Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Jos vielä luen näitä lisää, saan näistä neurooseista itselleni neurooseja, omieni lisäksi. Joku tuolla kertoi, että auton radion volume tulee olla parillinen luku ja nyt kun seuraavan kerran menen autoon, niin tämä seuraa mukana saatana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaupan kassalla yritän aina laskea sentilleen, kuinka paljon loppusummaksi tulee (Koska se kaupan kassatyöntekijä ilmoittaa loppusumman aina 5 sentin tarkkuudella). Kun lasken, että hinta pyöristyisi ylöspäin, maksan kortilla ja päinvastaisessa tilanteessa taas maksan käteisellä. Näin säästän jokaisella kauppareissulla 1-2 senttiä!

Joskus tietenkin tulee laskettua väärin. Mutta mikään ei voita sitä mielihyvää kun näkee että on laskenut oikein ja sai kusetettua sitä isoa pahaa kauppaketjua parilla sentillä.

Itse olen huomannut tuon asioiden tarkastamisen silloin kun on jotain "tärkeää". Esim pari päivää sitten kävelin 500e setelin kanssa ulkona niin koko aja piti tarkistaa, että onko se vielä siellä :D

Niin kertoi, mutta en ota. Epäilen myös että monet tähän ketjuun vastanneet aikovat jatkossakin hakata kotiovensa kahvaa kymmeniä kertoja, vaikka heillekin on ilmoitettu että yksi kerta olisi tarpeeksi. Epäilen myös että monet tähän ketjuun vastanneet aikovat jatkossakin hakata sitä ykkösvaihdetta liikennevaloissa, vaikka heillekin on ilmoitettu että se vaihde ei vaihdu mihinkään itsestään. Nämä ovat outoja tapoja herraseni, outoja tapoja, eikä niistä aina ota selvää.

:piis:

Otetaas lisää sit "turhia" tapoja. Nää tulee aika automaattisesti eikä tuota juuri mitään vaivaa vaikka moni pitää outoina. :david:

Itekin lasken aina hinnan lähimmän euron tarkkuuteen kun ladon tuotteita hihnalle. Tapa vaan ja pystyy kaivelee oikeat summat heti jos maksaa käteisellä ilman että tarvii kyttäillä niiden numeroiden juoksemista siinä taululla. Samaten ladon ne tavarat viivakoodi lukijaan päin hihnalle ettei tarvii turhaan käännellä.
-Vaihtorahat tsekkaan aina ja oon itsekin laskenut paljonko pitää tulla takas
-Pyyhin yleensä esim. kahvilassa suurimmat murut ja roskat pois pöydältä.
-Baareissa keräillään tuopit pinoon valmiiksi/viedään ihan tiskinreunalle kun lähetään.
-

Otetaas lisää sit "turhia" tapoja. Nää tulee aika automaattisesti eikä tuota juuri mitään vaivaa vaikka moni pitää outoina. :david:

Itekin lasken aina hinnan lähimmän euron tarkkuuteen kun ladon tuotteita hihnalle. Tapa vaan ja pystyy kaivelee oikeat summat heti jos maksaa käteisellä ilman että tarvii kyttäillä niiden numeroiden juoksemista siinä taululla. Samaten ladon ne tavarat viivakoodi lukijaan päin hihnalle ettei tarvii turhaan käännellä.
-Vaihtorahat tsekkaan aina ja oon itsekin laskenut paljonko pitää tulla takas
-Pyyhin yleensä esim. kahvilassa suurimmat murut ja roskat pois pöydältä.
-Baareissa keräillään tuopit pinoon valmiiksi/viedään ihan tiskinreunalle kun lähetään.
-

Njöh. Hyvän kotikasvatuksen tulosta, tai muuten vaan ystävällistä. Ei lainkaan omituista.

Oma omituinen tapani on, että revin kulmakarvojani kun teen aivotyötä tai olen väsynyt, stressaantunut, vittuuntunut, muuten vaan pahalla päällä, tai maksan laskuja. Yleensä laskujen maksuun liittyy noi kaikki edelliset.

^ Ootko samalla älästi?:hyper: No vitsivitsi. Itse kyllä syyllistyn lukossa olevien asioiden tsekkaukseen, vaikka olen juuri lukinnut ko. kohteen. Neuroosiko? Luultavasti...

Työkaveri leikkaa joka ikinen päivä sormien kynnet kynsileikkurilla töissä. Kyseessä on siis toimihenkilö ja joka ikinen päivä kuuluu aamulla kiva kliksutus kynsileikkurista avokonttorissa. Tänään kun menin aamulla tyypin jutuille, niin se leikkeli varpaankynsiä jalka työpöydän reunalla. Ei kai se väärinkään ole, mutta kyllä tää mun mielestä on vähän omituinen tapa. :lol2:

Ennen oli enemmänkin persoonallisia omituisuuksia, mutta ne ovat kitkeytyneet ajan kuluessa pois. Nykyään tulee lähinnä kopeloitua aina taskua, että onko avaimet matkassa. Kotona saatan usein olla myös vähissä vaatteissa, koska vaatteet tulee heitettyä nurkkaan kotia tullessa. Kahvista en pidä oikeassa muodossaan, mutta silti saatan syödä sitä sisältäviä tuotteita. Outona tapana voi pitää myös sitä, että aina jotain tehdessä pitää musiikkia kuulua taustalla. Oon myös tarkka siitä, että kaikki lisäravinteet ja vitskut tulee otettua päivittäin, muuten ajatus kalmaa.

Nää on kyllä mielenkiintoisia asioita. Kiinnostaisi tietää mikä saa aikaan ihmisen päässä tollasen häiriön. Ja vielä verrattaen niin monen ihmisen päässä. Tehän ymmärrätte toimivanne täysin päättömästi, mutta silti on pakko toistaa niitä samoja asioita? Miksi? Se on mielenkiintoista. Kotoa lähtiessä normaali ihminen painaa oven kiinni ja kun kuulee naksahduksen, ei välttämättä edes kokeile onko se kiinni, kun tietää sen olevan. Tai jos kokeileekin kerran, niin tajuaa, että silloin se on kiinni, eikä siitä itsestään enää avaudu, joten ei mitään hätää. Miksi se siis täytyy kokeilla 20 kertaa, kun se oli jo ekalla kerralla kiinni?

Tai sitten nämä vesihanat ja liedet. Normaali ihminen ei käy tarkastamassa niitä ikinä, vaan tietää niiden olevan pois päältä, kun on ne kerran itse sammuttanut sen jälkeen kun niitä käytti. Ja vesihanankin nyt kuulee kaukaakin, jos se on auki. Tai jos sieltä tulee vain tippa kerrallaan, niin siitä ei kovin suurta vahinkoa synny. Yleensä hana kyllä sulkeutuu kun sen kerran painaa kiinni. Jos ei, niin kannattanee vaihtaa.

Täytyy alkaa tutkia näitä asioita oikein syvällisesti, koska tässä on sellainen aihe mitä ei voi ymmärtää, kun itse toimii ihan toisella tavalla. Se on niin helppo täältä katsoen ajatella, että lopeta se tarkistelu, mutta ei se taida olla niin yksinkertaista.

Mulla itelläkin on tommonen tarkistamisvimma joka johtuu suoraan siitä, että monesti on kahvinkeittimet, levyt, valot ja muut jääny päälle. Ja lompakoita ja avaimia on jääny himaan/salille/kauppaan/ties minne tai sitten joku näistä edellämainituista asioista on tippunu taskuista matkalle.:D Se on taas eri asia, että istuu koko päivän vaikka hellan ääressä ja napsuttelee katkaisijaa edes taas eikä siltikään ole varma onko se pois päältä. Se taitaa olla ihan joku diagnosoitu sairaus.

Veikkaan, että osasyynä on ihmisen muisti joka pyyhkii pois tosi arkisia asioita. Vaikka just laittoi esim. kahvinkeittimen pois päältä ja ajattelee, että okei nyt se on pois päältä, niin hetken päästä se on unohtunut kuitenkin ja sitten mieleen tulee taas, että laitoinkohan mä sen ollenkaan pois päältä, kun ei ole mitään muistikuvaa asiasta. Sitten ei osaa luottaa enää omaan muistiinkaan ja toistaa samoja varmistuseleitä, että sen varmasti muistaa. Itellä on ainakin niin susipaska lähimuisti, ettei tosikaan, mutta esimerkiksi tosi olemattomia asioita ja yksityiskohtia muistaa 15-20 vuodenkin takaa.

Mulla itelläkin on tommonen tarkistamisvimma joka johtuu suoraan siitä, että monesti on kahvinkeittimet, levyt, valot ja muut jääny päälle.

Tuohan on ihan järkevää toimintaa varmistaa lähtiessä, että hella ja kahvinkeitin ei ole jäänyt päälle. Aika moni muukin tekee samoin. Parempi olla tarkka kuin katua, että talo paloi alta oman tyhmyyden seurauksena.
Neuroosiksi en siis tuota alkaisi luonnehtimaan. Ei täytä vielä tunnusmerkkejä diagnoosiin :)

Missä muuten mener neuroosin ja tavallisten asioiden tarkastamisen raja?
Pystyykö neuroosista parantua?

Se, että pitää huolta ympäristöstään. Tarkistaa, että levyt eivät ole päällä. Avaimet ovat mukana. Ovet on suljettu lähtiessä jne. Tällä ei ole mitään tekemistä neuroosien kanssa ellei tämä ole pakonomaista. Neuroosi on psyykkinen lievä mielialahäiriö. Neurooseihin kuuluu aina pakkotoiminnot. Näitä voisi esim: olla jatkuva käsien peseminen pakonomaisesti. Neuroosihan on siis toimintojen suorittamista pakonomaisesti. Neurootikolle se, että jokin asia aiheuttaa epäjärjestystä tai muuttaa rutiinia niin, että tuon pakonomaisen tarpeen suorittaminen jää toteuttamatta voi aiheuttaa ahdistuneisuutta. Neurooseista voi kyllä parantua terapian ja mahd. sopivan lääkityksen avulla.

Yhden kaverin kämpille mentäessä tapana on että heti ovesta sisään tullessa riisun kaiken muun päältä paitsi bokserit, oli siellä periaatteessa ketä tahansa paikalla. Operan eka välilehti on aina oltava facebook, ja se aukeaa aina ensimmäisenä refleksinä missä ikinä olenkaan tietokoneella ja mitä aionkaan tehdä. Mokkanahkaiset kengät jalassa en voi käytännössä tehdä mitään missä ne edes millään tavalla voisi sotkeentua, kävelemiseenkin pitää keskittyä ettei ne hinkkaudu mihinkään. Kesäajan ajan pidän kelloa talviajassa, talviajassa taas pidän kesäajassa, ja kellot on oltava 8min etuajassa. Liikkuessa paikasta A paikkaan B usein spottailen tienvarsia ja mietin päässäni summan minkä oisin saanu keräämällä pullot tien reunalta. Treenikassia on aina kannettava mukana, vapaa-ajalla, koulussa, missä tahansa. Tolle on kyllä ihan järkevä syy se, että en aina tiedä moneltako pääsen salille niin ompahan aina kamat valmiina, ja siellä on muutenkin yleisiä tarpeita kuten buranaa, laastareita, suihkukamat, vaihtokamoja, koulukirjat, toiset kengät..... :D oon friikki, mutta kukapa meistä ei olis.

Ku oon vittuuntunu puhun lyhyesti ja nopeasti. Normielämässä ku teen ruokaa jätän yleensä kaikki keittiön kaapit auki ja käyn pistämässä ne kiinni sitten ku jaksan. Ku meen yhen kaverin tykö yleensä kävelen suoraan niitten jääkaapille. En ota sielt mitää vaan vien omat ruoat ja kaljat. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom