Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Otetaas lisää sit "turhia" tapoja. Nää tulee aika automaattisesti eikä tuota juuri mitään vaivaa vaikka moni pitää outoina.
Itekin lasken aina hinnan lähimmän euron tarkkuuteen kun ladon tuotteita hihnalle. Tapa vaan ja pystyy kaivelee oikeat summat heti jos maksaa käteisellä ilman että tarvii kyttäillä niiden numeroiden juoksemista siinä taululla. Samaten ladon ne tavarat viivakoodi lukijaan päin hihnalle ettei tarvii turhaan käännellä.
-Vaihtorahat tsekkaan aina ja oon itsekin laskenut paljonko pitää tulla takas
-Pyyhin yleensä esim. kahvilassa suurimmat murut ja roskat pois pöydältä.
-Baareissa keräillään tuopit pinoon valmiiksi/viedään ihan tiskinreunalle kun lähetään.
-
Kauhee pakkomielle pitää lompakko vasemmassa ja puhelin oikeassa housuntaskussa. Muutoin ei tuu mistään mitään...
Nää on kyllä mielenkiintoisia asioita. Kiinnostaisi tietää mikä saa aikaan ihmisen päässä tollasen häiriön. Ja vielä verrattaen niin monen ihmisen päässä. Tehän ymmärrätte toimivanne täysin päättömästi, mutta silti on pakko toistaa niitä samoja asioita? Miksi? Se on mielenkiintoista. Kotoa lähtiessä normaali ihminen painaa oven kiinni ja kun kuulee naksahduksen, ei välttämättä edes kokeile onko se kiinni, kun tietää sen olevan. Tai jos kokeileekin kerran, niin tajuaa, että silloin se on kiinni, eikä siitä itsestään enää avaudu, joten ei mitään hätää. Miksi se siis täytyy kokeilla 20 kertaa, kun se oli jo ekalla kerralla kiinni?
Tai sitten nämä vesihanat ja liedet. Normaali ihminen ei käy tarkastamassa niitä ikinä, vaan tietää niiden olevan pois päältä, kun on ne kerran itse sammuttanut sen jälkeen kun niitä käytti. Ja vesihanankin nyt kuulee kaukaakin, jos se on auki. Tai jos sieltä tulee vain tippa kerrallaan, niin siitä ei kovin suurta vahinkoa synny. Yleensä hana kyllä sulkeutuu kun sen kerran painaa kiinni. Jos ei, niin kannattanee vaihtaa.
Täytyy alkaa tutkia näitä asioita oikein syvällisesti, koska tässä on sellainen aihe mitä ei voi ymmärtää, kun itse toimii ihan toisella tavalla. Se on niin helppo täältä katsoen ajatella, että lopeta se tarkistelu, mutta ei se taida olla niin yksinkertaista.
Mulla itelläkin on tommonen tarkistamisvimma joka johtuu suoraan siitä, että monesti on kahvinkeittimet, levyt, valot ja muut jääny päälle.
Missä muuten mener neuroosin ja tavallisten asioiden tarkastamisen raja?
Pystyykö neuroosista parantua?
Kauhee pakkomielle pitää lompakko vasemmassa ja puhelin oikeassa housuntaskussa. Muutoin ei tuu mistään mitään...