Olkapää-treeniin vihjeitä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jotenkin on nyt tuota peilikuvaa katsellessa tullut semmoinen olo, että olkapäät olis jäänyt muusta kehityksestä vähän jälkeen. Ei ole oikein kokoa eikä varsinkaan muotoa... :(

Tällaisella reenillä olen puskenut menemään tähän asti:
Pystypunnerrus kässäreillä 3x10
Takaolkapäät kässäreillä 3x10
Viparit sivuille vinopenkissä 3x10

Näyttääkö tuo hyvältä olkapäätreeniltä? Tai olisiko jotain muita apuja tähän asiaan?

JOJ sanoi:
Jotenkin on nyt tuota peilikuvaa katsellessa tullut semmoinen olo, että olkapäät olis jäänyt muusta kehityksestä vähän jälkeen. Ei ole oikein kokoa eikä varsinkaan muotoa... :(

Näyttääkö tuo hyvältä olkapäätreeniltä? Tai olisiko jotain muita apuja tähän asiaan?

Myös minulla olkapäät ovat aina olleet jotenkin vaikeasti treenattavat (lue: tuntuu, etten saa liikkeita kohdistumaan olkapään lihaksiin). Tähän auttoi paljon tekniikan tarkistaminen, etenkin viparit sivulle tuli tehtyä ennen ihan päin helvettiä. Kannattaa etsiä täältä Pakkikselta Tomin kirjoittama olkapäätreeniohje, siitä oli ainakin minulle todella suuri apu.

Sinänsä en näe mitään sen kummempaa vikaa tuossa ohjelmassasi.

Kokeile välillä vaihtaa liikkeitä, liikkeiden järjestystä, toisto- ja sarjamääriä. Kokeile vaikkapa ottaa ensin viparit sivuille ja sitten punnerrukset.

Jep, ite myö suosittelen kokeilemaan Tompan olkapäätreeniä!
Homma menee näin:
5 sarjaa vipunostoja sivulle ( huom! tekniiikka puhdas ja työ tehdään sivuolkapäillä) tämän jälkeen tehdään 3 sarjaa pystypunnerrusta käsipainoilla tai esim prässissä( kannattaa vaihdella liikkeitä) Tämän jälkeen esim. 3 sarjaa vipunostoja taakse eli takaolkapäitä, näin itse teen ainakin.

Teen rinnat ennen olkapäitä ja etuolkapäitä en tee koska rinta/ojentaja treenissä etuolat rasittuvat tarpeeksi.Itellä tää olkapäätreeni toiminu hyvin ja nyt pikku hiljaa vast oppinu ton tekniikan noihin vipareihin, polte on mukava :rock:

Kannattaa todellakin tehdä viparit ennen pystypunnerrusta jos on vähänkään ongelmia saada tuntumaa olkapäihin. Ja kannattaa muistaa että noita vipareita tehdessä ne treenipainot ei ole olennaiset vaan hyvä tuntuma. Tästäkin "kikasta" menee hyöty täysin jos revitään vipunostoja 20kg:n käsipainoilla tekniikalla jolla tulee vain niskat kipeiksi.

kuuskajaskari sanoi:
terve
itselläni on auttanut yhdistämällä olkatreeni rintatreenin perään. Tällöin olkapäät ovat ns. esirasitetut.

Mulla ihan sama juttu. Ennen tein olkapäät ennen ojentajia ja tosiaan tuntui, että ei saa menemään hyvistä lämmittelyistä huolimatta perille. Nyt treenaan ne rinnan jälkeen ja tosin hyvin menee treeni "perille". Rojujahan tietysti joutuu laittamaan vähemmän rintatreenin jälkeen, mutta jos tämän kanssa pystyy elämään, niin ainakin minun olkapäätreenin tuntumaan auttoi.

JOJ sanoi:

Tällä tullu hyvin pyöreyttä olkapäihin.
Vipunosto sivulle käsipainoilla
vipunosto eteen käsip.
vipunosto sivulle ristikkäistaljassa siten että naru tulee selän takaa.
Eli nämä superina.yksi sarja on kierros näitä kolmea ja sarjojen välillä 1-2 min.palautus.Sarja pituus 12-15 toistoa.
Sitten pystypunnerrus 2-3 sarjaa 8-12.ja nopeilla 1-2min palautuksilla.
lopuksi muutama sarja takaolkapäitä..alkaa tottelemaan :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom