Olkapää puutuu kyykyssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Mulla on sellainen ongelma ollut viimeaikoina, että olkapää puutuu kyykyssä varsinkin pitkissä sarjoissa. Treenaan 110-90kg:llä joten painot eivät luultavastavasti vaikuta vaan tekniikka. Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia?
Ja miten selvisitte niistä? Ajattelin, että voisi siirtää tankoa ylemmäs (niskaan) mutta siitä seuraisi niskakipu, joten epäkäslihaksen päällä lienee ihan hyvä paikka tangolle?

Lapojen päälle se tanko olisi hyvä saada.

Kuis syvä on kyykky? Sitä meinaan, että vajaalla liikeradalla ja ylisuurilla painoilla varmasti saa ittensä kipeeksi. En tietenkään vihjaa tässä mitään..

radial sanoi:
Ajattelin, että voisi siirtää tankoa ylemmäs (niskaan) mutta siitä seuraisi niskakipu, joten epäkäslihaksen päällä lienee ihan hyvä paikka tangolle?
Tärkeintä on se, että tanko lepää hyvin siellä selässä eikä sitä tarvi käsien varassa pidellä. Uskon, että tuo saattaa syynä olkapäiden puutumiseen.

Melko syvänä olen tuon kyykyn tehnyt, mutta kiitos vinkeistänne.
Tuo puutuminen saattaa muuten johtua jälkeen päin ajatellen siitä, että olen tehnyt penkkiä juuri ennen kyykkyä jolloin olkapäät on vähän pumpissa.

radial sanoi:
Melko syvänä olen tuon kyykyn tehnyt, mutta kiitos vinkeistänne.
Tuo puutuminen saattaa muuten johtua jälkeen päin ajatellen siitä, että olen tehnyt penkkiä juuri ennen kyykkyä jolloin olkapäät on vähän pumpissa.

Mitä järkeä tehdä penkki ennen kyykkyä? :jahas:

juffe sanoi:
Mitä järkeä tehdä penkki ennen kyykkyä? :jahas:
Tässä iässä penkki nyt on jostain syystä hieman tärkeä. :david:
Sitä paitsi penkki ei käy niin pahasti kunnon päälle kuin esim. kyykky eli kevyeet liikkeet ennen. Tai näin ainakin mä teen :)

Mutta koordinaatio ym. herpaantuu helposti kun et pysty ihan täysillä keskittymään raskaisiin liikkeisiin.. ja ei se penkkikään mikään ihan kevyt liike oo, hauis- tai rannekäännöt vois viel ymmärtää ;)

Ite vedän HST:lla ja oon huomannu 10 toiston ja 5 toiston viikoilla että jos en tee penkkiä ekana niin en saa mitenkään tehtyä penkissä sarjoja loppuun. varsinkin jos mave ja kyykky on tehty ennen sitä.

(joojoo tiedän et pitäs olla pienemmät painot sitten, mutta kun sitä ei koskaa muista huomioida sillon kun laskee niita sarjapainoja) :jahas:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Koita sellaista harjoitusta että laitat sen verran painoa tankoon että se on tukeva, mutta kevyt(n.60kg). Harjoittele kyykkytekniikka, jolla voit mennä syväkyykkyyn tanko niskassa, kädet rentoina sivuilla. Jos tässä harjoituksessa käyttämäsi tangon sijoituspaikka on sellainen että se kipeytyy isoilla painoilla, laske tankoa muutamia senttejä alemmas lihaisampaan paikkaan. Tällöinkään et vielä tarvitse olkapäitä tangon tukemiseen kovinkaan paljoa.

Muista myös venytellä ja ravistellen rentouttaa käsiäsi ja olkavarsia ennen kyykkäämistä. Koita saada kaikki pumppi ja jännite pois olkavarsista ja olkapäistä.

radial sanoi:
Tässä iässä penkki nyt on jostain syystä hieman tärkeä. :david:
Sitä paitsi penkki ei käy niin pahasti kunnon päälle kuin esim. kyykky eli kevyeet liikkeet ennen. Tai näin ainakin mä teen :)
Yleensä mennään isommasta lihasryhmästä pienempään. Samoin myös raskaat liikeet ensin, sitten kevyet.

Ja mikä siinä penkissä kiehtoo? Tärkeintä mielestäni on, että ois vahva selkä ja jalat :)

meinasin juuri tehdä samasta aiheesta threadin. lähelle sama ongelma, tosin minulla ei mikään puudu, vaan olkapäät on nyt tulehtuneet. kohta joutuu hakemaan kortisonia yms. veikkaisin että kiertäjäkalvosimet prakaa kohta kun ei pysty käsiä liikuttamaan.

sain samansuuntaisia vinkkejä ammattilaisilta. ota leveämmältä kiini tangosta, samoin lavat yhteen ja selkä tiukkana. liian kapeella kun on kädet niin tulee niillä nostettua. itte pidin tankoa vähän liiankin alaalla selässä. olen koittanut noin kyykätä mutta ei ole hirmuisesti vaikuttanut nyt. todennäköisesti kerennyt tulehtua jo aiemmin ja nyt menee vaan pahemmaksi. meinaan nyt ei voi nostaa käsiä näppäimistöltä hiirelle kun koskee niin kovin. :O

kannattaisko pitää paussia kyykystä vai ottaa safety squat bar käyttöön pariksi viikkoa?

boksikyykkyjä vetokumeilla oon tehnyt nyt, tuskin etes kahtasataa kiloa yläällä. raudoista ei pitäis olla kiini mutta voisko kumit vaikuttaa niin paljon? (siniset, +60kg yläällä) normaalissa kyykyssä ei ole aiemmin sattunut mutta nyt käy kipeetä..

vinkkejä? kylmää pidän nytkin olkapäillä ja kiertäjäkalvosimia tullut treenattua ja lämmiteltyä ennen treenejä. ei tajua missä ois vika.

e. kohtis, oliko tuo huumorinkukkaa vai totista totta? :lol2:

Lynski sanoi:
Yleensä mennään isommasta lihasryhmästä pienempään. Samoin myös raskaat liikeet ensin, sitten kevyet.

Ja mikä siinä penkissä kiehtoo? Tärkeintä mielestäni on, että ois vahva selkä ja jalat :)

Samaa mieltä..Penkki ihan liikaa hehkutettu liike!

Nevahood: Parin viikon olkapäitä rasittamaton treenija ehkä jotain voiteluainetta nivelille(laillista tai laitonta) olisi paikallaan. Ja jos teillä sellainen safety bar on käytössä(eli treenaat mainiollaa salilla) niin toki sitä kannattaa hyödyntää. Ja jos on noin pahaksi päässyt olkapäiden kannalta, eikö kannattaisi treenata kyykyssä vain tekniikkaa ja joitain erikoisharjotteita kuten vaikka safety squattia pitämättä tangosta käsillä. Normaalitangolla alkaa 150 olla aika vaikea tolleen ilman käsiä. Sitten päälle prässiä ja mavea niin onhan siinä samat lihat treenattu, ja saatu psykologisesti tärkeä kyykkäilyannoskin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom