OlkapääVAIVA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vekku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olkapää VAIVA

Onko kellään ollu vaivaa tuossa "lateral deltoid":ssa? Sivu olkapäässä siis... http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidLateral.html

Mulla sen lihaksen päässä ilmeisesti joku tulehdus tms. Kipukohta on tuossa ojentajan vieressä. On aika ilkeen kipee :( Ei paljon penkkiä pysty tekeen :down: Lauantaina oli kisat ja sattu nii s**tanasti :curs: Ultraan pitäis päästä...

mulla kuuluu pauketta ja rutinaa vasemmasta olkapäästä sivuvipareissa, jos en ole ehdottoman tarkka asennon kanssa.

Kyllä on parhaillaankin ajoittaista kipua juuri tuossa kohtaa olkapäätä. Mulla tosin kipu on lihaksen yläosassa. Välillä kipu hellittää useaksi viikoksikin mut nyt on taas ruvennut paukkumaan. Rutisee ja natisee, ei tunnu hirveen miellyttävältä. Hyvä ois kyl käväistä lääkärissä kun krooninen tulehdus voi olla aika vaarallinenkin. Mikään treenitauko ei enää innostais kun kahdeksan kuukauden sairasloma salilta päättyi just tammikuussa. Tää on harrastus, jossa paikat rupee paukkumaan väkisinkin jossain vaiheessa. Hyvä tsägä on sillä, joka välttyy kokonaan suuremmilta loukkaantumiselta.

Mulla rutisi ja naksui hartiat pahasti kun aloitin salia, mutta sitten tein tommosia kepin pyörittelyliikkeitä, missä pidetään puukeppiä kaksin käsin ja pyöritellään eri suuntiin vartalon ympäri, niin toi naksuminen on vähentynyt. Teen noita joka treenin alussa ja aina tuntuu hartiat vaan terveemmiltä, kun alunperin ne vaivas about joka liikkeessä mihin ne osallistuu.

mxm sanoi:
Tää on harrastus, jossa paikat rupee paukkumaan väkisinkin jossain vaiheessa. Hyvä tsägä on sillä, joka välttyy kokonaan suuremmilta loukkaantumiselta.

Kyllä tohon vaikuttaa aika paljon oma treenityyli, venyttely, hieromiset yms. Jos treeni on järkevää, ehdit palautua kunnolla, venyttelet kunnolla, kuuntelet kehoasi ja tiedät milloin joku paikka on levon tarpeessa ei mun mielestä tässä mitenkään väkisin rupea paikat hajoilemaan. Totta kuitenkin että tuskin kukaan selviää pidemmästä punttiurasta ilman minkäänlaisia loukkaantumisia ja vaivoja. Vois melkeimpä sanoa että lähes joka urheilulajissa sama juttu jos ei nyt ihan golffeja ja curlinkeja aleta laskemaan.

6point sanoi:
Vois melkeimpä sanoa että lähes joka urheilulajissa sama juttu jos ei nyt ihan golffeja ja curlinkeja aleta laskemaan.

No äläs nyt. Golfissa voi saada vaikka minkälaisia olkapää/kyynärpää/rannevammoja ja mietippä curlingpelaajien mahdollisia rasitusvammoja :hyper:

Olkapää vaivoja voi vähentää esim. treenaamalla rinnan ja olkapään samana päivänä, jolloin olkapää rasittuu paljon harvemmin. Takaolkapäiden treenaus voi myös auttaa, koska silloin olkapään erilohkojen voimataso paremmin tasapainossa. Itse oon nyt muutaman kuukauden ajan kokeillu treenata kotona pienillä käsipainoilla kiertäjäkalvosinta, en osaa sanoa onko se auttanut, mutta vaivoja ei ole esiintynyt sinä aikana vaikka eri punnerrustulokset on kasvaneet. En siis tiedä varmasti mikä on kiertäjäkalvosin treenin osuus asiaan, mutta on sitä ainakin monet kehuneet.

MKS sanoi:
No äläs nyt. Golfissa voi saada vaikka minkälaisia olkapää/kyynärpää/rannevammoja ja mietippä curlingpelaajien mahdollisia rasitusvammoja :hyper:

Hauskintahan tässä onkin, että harrastan myös golfia, joten olkapäät ja selkä on kesäisin aika kovilla. Käyhän tuo toisaalta venyttelystä kun maila kädessä pyörittelee kroppaansa puolelta toiselle.

v-selkä76 sanoi:
Olkapää vaivoja voi vähentää esim. treenaamalla rinnan ja olkapään samana päivänä, jolloin olkapää rasittuu paljon harvemmin. Takaolkapäiden treenaus voi myös auttaa, koska silloin olkapään erilohkojen voimataso paremmin tasapainossa. Itse oon nyt muutaman kuukauden ajan kokeillu treenata kotona pienillä käsipainoilla kiertäjäkalvosinta, en osaa sanoa onko se auttanut, mutta vaivoja ei ole esiintynyt sinä aikana vaikka eri punnerrustulokset on kasvaneet. En siis tiedä varmasti mikä on kiertäjäkalvosin treenin osuus asiaan, mutta on sitä ainakin monet kehuneet.

Juuri näin mullakin vain muijan 2.5kg:n painoilla iltajumppana kiertäjä-
kalvosintreeniä. :thumbs:

kimmo2543 sanoi:
Juuri näin mullakin vain muijan 2.5kg:n painoilla iltajumppana kiertäjä-
kalvosintreeniä. :thumbs:

Teettäkö joka päivä noi kiertäjä kalvosin-liikkeet, ajattelin vaan ku mä teen rinta- ja olkapääpäivänä, eli 2 kertaa viikos, riittääkö?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
abine sanoi:
Teettäkö joka päivä noi kiertäjä kalvosin-liikkeet, ajattelin vaan ku mä teen rinta- ja olkapääpäivänä, eli 2 kertaa viikos, riittääkö?
Riittää,mutta tekisin muuna treenipäivänä.
Ei oo olkapäät oireillu,tietysti keppivenyttelyt aina välillä lisänä.

:wanha: mutta kuinka vois nopeuttaa kivun lähtemistä olkapäistä kun tos edellispäivänä nakkelin pesäpalloa ja väännin kaverin kans kättä niin oikees olkapääs tuntuu ny pientä kipua mutta tuskin on vakavaa (koputtaa puuta).
Olis vaan mukava päästä ny kahden viikon tauon jälkeen treenaamaan oikeen kunnolla ilman olkapää aristuksia.

Mulla etuolkapää vihlas heti kun vähän nosti kättä ylös.
Hain apteekista sellaisen geelipussin jonka voi työntää pakkaseen useamman kerran, sillä hoitelin olkapäätä 2-3 krt päivässä+heti treenin jälkeen niin viikon sisään alko kipu häviään.
hintaa sijoitukselle tuli 5,90e

abine sanoi:

No en kyllä jokapäivä tekis näitäkään, korkeintaan joka toinen päivä. Itsekin tulee tehtyä vain rinta treenin yhteydessä ja olkapäiden yhteydessä. Ois ehkä järkevämpi hommata jotkut 3-4 kg käsipainot ja tehdä ne muina päivinä kotona.

ittellä olkapää operoitu 2 kertaa ja kolmas kerta tulossa. Tulehtunut kudos täyttää nivelpussin pienillä luu/rusto palasilla (koko 1.5-3mm). Tavallinen penkki ei sovellu yhtään mun olkapäälle, se pistää kyllä nivelen paukkumaan/vihlomaan. Siksi teen vaan vinopenkkia

Suositut

Back
Ylös Bottom