BB Olli Kemppainen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs ripulia tämä on?

Tää nyt siis vaan mun mielipide, mutta eikös toi cbb:n "tarkoitus" ole olla eräänlainen ponnahduslauta, josta sitten siirrytään kehonrakennukseen? Ainakin moni tuppaa näin tekemään..

Kaiken lisäksi se vaan on fakta, että varsinkin lyhyemmillä kavereilla jossain vaiheessa tulee aika jyrkästi ne painorajat vastaan cbb:ssä, joka osaltaan on rajoittava tekijä kehityksessä.

Nämä väittelyt nyt ei varmaan tänne Ollin ketjuun kuulu, ja tämä siis mun mielipide...

Ja itellä ei siis tosiaankaan mitään cbb:tä vastaan. Hieno laji, mutta näen sen itse juurikin vaan välietappina, josta sitten siirrytään kehonrakennukseen. Eli all respect etenkin cbb kisaajille myös!

Tää nyt siis vaan mun mielipide, mutta eikös toi cbb:n "tarkoitus" ole olla eräänlainen ponnahduslauta, josta sitten siirrytään kehonrakennukseen? Ainakin moni tuppaa näin tekemään..
Kyllä, moni on ensin kilpaillut CBB:ssä ja sitten siirtynyt kehonrakennukseen. Mutta on aikamoista oikomista järkeillä, että kaikille CBB edustaa vain jotain "noviisisarjaa" tms. matkalla keholavoille. Tai että tuo olisi CBB:n "tarkoitus" lajina.

Itse olen aina nähnyt asian niin, että Suomessa CBB:n säännöt on rakennettu naturaaliurheilijoita ajatellen, mahdollistaen natikkana koko ikänsä treenanneille bodylavalle nousemisen ja siellä jopa menestymisen. Aika helvetin monelle Classic Bodybuilding on nimenomaan se oma laji, jossa kilpaillaan koko ura, eikä mikään "ponnahduslauta" mihinkään.
Kaiken lisäksi se vaan on fakta, että varsinkin lyhyemmillä kavereilla jossain vaiheessa tulee aika jyrkästi ne painorajat vastaan cbb:ssä, joka osaltaan on rajoittava tekijä kehityksessä.
Suosittelen tsekkaamaan kuvia esim. CBB MM-kisoista. Siellä on ihan täsmälleen samoihin painorajoihin mahdutettu aikamoisesti lihasta - väittäisinpä, että yhdelläkään suomalaisella CBB-ukolla ei ole vastaavia lihasmassoja vielä ollut. Syitä tähän on tietysti monia, mutta itse painorajat eivät todellakaan sulje pois edes kovia lihasmassoja. Tässä esim. noita lyhyempien sarjojen CBB-ukkoja maailmalta (-168 / -171 / -175 cm):

91bd06cd98aa17c92ed4b8190ab305ef.jpg

33f45ac8cb353de50018d1212505f5fd.jpg

194d61938e68934758cf40c5fbc72cb7.jpg
c495e6dd9b7bdc7b3903f30d147a5e2c.jpg

Viimeksi muokattu:
Suosittelen tsekkaamaan kuvia esim. CBB MM-kisoista. Siellä on ihan täsmälleen samoihin painorajoihin mahdutettu aikamoisesti lihasta - väittäisinpä, että yhdelläkään suomalaisella CBB-ukolla ei ole vastaavia lihasmassoja vielä ollut. Syitä tähän on tietysti monia, mutta itse painorajat eivät todellakaan sulje pois edes kovia lihasmassoja. Tässä esim. noita lyhyempien sarjojen CBB-ukkoja maailmalta (-168 / -171 / -175 cm):

Olet oikeassa Utti! :) Saa siinä olla melkonen liharekka että ei oikeasti mahdu cbb kisomaan :D

Just eilen tuli (kuinkahan monetta kertaa) katseltua tuo Utin kisareportaasi noista kyseisistä MM skaboista. Eipä siinä voinut taaaskaan kuin jälleen kerran todeta, että ei nuo normaaleita ihmisiä ole...

Kyllä, moni on ensin kilpaillut CBB:ssä ja sitten siirtynyt kehonrakennukseen. Mutta on aikamoista oikomista järkeillä, että kaikille CBB edustaa vain jotain "noviisisarjaa" tms. matkalla keholavoille. Tai että tuo olisi CBB:n "tarkoitus" lajina.

Itse olen aina nähnyt asian niin, että Suomessa CBB:n säännöt on rakennettu naturaaliurheilijoita ajatellen, mahdollistaen natikkana koko ikänsä treenanneille bodylavalle nousemisen ja siellä jopa menestymisen. Aika helvetin monelle Classic Bodybuilding on nimenomaan se oma laji, jossa kilpaillaan koko ura, eikä mikään "ponnahduslauta" mihinkään.

91bd06cd98aa17c92ed4b8190ab305ef.jpg

33f45ac8cb353de50018d1212505f5fd.jpg

194d61938e68934758cf40c5fbc72cb7.jpg
c495e6dd9b7bdc7b3903f30d147a5e2c.jpg

Samoihin painorajoihin kyllä, mutta kuten itsekin sanoit, että syitä on monia miksei suomalaiset tällaiseen ole yltäneet. Näissä taitaa tullakkin se genetiikka suhteellisen määrääväksi tekijäksi. Tällä siis tarkoitan sitä omaa natumaksimia lihaskasvussa, sekä omaa fysiikkaa lavalla (lihasten kiinnityskohdat, lihasten pyöreys ym.).

Miksi suomalaiset eivät samanlaista pakettia lavalle saa? Ehkäpä sen takia, että suomalaiset kisaajat tällä tasolla liikkuu jo melkosen lähellä sitä omaa maksimaalista lihasmassaa, jonka voi naturaalina kehittää, tai sitten ei vaan omata niin hyvää genetiikkaa, että voitaisiin kilpailla näiden fysiikoiken rinnalla ykköspaikoista. Monellakohan näillä Hulkin postauksen kuvien kilpailijoista se oma "natumaksimi" on jo saavutetty, ja kyseinen kunto on vähän yli tästä?

Mielestäni vähintäänkin silloin pitäisi ymmärtää että liikutaan lähellä sitä omaa maksimaalista kehitystä naturaalina, kun jokaisen uuden rasvattoman painogramman eteen saadaan nähdä TODELLA paljon vaivaa ja pitkä aika. Tällöin todennäköisesti liikutaankin jo siis siellä oman painorajan yläpäässä, ja ollaan kilpailtu jo monta vuotta. Kaiken lisäksi noista grammoista ei ole mitään takeita, että ne kroppaan jäävät, varsinkaan jos haetaan kireämpää kuntoa kuin viime kerralla kilpaillessa.

Ja alkuperäinen tarkoitus oli vaan sitten tuoda esille se seikka, että kun painorajaan pääseminen tuntuu kehonrakennuksessa tiukalta, niin sitten vaan vaihdetaan painoluokkaa... CBB:ssä ei niin helposti tuo onnistu, ellet montaa senttiä vielä pituutta kasva.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä on olli rakenne mahtava, näyttää jotenkin tosi massiiviselta. Toki todellisuus nähdään sit lauteilla kun on muita mihin verrata. Toivottavasti sinusta saadaan laadukas cbb-kisaaja ja arvokisavoittaja :cool: ei sillä, toki jokaisella saa olla ja pitääkin olla omat tavoitteet (ei minusta kaikkien tarvi pyrkiä bb-kisaajiksi). Onnea syksyn kisoihin!

Kyllä on olli rakenne mahtava, näyttää jotenkin tosi massiiviselta. Toki todellisuus nähdään sit lauteilla kun on muita mihin verrata. Toivottavasti sinusta saadaan laadukas cbb-kisaaja ja arvokisavoittaja :cool: ei sillä, toki jokaisella saa olla ja pitääkin olla omat tavoitteet (ei minusta kaikkien tarvi pyrkiä bb-kisaajiksi). Onnea syksyn kisoihin!
Kiitoksia :)

Toissapäivänen tuplat eestä, kokeilin ottaa tuon posen tuollain niinku säännöissä nyt sanotaan. On vaikeaa laittaa jalat noin leveelle pienillä jaloilla :D

image.jpg

Ohhoh... sä tulit kyllä ihan puskista mun tietoisuuteen, mutta pääasiahan on, että tulit:)

Kova kunto, isot raamit... kaikkea hyvää tulevaisuuteen!!!

Kyllä on olli rakenne mahtava, näyttää jotenkin tosi massiiviselta. Toki todellisuus nähdään sit lauteilla kun on muita mihin verrata.

Tässäpä osuitkin hyvin Classic bodybuildingin ominaiseen piirteeseen / ongelmaan. CBB:ssä yksi pääpointti on se, että voitaisiin verrata suunnilleen samanpituisia/painoisia kilpailijoita toisiinsa. Jos Kemppaistakin vastaan laitettaisiin Suomessa noita suht samanmittaisia tyyppejä, niin eipä tällä hetkellä siinä juuri muilla mahkuja olisi. Nyt kuitenkin Suomessa tuo on mahdotonta ja viereen saataa asettua aivan minkä mittaista tyyppiä tahansa, jolloin tilanne saattaa hyvinkin muuttua. CBB:ssä vertailua pitäisi pystyä tekemään "samansarjalaisten" kesken, mutta valitettavasti se on mahdollista vain EM ja MM-tasoilla ja joissakin yksittäisissä kilpailuissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom