Omron BF510 ja muut kehonkoostumusmittaushärpäkkeet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Haha, oon ollu kuunteluoppilaana. Viisaammat on kertonu kaiken, mitä sitä turhia väliin leikkaamaan.

Okei, tosta toisesta kuvasta saa kyllä aikalailla eri kuvan. Ei varmasti ole niin iso rp mitä väitin. Huonon kuvan laitoit ekaksi!
Lähen treenaamaan moi!

Ite töissä noita eri Omroneita kokeillu ja tuolla samalla kuin Moerte niin tulos ~20% ja kohtuu tarkka, sillä fläsää on, mutta pikkasen pilkistää suonia sieltä täältä.

Miitari jota pidin pelkästään käsissä antoi luvun 11% joka ei varmasti pidä paikkaansa.

inbody

Huvikseen tuossa vertailtiin 2500e Tanitan ja 20.000e Inbodyn lukemia. Pihtimittauksen (11%) jälkeen Tanitaan (24% normaalivartaloisella asetuksella), Inbody (10.5%). Pienten selvityksien jälkeen kävi ilmi että Inbody ei "mene sekaisin" jos mitattavalla henkilö on keskiverto kuntoilijaa lihaksikkaampi. Vertailukohtana Inbodyssa suomalainen liikuntaa harrastava henkilö, ei siis mikään sohvaperuna.

Tuo bf510 näyttää lihasmäärän prosenteissa, samoin rasvamäärän. Millä kaavalla noista prosenttiluvuista voisi laskea rasva- sekä lihasmäärän kiloissa. Olisi helpompi seurata kehitystä..

Tuo bf510 näyttää lihasmäärän prosenteissa, samoin rasvamäärän. Millä kaavalla noista prosenttiluvuista voisi laskea rasva- sekä lihasmäärän kiloissa. Olisi helpompi seurata kehitystä..

Oletetaan henkilän painon olevan 80kg, vaaka antaa rasvaprosentiksi 15%. Lasketaan Paljonkon 15% on 80kg:sta eli kerrotaan 80kg prosentti kertoimella siis: 80kg x 0.15 =12kg. Henkilöllä on siis kiloissa laskettuna 12kg rasvaa. Sama pätee lihaksessa, luussa yms. Eli 15% 80kg:sta on siis 12kg.

Se, että onko tuo rasvaprosentti oikea mitä nuo näyttää, on herran hallussa, tuppaavat nää kotivaakat arpomaan mitä sattuu, kuten jo aikasemmin todettiin.

Edit: Selventämään prosenttikerrointa: 15% = 0.15 prosenttikertoimena. Eli muunnetaan tuo prosentti vaan desimaaliluvuksi. 1% = 100 osa kokonais määrästä. Yksinkertainen asia selitettynä hienolta kuulostavasti, tää on sama asia kuin laskisit lämppärisarjojen painoja salilla.

Mulla on ko. Omron ja se heittää rasvan osalta 4% yläkanttiin. Verrattu inbody mittaukseen samana aikana.

Yks aamu veljen kans päätettiin kokeilla kotivaaka kehoanalyysi tsydeemiä. Anto mulle bf12.4% ja lihasosuus 46.4% ja veljelle bf 8% ja lihasosuus 56%.
Jännät tulokset, ottaen huomioon että on mulla tota lihasta jonkin verran ja palikat näkyy ihan kivasti, kun taas broidi ikinä mitään tehny eikä päkistä oo tietoakaan x)

Ainakin meitsin vaakan laskelmat perustuu keskimääräiseen kehonkoostumukseen mun arvoilla (en ymmärrä mihin muuhun ne voisikaan perustua) joten ei se juuri minun kehonkoostumusta kerro vaan sen mitä keskimäärin kehonkoostumus on jos syötetyt arvot + punnitus on sellaisia kun ovat....

Mitäs jos tuo laite näyttää 100kg henkilölle vaikka 35% lihasmassaksi, niin pakkohan siinä henkilös on oltava enemmän lihasta kuin se 35kg? Vai miten ton laitteen lukuja pitäis lukea, tuskin ne ny ihan täysin metsään voi osoittaa :D

Mitäs jos tuo laite näyttää 100kg henkilölle vaikka 35% lihasmassaksi, niin pakkohan siinä henkilös on oltava enemmän lihasta kuin se 35kg? Vai miten ton laitteen lukuja pitäis lukea, tuskin ne ny ihan täysin metsään voi osoittaa :D

Juurikin tuo 35kg on vaakan mukaan lihasmassaa, mutta sen paikkansa pitävyyttä epäilen suuresti, koska nää kotilaitteet voi todellakin näyttää mitä sattuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No eipä tuo 35kg lihasta ole mitenkään merkillisen vähän esim. liikuntaa juurikaan harrastamattomalle 100kg henkilölle.

Onko ihmisillä kokemusta pihtien kotikäytöstä? Itse olen ajatellut sellaisten hankkimista enemmänkin muutosten seuraamiseksi kuin tarkan rasvaprosentin selvittämiseen. Päivän syömiset ja juomiset kun eivät vaikuta niin paljon niiden antamiin tuloksiin kuin bioimpedanssimittareiden kohdalla. Osaisko joku suositella jonkun tietyn valmistajan pihtejä, tai sitten kertoa mitä merkkiä kannattaa ehdottomasti välttää?

Itselläni on käytössä Omron bf511 kehonkoostumusmittari. Kyseistä vehjettä voin vain kehua. Itse käytän sitä muutaman kerran viikossa. Onhan siinä päivittäin heittoja niin lihas- kuin rasvaprosentissa. Nämä selittyy ihan, kuinka paljon nestettä kehossa. Tuolla mittarilla kannattaa mitata aina aamulla ennen, kuin on syönyt/juonut, saa luotettavammat tulokset.
Olen nyt puolen vuoden ajan seurannut "kehitystä" ja kyllä tuo mittari kertoo (vaikkakin päivittäin 1% heittoja) onko läskiä tirissyt ja mihin suuntaa on menossa.
Pidän tätä Omronia luotettavampana kuin pihtimittaus (omalla kohdallani). Pihdeillä olen aikaisemmin mittaillut ja tulokset heitteli useita prosentteja. Tämä toki johtuu siitä, että en ole mikään ammattilainen pihtimittauksessa. Luotettavampia tuloksia varten olisi pitänyt luonnolisesti käydä ammattilaisella mittauttamassa, mutta ilmeisesti niissäkin on heittoja?

Nostetaampas ketjua. Kiinnostaisi hankkia jonkinlainen, suht edullinen koostumusmittari. Tekeekö näillä kotimittareilla mitään? Kokemuksia?

Parhaimmillaan suuntaa antavia. Mutta kun mittaa itsensä säännöllisesti ja about samaan aikaa kuten puntarilla tulisi yleensäkkin, niin eiköhän sillä saa vertailutuloksia hyvin.

Mies 34v
Pituus 195 cm
Paino 96 kg

Omron BF511
Laiteen hinta 120 e
Rasvaprosentti 19,4
Lihasprosentti 38,2

Tanita BC-418
Laitteen hinta n. 5000 e
Rasvaprosentti 16,7
Lihasprosentti 42,8

Mitattu aamulla. Ei syöty eikä juotu. Mittausten välillä aikaeroa n. 20 minuuttia.

Laihdutusprojektin vuoksi tuli syksyllä tuo bf511 tarjouksesta ostettua, suht suolainen hinta mutta ihan ok laite. Ei se ihan tarkimmasta päästä ole mutta ihan hyvä muutoksen mittaamiseen, muutaman kuukauden kokeilun jälkeen tulokset ovat olleet kokoajan aika johdonmukaisia, joku 1% heitto mittauksissa tuntuu tosin olevan.

Itsellänikin tuommoinen omron bf510 taika 11 vaaka käytössä.
1-viikkoa sitten näytti rasvaprosentiksi 12,5%, ja nytten sitten näyttää 16%.
Bulkilla olen,mutta eisenyt jumalauta noin paljon ole se rasva voinut lisääntyä.
Toki viikkositten alkoi vasta bulkkaus ja keho oli aikatyhjä nesteistä ja nyt tullut joku 3kg nesteitä,joten..

Suositut

Back
Ylös Bottom