Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ippanis sanoi:Oma laji? Tällä hetkellä mietinnän alla.
Harrastin joskus aikoinaan karatea, siitä taitaa olla jo kahdeksan vuotta ja nyt haluaisi aloittaa jonkun lajin uudestaan. Sillä oishan se kiva puolustaa vähän itseään kuin olla täysin vastaanottavana osapuolena. Karate ei kyllä kiinnosta kun tuntui silloin, että se on pelkästään ilmaa lyömistä ja potkimista rivissä. Toisinsanoen, jos tosipaikka olisi tullut, en olisi osannut hyödyntää mitenkään taitojani.
Joten olen funtsinut, että judo voisi olla hyvä laji. En nyt ole aivan satavarma, mutta judossa painotetaan heittoja, lyöntientorjumista -> lukkoasento. Nyt kysynkin teidän kokemuksia lajista? tai jos ei judoa niin mitä lajia sitten?
Waltsu- sanoi:No judohan on paljolti pystypainia, niinkuin useat ip-tilanteet. En menisi sanomaan judoa kuitenkaan parhaaksi lajiksi jos haluat suht nopeasti oppia hallitsemaan ip-tilanteita. Heitoilla on pääpaino judossa. Lukkoja ja kuristuksia aletaan tekemään kunnolla vasta oranssilla vyöllä, jolle pääsy vaatii judopassini mukaan 7kk treenaamista. Heittoja on aloittelijan vaikea soveltaa katutilanteissa.
Käki sanoi:Aikasen hyvät yhdistelmät ja vielä hyvillä vuosilla ootko johonkin kisoihin ajatelut mennä
Judoa harrastaneena voin sanoa, ettei judosta ole ip-lajiksi, ellei harrasta sitä täysiä. Jotenkin painitilanteissakin tulee orpo olo, kun ei saa takin reunasta kiinni.ippanis sanoi:Oma laji? Tällä hetkellä mietinnän alla.
Harrastin joskus aikoinaan karatea, siitä taitaa olla jo kahdeksan vuotta ja nyt haluaisi aloittaa jonkun lajin uudestaan. Sillä oishan se kiva puolustaa vähän itseään kuin olla täysin vastaanottavana osapuolena. Karate ei kyllä kiinnosta kun tuntui silloin, että se on pelkästään ilmaa lyömistä ja potkimista rivissä. Toisinsanoen, jos tosipaikka olisi tullut, en olisi osannut hyödyntää mitenkään taitojani.
Joten olen funtsinut, että judo voisi olla hyvä laji. En nyt ole aivan satavarma, mutta judossa painotetaan heittoja, lyöntientorjumista -> lukkoasento. Nyt kysynkin teidän kokemuksia lajista? tai jos ei judoa niin mitä lajia sitten?
Panzerfaust sanoi:Treenaan hokutoryu ju jutsua "pääläjina" mutta BJJ:tä olen ruvennut myös harrastamaan. Aikaisemmin tuli treenettua Taidoa mutta en nähnyt mitään järkeä jossain unsokuhapon toistamisessa.Myös Minulla on kokemusta Wado Ryu karatesta jota aloin 12-vuotiaana harrastamaan ja minulle laji sopi hyvin, sai hyvää peruskuntoa oppi jonkin verran kurinalaisuuttakin.