Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Käsien peseminen. Kädet on pesen tiuhaan ja pienestäkin syystä. Tietysti aina ulkoa tullessa tai vessassa käydessä yms. itsestäänselvät pesutilanteet, mutta kotona ihan muutenkin noin kerran tunnissa tai parissa. Jos esimerkiksi käyn viskaamassa jotain roskikseen ja kosketan epähuomiossa roskista kädellä, niin ne on käytävä pesemässä. Jos kosken lattiaa, on kädet pestävä. Jos napostelen jotain tai käsittelen ruokaa, on käsiä pestävä paljon. Jos kädet vaan jostain syystä tuntuvat vähänkään likaisilta, on ne pestävä. jne.

En voi nukkua sängyssä lakanoilla ja peiton alla, jos en ole juuri tullut suihkusta. Jos en ole käynyt suihkussa syystä tai toisesta välittömästi ennen nukkumaanmenoa, niin nukun päiväpeiton päällä tai sohvalla. Kädet tietty pestävä ennen peitonalle menoa, jos on koskenut mihinkään suihkun ja sängyn välillä. Sängyssä ei voi käsitellä mitään "likaista" kuten esimerkiksi kirjaa tai kännykkää.
(Nämä säännöt eivät tietenkään päde, jos minulla on seuraa, vaan ainoastaan yksin ollessani ja omassa pedissäni)

Tarkistan, että ovi on lukossa ja liesi pois päältä aina useampaan kertaan kotoa poistuessa ja muutoinkin esimerkiksi nukkumaan mennessä.

Aika tämmösiä harmittomia neurooseja. Tosin käsienpesusta tahtoo kädet kuivua talvipakkasilla enkä voi oikein käyttää käsirasvaakaan, koska siitä tulee likainen tunne -> kädet pestävä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itellä kyllä on paha tapa, että ihan pakko käydä monesti katsomassa että laitoinko oven varmasti kiinni ja lukkoon kun lähden kotoa. Ikinä se ei ole auki ollut, kun olen käynyt katsomassa, mutta silti pitää käydä tarkistamassa varmuuden vuoksi. Joskus joutunut parikin kertaa käymään katsomassa, että laitoinko sen nyt varmasti lukkoon. Ilmeisesti tuossa, jokin sellainen taustalla että pidän asiaa tärkeänä, mutta niin refleksinomainen tapahtuma, ettei siitä jää muistijälkeä aivoihin ja ei sitten muista laittoiko oven lukkoon vai en. Nykyään välillä pitää tehdä sitä, että kun laittaa oven lukkoon, niin hokea hetki mielessä "ovi lukossa, ovi lukossa", kun kävelee autolle ettei tarvitse enää kääntyä takaisin tarkistamaan asiaa.

^^Vähän sama kun hemmmolla mutta koskee kaikkea muutakin. En saa alkaa miettimään että jäiköhän mulla himassa liesi päälle tai kohta oon aika varma että se on jäänyt. Sitten vaan jos mahdollista niin joutuu käydä tarkastaan. Välillä töissäkin mietin jos oon kiireellä lähtenyt että jäiköhän mulla kaasugrilli päälle ja talo palanut maantasalle kun tuun himaan. Eikä kyllä ikinä oo mikään jääny päälle

Olette hei aikuisia miehiä ja naisia. Kyllä te pääsette eroon noista turhista neurooseista, mikäli haluaisitte eli turha mainostaa noita.

- Joskus tykkään valvoa yömyöhään, vaikkei siinä ole juurikaan järkeä. Tänään on viimeinen kerta kun teen näin.
- Joskus sorrun runkkaamaan, jälkeenpäin harmittaa.

Mä oon viime aikoina entistä enemmän tahtomattani laskenut sanoista/lauseista kirjainten määrän ja alkanut muodostaa lukujonoja summasta/lauserakenteesta. Hankala selittää, mutta teen tota välillä ihan huomaamattani.

Ainoa "tapa" mikä tulee itelle mieleen on käydä joka aamu kattomassa tilille, ettei oo tapahtunu mitään epätavallista. Ei vaikuta järin paljon elämänlaatuun.

-Autolla ajaessa soittimen volume on oltava parillisessa luvussa, tulee monta kertaa tarkistettua että se varmasti on noin, pariton ei käy...
-Himasta lähtiessä saatan kokeilla päälle viisi kertaa että ovi on varmasti lukossa vaikka 1sek aiemmin kuulin ja tunsin miten se loksahti lukkoon, joskus joutuu jopa autolta kävelemään takaisin ovelle tarkistamaan asian. Samalla kurkin ikkunasta että valot on varmasti pois.
-Tarkistelen muutaman minuutin välein kylillä kävellessäni että puhelin/puhelimet ja avaimet on varmasti taskussa
-Välillä tulee tunne että on pakko "loksauttaa" vasemman hartian löysät nivelet rusahtavasti, toistuu yleensä monta kertaa ja jos pakotan itteni olemaan tekemättä tuota, tulee hartiaan ilkeä tunne (hermostollista?)
-vasemman jalan reisi/takareisi on pakko jännittää joskus useamman kerran putkeen, oikealla tämmöstä ongelmaa ei ole (hermostollista tai lihasten jäykkyyttä?)

Tää ei oo kyllä outo tapa, mutta joidenkin mielestä voi olla. Mulla on sellanen 2 osainen divaani. Vedän niitä ihan vähän erilleen toisistaan, että selkänojaan jää pieni rako. Sitten lykin munaa sinne väliin.
Mulla heräs aika hämmentävä mielikuva tästä tilanteesta:rolleyes:

Itselläkin jäänyt tavaksi tarkastaa ovien lukitus useasti kotoa lähtiessä sekä nukkumaan mennessä. Ei saa mielenrauhaa ennenkuin jokainen uksi on kierretty läpi.

Mullakin on tuo tapa tarkistaa moneen kertaan että ovet on lukossa. Mutta vielä enemmän se, että jääkaapin ovi on kiinni, kahvinkeitin ei ole päällä, hanat eivät ole auki ja levyt päällä. Varsinkin tuon lieden kanssa olen ihan neuroottinen ennen lähtöä tai nukkumaan menoa, lähestulkoon osoittelen sormella vuorotellen jokaista namiskaa ja hoen mielessäni "Nolla, nolla, nolla, nolla". Ai niin, ja en usko että ennen lähtöä tai nukkumaan menoa hana menee kiinni painamalla, vaan minun pitää kokeilla kämmenellä alta ettei siitä oikeasti tule vettä.:rock:

Mä oon viime aikoina entistä enemmän tahtomattani laskenut sanoista/lauseista kirjainten määrän ja alkanut muodostaa lukujonoja summasta/lauserakenteesta. Hankala selittää, mutta teen tota välillä ihan huomaamattani.

Ja saat aina luvun 23? :D

Toi sun kyky on ihan Talent-kamaa. Mee hämmästyttää ihmisiä.

Viimeaikoina korostunut oikein kunnolla se kun lähden kotoa, kun olen oven ulkopuolella koitan että avaimet on taskussa, lyön oven kiinni, rämpytän kahvaa (että se todellakin on lukossa), painan ovea kiinni (vaikka se on), rämpytän vielä vähän kahvaa, painan ovea, vielä vähäsen rämpytystä ja sitten painan kerran oikein kunnolla ja olen valmis lähtemään. Tutut aika usein tästä huomauttaneet.

Mullakin on tuo tapa tarkistaa moneen kertaan että ovet on lukossa. Mutta vielä enemmän se, että jääkaapin ovi on kiinni, kahvinkeitin ei ole päällä, hanat eivät ole auki ja levyt päällä. Varsinkin tuon lieden kanssa olen ihan neuroottinen ennen lähtöä tai nukkumaan menoa, lähestulkoon osoittelen sormella vuorotellen jokaista namiskaa ja hoen mielessäni "Nolla, nolla, nolla, nolla". Ai niin, ja en usko että ennen lähtöä tai nukkumaan menoa hana menee kiinni painamalla, vaan minun pitää kokeilla kämmenellä alta ettei siitä oikeasti tule vettä.:rock:

Kaikki täsmää mun kohdalla. Levyt täytyy tarkistaa ehdottomasti menetelmällä: nolla, nolla, nolla, nolla ja vielä lopuksi tarkistaa, että kaikki namiskat osoittavat ylöspäin :D Ja, sit hanat tarkistan ekaks sormella painamalla, et varmaan on kiinni...ja sit vielä kurkkaan (parikin kertaa), ettei vettä tipu :D Ulko-oven kahvaa tulee kokeiltua niin monta kertaa, että naapurit varmaan luulee mun jääneen siihen kiinni :D

Kaikki täsmää mun kohdalla. Levyt täytyy tarkistaa ehdottomasti menetelmällä: nolla, nolla, nolla, nolla ja vielä lopuksi tarkistaa, että kaikki namiskat osoittavat ylöspäin :D Ja, sit hanat tarkistan ekaks sormella painamalla, et varmaan on kiinni...ja sit vielä kurkkaan (parikin kertaa), ettei vettä tipu :D Ulko-oven kahvaa tulee kokeiltua niin monta kertaa, että naapurit varmaan luulee mun jääneen siihen kiinni :D
Nää on kyllä mielenkiintoisia asioita. Kiinnostaisi tietää mikä saa aikaan ihmisen päässä tollasen häiriön. Ja vielä verrattaen niin monen ihmisen päässä. Tehän ymmärrätte toimivanne täysin päättömästi, mutta silti on pakko toistaa niitä samoja asioita? Miksi? Se on mielenkiintoista. Kotoa lähtiessä normaali ihminen painaa oven kiinni ja kun kuulee naksahduksen, ei välttämättä edes kokeile onko se kiinni, kun tietää sen olevan. Tai jos kokeileekin kerran, niin tajuaa, että silloin se on kiinni, eikä siitä itsestään enää avaudu, joten ei mitään hätää. Miksi se siis täytyy kokeilla 20 kertaa, kun se oli jo ekalla kerralla kiinni?

Tai sitten nämä vesihanat ja liedet. Normaali ihminen ei käy tarkastamassa niitä ikinä, vaan tietää niiden olevan pois päältä, kun on ne kerran itse sammuttanut sen jälkeen kun niitä käytti. Ja vesihanankin nyt kuulee kaukaakin, jos se on auki. Tai jos sieltä tulee vain tippa kerrallaan, niin siitä ei kovin suurta vahinkoa synny. Yleensä hana kyllä sulkeutuu kun sen kerran painaa kiinni. Jos ei, niin kannattanee vaihtaa.

Täytyy alkaa tutkia näitä asioita oikein syvällisesti, koska tässä on sellainen aihe mitä ei voi ymmärtää, kun itse toimii ihan toisella tavalla. Se on niin helppo täältä katsoen ajatella, että lopeta se tarkistelu, mutta ei se taida olla niin yksinkertaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom