Olkapäät jumittaa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ongelmana herkästi puutuvat olkapäät. Normaali elämän pyörteissä vaikeuksia tuottaa esim. tukan peseminen, puhelimessa puhuminen pidempään, kuin kaksi minuuttia jne, koska olkapäät alkaa tukottaan. Samoin myös penkkiä varten lämmitellessä pakkaa olkapäät meneen juntturaan jo ennen ensimmäistäkään toistoa jo lämmittelyn aikana. Hierojalle aion suunnata mutta kyselisin neuvoja noiden pirulaisten venyttelyyn, eli mitä liikkeitä olette kokeneet hyviksi olkapäiden venyttelyssä? Itse en tahdo saada oikein mitään tuntumaa noihin.

Helo Helo!!!

rautasydän sanoi:
Ongelmana herkästi puutuvat olkapäät. Normaali elämän pyörteissä vaikeuksia tuottaa esim. tukan peseminen, puhelimessa puhuminen pidempään, kuin kaksi minuuttia jne, koska olkapäät alkaa tukottaan. Samoin myös penkkiä varten lämmitellessä pakkaa olkapäät meneen juntturaan jo ennen ensimmäistäkään toistoa jo lämmittelyn aikana. Hierojalle aion suunnata mutta kyselisin neuvoja noiden pirulaisten venyttelyyn, eli mitä liikkeitä olette kokeneet hyviksi olkapäiden venyttelyssä? Itse en tahdo saada oikein mitään tuntumaa noihin.

Itselläni on sama onglema, mutta olen vain elänyt sen kanssa... Minulle annettiin lääkäristä jokinlainen ohjelma jota pitäisi toteuttaa, mutta olen katsonut sen turhaksi!
En tiedä auttaako mutta jos roikkuisi päivässä aina muutaman minuutin tangossa niin voisi helpottaa...
:kippis1:

Olkapäät on todella paskamainen venytettävä, niihin kun en ainakaan minä tahdo saada tuntumaa millään. Mun salilla on ylätaljan tanko sellaisissa koukuissa roikkumassa seinällä noin olkapään korkeudella ja menen siihen viereen sivuttain seisomaan niin että esim vasen kylki kohti tuota tankoa ollessa otan oikealla kädellä kiinni siitä tangosta ja ikään kuin nojaan itseäni poispäin tangosta. Eri kulmia haen nojaamalla hieman eteenpäin. Olkapäät saa tietoisesti rentouttaa ennen venyttelyä, muuten ei onnistu. Hankala selittää tuota asentoa, mutta en paremminkaan osaa. Mulla on kyllä ihan sama "ongelma" noiden olkapäiden suhteen. Ei tarvii kuin käsiä pitää sivulla ylhäällä vähän aikaa, niin jo väsähtää. Olen myös kiinnostunut ottamaan vastaan venyttelyohjeita olkapäille.

Seiso suorassa, taita oikea kätesi 90 asteen kulmaan ja laita kämmenselkäsi oikeaan pakaraan(tai vähän ylemmäs) kiinni, tartu vasemmalla kädellä oikean käden kyynärpäähän ja vedä varovasti eteenpäin. Tuntuu etu-keski-olkapää-akselilla. Onnistuuko?

Mene lattialle istumaan jalat suorana siten että vartalosi muodostaa 90 asteen kulman jalkojesi kanssa. Laita kämmenesi lattiaan siten että sormesi osoittavat taaksepäin tai takasivuviistoon. Pidä kämmenesi paikallaan, taita käsiä vähän ja liikuta ruhoasi jalkoineen lattialla eteenpäin kunnes tunnet venytystä. Onnistuuko?

Kiitos vinkeistä! Kokeilen noita tänään salilla. Lisääkin hyviä olkapäiden venytysliikkeitä saa laittaa esille.

Millanen on treeniohjelma? ettei vaan tule liikaa rasitusta olkapäille ja johtus palutumisesta noi ongelmat.

rautasydän sanoi:
.... eli mitä liikkeitä olette kokeneet hyviksi olkapäiden venyttelyssä? Itse en tahdo saada oikein mitään tuntumaa noihin.

Kämmenselkä seinäänpäin (käytännössä sama kuin rintavenytys, mutta kämmen toisinpäin) ja seinään nojaamaan. Olen tässä tehnyt sitä iltaisin n. 2 min pitoja ja voin kertoa, että enää ei puudu kädet a) nukkuessa b) salilla.
Itselläni suurimpana ongelmana oli etuolkapäät. Muutin myös reeniohjemani siten, että penkkaan maanantaina ja olkapäät tulee torstaina. Näin etuolkapäät kerkiää palautua hyvin penkistä.

Timba79 sanoi:
Millanen on treeniohjelma? ettei vaan tule liikaa rasitusta olkapäille ja johtus palutumisesta noi ongelmat.

Ohjelma on vielä ns. labravaiheessa..kerron tarkemmin jahka täräytän penkkimaksimit uuteen uskoon loppuviikosta. Olkapäät kyllä treenaan penkin kanssa samana päivänä mutta vaan kaks liikettä joissa kaks sarjaa.
Olen nyt eilen ja tänään kokeillut noita kerrottuja venytyksiä ja tuntuis helpottavan, koska sain kykyn tehtyä tänään miltei ilman olkapääkipua mikä on täysin uusi kokemus, eli pitää lisätä puutteelliseksi tiedettyä venyttelyä, ettei iän myötä täysin jäykäksi paskaksi tulis. Paskaksihan tulee jokatapauksessa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
rautasydän sanoi:
Ohjelma on vielä ns. labravaiheessa..kerron tarkemmin jahka täräytän penkkimaksimit uuteen uskoon loppuviikosta. Olkapäät kyllä treenaan penkin kanssa samana päivänä mutta vaan kaks liikettä joissa kaks sarjaa.
Olen nyt eilen ja tänään kokeillut noita kerrottuja venytyksiä ja tuntuis helpottavan, koska sain kykyn tehtyä tänään miltei ilman olkapääkipua mikä on täysin uusi kokemus, eli pitää lisätä puutteelliseksi tiedettyä venyttelyä, ettei iän myötä täysin jäykäksi paskaksi tulis. Paskaksihan tulee jokatapauksessa.

Kyllä tää sitten tältä kertomalta vois pistääkkin ton puutteellisen venytyksen piikkiin. Tosin kannattas kyllä harkita hierojallakin piipahtamista.

Kaveri huomasi eilen punttiksella että mulla on vasen olkapää noin 2 cm korkeammalla kuin oikea. Ensimmäisenä mieleen hiipisi että tein kulmasoudun ennen tangolla, mutta noin 3 vk sitten vaihdoin sen käsipainoille vuorotellen, ja vasen puoli on ollut vähän hankalampi tehdä, vaikka ukkomies olen... :D

Voiko se jumittaa sen vasemman olkapään _eri korkeudelle_? Ja se mikä ihmetyttää, perjantaina yksi naiskollega hieroi tauolla hartiat kun _oikea_ puoli oli kipeä...

Voineeko liittyä toisiinsa, vai veikkaisitteko eri syytä?
Venytellä nyt kuitenkin yritän, ja vaihdan kulmasoudun takas tangolle, varmuuden vuoksi...

Mulla on kans olkapäissä mitä ihmeellisimpiä ongelmia. Kerran tein jalkaprässiä ja takaolkapää meni sikakipeeks. Reilu viikko sitten tein scotissa oikeella kädellä kp-hauista, mutta vasen takaolkapää kipeytyi. Ihmeellisiä juttuja.

En viitsinyt aukaista uutta ketjua tätä varten, vaikka hivenen erilainen olkapää-juttu onkin kyseessä. Älkää siis dissatko heti.

Olkapää paukkuu, rutisee ja lonksuu. Síinä ongelma.
Se, miksi noinkin "normaalia" juttua kirjoittelen on että se tapahtuu salin ulkopuolella. Siis: salilla ei oikein mitään, niskantakaa smithissä nostelin tänään ja hyvin meni. Penkissä hieman rusahti, mutta ei yhtään huolestuttavasti. Sitten taas kun pihalla nautin vaniliinin makuista tummaa savua, niin kunnon lonksahduksia. Töllötintä katsellessa asentoa vaihtaessa kunnon rutinat kehiin jne. Ja tunne äänien lisäksi ei ole mikään miellyttävä.
Polven ongelmien kanssa olen pärjännyt hienosti, kun treenaa polvea tukevaa lihasta kunnolla ja muistaa lämmittelyn, mutta mutta... onkohan jokin tietty lihas, joka "pitää olkapäätä kuosissa" tms mikä olisi jostain kumman syystä jäänyt paitsi. Ohjalma on 2-jakoinen ja ihan tasapuolisesi jaettu, joten en usko sieltäkään mitään puuttuvan.
Onkohan monellakin näitä samoja paukkumisia tms, kun en usko, että olisin yksin näitten kanssa. Niin, ja miten itse pärjäätte. Välttelyä tietyissä liikkeissä, siis pois ohjelmasta jotain??

Ainiin, meinasin unohtaa sanoa, jos ette tieneet:
HIFK voittaa mestaruuden 2006!!

roni3 sanoi:
onkohan jokin tietty lihas, joka "pitää olkapäätä kuosissa" tms mikä olisi jostain kumman syystä jäänyt paitsi??
kiertäjänkalvosin vaivojahan noi olkapääongelmat useimmiten on. haulla löytyy tästä aika hyvin juttua.

Ainiin, meinasin unohtaa sanoa, jos ette tieneet:
HIFK voittaa mestaruuden 2006!!
ei pitä paikkaansa. ( :kippis1: ??? )

Suositut

Back
Ylös Bottom