Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on pakkomielle avaimiin. Kyllä mä tiedän, että ne on mun taskussa aina kun lähden, mutta silti se pitää viis kertaa tsekata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on pakkomielle avaimiin. Kyllä mä tiedän, että ne on mun taskussa aina kun lähden, mutta silti se pitää viis kertaa tsekata.

Sama. Johtuu tosin siitä että silloin kun muutin, unohtelin avaimia vähän väliä kotiin.

Tarkistan AINA ennen lähtöä, että hiustensuoristin ja kahvinkeitin ovat poissa päältä. Tämä riippumatta siitä, olenko edes käyttänyt kyseisiä laitteita.

Saan tosi helposti ovista sähköiskuja joten nykyään käytännössä jokainen ovi joka vaikuttaa epäilyttävältä tai on todettu viholliseksi on avattava siten, että ekaksi kosketetaan itse oveen josta hivutetaan käsi hitaasti kahvalle/lukolle.

Pakko oireet.

Itse olen opiskellut kyseisestä aiheesta matskua todella paljon. Olen siis erikoistunut mielenterveyspuoleen. Pakkooireita jotka olen itse huomannut:

Kännissä pelin kanssa puhuminen.
Kun järjestän niin esineitten asento ja järjestys tulee olla tarkan suorassa.
Vinossa olevat julisteet ja taulut rikkoo mun pään xDDD

Saan tosi helposti ovista sähköiskuja joten nykyään käytännössä jokainen ovi joka vaikuttaa epäilyttävältä tai on todettu viholliseksi on avattava siten, että ekaksi kosketetaan itse oveen josta hivutetaan käsi hitaasti kahvalle/lukolle.
Mulla tasan sama juttu :D joskus esim tapana ensin koskettaa ovea kyynärpäällä ja siitä sitten varovasti hivutan käden ovenkahvalle. Näyttää varmaan vitun naurettavalta mutta oon kyllästynyt niihin jatkuviin säkäreihin.

En pysty lähtemään kotoota ennekun tarkistan hellan, kahvinkeittimen, jääkaapin, vesihanat ja valot muutamaan otteeseen. Yksi kerta ei riitä, etenkin hellat on tarkistettava pariin kertaan huolellisesti. Olen vakuuttunut siitä että jos en näin tee niin kotini palaa poroiksi hetikun lähden sieltä.

Joskus joudun jopa palaamaan takas sisälle jos en ole 101% varma siitä että tarkistin hellan viimeisenä tekona ennen uloslähtöä.

Mulla oli ennen tapana laskea sanojen kirjainmääriä päässäni. Pystyn vieläkin samantien sanomaan kuinka monta kirjainta on missäkin sanassa. :) Ärsyttävän tavan tosta tekee se, että joskus laskeskelen lauseiden kirjainmääriä, ja mua jää tympimään jos se esim. ei ole jaollinen/parillinen tms. ja sit pitää pyöritellä sitä lausetta päässäni kunnes numerot "täsmää". Tää on tosin vähentynyt viime vuosina.

Yks ihan pakottava tarve on aina tarkistaa n. 100x että olen lukinnut vessan oven perässäni. Vaikka oon katsonut jo monta kertaa että on se punaisella, niin silti pitää katsoa uudestaan...

Toimiiko toi oikeasti? Itselläni ihan sama ongelma. Se on jännä aina kun on avaamassa ovea ja käsi jää sekunnin murto-oskasi paikalleen, kun on ehdollistanut että saa rangaistusta kun siihen koskee.

Puhelinta räplätessä huomasin että sitä täytyy heitellä tai pyöritellä melkein aina kun sen ottaa taskusta. Vehje lenteleeki sitten vähintää kerran päivässä pitkin lattioita ja maaperää. :lol2:

Jos syön hapankorppua syön ainoastaan joka toisen palan, siis otan paketista joka toisen palan. Harva kiinnittää siihen huomiota, mutta joka toinen pala on "sileä" ja joka toinen "karhea" (tarkistakaa jos ette usko). Käytin ennen voita ja voin levittäminen sileälle palalle oli helpompaa kun karhealle palalle taas vaikeampaa koska hapankorppu meni usein rikki. Enää en käytä voita, mutta tapa on säilynyt.

Niin ja selvennyksenä etten itse osta hapankorppuja (syön esim. vanhempien luona kun siellä käyn) joten ei tarvitse heittää mitään pois :D

Lasin huuhtelu vaikka ottaisin suoraan kaapista ja joisin vaikka vettä, niin pakko se aina on huuhdella kerran kaks :D

Edelleenkin samat tavat mitä aiemmin on tullut ketjuun kirjoiteltua, kaiken pitää olla järjestyksessä, värisävyissä, kokoskaaloissa, asetelmissa ym, oli sitten kyse vaatekaapin sisällöstä tai astiakaapista. Ihme kontrollifriikki sitä pitää ollakin :rolleyes: Jos joku tekee mulle voileivän missä on täytteet väärin niin vaihdan juuston ja leikkeleen paikkaa, en vaan PYSTY syömään sitä jos ne on väärin.

Uusia muistoja näistä omituisista tavoista:

En koskaan kaupassa ota sitä ensimmäistä leikkelepakettia/maitopurkkia jne, vaan kaivan aina hieman taaempaa. Pidemmälle päivämäärät mutta myös sen takia että mietin onko kylmäketju katkeamaton. Mitä jos joku on ottanut kärryihinsä sen ensimmäisenä olevan tuotteen, kulkenut tunnin ympäri kauppaa ja tajunnut ettei tarvikaan sitä ja vie takaisin? Sehän on voinut olla monta kertaa lämpöisessä :rolleyes:

En koskaan kaupassa ota sitä ensimmäistä leikkelepakettia/maitopurkkia jne, vaan kaivan aina hieman taaempaa. Pidemmälle päivämäärät mutta myös sen takia että mietin onko kylmäketju katkeamaton. Mitä jos joku on ottanut kärryihinsä sen ensimmäisenä olevan tuotteen, kulkenut tunnin ympäri kauppaa ja tajunnut ettei tarvikaan sitä ja vie takaisin? Sehän on voinut olla monta kertaa lämpöisessä :rolleyes:

Diddo. :D Mullakin aina sellainen fiilis, että jokainen on ehtinyt hypistellä sitä ensimmäistä pakkausta.

Sitten oon huomannut kans sellaisen tavan, että töissä mun vieressä istuu nyt yksi mua nuorempi tyttö, jolla on tapana levitellä kamojaan ympäriinsä työpistettään. Sillä aikaa kun hän on muualla käymässä ja mun pitää tehdä jotain hänen puolellaan, niin samalla järjestelen kaiken "siistimmäksi". Laitan kaiken omille paikoilleen, kynät telineeseen, kuittauslistat kaappiin, käytetyt paperiliinat roskiin jne jne. Mun on vain pakko tehdä se, jotta näyttäisi siistimmältä (myös muidenkin mielestä). :rolleyes:

Edelleenkin samat tavat mitä aiemmin on tullut ketjuun kirjoiteltua, kaiken pitää olla järjestyksessä, värisävyissä, kokoskaaloissa, asetelmissa ym, oli sitten kyse vaatekaapin sisällöstä tai astiakaapista. Ihme kontrollifriikki sitä pitää ollakin :rolleyes: Jos joku tekee mulle voileivän missä on täytteet väärin niin vaihdan juuston ja leikkeleen paikkaa, en vaan PYSTY syömään sitä jos ne on väärin.

Sulla on ihan samat pakkomielteet ku mun muijalla...joskus vähän rasittavaa :)

Sulla on ihan samat pakkomielteet ku mun muijalla...joskus vähän rasittavaa :)

Höpsis. Mitäs rasittavaa tossa on?

Teillä on siis huusholli tip top. Kaikki siististi järjestyksessä ja vaatekaapin sisällön voisi esitellä vaikka sisustusohjelmassa. Etkä koskaan saa kaupasta tuliaisina jotain 3h lämpimässä ollut maitoa ja vatsaasi sekaisin ;)

Teillä on siis huusholli tip top. Kaikki siististi järjestyksessä ja vaatekaapin sisällön voisi esitellä vaikka sisustusohjelmassa. Etkä koskaan saa kaupasta tuliaisina jotain 3h lämpimässä ollut maitoa ja vatsaasi sekaisin ;)

Ei siinä että se on rasittavaa kun joku kokoajan siirtelee romuja paikasta toiseen ja järjestää ettei mitään löydä vaan kaiken lisäksi se luo ahdistavan ja epä-luovan ilmapiirin. Luova epäjärjestys on pop (ja kaikenlisäksi vielä luonnollinen tila) :D

Entäpä jos tiedetään tuon olevan usean ihmisen tapa ja sotketaan niitä järjestyksiä satunnaisesti.... eli et voi oikeasti koskaan tietää mitä sieltä tuleekin? Ja jossakin paikassa ei edes laiteta esille niitä "pidemmälle päivämäärät" ennenkuin ne edelliset menneet:evil:
siellä piilossa olisi vielläkin tuoreempia mutta kun ne on siellä odottamassa....:evil:

Riippunee siitä, huseeraako toinen keskenään niiden matonhapsujen ja vatupassin kanssa vai onko jatkuvasti mussuttamassa sille toiselle, että tämänkin pitää alkaa samanlaiseksi.

Yleinen tilanne on että jätät jotain pöydälle käyttääksesi sitä 5 min päästä ja se on jo silloin arkistoitu ties minne valmistusmaan, värin ja esineen iän mukaan.
nimim. jätäntäntähän:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom