Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
ja lisäksi ennen oven sulkemista pitää ottaa avaimet taskusta käteen ettei varmasti jäänyt sisälle.
Joo, ovea ei voi laittaa kiinni jos avaimet ei oo kädessä. Välillä pitää oikein tuijottaa niitä avaimia kun ovea sulkee, ettei ne taianomaisesti katoa siitä räpylästä just kun lukko naksahtaa kiinni :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, ovea ei voi laittaa kiinni jos avaimet ei oo kädessä. Välillä pitää oikein tuijottaa niitä avaimia kun ovea sulkee, ettei ne taianomaisesti katoa siitä räpylästä just kun lukko naksahtaa kiinni :D

haha :D ihan sama. jos avaimet ei ole kädessä, niitä pitää kaks kertaa kokeilla että varmasti ovat taskussa ennenkuin uskaltaa lyödä oven kiinni..

Mä "opin" ton sillon kun kaks kertaa samana päivänä jouduin soittaan huoltoyhtiöön että tulee avaan sen oven mulle..

tullut miljoona kertaa, mutta tarkastettava että kaikki romut ovat tallella taskuissa. ykkönen, kakkonen, kolmonen jne. 1. kännykkä 2. lompakko 3. avaimet.

Hihhih, eipäs mun omituiset tavat olekaan niin omituiset.
Hella pitää varmistaa ennen kotoa lähtöä (rapustakin vielä kääntynyt muutamaan kertaan takaisin varmistamaan).
Avaimet pitää olla kädessä kun oven painaa kiinni.
Autotallinoven olen tullut tarkistamaan parikertaa jonkunmatkan päästä, ja aina ollut kiinni.
Kraanasta päästetään vettä hetki ja vesilasi huuhtaistaan, kerran.

Asuntoautossa oleva edelliseltä reissulta jäänyt juomavesi on vaihdettava ennen matkaa, vesi on viikossa vanhaa ja juomakelvotonta.

Yks mikä tuli just mieleen on se et aina kun ajaa autolla nii valoissa pitää tarkistaa ettei oo käsijarru päällä. Käsi eksyy myös muulloin ajon aikana käsijarrulle tarkistamaan ettei ole päällä. Myös vaihteen tarkistelu valoissa seisoessa kuuluu mun check listiin... :)

Välillä tulee tarkisteltua onko hella ja kahvinkeitin kiinni.
Yksin nukkuessani en koskaan pidä esim varpaita peiton ulkopuolella :D

En pidä tapaani omituisena, mutta ehkä liiottelen hieman, samantapaista kuin Tikarilla. Tarkastan että hella ja kahvinkeitin on poissa päältä monen monta kertaa, vaikken olisi käyttänyt niitä. Tarkistelen että ovi meni oikeasti kiinni nykien sitä kymmeniä kertoja ennenkuin uskon... avatakseni oven taas jotta voin käydä katsomassa että hella ja kahvinkeitin todella on pois päältä. Ulos uudestaan ja sama oven nykiminen. Hissillä pääsen alas n.3 kerrosta, kunnes painan STOP-nappia ja painan oman kerrokseni nappia päästäkseni vielä kerran tarkistamaan että onhan se ovi nyt varmana kiinni.

Alkaa olla säälittävää tämmönen. Pitäisi lopettaa heti tällainen pelleily, mutta jos se ovi kuitenkin jäi auki vaikka vaistomaisesti sitä nykiikin varmistukseksi, ja joku menee sisään... jos se nyt kuitenkin jäi se hella päälle ja syttyy tulipalo ja kaikki työt palaa... jne.

Kraanasta päästetään vettä hetki ja vesilasi huuhtaistaan, kerran.

Mulla on ihan sama, jokainen lasi pitää huuhtaista ensin. Sitten on myös kamoilla tietyt paikat taskuissa, lompakko oikeassa ja vasemmassa avaimet ja känny. Välillä käynyt niinkin että kun joku on soittanut niin on siinä samalla jutellessa vaistomaisesti kopeloinut taskuaan ja sitten säikähtänyt että mihin kännykkä on joutunut :D

Ehkä erikoisin tapa on että kädet pitää pestä saippualla aina kun on esim. tullut kotiin, ja muutenkin jos on vähääkään voineet likaantua. Jos sattuu niin että kaverilla käydessä on käsisaippua loppu niin menen ihan lukkoon, pitää hamuilla jotain suihkusaippuaa tai vastaavaa korvikkeeksi. Saippuaton vessa on mulle kauhea paikka :rolleyes: Bonarina sitten se vielä, että hampaita pestessä pitää kävellä ympäri asuntoa - en osaa pestä hampaita vessan peilin edessä seisten.

Mulla on tapana(siis pakkomielteenä) pyöräillessä ottaa tietty lyhtypylväs tavotteeks ja pyrkiä ohittamaan se ennenkun mun ohi menee auto.
Tämä auto siis voi tulla takaa tai edestä.
Jos ehdin ennemmin niin siitä tulee pisteitä, jos myöhästyn niin kaikki pisteet menee.Pisteitä tulee sitä enemmän, mitä tiukemmaks menee.
Lisäpisteitä tulee myös jos ei kato, onko takana tulevia autoja jo lähelläkin sillon kun se tavotepylväs valitaan.

Mulla on ihan sama juttu, mutta en oo mitään pistetä laskenu, sen sijaan lupaudun antaamaan kaikki rahani siskolle, hypätä jokeen, tai jotain muuta vastaavaa jos en ehdi ennen sitä autoa lyhtypylväälle/puulle. Silloin kun ehdin reilusti ennen autoa lyhtypylväälle/puulle, valitsen reilunpelin nimissä lyhtypylvään/puun joka on kauempana ( enemmän haastetta;))

P.S. Tosin, kun auto ehtii ennen minua ja olen nyt esm. lupautunut antamaan pois kaikki rahani, niin puhun itseni kanssa asian selväksi; ( ja näiden todisteiden nojallla auto käytti nitroja joka meinaa että auto diskataa ja saat/saan pitää rahasi/rahani *case closed* [ näin esimerkkinä:D ]

En pidä tapaani omituisena, mutta ehkä liiottelen hieman, samantapaista kuin Tikarilla. Tarkastan että hella ja kahvinkeitin on poissa päältä monen monta kertaa, vaikken olisi käyttänyt niitä. Tarkistelen että ovi meni oikeasti kiinni nykien sitä kymmeniä kertoja ennenkuin uskon... avatakseni oven taas jotta voin käydä katsomassa että hella ja kahvinkeitin todella on pois päältä. Ulos uudestaan ja sama oven nykiminen. Hissillä pääsen alas n.3 kerrosta, kunnes painan STOP-nappia ja painan oman kerrokseni nappia päästäkseni vielä kerran tarkistamaan että onhan se ovi nyt varmana kiinni.

Alkaa olla säälittävää tämmönen. Pitäisi lopettaa heti tällainen pelleily, mutta jos se ovi kuitenkin jäi auki vaikka vaistomaisesti sitä nykiikin varmistukseksi, ja joku menee sisään... jos se nyt kuitenkin jäi se hella päälle ja syttyy tulipalo ja kaikki työt palaa... jne.

:D:D:D

Varmaankin fobia vaan pahenee jos sitä liikaa ruokkii.

Ei silti olen varma, että vielä joskus jätän ulko-oven auki:jahas:. Sit täytyy vaan luottaa, että naapurit laittaisivat sen kiinni.

Jep, kamojen paikka taskussa on tapa, mutta joskus tuntuu että käy tavasta myös, että kotoa lähtiessä kamat eivät olekaan taskuissa, lainkaan...

Kestääks sulla kauankin esim. työmatkat? :lol2:

Kestääks sulla kauankin esim. työmatkat? :lol2:

Kyllä mä sitten lähden vaikka kuinka pitkäksi aikaa pois himasta ajattelematta koko asiaa kunhan se nyt on varmistamalla varmistettu että ovi on kiinni ja hella ja kahvinkeitin pois päältä... mutta ton varmistelun takia oon saattanut pariin otteeseen myöhästyä bussista. :D

Voisin kyllä skarpata, vetää vaikka kahvinkeitin ja hella töpselistä irti niin eipäs ole päällä! Enkä nouse hissiin ennenkun olen todennut oven olevan niin kiinni ettei se aukea vaikka tämä hissi tästä liikkuukin. Ihmetouhua. :P

Pelimiehen/-naisen veto vois tietty olla vetää pääkytkimestä sähköt pois kämpästä niin ei voi hella jäädä päälle :)

Tietty sitä kytkintä tarttis sit käydä tarkistelemassa...

Pelimiehen/-naisen veto vois tietty olla vetää pääkytkimestä sähköt pois kämpästä niin ei voi hella jäädä päälle :)

Tietty sitä kytkintä tarttis sit käydä tarkistelemassa...

Voin vain kuvitella sitä vitutusta, kun avaa työpäivän päätteeksi jääkaapin ja pakastimen. :D

Tiedän yhden tapauksen tälläisestä "varmistelijasta", joka kerran huolimattomuuttaan aiheutti lievän työtapaturman. Sen jälkeen tämä taipumus "varmisteluun" vain paheni entisestään, saattoi tämä jopa lähteä kesken työpäivän kotiinsa katsomaan parin kymmenen kilometrin päähän, jäikö levy päälle.
Ei siltä voinut edes vitsillä kysyä, että "muistitko nyt varmasti aamulla sammuttaa kahvipannun?", kun se jo alkoi pyöriskelemään ja hikoilemaan. Sai tämä piruparka lopulta jotain lääkitystäkin vaivaansa, mutten myöhemmistä vaiheista sitten enää tiedä.

Ei siltä voinut edes vitsillä kysyä, että "muistitko nyt varmasti aamulla sammuttaa kahvipannun?", kun se jo alkoi pyöriskelemään ja hikoilemaan. Sai tämä piruparka lopulta jotain lääkitystäkin vaivaansa, mutten myöhemmistä vaiheista sitten enää tiedä.

:offtopic:
Tuli vaan mieleen että voisi olla hermot aika riekaleina jos toi ois piirivartijana.
"Muistitko laittaa ovet (n. 500 kpl) kiinni?"
:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom