Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Höpsis. Mitäs rasittavaa tossa on?

Teillä on siis huusholli tip top. Kaikki siististi järjestyksessä ja vaatekaapin sisällön voisi esitellä vaikka sisustusohjelmassa. Etkä koskaan saa kaupasta tuliaisina jotain 3h lämpimässä ollut maitoa ja vatsaasi sekaisin ;)
No joo, etunsa kyllä tuossakin :D Vaatekaapit on ku intissä konsanaan. Onneks ei tarvi pinkkaa ruveta särmäämään...mut valitettavasti parempi puolisko joskus kuvittelee sairautensa vaivaavan myös mua ;)

Ultimecia ja mopomies kommentoi myös osuvasti asiaa. Paperit on aina hukassa täällä...ja silloinku tulee palautetta että pitäis tehdä jotain niin oon ottanu tavaks avata kaljan ja ottaa harkintatauon. Ku ei toi särmäys puhuttele oikein...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleinen tilanne on että jätät jotain pöydälle käyttääksesi sitä 5 min päästä ja se on jo silloin arkistoitu ties minne valmistusmaan, värin ja esineen iän mukaan.
nimim. jätäntäntähän:D

LOL :hyvä: Repesin...

Tuossa tapauksessa joo ymmärrän oikein hyvin aiemmat pointit.

Oon huomannu, et mul on taipumusta tohon tarkistamiseen...onko avaimet tai oikeet kamat mukana, ovi/ pyörä lukossa varmasti, vetoketju housuist kiinni, onks mun housujen perspuolella mitää tahroja :D
Mut en siis ole mitenkää aivan mahdoton...lopetan heti ku huomaan tekeväni niin.

Muita "sääntöjäni" on esim. telkkarin/ radion volyymit pitää olla 10, 15, 20 tms. ja kaupasta ei oteta mitään eturivistä tai päältä. On niitä varmaa viel muutama, mut ei tuu ny mieleen :rolleyes:

Yleinen tilanne on että jätät jotain pöydälle käyttääksesi sitä 5 min päästä ja se on jo silloin arkistoitu ties minne valmistusmaan, värin ja esineen iän mukaan.
nimim. jätäntäntähän:D

Eihän tuo vielä mitään. Muistuu mieleen kun nostin lasin kaapista pöydälle ja kävin siinä välissä hakemassa lehden, kun tarkoituksena oli lukea samalla kun juon mehua. Lasihan löytyi siinä vaiheessa jo tiskikoneesta avokin toimesta...
Tämä tapahtui siis noin 10 sekunnissa.

EDIT: Pari kuukautta sitten oli puhetta, että sovitaan säännöllinen siivouspäivä meille. Se päivä on tiistai, torstai ja lauantai. :D

Viimeksi muokattu:
Mulla on pakkomielle avaimiin. Kyllä mä tiedän, että ne on mun taskussa aina kun lähden, mutta silti se pitää viis kertaa tsekata.

Hitto eräs päivä tässä oli jumalaton kiire. Tulin salilta kotiin ja piti lähteä eräs duunijuttu hoitamaan melko piakkoin. Syödäkkin pitäis joten pistin pastat kiehumaan heti sisään päästyäni. Koira pyöri kuin väkkärä jaloissa ja odotteli kovasti pihalle menoa. Ajattelin että no jos pikaseen käytän poikaa pihalle. Valjaat niskaan, ovi auki ja pihalle. Tulomatkalla vasta tajusin että jumalauta avaimet (sekä puhelin) sisällä ja liesi huutaa punaisena! No eikun naapuria etsimään. Eipä naapureita ole mailla ei halmeilla ja jonkun satunnaisen vanhan naisen sain pysäytettyä. Kohteliaasti selitin probleeman ja kysyin puhelinta lainaan. Mamma ei vastaa kun puhelin äänettömällä duunissa. Sitten seuraavaksi puhelu huoltoyhtiöön ja maksua vastaan tulikin (30min kuluttua) jamppa availemaan ovia. Kaikessa rauhassa se siinä avaimiaan etsiskeli vaikka koitin vinkata, että voi kohta huutaa palohälyttimet sisällä. Joo...oli pastat melko kypsiä ja vinkeä haju asunnossa. Oma mokahan se oli. Kattilan voikin nakata varmaan fidduun ja tai hiekkapuhaltaa puhtaaksi.

Tämän jälkeen on tullut samanlaisia pakonomaisia tarkistuksia avaimien suhteen. Eli vaikka avainnippu tuntuu taskussa, niin on pakko tsekata että onhan se KOTIavain varmasti vielä siinä mukana :)

edit: Kaupassa tuo rivin ekan tuotteen ottaminen ei sitten enää luonnistu itseltäkään. Parempi puolisko kaivaa aina sen "parhaimman" paketin sieltä takavasemmalta ja itse olen huomannut tekeväni nykyään samoin...

Syön lähes aina kuulosuojaimet päässä välttyäkseni kanssaruokailijoiden mässytykseltä. Tänään oli poikkeus, kun en kehdannut tädin ollessa visiitillä.

E:
Muita "sääntöjäni" on esim. telkkarin/ radion volyymit pitää olla 10, 15, 20 tms. ja kaupasta ei oteta mitään eturivistä tai päältä. On niitä varmaa viel muutama, mut ei tuu ny mieleen :rolleyes:

Ei ei ei, sallittuja ovat vain parilliset luvut ;)

Syön lähes aina kuulosuojaimet päässä välttyäkseni kanssaruokailijoiden mässytykseltä. Tänään oli poikkeus, kun en kehdannut tädin ollessa visiitillä.
:hyper::hyper: Voin vaan kuvitella miltä näyttää.

Purkkaa syödessä tungen aina suuhuni pari uutta palaa kun edellisistä menee maku. Siinä sitte ku oot tunnin jauhanu, niin on aikamoinen mälli suussa :D

w000t :wtf:

Siis aina ruokaillessasi sulla on jotkut peltorit päässä? :eek: Eka kerta kun moista kuulen :D Onko ne muut syöjät sitten todella huonoilla käytöstavoilla varustettuja ja mässäävät/maiskuttavat niin äänekkäästi ettei hermo muuten kestä? Jos näin on niin sitten melkein ymmärrän. Aikoinaan entinen appiukko mässytti niin pahasti että pari kertaa oli tappo lähellä ja piti nousta pöydästä kesken ruokailun hetkeksi vessan puolelle vetämään syvään henkeä ettei olisi alkanut kirkumaan pöydässä. Siinä meinaa lähteä järki.

Intissä oletkin sitten jo tottunut Peltorin käyttäjä. Lienee viisasta pikku hiljaa totutella syömiseen ilman suojaimia. Porukat on varmaan ihmeissään ku vetelet paikalliseen rossoon kupit korvilla:D

Eilen tuli huomautus siitä että aina kun pesen hampaita tai puhun puhelimessa, kävelen tiettyä rataa ympäri kämppää. Ite en oikein kiinnitä ees huomiota tuohon, vaan kun puhelu tulee, nousen ja lähden kävelemään.

Olen kontrollifriikin vastakohta, eli heitän tavarat v*ttuakaan välittämättä minne sattuu ja siivoan vain kun on täysin pakko (joku tavara on hävinnyt). Kontrollifriikki ja minä samassa kodissa vois olla kunnon tosi-tvtä.

Tarkastan autossa onko valot päällä. Tämä siis tapahtuu n.15min matkalla varmaan toistakymmentä kertaa. Itse en tätä huomannut, mutta kaveria alko häiritsemään ni alkanut aina kyselemään, että onko päällä ku räpälään.

Avokin huomauttama "uus" tapa. Oon soittamassa jollekin kaverille/nään sen vaikkapa kadulla matkan päässä: pitää haukotella ennen ku puhun mitään.

Tarkastan autossa onko valot päällä. Tämä siis tapahtuu n.15min matkalla varmaan toistakymmentä kertaa. Itse en tätä huomannut, mutta kaveria alko häiritsemään ni alkanut aina kyselemään, että onko päällä ku räpälään.

Sama.

Eilen tuli huomautus siitä että aina kun pesen hampaita tai puhun puhelimessa, kävelen tiettyä rataa ympäri kämppää. Ite en oikein kiinnitä ees huomiota tuohon, vaan kun puhelu tulee, nousen ja lähden kävelemään.
Mulla on ton puhelimeen puhumisen kanssa melkein sama juttu. Tai mitään tiettyä rataa ei ole, mutta yleensä aina kun puhun puhelimeen, niin kävelen ympäri kämppää. Tai nousen ainakin ylös ja kävelen vähän matkaa, sitten saatan jäädä vaikka ikkunan ääreen tuijottamaan ulos. Monella mun kaverillakin on sama tapa. Viime aikoina se on alkanut ärsyttää mua, ja kun huomaan tekeväni tuota niin menen väkisin takaisin istumaan ja puhun puhelun loppuun paikoillani. Mullahan ei perkele ole mitään hullujen pakkomielteitä.

Toinen on muuten se, että mä aina tarkoituksella laitan vahvistimesta äänentasoksi jonkun 31 tai 28 tai jotain muuta täysin randomia, en koskaan tasalukuja niin kuin esim. 30. Koska mullahan ei jumalauta ole mitään pakkomiellettä laittaa aina tasalukuja. Eli ilmeisesti mulla on pakkomielle pakkomielteitten välttämisestä. :david:

Lukujen kanssa on tosiaan monella ongelmia, tarkemmin kun ajattelee niin 0-100 välillä kun on aika vähän lukuja jotka eivät ole esim. alkulukuja, monikulmiolukuja, muita kuviolukuja, kuutiolukuja jne...
Itse dataan muuten korkeasta polviasennosta pöydän vierestä nyt. Luova liikkuminen ja erikoiset asennot menee kai kans oudosta tavasta. :)

Parilliset luvut: Eli kaikkia on oltava parillinen määrä olipahan se sitten television voluumi, leipäpalat, juustoviipaleet yms.

Nukkuminen: Aina alotettava mahallaan, johtuen n. 6-vuotiaana nukuin selällään ja rupesin oksentamaan -> traumoja, joten oletuksena pidän että nukkuessa mahallaan en oksenna enää ikinä.

Varmistaminen: Käytävä katsomassa että olihan kahvinkeitin pois päältä, herätyskello soimassa, tavarat auton takakontissa yms. ja sekin parillinen määrä (2-6 kertaa yleensä)

ja vielä yksi kun en jaksa enempää kirjottaa mutta vielä noita löytyy.. :)

Säpsähtely: Pitää aina katsella muita ja miettiä tarkkaan että sanoiko äsken ääneen jotain mitä ajatteli että "toivottavasti en sano ääneen tätä." Toi on vitun ärsyttävää jossain salissa kun on vitusti porukkaa ja sitten tulee semmonen olo että "toivottavasti en nyt vaan mene sanomaan että "vitun homot kun ette mitään mistää tiedä.""

Mulla on ton puhelimeen puhumisen kanssa melkein sama juttu. Tai mitään tiettyä rataa ei ole, mutta yleensä aina kun puhun puhelimeen, niin kävelen ympäri kämppää. Tai nousen ainakin ylös ja kävelen vähän matkaa, sitten saatan jäädä vaikka ikkunan ääreen tuijottamaan ulos. Monella mun kaverillakin on sama tapa. Viime aikoina se on alkanut ärsyttää mua, ja kun huomaan tekeväni tuota niin menen väkisin takaisin istumaan ja puhun puhelun loppuun paikoillani. Mullahan ei perkele ole mitään hullujen pakkomielteitä.

Kaikissa akkojenlehdissä aina mainitaan, että puheluiden aikana juuri kannattaa kävellä edestakaisin, niin saa huomaamattaan hyötyliikuntaa. Kun aktiiviset ihmiset pysyvät siis hoikempina.

Mielestäni nämä kävelyt sun muut eivät ole mitään kovin omituisia tapoja, tai se että on aina tavarat tietyissä taskuissa. Terve ihminen toimii hyvin rutiineilla; jos puhelin on aina oikessa taskussa on helppo todeta onko se mukana vai ei. Jos puhelin on missä sattuu, pitää erikseen muistella mihin sen laittoi tai kaivella niin kauan että se lakkaa soimasta, kun ei löydy. Harvalla täällä mitään Monk-tyylistä pakkoasettelua lienee kuitenkaan. (tämä analyysi kattaa myös omat tähän ketjuun kirjoittamani tavat)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom