Olkavarren lihakset

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla on sellanen käsitys että hauiskäännöt hammerotteella ottavat tonne.

Brachioradialis ei näy olkavarressa, se on kyynärvarren lihaksistoa, ja esim. hauiskääntö myötäotteella ottaa eniten juuri siihen. Eli tossa hauiksen ja ojentajan välimaastossa olkavarren ulkosivulla näkyy brachialis, jos päällä ei ole liikaa rasvaa, ja lihas on hyvin kehittynyt. Toinen hyvä veikkaus on TJJ:nkin veikkaama ojentajan yksi pää. Se näkyy kaikista selvimmin tossa olkavarren ulkosivulla.

Mikas tuo patti on kun vedat kaden koukkuun ja nostat kammenta ni ilmestyy toho vaha ennen kyynerpaata ja ei tunnu ainakaan ojentajaa olevan osa. On ihan hyvan kokone moykky ettei sita luulis iha heti missaavan.

Fergus sanoi:
Mikas tuo patti on kun vedat kaden koukkuun ja nostat kammenta ni ilmestyy toho vaha ennen kyynerpaata ja ei tunnu ainakaan ojentajaa olevan osa. On ihan hyvan kokone moykky ettei sita luulis iha heti missaavan.

Siis kyynärpään sisäpuolella? Kyllä se on ojentajan pää...

Edit: toisella puolella se on kyynärvarren lihaksia eikä kuulu olkavarteen jos nyt et juuri Brachioradialista tarkoittanut (jos ton kämmenen nostamisesen oikein ymmärsin niin ei ole brachioradialis joka jää silloin sen tarkoittamasi muhkuran sisäpuolelle).

käsittääkseni tuo muhkura, jos on kummiski kyynärvarren puolella on externus carpi radialis longus joka on yksi ranteen ojentajista

popliteus sanoi:
käsittääkseni tuo muhkura, jos on kummiski kyynärvarren puolella on externus carpi radialis longus joka on yksi ranteen ojentajista
Jos kyynärvarren puolella olevia patteja tarkoitetaan niin en uskaltaisi kyllä nuin varmaksi sanoa :) Tarkoittaako kysyjä kyynärvarren sisä vai ulkopuolta? Mitä kohtaa tarkalleen?

Ja mainitsemasi lihas on varmaan extensor carpi radialis longus ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ulkopuolella on ja jos vaikka olkapaasta lahtee vetamaan sormella alaspain ni eka tulee kuoppa, sit ojentaja, kuoppa ja sit tuo moykky. Ja tosiaan pitas olla suht helppo huomata ku mikaan pieni moykky se ei ole. Jos ei oikein kaynyt viela selville niin pistakaa kasi koukkuun ja nostelkaa kammenta, ei mulla ainakaan nay kun vain koukistaa kaden mutta kammenta nostamalla nakyy oikein selvasti.

ecdezi, no sehan selittaa sen etta kokoa loytyy :D

Fergus sanoi:
ulkopuolella on ja jos vaikka olkapaasta lahtee vetamaan sormella alaspain ni eka tulee kuoppa, sit ojentaja, kuoppa ja sit tuo moykky.
Ei näistä sun selityksistä saa mitään selvää. Käsi koukkuun ja kämmentä ylöspäin? WTF? Näkyykö se tossa mun avatarissa? Siinä ainakin on kyynärpäästä lähtien kyynärvarressa tollanen möykky joka on suoraan kameraa kohti. Se on brachioradialis.

Powerhousu sanoi:
Ei näistä sun selityksistä saa mitään selvää. Käsi koukkuun ja kämmentä ylöspäin? WTF? Näkyykö se tossa mun avatarissa? Siinä ainakin on kyynärpäästä lähtien kyynärvarressa tollanen möykky joka on suoraan kameraa kohti. Se on brachioradialis.

Minäki luovutan tämän rastin :) Varmaan kuitenkin tarkoitetaan BR:n vieressä olevaa toista muskelia joka pullistuu kun rystysiä taivuttaa alaspäin, kyynärpäätä kohti käden ollessa koukussa?

tuon neuvon mukaanhan se olis kyynerpää :rolleyes:

No perkule minapa pistan kuva sitten ku kotia paasen ku ei tuo selittaminen oikeen oo mun juttu :) Saattaapi tuo powerhousun ehdottama lihas olla mutta katellaa ne kuvat sitte.

Fergus: -kokeile missä liikkeessä se jännittyy voimakkaimmin...
käsivarren koukistus rystyset ylimpänä =brachialis
käsivarren koukistus peukalo ylimpänä =brachioradialis

Suositut

Back
Ylös Bottom