat niin silti esittää sen prosenttina :rolleyes: Eipä tällä juuri virkaa ole muuhun kuin seurantaan, täytyy kylläkin kokeilla seuraava mittaus heti aamusta heräämisen jälkeen juomatta/syömättä mitään. Piti ton tuloksen "masentamana" tsekata vyötärönympärys, joka oli 89cm ja rinta paksuimmasta kohdasta 121cm. Valas mikä valas :lol2: ...no, mä luotan vastedeskin enemmän peiliin rasvoja arvioitaessa.

Justjust.. hassua että jos toi vekotin näyttää kokonaisrasvat niin silti esittää sen prosenttina :rolleyes:

Niin, eli paljonko sinussa kokonaisuudessaan on rasvaa. Kyllähän senkin voi prosentteina ilmoittaa?;)

Kyllä nuo puristus/punnitus härpäkkeet, varsinkin kotikäyttöön tarkoitetut, on aikalailla puhdasta arpomista rasvarosentin mittailuun. Tieten jos mittaustilanteen pitää aina samanlaisena, esim. aamulla tyhjin vatsoin, niin omaa kehitystään nuilla voi jotenkuten seurata. Mutta mitään tarkkaa rasaprosenttia nuilla ei kyllä saa mitattua millään.

Ja mitä pihtimittaukseen tulee, niin kyllä niihin on laskettu se viskeraalisen rasvakin mukaan taulukoihin, eli varsin tarkkana niitä tuloksia voi pitää. Suurimmat virheet pihdeillä johtuu joko huonoista pihdeistä tai osaamattomasta mittaajasta. Mutta tieten nuilla vermeleiden edustajilla/myyjillä voi olla hieman erinäkemys asiaan. Mistä lie johtuu...

edit. Ja siis rasvaprosenttihan meinaa juurikin sitä kuinka suuri osuus rasvaa henkilössä kokonaisuudessaan on, eli 100kg miehellä 10% rasvat meinaa että sitä rasvaa on tasan 10kg. Loogista :)

Itse kokeilin lähiapteekissa olevaa "kehoanalyysia" ja se näytti mulle rasvoiksi joku 28 prossaa :D :D Olen kohtalaisen timmissä kunnossa joten en tohon usko sitten mitenkään. Itseasiassa pari muutakin kokeilemaani kauppakeskusketjujen "kehonkoostumusmittaria" ovat näyttäneet samaa luokkaa. Vieressä oleva kaverini joka on luonnostaankin arotuulen nussima vinkuheinä joka ei ole ikinä tehnyt mitään urheilullista, sai saman lukeman :D

Itse kokeilin lähiapteekissa olevaa "kehoanalyysia" ja se näytti mulle rasvoiksi joku 28 prossaa :D :D Olen kohtalaisen timmissä kunnossa joten en tohon usko sitten mitenkään. Itseasiassa pari muutakin kokeilemaani kauppakeskusketjujen "kehonkoostumusmittaria" ovat näyttäneet samaa luokkaa. Vieressä oleva kaverini joka on luonnostaankin arotuulen nussima vinkuheinä joka ei ole ikinä tehnyt mitään urheilullista, sai saman lukeman :D

Annoin vielä tänään aamulla mahdollisuuden tuolle vekottimelle ja tällä kertaa heitti 22% rasvat :dance2:
Päkin ääriviivat näkyy jännittämättäkin, huvittavaa :)

Juuri mittasin samalla vekottimella aamulla rasvat ja tarjosi 22% eikä varmaan kaukaa liippaa (170cm/87kg/vyötärö yli 90cm). Taitavat noiden talukot toimia paremmin meillä paksukaisilla.

Hups, kirjotin tohon epähuomiossa väärin eli 19.8 prossaa näytti mittari :)
Ja siinä luki että 12-20 on miehellä "normaali", eli meikähän alkais olemaan melkonen ihrakasa kohta vaikka mullakin tosiaan päkin neljät yläpalikat näkyy hyvinkin(Pikku plussalla ollu useamman kk jo) :dance2:

Mulla näyttää Omronin bf-302 rasvoiksi 12-13% riippuen kuin paljon nesteitä on kropassa..
pihdeillä mitattiin 10% olen 174cm 70kg eli ei loppujen lopuksi kauhian iso heitto..

Edit: toi rasvaprosentti on kyl ihan pirun yksilöllinen juttu esim minä näytän valaalta vielä 10 rasvoilla ja jotkut näyttää helvetin kireiltä jo 14-15 rasvoilla

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Annoin vielä tänään aamulla mahdollisuuden tuolle vekottimelle ja tällä kertaa heitti 22% rasvat :dance2:
Päkin ääriviivat näkyy jännittämättäkin, huvittavaa :)

Oon saman pituinen ja painoinen ku sinä. Omistan saman mittarin ja kertoo melkeimpä tasan tarkkaan samoja lukemia kuin sinulle. Tuohon laitteeseen en kyllä luota sitten pätkän vertaa.

Kuva:
http://img5.imageshack.us/my.php?image=21264456.png

Mä palautin juuri BF500:n reklamaationa, näytti n. 12% (Omronin validiteettilupaus on +/-3,5%!) enemmän rasvaa kuin Inbody ja pihtimittaus ammattilaisen sekä itseni toimesta (nuo 3 muuta mittausta olivat kaikki keskenään 2%:n sisällä!). Viskeraalista rasvaa oli vain vähän sekä Inbodyn että Omronin mukaan, joten tuo ero ei kyllä silläkään selity.

Omron ei ole edustajankaan mukaan luotettava lihaksikkailla ihmisillä - vaikka kyllä ainakin mussa rasvaakin riittää vielä kesänkin jälkeen... :rolleyes: Tätä "rajoitusta" ei tosin missään esittelyissä tai esitteissä kerrota vasta kuin pienellä präntillä käyttöohjeessa paketin sisällä. Mutta saahan sillä tarkkailtua oikeansuuntaista kehitystä? Itse päätin kuitenkin ottaa maksamani 125e takaisin, ostaa 12e pihdit ja seurata niillä toivottavaa poimujen kaventumista ja on mulla vanha Lidl:stä ostettu vaakakin, joka sekin näyttää rasva% lähemmäs oikeeta kuin Omron näytti :thumbs:

kehoanalyysit

Juttelin viime kesänä Tanitalla työskentelevän henkilön kanssa ja hän myönti suoraan että laitteet näyttävät mitä sattuu jos sattuu olemaan yhtään lihaksikkaampi henkilö. Tämä nyt oli käytännössä tosin todettu jo vuosia sitten. Ja tarkoitushan noilla onkin pääasiassa mitata mahdollisia kehossa tapahtuvia muutoksia pitkällä aikavälillä, jotenkuten voi onnistuakin jos kaikki muuttujat, treeni, lepo, ruoka, neste yms sattuvat olemaan identtiset jokaisella mittauskerralla.

Meinaapi muuten vähän vitusti toi nesteen määrä kropassa, eilen aamulla märkänä 13%
tänä aamuna eilisen kännäämisen jälkeen 10% näyttää kun viina on vienyt nesteet kropasta

Juttelin viime kesänä Tanitalla työskentelevän henkilön kanssa ja hän myönti suoraan että laitteet näyttävät mitä sattuu jos sattuu olemaan yhtään lihaksikkaampi henkilö. Tämä nyt oli käytännössä tosin todettu jo vuosia sitten.

Joo, ja kuulemma myös anorektikot ja maratoonarit on sellaisia kohderyhmiä joiden kohdalla noi mittarit alkaa sekoilemaan.

alkoholi

Meinaapi muuten vähän vitusti toi nesteen määrä kropassa, eilen aamulla märkänä 13%
tänä aamuna eilisen kännäämisen jälkeen 10% näyttää kun viina on vienyt nesteet kropasta

Offtopic....Viina vie nesteet, 2 illan törpöttelyn jälkeen voi paino olla itselläni jopa 5kg miinuksella, eli sitä kyllä lähtee, mitenkään ylinesteinen en siis ole muutenkaan...:) Viikon verran menee että saa sitten painon takaisin.

Offtopic....Viina vie nesteet, 2 illan törpöttelyn jälkeen voi paino olla itselläni jopa 5kg miinuksella, eli sitä kyllä lähtee, mitenkään ylinesteinen en siis ole muutenkaan...:) Viikon verran menee että saa sitten painon takaisin.

Itellä ei kyllä paino tipu kännätessä, johtuu siitä kun kännissä syön koko ajan :)
vetäny suht tiukkaa diieettiä monta kuukautta nyt ja la olin sitten viihteellä aamu päivästä asti
päivän ruuat Kiinalaisessa 4 pientä - muutama tunti väliä Kinkku pasta- ateria ja ja kaiken kruunasi perhe pizza yöpalaksi :) plus suklaata/ karkkia vähän joka väliin :D

varmaan kroppa mietti vähän et mitä helvettiä 3kuukautta ollu tasasta 2000kcl päivä sit yhtäkkiä lataan 10000 kcl energiaa kroppaan..

kännit

Itellä ei kyllä paino tipu kännätessä, johtuu siitä kun kännissä syön koko ajan :)
vetäny suht tiukkaa diieettiä monta kuukautta nyt ja la olin sitten viihteellä aamu päivästä asti
päivän ruuat Kiinalaisessa 4 pientä - muutama tunti väliä Kinkku pasta- ateria ja ja kaiken kruunasi perhe pizza yöpalaksi :) plus suklaata/ karkkia vähän joka väliin :D

varmaan kroppa mietti vähän et mitä helvettiä 3kuukautta ollu tasasta 2000kcl päivä sit yhtäkkiä lataan 10000 kcl energiaa kroppaan..

Joo, itse en syö tai pysty syömään juuri mitään, eikä darrassakaan ole mässyjä..jotain pientä pystyy välillä ottamaan ja siitäkin tulee jo tosi kylläinen olo. Kebapit tai pitsat baarin jälkeen ei tule kyseeseenkään. No, ei ainakaan liho... :D

Mankut, natriumi, vitskut + vedet tulee kyllä yleensä muistettua ottaa.

Eli saapui tuollainen Omronin laite postissa tänään ja voi jeesus mitä tuloksia toi arpoo. Paino on tasan 101 kg (pituus 189cm nippanappa) ja rasva%:iksi kyseinen häkkyrä heitti minulle 20,9% :hyper::hyvä::lol2:

En tällä hetkellä ole kyllä missään superkireässä kunnossa mutta uskaltaisin silti väittää että 21% rasvat on suht kaukana: referenssiä tuolta
http://irc-galleria.net/view.php?nick=YachtBoy&image_id=98778645

Käsivarsissa paistaa suonet suht hyvin kuten myös näkyy jotain suonia alavatsassa ja pohkeissa, kyljissä jonkin verran rasvaa. Kuin uskottavia tuloksia tämä vekotin on muille antanut?

Ei tolla tarkkaa tulosta saa. Mun mielestä kehon nesteetkin vaikuttaa tosi paljon tulokseen. Omaan seurantaan ihan passeli vehje ehkä.

Katoin ton kuvan minkä laitoit ja arvioisin kyllä, ettei ainakaan kovin paljon alle 20 sun rasvaprosenttisi ole. Ei pahalla.

Ei tolla tarkkaa tulosta saa. Mun mielestä kehon nesteetkin vaikuttaa tosi paljon tulokseen. Omaan seurantaan ihan passeli vehje ehkä.

Katoin ton kuvan minkä laitoit ja arvioisin kyllä, ettei ainakaan kovin paljon alle 20 sun rasvaprosenttisi ole. Ei pahalla.

En mä itteeni ota. Tossa kuvassa en jännitä kroppaa ollenkaan ja on tullut otettua olutta jokunen päivä :lol2: Aika rankka väite että olis lähellä 20%:a rasvat kuitenkin?

Tuossa toinen kuva, toki takaa otettu mutta antaa jotain lisäosviittaa: http://irc-galleria.net/view.php?nick=YachtBoy&image_id=80189273

Taitaa mennä vähän OT:n puolelle, eikös täällä ollut joku otsikko jossa arvioitiin kuvien perusteella rasvoja..

PS. Päätit sitten avata sanaisen arkkusi 6v vaitiolon jälkeen :)

Suositut

Back
Ylös Bottom