Olkapää kipeenä

Aika samanlainen ongelma oli itellä puoltoista viikkoo sitte, mitä Slartolla. Oikee olkapää kipeyty treenatessa, et joutu lopettaa kesken. Vihlo aivan vitusti ja voimat kaikkos, hyvä että jakso kättä nostaa ylös. Pidin sitten viikon rasittamatta kättä. Tauon aikana käsi puutu välillä ihmeellisesti. Usein niin, että nimettömästä ja pikkurillistä hävis vähä tuntoo.

Nyt oon taas alkanu pikkuhiljaa uudelleen rasittamaan kättä. Varovainen alotus on ollut, eikä ole ainakaan vielä uudestaan kipeytyny. Pientä käden puutumista edelleen havaittavissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Konnin sanoi:
Aika samanlainen ongelma oli itellä puoltoista viikkoo sitte, mitä Slartolla. Oikee olkapää kipeyty treenatessa, et joutu lopettaa kesken. Vihlo aivan vitusti ja voimat kaikkos, hyvä että jakso kättä nostaa ylös. Pidin sitten viikon rasittamatta kättä. Tauon aikana käsi puutu välillä ihmeellisesti. Usein niin, että nimettömästä ja pikkurillistä hävis vähä tuntoo.
.
Itselläni on myös lisäoireena nimettömän ja pikkusormen puutuminen, mutta ortopedin mukaan sillä ei ole mitään tekemistä solisluunpään kuolion kanssa. Ja saan tuon puutumisen loppumaan rintalihasten pitkällä (1 min) venyttelyllä. Venettelyä täytyy tehdä lähes päivittäin jotta se tepsii.

itellä meni tänään olkapää todella paskaan kuntoon ja saatto joku revetäkki... tein pystypunnerrusta kp:llä ja vasenkäsi pääsi taittuun taka yläasennossa ja hirveä rusahus kuulu.. kipu oli saatanasta ja reeniä ei pystyny jatkaan eikä kättä pysty oikein nostaan ku käy kipeetä. Vittujen vittu aina ku on päässy taas vauhtiin (ensin 4vk kipeenä) ja nyt alko sit taas luonnistuu tää salilla käynti nii joku vitu olkapää hajoo. meinaa tulla vähä motivaatio ongelmia tämmösestä hommasta :( kattoa muutama päivä et miltä toi alkaa vaikuttaa et pitääkö lähteä lekurille TAAS JÄLLEEN KERRAN!!

tässä kotona hoksasin nyt yhden liikkeen mikä kans käy jonkun verran kipeää, nimittäin pystysoutu käy aika ilkeästi tuonne olkapään niveleen/ac-nivelen seutuun. osaisko joku pro tuosta vetää jonkinnäköistä johtopäätöstä mihin kipu viittaisi`?

litledragon, käykö sulla tuo pystysoudun tekeminen siihen olkaan?

Pystysoutua oon tehnyt viimeksi varmaan joskus vuonna 1992, mutta samantyyppisissä liikkeissä arkielämässä mullakin tuikkii tuonne samalle seutuville joskus. Ennaltamäärittelemättömissä tilanteissa. Samoin huomasin, että kun oon nyt muutaman kerran maannut sängyllä mahallaan kyynärpäitten varassa ja sit yhtäkkisesti muuttanut asentoa / siirtänyt painoo tuonne vasemmalle puolelle, on olkaan tullu se vihlasu. Muuten ei mitään uutta tällä rintamalla.

Tape sanoi:
Pystysoutua oon tehnyt viimeksi varmaan joskus vuonna 1992, mutta samantyyppisissä liikkeissä arkielämässä mullakin tuikkii tuonne samalle seutuville joskus. Ennaltamäärittelemättömissä tilanteissa. Samoin huomasin, että kun oon nyt muutaman kerran maannut sängyllä mahallaan kyynärpäitten varassa ja sit yhtäkkisesti muuttanut asentoa / siirtänyt painoo tuonne vasemmalle puolelle, on olkaan tullu se vihlasu. Muuten ei mitään uutta tällä rintamalla.
ei oo itelläkään pystysoutua tullut tehtyä pitkään aikaan. tuli vaan nyt kokeiltua kun tuota olkaa jumppailin ja sitten hoksasin tuon kyseisen jutskan. mulla on kanssa tuo painon siirtäminen ongelmana. kaupassa kun käyn niin retkotan sillain sitä ostoskärryjen kahvaa vasten kyynärvarsilla samalla kun etenen, nyt olen huomannut että painoa ei kärsi enään jakaa tasaisesti vaan laitan painoa huomattavasti enemmän terveelle olalle, jos jaan painon tasaisesti niin kauppa reissun jälkeen olkapää on kipeä. tietenkin sitä vois olla rönöttämättä niiden kärryjen päällä, mutta kun se on niin juurtunut tapa ettei osaa enään edetä niillä niinkuin normaaali ihmiset:D

Tuo "kyynärpäiden varassa" makoilu, sekä dipit saa oik. olkapään tosi kipeäksi. Ei uskalla edes kunnolla olankohautuksia tehdä. Pystysoudut olen jättänyt pois. Myös selän takaa tehty "Lee Haney"-pystysoutu ahdistaa jo ajatuksenakin!

Neutraali:
Pystysoutu on melko mahdoton liike -> aiheuttaa painetta juuri tuonne solisluun päähän ja sattuu suht hurjasti. Huomaan koko ajan treenatessani, että kipu tuntuu säteilevän etuolkapään alueelle vaikka vika onkin solisluun päässä. Siksi tuota ensialkuun hoidettiin ja tutkittiinkin olkapään ongelmana.

Omasta olkapää kivusta sen verran että nyt kun olen ruennu vähän jumppaamaan olkapäitä, niin olen huomannu että on hirveä ero venyvyydessä olkapäiden välillä.varsinkin tuossa takakapselin(?) venytyksessä on karmea ero.

toiseksi huomasin maanantaina rinta-hais-treenissä että scottissa on melko tuskaa tehdä hauista tällä olkapäällä.outoa kun penkkiä pystyin sentään pienillä tekemään.on nämä olkapääkivut sitten mystisiä :itku:

kuitenki sanottava että parantumaanpäin tämä oma vaiva on.vajaan parin viikon totaalihuililla jo suht hyvässä kunnossa.pientä kipua/vihlontaa vieläkin mutta ei taida ihan hirveän pahasti olla tuo olkapää sökönä.ainakin näin toivon :thumbs:

tänään kävin jumppailemassa salilla. penkkiä(yllättäen) kokeilin keveästi, mutta kipiäähän se kävi:curs:. reenin jälkeen olkapäätä selvästi rupes kuumottamaan, niinkuin olis ollut lämpölinimenttiä olkapäässä vaikkei ollutkaan. mihin tuollainen olkapään lämpeneminen viittaa vai onko se ihan normaalia, että kipeää olkaa rupeaa kuumottamaan. mitään paineen tunnetta olkapäässä ei ollu vaan pelkästään kuumotus. miten teillä muilla olka vammaisilla? kylmävoidetta laitoin reenin jälkeen.

Kai sitä pitää arpankin avautua...

Nyt kun on tuota massaa tähän 180cm ruotoon lähes markka kerätty ajattelin hieman kiristellä, mutta motivaatio katosi kyllä totaalisesti tänään.
Vedinpä siinä perinteisen hauisposen peilin edessä niin vihlaisi olkapäätä aika pahasti. Nyt juuri tuo pelkkä käden nostelukin sattuu ja juurikin sillälailla vihlovasti etuolkapäähän! Voi perkele. Ja yleensä kun nämä vaivat tulee vielä jossain muualla kuin salilla.. Nytkään siis en mitään kovin raskasta tehnyt vaan kipu tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Kannattaa kaikkien muistaa että noi olkakivut ei kyllä pienetkään lähe yleensä jollain viikon totaalitauolla. Itsellä oli toi toinenkin olka samantyylisesti syksyllä kipeä ja sain sen jonkinlaiseen kuntoon kun en yksinkertaisesti tehnyt kipeyttäviä liikkeitä kuten penkkiä ja jumppasin kiertäjäkalvosimia. Jopa kevyt lumen kolaus aiheutti ongelmia.

Tämän hetken haittaavat kivut/loukkaantumiset arpalla:
Olkapää
Toinen kyynärpää
Alaselässä nikaman liukuma
Polvi (Jo kerran leikattu)

Että näillä eväillä eteenpäin. Koittapaaka jaksaa :)

Vähän päivitystä ongelmiin, vaikka se ei ketään kiinnostakaan, mutta käsi menee nyt leikkaukseen. Labrum on revennyt etuosastaan vähän,. näkyi varjoainemagneetissa mutta ei röntgenissä eikä ultraäänessä, vaikka niitä työterveys/normiterveyshuolto suosiikiin. Työterveyslääkäriä kiinnosti eniten kortinsonipiikin laittaminen olkapäähän eikä se että onko siellä jotain vikaa. Suhtautui hyvin vihamielisesti siihen että menen magneettikuvaan (omalla kustannuksella) sanoi vaan että "ihme että se ortopedi luulee tollasta labrumvauriota, vaikka tässä ultraäänessä ei näy mitään, mutta voit sä mennä jos haluat"

Jos tästä olisi jotain hyötyä muille niin sanottakoon missä kipua on esiintynyt : eli pec-dec on ollut täysin mahdoton, pystypunnerrus käsipainoilla muutakun pienessä kulmassa, kyykkytangon alle "hyökkääminen" on tuottanu tunteen sijoiltaanmenosta. Ja lukot kamppailulajeissa on tuntunut hirvittäviltä.

Nyt koitetaan saada leikkaavaa lääkäriä jostain.
Jos joku tietää hyvää kirurgia jkl-tre-tku-akselilta joka voisi leikata sairaalassa yksityispotilaana niin tietoja otetaan vastaan enemmänkuin kiitollisena !

erikoista että leikkausta suosivat lievässä repeämässä vai onko tuo täysin sinun oma päätöksesi mennä leikkaukseen? tuollaiset lievät repeämäthän käsittääkseni pitäis saada kuntoon jumppaamalla, ainakin jos olen oikein ymmärtänyt lukemiani lääkäri juttuja netissä ja se onkin yleisin tapa millä se kuntoon laitetaan?

janne11000 sanoi:
Vähän päivitystä ongelmiin

Jaahas..

Se ei sitten muuta kö rauhaisaa paranemista, hyvä että vika löyty ja apua saat. Tämmösen ketjun bongasin tuossa taannoin aiheesta jos sieltä sattuisit jotakin löytämään.. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34445

Neutraali, taitaa nuo kyseiset rusto(nosan)repeämät aikalailla olla leikkauspuuhia ainakin mitä oon kuullunna..

neutraali sanoi:
erikoista että leikkausta suosivat lievässä repeämässä vai onko tuo täysin sinun oma päätöksesi mennä leikkaukseen? tuollaiset lievät repeämäthän käsittääkseni pitäis saada kuntoon jumppaamalla, ainakin jos olen oikein ymmärtänyt lukemiani lääkäri juttuja netissä ja se onkin yleisin tapa millä se kuntoon laitetaan?

Juu, oon nyt fysioterapiassa ja jumppaillu sisä ja ulkokiertoa (melkein) päivittäin, mutta ei ole kivut lähteny pois ja 7vkoa olen ollut sairaslomalla enkä ole oikein mitään tehnyt ton käden kanssa. Mutta sattuu vieläkin ja on vähän sen olonen että lähtis pois paikaltaan jos sitä vie ääriasentoon.

Kyllä mä haluaisin välttää leikkauksen kaikin mahdollisin keinoin, mutta ortopedi piti sitä ainoana mahdollisuutena. Kuntoonkin sen pitäisi tulla kun olen näin nuori. Pakko se on antaa leikata, tästä vaan tulee aikamoinen konkurssi kun olen jo nyt kelan päivärahoilla.

Niin, siitä vakuutuksesta jota tossa kauheesti mainostin niin siitä ei ole paskankaan hyötyä. Eivät korvaa mitään, paskiaiset. ""teille ei ole 25.2 sattunut vakuutusehtojen mukaista tapaturmaa, eikä kyseessä ole myöskään äkillisen voimanponnistuksen ja liikkeen yhteydessä syntynyt vamma" No eipä se räjähtävä penkki mun painoilla nyt niin äkillinen voimanponnistus normaalille ihmiselle olisikaan, mutta kun on näin heiveröinen... :david:

janne11000 sanoi:
Juu, oon nyt fysioterapiassa ja jumppaillu sisä ja ulkokiertoa (melkein) päivittäin, mutta ei ole kivut lähteny pois ja 7vkoa olen ollut sairaslomalla enkä ole oikein mitään tehnyt ton käden kanssa. Mutta sattuu vieläkin ja on vähän sen olonen että lähtis pois paikaltaan jos sitä vie ääriasentoon.

Kyllä mä haluaisin välttää leikkauksen kaikin mahdollisin keinoin, mutta ortopedi piti sitä ainoana mahdollisuutena. Kuntoonkin sen pitäisi tulla kun olen näin nuori. Pakko se on antaa leikata, tästä vaan tulee aikamoinen konkurssi kun olen jo nyt kelan päivärahoilla.

Niin, siitä vakuutuksesta jota tossa kauheesti mainostin niin siitä ei ole paskankaan hyötyä. Eivät korvaa mitään, paskiaiset. ""teille ei ole 25.2 sattunut vakuutusehtojen mukaista tapaturmaa, eikä kyseessä ole myöskään äkillisen voimanponnistuksen ja liikkeen yhteydessä syntynyt vamma" No eipä se räjähtävä penkki mun painoilla nyt niin äkillinen voimanponnistus normaalille ihmiselle olisikaan, mutta kun on näin heiveröinen... :david:

Itsellä labrumin repeämästä aiheutuneet kulut (magneettikuvaus,leikkaus,lääkärissäkäynnit) korvasi sairausvakuutus.Itsekin otin vasta vakuutuksen n.pari vuotta takaperin.Nyt ei kyllä yhtään ottanut pannuun ne vuotuiset maksut "turhasta"...;) Ainoa huono puoli on se,että useimmat (kuten ei myöskään minun oma) sairausvakuutukset eivät korvaa kuntoutuskuluja eli fys.terapiaa.Osanhan saa takasini Kelalta,mutta itselle jäi fys.terapia kuluja maksettavaksi n.300 egeä.Mutta aikasen eri tavalla ois kirpasu jos ois vielä leikkaukset yms. joutunu ite maksaa.
Tapaturmavakuutuskin itsellä on,mutta uskoisin juuri näissä repeämähommissa,että ne kun ei kait yleensä synny yhdessä hetkessä,niin niitä liki mahdoton saada tapaturmavakuutukseen.Ellei sitten satu olemaan tuttu lekuri...:rolleyes:

K.Maga sanoi:
Itsellä labrumin repeämästä aiheutuneet kulut (magneettikuvaus,leikkaus,lääkärissäkäynnit) korvasi sairausvakuutus.Itsekin otin vasta vakuutuksen n.pari vuotta takaperin.Nyt ei kyllä yhtään ottanut pannuun ne vuotuiset maksut "turhasta"...;) Ainoa huono puoli on se,että useimmat (kuten ei myöskään minun oma) sairausvakuutukset eivät korvaa kuntoutuskuluja eli fys.terapiaa.Osanhan saa takasini Kelalta,mutta itselle jäi fys.terapia kuluja maksettavaksi n.300 egeä.Mutta aikasen eri tavalla ois kirpasu jos ois vielä leikkaukset yms. joutunu ite maksaa.
Tapaturmavakuutuskin itsellä on,mutta uskoisin juuri näissä repeämähommissa,että ne kun ei kait yleensä synny yhdessä hetkessä,niin niitä liki mahdoton saada tapaturmavakuutukseen.Ellei sitten satu olemaan tuttu lekuri...:rolleyes:

Mulla on onneksi sairauskassa töistä, mutta se ei korvaa mitään leikkauksista. Yksityiset lääkärit ja magneettikuvista saa ihan hyvin takasin. Fysioterapiasta joutuu maksamaan 25%
Missäpäin sulla leikattiin käsi ? Mulla on nyt vähän hakusessa leikkauspaikka, jos joudun yleisen puolen jonoon niin otan lainaa ja leikkautan yksityisellä.
Ootko parantunu hyvin, tuleeko siitä parempi mitä se on ollut ? :)

Onko teillä se kipu sellaista että sitä olkapäätä jomottaisi koko ajan? Tai jos vaikka koittaa nostaa nenää ylemmäksi käden niin "veto" häviää kokonaan käsivarresta? Nuo tuntuvat olevan aika yleisiä oireita näissä olkapäävammoissa, itselläni ei onneksi ole kumpaakaan ollut... Ainoastaan treenatessa penkkiä ja pystypunnerrusta tulee pientä vihlontaa. Taitaa olla aika pientä tää mun jomotus muiden rinnalla. Jos maanantaiaamuna ei enää kipua olisi... :toiveikas: :rolleyes:

mulla ei kipua tule normaaleista käden kohotuksista, mutta jos makaan kyljellään ja ojennan käden eteen suoraksi ja siitä lähden kättä viemään ylöspäin niin silloin sattuu ja mulla se kipu on enimmäkseen ac-nivelen ympärillä. epäilen että leuanvedoissa tuolla on jotain liikahtanut ja sen takia kipuilee. en oikein tulehdukseen itselläni jaksa uskoa, koska 10päivää tuli syötyä ibuxiniakin 2400mg päivässä. ois kait se sillä lähtenyt jos tulehtunut olisi. toissa päivänä tein kotona tosi kevyellä painolla vipunostoa eteen, tehdessä ei käynyt kipeää, mutta seuraavana päivänä oli tosi kipeä taas eli sitä liikettä en tee enään ikinä.

Mulla alkaa olemaan parempi jo toi vasen olkapää, mutta oikea hauis on alaosastaan niin saatanan kipeä:curs:

Ihmetyttää ton olan kanssa, miten sillä pystyy tekemään punnerruksia niskan takaa ilman suurempia kipuja? Oikeastaan, kun aloin tehdä punnerruksia niskan takaa, niin kivut on helpottaneet sen jälkeen. Mikähän juju siinäkin on?
Olen tehnyt liikkeen siten, että sarjan aikana lasken tankoa koko ajan alemmas, kunnes ei satu ollenkaan. Ekat toistot vähän muistuttavat kivusta jo ennen päälakea, mutta nopeasti kipu katoaa.

Penkkiä en uskalla kokeilla ennen kuin olka on täysin kunnossa.

P.S. Toivottavasti saitte selvän tekstistä, pääsen nimittäin vasta tunnin päästä töistä ja on väsy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom