Omien välityksien ylittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

jfx

Itselläni on pitkä kädet joka lisää nostomatkaa monissa liikkeissä ja nyt on alkanut perusjumitus painoissa joka kaikilla tulee vastaan. Olin miinuskaloreilla viimeiset viisi kuukautta, joten tämä on varmasti se suurempi (ainoa) syy, mutta tuli mieleen myös tälläinen, että voisiko omat välitykset tulla tavallaan jossain vaiheessa vastaan, jolloin tarvitaan selvästi enemmän voimaa tai lihasmassan tukea ennen kuin lisääntyneen painon saa taas liikkumaan kunnon sarjoilla.

En nyt osanut selittää paremmin mitä tarkoitin ja itsekkin päädyn nopeasti siihen tulokseen ettei sillä voi olla väliä, koska paino ei kuitenkaan vaikuta itse liikkeeseen, mutta sitten taas jotenkin takaraivossa on joku ihme käsitys jota en osaa sanoiksi pukea, että miten se voisi olla mahdollista.

Olen lukenut täältä monesti, että on jumitettu jonkun aikaa tietyssä vaiheessa ja sen jälkeen painot on kuitenkin noussu vielä ihan reilusti. Tietty tämä voi olla aina myös se kohta jossa ihmiset ymmärtää alkaa syömään.

Harva kasvattaa tuloksiaan missään vaiheessa miinuskaloreilla. Itse nostan hattua jos pystyy viisi kuukautta olemaan dieetillä ilman painojen putoamista.

Omasta massasta on hyötyä liikkeissä, joissain enemmän kuin toisissa. Penkissä voit nähdä kilpailuissa painoluokkien välillä todellä räikeitä eroja, mavessa taas ei ole läheskään moista eroa.

Ja ilman plussa kaloreita tullut voima on vain hermostollista kehitystä, eli lihasten potenttiaali vain hyödynnetään paremmin. Helpompi tapa on hankki raakaa lihasmassaa ja antaa tulosten nousta siinä samalla. Tietyn pisteen jälkeen, ainakin lääkkeitä käytämällä, voimaa ei välttämättä saada lisää (jopa menetetään) kun lihasmassaa tulee lisää (huippu kehonrakentajilla).

^ no alko pudota vasta tuossa ihan lopussa vaikka ne ei ole edes kovia, mut pitkään tulokset nousi vaikka olin koko ajan miinuskaloreilla. Olen siis vasta seitsemän kuukautta käynyt salilla. Jalkoihin on kyllä selvästi kasvanut lihasta omasta mielestä, mutta niin olen täältä ymmärtänyt, että aloittelijalla se lihaksen kasvaminenkin on jonkin aikaa mahdollista miinuksilla.

En nyt osanut selittää paremmin mitä tarkoitin ja itsekkin päädyn nopeasti siihen tulokseen ettei sillä voi olla väliä, koska paino ei kuitenkaan vaikuta itse liikkeeseen, mutta sitten taas jotenkin takaraivossa on joku ihme käsitys jota en osaa sanoiksi pukea, että miten se voisi olla mahdollista.

En osaa sanoa aiheeseen mitään, koska en ymmärtänyt kysymystä.

Lainatusta lauseesta kyllä pitäisi saada vähintään mitali.

oot käynyt 7kk salilla, ja stressaat siitä että raja tulee vastaan?

Tossa vaiheessa sulle ei oo mitään muuta kun kehitystä näkyvissä. Jos ei sitä tule sarjapainoissa tai peilillä mitattuna, teet jotain väärin.

Siis oot käyny 7kk salilla ja 5kk niistä oot ollu miinus kaloreilla? Ruokaa naamariin niin alkaa tulosta tulemaan.

Viimeisen parin kuukauden aikana tulokset ovat näkyneet lähinnä peilissä eli teen ilmeisesti sitten jotain oikein. Nyt yritän vähän vielä kiristellä suurinpiirtein ylläpitokaloreilla ja sitten pitäisi kokeilla maltillisia plussia kun viimeksi (kaksi ekaa treeni kuukautta) meni överiksi.

Itselläni on pitkä kädet joka lisää nostomatkaa monissa liikkeissä ja nyt on alkanut perusjumitus painoissa joka kaikilla tulee vastaan. Olin miinuskaloreilla viimeiset viisi kuukautta, joten tämä on varmasti se suurempi (ainoa) syy, mutta tuli mieleen myös tälläinen, että voisiko omat välitykset tulla tavallaan jossain vaiheessa vastaan, jolloin tarvitaan selvästi enemmän voimaa tai lihasmassan tukea ennen kuin lisääntyneen painon saa taas liikkumaan kunnon sarjoilla.

Kuinkas mave kulkee, siinähän pitkät kädet ovat vain eduksi? Varmaan tulosta paukkaa jatkuvasti, jos se kerran on välityksistä kiinni?

^ itselläni on pitkä kädet, koska olen muutenkin pitkä. Ei siis mitenkään paremmat välitykset maastavetoon kuin muillakaan. Selällä jaksaisin nostaa ehkä vähän enemmän, mutta se lähtö alhaalta on vaikein. Olen nyt yrittänyt muutenkin parantaa tekniikkaa välttämällä mahdollisimman paljon selän pyöristymistä ja joutusin pienentämän sarjapainoja maastavedossa. Tällä hetkellä teen maastavetosarjoja 2 x 5 x 100 kg ja SJMV 2 x 10 x 100 kg.

Edit: Enkä tarkoittanut aloituspostissa, että vain pitkien käsien välitys vaan, että ihan kaikilla olisi sellainen pyramidin huippu, jonka saavuttamisen jälkeen alkaakin taas helpottamaan. Enkä nmyöskään väitä, että tälläinen olisi olemassa vaa kysyn muiden mielipidettä voisiko sellainen olla mahdollista.

^ itselläni on pitkä kädet, koska olen muutenkin pitkä. Ei siis mitenkään paremmat välitykset maastavetoon kuin muillakaan.

Esim. Konstantinovs on 1.91 ja silti tuntuu mave kulkevan hyvin ja penkkikin kohtuullisesti. Oletko sä paljonkin sitä pidempi, jos noissa raudoissa pitää edes teoriassa hakea selityksiä ruumiinrakenteesta?

Selällä jaksaisin nostaa ehkä vähän enemmän, mutta se lähtö alhaalta on vaikein. Olen nyt yrittänyt muutenkin parantaa tekniikkaa välttämällä mahdollisimman paljon selän pyöristymistä.

Samaa vikaa mulla viime aikoina, korokevedot tuntuisi auttavan. Pari viikkoa olen vielä tehnyt korokkeelta tempausotteella, on se kumma jos kohta ei ala taas saamaan jalkoja mukaan irrotukseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Niin siis ei mun ruumiinrakenne ole mun mielestä erillainen kuin muilla vaikka olenkin 196 cm pitkä. Kaikillahan ne painot alkavat jumittaa jossain kohtaa ja mietin voisiko syy olla muuallakin kuin syömisessä. Vai onko se vain niin, että jokainen aloittelija kehittyy tiettyyn pisteeseen asti, jonka jälkeen on pakko ruveta syömään eikä sen yli pääse treenaamalla.

Vai onko se vain niin, että jokainen aloittelija kehittyy tiettyyn pisteeseen asti, jonka jälkeen on pakko ruveta syömään eikä sen yli pääse treenaamalla.

Voi tuosta vaiheesta päästä yli treenaamallakin, mutta treenin osalta aletaan tarvita enemmän vaihtelua ja suunnittelua kun mennään ohi täydestä aloittelijavaiheesta, jossa tuloksen nousevat sillä kun vain tekee jotakin ja välillä lisää painoja tankoon. Missään nimessä se syömisen lisääminen ei tee pahaa ja jos tavoitteena on myös lihaskasvu eikä pelkät tulokset, niin se on jopa välttämätöntä.

Pitkälti niin. Mutta vaihtoehtoja on toki muitakin kuin kovat miinuskalorit tai sikabulkki. Jos sua huolettaa rasvan kerääntyminen, syö fiksusti suunnilleen kulutusta vastaavasti, tai korkeintaan ihan vähän yli. Puhdasta ruokaa, pari grammaa/painokilo vähintään proteiinia, 1g/painokilo rasvaa hyvistä monipuolisista lähteistä ja loput energiantarpeesta mitä jäljelle jää sitten hiilareista. Hiilarit sijoitat vielä mahdollisimman lähelle treeniä. Päälle vaan fiksua treeniä niin kehonkoostumus muuttuu ajan myötä varmasti, vaikkei kehonpaino juurikaan edes nousisi.

Paljon sulla on painoa?

Tässä on miten syön joka päivä:

Aamupala: Vettä 5 dl, Kreatiini / 5g, Ruisleipä (kalkkuna + juusto + margariini) / 2 kpl, Banaani / 1 kpl, Mysli / 45 g, Mansikkakeitto / 250 g, Kalaöljy / 1000mg, Maito / 2.5 dl
Lounas: Vettä 5 dl, Heraproteiini / 37g (treenipäivänä), Ruishiutaleita / 1 dl, Spelttihiutaleita / 1 dl, Vehnäleseitä / 0.5 dl, Puolukkahillo / 2 rkl, Kalaöljy / 1000mg, Magnesium / 1 tl, Maito / 2.5 dl
Välipala: Vettä 5 dl, Jauheliha / 233g, Porkkana / 1 kpl, Paprika / 1 kpl, Kylmäpuristettu rypsiöljy / 10g, Maito / 2.5 dl
Päivällinen: Vettä 5 dl, Raejuusto / 200g, Tonnikala / 90g, Banaani / 1 kpl, Maito / 2.5 dl
Iltapala: Vettä 5 dl, Maitorahka / 250g, Mustikka / 50g, Mansikka / 50g, Maito / 2.5 dl

Tässä miten treenaan joka toinen päivä eli n. neljä kertaa viikossa:

TREENI A

Kyykky: 3 x 5 x 80% 1RM
SJMV: 2 x 10 x 70% 1RM
Pohkeet seisten: 4 x 15 x 60% 1RM
Kyljet selkäpenkissä: 3 x 15 x 60% 1RM
Vatsat: 3 x 20

TREENI B

Penkki: 3 x 5 x 80% 1RM (tanko)
Kulmasoutu: 3 x 5 x 80% 1RM (tanko)
Pystypunnerrus: 3 x 5 x 80% 1RM (tanko)
Scott-hauiskääntö: 2 x 10 x 70% 1RM (mutkatanko)
Dippi: 2 x MAX

TREENI C

Maastaveto: 2 x 5 x 80% 1RM
Etukyykky: 3 x 10 x 70% 1RM
Pohkeet istuen: 4 x 15 x 60% 1RM
Kyljet käsipainolla: 3 x 10 x 70% 1RM
Vatsat: 3 x 20

TREENI D

Penkki: 3 x 10 x 70% 1RM (käsipaino)
Kulmasoutu: 3 x 10 x 70% 1RM (käsipaino)
Pystypunnerrus: 3 x 10 x 70% 1RM (käsipaino)
Ranskalainen punnerrus: 2 x 10 x 70% 1RM (mutkatanko)
Leuanveto: 2 x MAX (vastaote)

Tammikuussa painoin 108 kg nyt 93 kg.

Laitapa jos kerkeät nuo kalorilaskuriin ja linkkaa makrot + kalorit tänne niin katotaan tarkemmin. Mutta äkkiseltään ainakin näyttäisi että proteiinin ja rasvan määrää olisi syytä nostaa.

Mittasuhteet vaikuttaa tietysti siihen mitkä liikkeet ovat luonnostaan helpompia. Se ei kuitenkaan rajoita kehitystä eikä aseta esteitä. Vaikka sulla olis kuinka pitkät kädet/jalat, voit sä aina vahvistaa lihaksia ja täten myös kehittyä missä tahansa liikkeessä.

Mun näkemykseni on, että kaikki selitykset oman ruumiinrakenteen ja geenien soveltumattomuudesta ovat tekosyitä, jotka haittaa kehitystä. Tietysti jollain on huonommat geenit ja jollain paremmat, mutta niistä murehtiminen ainoastaan haittaa kehitystä, koska se lannistaa. Jos nyt huippu-urheilijaksi aivan terävimpään kärkeen tähtää, niin sitten lajinvalinnan kannalta on oleellista miettiä noita asioita.
Unohda lähtökohdat, tee sitä mitä haluat ja pyri koko ajan tekemään se paremmin.

Laitapa jos kerkeät nuo kalorilaskuriin ja linkkaa makrot + kalorit tänne niin katotaan tarkemmin. Mutta äkkiseltään ainakin näyttäisi että proteiinin ja rasvan määrää olisi syytä nostaa.

^ P36%/H39%/R25% tai P208g/H225g/R66g = 2347 kcal

^ Teen istumatyötä ja paino on laskenut sen 0.7 kg / viikko tammikuusta lähtien. Alunperin oli yli kolmen tuhannen kalorit, mutta aina vähensin n. 500 kcal kun paino ei enään tippunut. Rasvaprosentin haluaisin pienemmäksi, mutta painon ei tarvitse tippua.

Jos painoa ei enää tarvitse pudottaa, nosta energiamäärä kulutusta vastaavaksi. Kokeile aluksi esimerkiksi lähemmäs 3000kcal ja seuraa miten vaaka käyttäytyy. Noilla ruokailuilla itse toteuttaisin energianmäärän nostamisen lisäämällä proteiinia ja rasvaa.

Treeniohjelma on ihan hyvän näköinen, mutta jos olet soveltanut sitä jo pitkään, voi olla syytä kokeilla jotain uutta ärsykettä.

Suositut

Back
Ylös Bottom