Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaulassa olevaa ristiä pitää heilauttaa aika usein. Esim. eilen, piti heilauttaa 5 sekunnin välein about 10 minsaa. Tuo kävi vatsa treenistä, kun makasin sängyssä ja katoin töllöä. No, eipähän käy aika pitkäks...

Menee esim. jääkaapille, niin pitää jokaiseen peiliin - joka on matkan varrella, toljottaa pari sekunttia. Eli katon peiliin 2 sekunttia en kato peiliin. Tuota jatkuu sitten pari kymmentä kertaa. Ei oo enää hauskaa, kun on kauhee kusihätä...

Nää on tälläsiä uusia hauskoja juttuja...

Fedit: Ai niin, ja kun juo esim. vettä, niin AINA pitää ottaa uus lasi.:curs:
Edit: Pyörällä ajaessa, pitää väistää kaikkea mahollisia; kaivon kansia, keppejä, asfaltilla olevia bensan/öljyn jälkiä...
Edit2: Kännykkä oikeessa taskussa ja lompakko ja muut tavat vasemmassa. Vähän välein pitää tarkistaa, ettei vahingossakaan ole tippunu mitään.
Ennen nukkumaan menoa useamman kerran tarkistus, onko jääny helloja tai kahvinkeittimiä päälle tms.

1. En saa nukuttua jos jostain paistaa valoa, vaikken näkisikään sitä, tiedän vain että jostain paistaa valoa :D. Tilkitsen aina oven alareunan jollain, esim pyyhkeentapaisella jos sieltä paistaa vähänkin valoa eikä sitä saa sammuttaa.

2.En pysty pitämään vanutuppoa, pumpulia yms kädessäni, tulee aivan järkyttävät kylmänväreet.

3.AD-HD:seen viittaavia tapoa:
a.On pakko hytkyttää toista jalkaa istuessaan, naputella sormilla yms...
b.Auton kyydissä istuessa, jossei ole muuta mielenkiinnon aihetta, on pakko räpeltää koko
ajan sivupeilin asentoa, tuuletusaukkojen asentoa, penkin asentoa, kaikkea mihin kädet yltää
ja ajajalla palaa kävyt mäntyineen :D
c.Kotona ollessaan on pakko päästellä mitä järjettömämpää mölyä ja ääntelyä
d.Kaikilla asioilla mitä käteen saa on pakko näprätä jotain

4.Valmisruokapakkausta jonka muovikelmuun tarvitsee puhkoa pari reikää, ei voi vain puhkoa nätisti vaan sitä pitää hakata aterimen kanssa kuin se tarvitsisi tappaa.
Sama asia tapahtuu kun nuijii ulkofile pihvejä nuijan kanssa litteimmiksi, paitsi että tarvitsee esittää conan the barbaaria sitä nuijiessa. Muutama pihvi mennyt pilallekkin kun on innostunut likaa :(.

5.Vaikka kuulisin jonkun asian, mitä joku puhuu, saatan kysyä silti kerran tai jopa kaksikin että "Mitä?" kuin en muka kuulisi lausetta vaikka oikeasti kuulinkin. Tapa :p

Voi luoja näitä löytyy :D tarttee kirjotella lisää jossain vaiheessa ku jaksaa

Jos on kaukosäädin kädessä, niin sitä patteriluukkua on pakko vemputtaa kokoajan.

Taskut pitää tarkistaa 3-4 kertaa ennen kuin lähtee kämpältä liikenteeseen, eli onko nyt VARMASTI lompakko, avaimet ja luuri mukana.

Luulisin, ettei ne sieltä mihkään häviä ekan tarkistuksen jälkeen, mutta silti taskut pitää aina hiplata läpi uudestaan ja uudestaan.

Sama :D

1.Paskalle mennessä, on pakko otta Aku Ankkoja mukaan, en osaa käydä paskalla ilman aku ankkaa :(

2.Kirjoitan kaikki kirjaimet ja numerot alhaalta ylös.

3.Pyyhin käteni esim syödessä automaattisesti housuihini vaikka olisi paperia lähettyvillä. Tarttee ajatella oikein että pyyhimpä käteni juuri tuohon paperiin ennenkuin se onnistuu.

4.Pienestä pitäen, about kuuden vanhasta asti, olen aina nukkumaan mennessäni, sänkyyn päästyäni miettinyt kaikki mahdolliset asiat läpi. "Mitä jos" on yleisin asia mitä ajattelen aina nukkumaan mennessäni, ja tyyli on sellainen että mitä jos asia X onkin näin, ja miten se vaikuttaa kaikkiin muihin asioihin. Esim: olen miettinyt pikkupenskasta asti toiselle maailmansodalle varmaan tusina erilaista loppua + muille historiallisille tapahtumille, miettinyt kaikkien läheisten ihmisten kuoleman (yksi henkilö kerrallaan, en niin että kaikki kuolisivat samaan aikaan :D), ja sen että millaista elämäni olisi sen jälkeen. Jostain syystä ajattelen ylensää vain negatiivisia asioita nukkumaan mentyäni, positiivisia harvemmin.
Näitä on niin jumalattoman paljon etten niitä kaikkia kyllä muista eikä jaksaisi kirjoittaakaan :D.

5. Välillä ennen nukkumaanmenoa on mukavaa lähteä vain käppäilemään jonnekkin, ilman mitään syytä tai järkeä. Pimeys ja hiljaisuus vaan rauhottaa jotenkin niin paljon.

Mä olen fanaattinen tarkistamaan ettei mikään sähkölaite jää päälle kun lähden kotoa. Nykyisin kerta riittää. On järjetöntä käydä tarkistaa onko esim. kahvinkeitin päällä jollei sitä ole koko päivänä käyttänyt, mutta minkäs teet..

Sama. Vaikka olisi miten kova kiire niin silti pitää moneen kertaan tsekata ettei liesi tai kahvinkeitin ole päällä. Sama juttu illalla ennen nukkumaan menoa.

Muitakin on...Jos teen illalla töihin eväät ja laitan ne jääkaappiin niin illan aikana pitää tarkastaa muutaman kerran ettei jääkaappi oo nielassu niitä. Kun lähden ulos farkut jalassa pitää tsekata pariin otteeseen että sepalus on kiinni ennen ku astun ulko-ovesta. Kuin myös taskuissa olevat tavarat pitää käydä läpi, avaimet vasemmassa, kännykkä oikeassa ja lompakko takataskussa. Muuta ei tähän hätään tule mieleen.

e: autoa ajaessa pitää kytätä taustapeiliä vaikkei takaa ketään tuliskaan ja samalla sitä pitää säätää parempaan asentoon vaikka se olisi jo hyvin.

1.Paskalle mennessä, on pakko otta Aku Ankkoja mukaan, en osaa käydä paskalla ilman aku ankkaa
oli ennen nykyään käy mikä tahansa. joskus sinne va unohtuu lukemaan. joskus kun käy vessassa ni pitää mennä tarkistaa et vedinkö mä sen vessan.
-nykyisin jos ostan visalla ni tarkistan sen jälkeen vähä väliä et se o tallessa. kännisäkin aina tarkistan lompakkoa ja krapulasa
-jos on kädet pöydällä ni niit o pakko naputella.

juostessa joskus tulee laskettua askeleita, sitten siihen havahtuu että mitä vittua mä taas laskeskelen.. hölömöläisen hommaa :D

Aina jos kysytään jostain syystä ekaa sanaa joka tulee mieleen (salasanaa varten, pakkiksen ketjussa, jne), kyseinen sana on MAKKARAKEITTO. :D Joskus jos on vähän ylivilkas olotila, tuo sana pyörii mun päässä ja saatanpa vaikka sanoa sen ääneenkin.

Mistä lie tullut...

Aeqerin postauksille tuli vähän naurettua :lol2: kyllä meikäläinenkin voi melkein samaistua kaikkiin täällä :D

Ite ajattelen auton kyydissä, että auton pitää hypätä kaikkien halkeamien ja asfaltinkorjaus viirujen yli. Joka hyppäyksellä tietty pidätän henkeä ja jos on monta halkeamaa peräkkäin, eikä auto mahdu kokonaan siihen niitten väliin, pitää hypätä koko matka kerralla ja pidättää hengitystä. Vaikuttaa vähän dorkalta. Ei kehtaa vastata mitään, kun reissukaveri kysyy, että mitäpäs noin hartaasti mietit...

LOL! Aika paha.. :D

Joillain tuntuu kyllä olevan tarvetta päästä hoitoon...:eek:

Ite ajattelen auton kyydissä, että auton pitää hypätä kaikkien halkeamien ja asfaltinkorjaus viirujen yli. Joka hyppäyksellä tietty pidätän henkeä ja jos on monta halkeamaa peräkkäin, eikä auto mahdu kokonaan siihen niitten väliin, pitää hypätä koko matka kerralla ja pidättää hengitystä. Vaikuttaa vähän dorkalta. Ei kehtaa vastata mitään, kun reissukaveri kysyy, että mitäpäs noin hartaasti mietit...

What?!

Mulla oli skidinä lähes sama.. Ainoo vaan että mä hypin lisäksi vielä tien ylittävien varjojen yli. Nyttemmin kun tulee lähes aina ajettua itte niin en oo huomannu moista harrastavani.

Hassua.. Edes omituisuuksineen ihminen ei oo yksin tällä pallolla :D

-Herätyskello täytyy tarkistaa vähänväliä et onhan se päällä, joskus jopa keskellä yötä.

-Salikortti ja pankkikortin täytyy olla aina mukana, millään muulla ei ole väliä.Ne pitää myös tarkastaa jotai 2-4kertaa päivässä et ne on varmasti tallessa vaikkei niitä tarviskaan.

-Kun olen menossa jonnekkin ja jos tulee kaksi vaihtoehtoa, että kumpaa kautta voi mennä niin pitää miettiä että kumpi on parempi "tulevaisuuden kannalta" joskus hermostun tästä ja kuljen miten sattuu. joskus jos menee päivä ihan pilalle niin illalla mietin että se varmaan johtu siitä kun menin vasemmalle oikean sijasta :rolleyes:

-olen jo rikkonut kaksi kaukosäätimen patterikantta kun niitä pitää naksuttaa.yhen olen teipannut jo ennalta ettei mene rikki.

-Kun lähden kotoa tarkistan ~3kertaa että kaikki tavarat ovat varmasti mukana.mutta kun lähden kotoa niin yleensä 100metrin päässä hoksaan jos jotain jää, olen muutaman kerran myöhästynyt töistä tämän takia koska täytyy hakea se mikä jää.

Mulla on tapana(siis pakkomielteenä) pyöräillessä ottaa tietty lyhtypylväs tavotteeks ja pyrkiä ohittamaan se ennenkun mun ohi menee auto.
Tämä auto siis voi tulla takaa tai edestä.
Jos ehdin ennemmin niin siitä tulee pisteitä, jos myöhästyn niin kaikki pisteet menee.Pisteitä tulee sitä enemmän, mitä tiukemmaks menee.
Lisäpisteitä tulee myös jos ei kato, onko takana tulevia autoja jo lähelläkin sillon kun se tavotepylväs valitaan.:hyper:

Ai niin, sit vielä sellanen, että kun mä syön liharuokaa ja aina sen kanssa leipää, niin suussa EI SAA olla pelkkää leipää vaan ehdottomasti myös lihaa!

JEP! Välillä tulee myös helvetin kova kiire! Siitä saa myös lisäpisteitä jos vetää monta lyhtypylvästä peräkkäin. :D Tulee myös hyvät hapot.

Kaulassa olevaa ristiä pitää heilauttaa aika usein. Esim. eilen, piti heilauttaa 5 sekunnin välein about 10 minsaa. Tuo kävi vatsa treenistä, kun makasin sängyssä ja katoin töllöä. No, eipähän käy aika pitkäks...

Menee esim. jääkaapille, niin pitää jokaiseen peiliin - joka on matkan varrella, toljottaa pari sekunttia. Eli katon peiliin 2 sekunttia en kato peiliin. Tuota jatkuu sitten pari kymmentä kertaa. Ei oo enää hauskaa, kun on kauhee kusihätä...

Nää on tälläsiä uusia hauskoja juttuja...

Fedit: Ai niin, ja kun juo esim. vettä, niin AINA pitää ottaa uus lasi.:curs:
Edit: Pyörällä ajaessa, pitää väistää kaikkea mahollisia; kaivon kansia, keppejä, asfaltilla olevia bensan/öljyn jälkiä...
Edit2: Kännykkä oikeessa taskussa ja lompakko ja muut tavat vasemmassa. Vähän välein pitää tarkistaa, ettei vahingossakaan ole tippunu mitään.
Ennen nukkumaan menoa useamman kerran tarkistus, onko jääny helloja tai kahvinkeittimiä päälle tms.

Jos on tuollainen asioiden tarkistelupakko, ja tuntuu, että se häiritsee omaa elämää, niin kyseessä saattaa olla pakko-oireinen häiriö. Tuntuu aika monella olevan tässä ketjussa. ;)

Ilmeisesti myöskin aivojen serotoniiniaineenvaihdunnan häiriö, kuten masennus, johon saa lääkitystä.

Googlessa löytyi linkkikin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6

Jos on tuollainen asioiden tarkistelupakko, ja tuntuu, että se häiritsee omaa elämää, niin kyseessä saattaa olla pakko-oireinen häiriö. Tuntuu aika monella olevan tässä ketjussa. ;)

Ilmeisesti myöskin aivojen serotoniiniaineenvaihdunnan häiriö, kuten masennus, johon saa lääkitystä.
mikasa90:llähän on vissiin lääkityskin tähän.

-Käyn vähän väliä tarkistamassa onko jääkaapin ja pakastimen ovet kiinni.

-Sit jos innostun pelaamaan jotain logiikka peliä johon jää helposti koukkuun, esim. tetris. Kun lopetan pelaamisen, niin jään mielessäni miettimään seuraavia siirtoja, pelaan ikäänkuin mielessäni tetristä enkä pysty lopettamaan sitä. Vitun ärsyttävää kun on käymässä nukkumaan mut tetris pyörii niin pahasti päässä että häiritsee unen saantia. Tetristä pahempi on yks flinstones-kännykkä peli.

Googlessa löytyi linkkikin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6

On ja paniikki-ja ahdistuneisuushäiriö.:D

Terapiassa ollaan käyty kolmisen kuukautta. Ootan pääsyä ''oikeelle'' psykiatrille, mutta tuppaa olemaan aivan liian pitkät jonot. Kyllähän nuo haittaa elämää, mutta nuihin on tottunu.

mikasa90:llähän on vissiin lääkityskin tähän.

Periaatteessa joo. Bentsot on, mutta ne ei hoida tätä, vaan helpottaa oireita pariks tunniks. Kun tuonne psykiatriselle polille saa ajan, niin vaihtuu sitä myöten lääkitys. ''Muu'' lääkäri oli sitten vaan halunnu antaa nuo bentsot, ainakin helpottamaan hetkellisesti oireita. Ei vaan uskalla määrätä hoitavia lääkkeitä tähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom