Tämä ei nyt ihan tänne kuulu mutta itse toivoisin välillä että joku kertoisi (asiallisesti) että onko musta tähän juttuun lainkaan, oonko ihan väärän mallinen ja rakeenteltani ihan vääränlainen. Muutama kaveri on sanonut että "sut on vaan luotu noin kevytrakenteiseksi". Eli käyn salilla tai en, olen aina samanmoinen tirppa?
OT: Kukaanhan ei pysty täysin ennustamaan kehitystä ja lihasmallia ennen kuin sitä massaa on luotu tarkasteltavaksi asti. Kuitenkin monta hoikkaa ektomorfia on saanut kehitettyä lihasta kisalavoille asti menestyksekkäästi (esim. Hulkki kaiketi edustaa tuota kehotyyppiä ja muistaakseni myös ma_ria jne.). Puhuttiin sitten hoikkuudesta, rasvan määrästä tai kehonmallista, olisi varmasti kovin moni jäänyt lavalle nousematta, jos olisi tuijottanut vain sokeasti lähtötilannetta mahdollisuuksiaan arvioidessaan.
Tietysti tuossa on sitten se, että töitä pitää olla varmasti valmis tekemään ja tehtävä asioita myös oikein. Yleisesti ottaen kuitenkin kummastuttaa tuo "onko musta tähän juttuun lainkaan": et kai kuitenkaan vain menestyksen tai esimerkiksi ulkonäön vuoksi treenaa? Väittäisin, että harrastuksen ykkösmotivaattori pitäisi kuitenkin olla nautinto tai jokin henkinen mielihyvä, jonka sen tekemisestä saa, ei pelkkä tulostaso (mitattiin se sitten mitä tahansa). Itse ainakin ajattelen, että treenaan, koska pidän siitä, ja tuloksia tulee sitä vauhtia kun on tullakseen. Sitten joskus, jos siltä näyttää, niitä voi hyödyntää enemmänkin, mutta se ei ole itsetarkoitus.