Olkapäissä pakottaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noh, tässä aikani kuluksi mietiskelen tällaista; pitkään jo on tuntunut etu- ja sivuolkapäitä tehdessä ensinnäkin hirmuinen pumppi (tottakai!), ja sen seurauksena samaan aikaan alkaa siellä deltoiduksen alla pakottamaan joku ikäänkuin pieni lihas. En ole sitä sen kummemmin jaksanut alkaa selvittelemään mutta häiritsevää se kyllä mielestäni on. Joutuu aina sarjojen välillä olemaan sellaisessa hassussa asennossa että saa ikäänkuin "veren kiertämään" sielä jossain mystisessä piilolihaksessa ja saa sen pakotuksen tunteen menemään ohi.

Tuntuma on ainakin sellainen tosiaan että siellä joutuu jokin niin kovaan pumppiin/happoihin ja siihen auttaa vaan se hassu asento. Ja erotan sen pakotuksen selvästi niin että se on jokin muu kuin itse deltoidi. Olen venytellytkin olkapäitä ja välillä auttaa hieman mutta.... Kumma juttu vaan. Alkaa olla lähinnä jo sääntö kuin poikkeus.

En käyttänyt searchia, hähhähääää!

:rock:

ljm sanoi:
Eikös se ole kiertäjäkalvosin siellä alla.

No onhan se ainakin siellä. Mutta mikä sielä pistää sen pakottamaan? Painaako verta täynnä oleva deltoidus sitä jotenkin tietyssä asennossa että siinä ei kierrä veri tai hapot pääse liikkeelle tai jotain....

Mulla tulee vipareissa joskus sellanen ilkeä pakotuksen tunne. Menee ohi kun on vähän aikaa kulunut, eikä haittaa pystypunnerrustakaan kun lämmittelyissä. Ois kyllä kans kiva tietää mikä siellä pakottaa ja voiko sille tehdä jotain...

Eli onko nyt kysymyksessä takaolkapään alla tai välissä oleva pienempi lihas joka pakottaa???

Itellä on tullut tommonen pakotus/särky joskus kun olen mennyt penkkaamaan palautumattomana, joskus myös kyykyssä tulee olkapäähän tuo sama tunne. Kerran tuli niin voimakkaana, että jouduin lopettamaan treenin ensimmäisen sarjan jälkeen kun kädet meni ihan voimattomaksi. Hyvä että tangon sai enää nostettua.

Tiedz sanoi:
Eli onko nyt kysymyksessä takaolkapään alla tai välissä oleva pienempi lihas joka pakottaa???

Ei ainakaan mulla, vaan enemmänkin tossa ihan sivussa tai vähän etupuolella se pakotus.

Epäilisin, että kyseessä on pieni olkalihas...joku oliskos ollu deltoideus minor.....kuitenkin...esim penkissä kyseinen pieni lihas voi rasittua aika paljon josta johtuen se ei palaudu vaan pakottaa ja tuntuu kovalta tuolla takaolkapään alla/välissä. Itellä sama vaiva välillä jos ottanut monta kovaa penkkiä peräkkäin...olkapään venyttelyllä ja kevyemmällä reenillä/syömisellä yleensä lähtenyt viikossa. Ja paras venyttely tuolle pikku lihakselle on se perinteinen käsi käännetään leuan edestä ristiin toiselle puolelle ja toisella kädellä avustetaan venytystä...got it.....nooooooooooooot

Timba79 sanoi:
Ei ainakaan mulla, vaan enemmänkin tossa ihan sivussa tai vähän etupuolella se pakotus.

Ahah...oliskohan se tuossa ojentajan ja etu-olkapään sivussa...????Jos on niin se on sama lihas..kun se kiertää juuri sieltä tuonne taakse.

Timba79 sanoi:

Juu, that hits the spot! On kyllä totta että on tullut tiukkoja penkkejä otettua viime aikoina sinnikkäästi, samoin pystypunnerruksia. Palautuminen varmasti on avain tuohon. Onneksi siirsin juuri molemmat punnerrukset samaan reeniin, tulee lepoa hieman enemmän, katsotaan auttaako. Voi olla hankala juttu sinänsä että voisin itse olkapäitä mättää kyllä kybällä vaikka 4 pvän välein mutta se ei taas auta tuohon pakotukseen ollenkaan. Ehkä kerta viikkoon punnerrukset olkapäineen on paikallaan just nyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiedz sanoi:
Ahah...oliskohan se tuossa ojentajan ja etu-olkapään sivussa...????Jos on niin se on sama lihas..kun se kiertää juuri sieltä tuonne taakse.

Nyt alkaa kuulostamaan oikeelta. Täytyykin sitten venytellä ahkerammin noita olkapäitäkin jospa se vaikka tähän auttas. Mulla ei penkki oo kun kerran kierrossa, että ei sen puoleen tule rasitusta "normaalia" enempää.

Joo sillä lähtee uso pois..ja juuri tolla venytyksellä josta mainitsin... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom