Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla alkaa mennä lopullisesti hermo olkapäävammanni kanssa... Olkapää kipeytyi dieetin loppuvaiheessa, eli 4-5kk on ollut jo vaivana. Dieetin aikana vielä treenasin olkapäitä väkisin, mutta nyt on kipu sitä luokkaa että kaikki hartialinjan yläpuolelle tulevat työntöliikkeet + viparit + pystysoutu jne on ihan mahdottomia suorittaa kivun ja voimattomuuden vuoksi. Tasapenkkiä pystyy tekemään, kyllähän se toki jonkunverran koskee mutta liikkeessä olkapää kuitenkin toimii suht normaalisti. Ja ennen kuin ensimmäinen käskee lopettamaan penkkauksen, niin sanottakoon että treenitauot ovat vaan pahentaneet olkapään kipua ja heikentäneet liikerataa. Takakyykkyäkään ei tarvitse enää tehdä kun käsi ei taivu tangon alle. Olkapäähän ei voi nojata ja vaatteiden pukeminen/riisuminen on tuskaa.. vaikuttaa siis ihan kiitettävästi normielämäänkin.
Lääkärissä on käyty, ja mitään ei kuulema ole rikki koska kättä pystyy liikuttamaan normaalisti (vaikka siis sattuu), tätä tukee kyllä sekin että kun ojennettujen käsien väliin virittää kuminauhan ja kiristää sen niin että olkapäihin tulee aavistus ulkokiertoa, pystyy käsiä nostelemaan yhan kivutta. Käyn fysioterapeutilla ja teen sieltä saatuja kuminauhaharjoituksia. Mutta käden liikerata tuntuu menevän kokoajan huonommaksi ja olkapään asento vaikuttaa epänormaalimmalta kuin ennen. Nyt uutena oireena on tullut sellainen hermokipu tyyppinen vihlominen alemmas käsivarteen. Eniten tässä ehkä rassaa se että en saa nukuttua, kun joka kerta asentoa vaihtaessa sattuu helvetisti ja sitten taas valvotaan.
Alkaa ideat loppua kesken. Työpaikkalääkärille jos menen niin seuraava steppi lienee sitten kortisonipiikki. Olen kammonnut ajatusta, mutta oliskohan se sittenkään niin paha? Olkapäästä lienee kaikki lihakset jo surkastuneen... Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita!!
Mulla myös puutuu peukaloja etusormi ja koko käden iho niiden linjalta. Saa nipistää vaikka kuinka kovaa eikä tunne mitään. Salilla huomasi oikean käden voimissa huomattavat puutteet verrattuna vasempaan ja oon kuitenkin oikea kätinen. Nyt vaan sit odotellaan, että lekurit päättää tarviiko leikata vai meniskö ihan itekseen ohi. Mulla ollut pullistuma muutamia vuosia sitten alaselässä ja se meni sitten itsestään ohi, toivottavasti tässä sama homma.Välilevyn pullistuman mahdollisuus niskassa tutkitaan vielä mullakin ennen kuin aletaan toimenpiteisiin. Sormien ja kämmenselän puutumiset viittaisi tuohon mutta ei kuulemma aina tietenkään tarkoita suoraan sitä.
Mulla myös puutuu peukaloja etusormi ja koko käden iho niiden linjalta. Saa nipistää vaikka kuinka kovaa eikä tunne mitään. Salilla huomasi oikean käden voimissa huomattavat puutteet verrattuna vasempaan ja oon kuitenkin oikea kätinen. Nyt vaan sit odotellaan, että lekurit päättää tarviiko leikata vai meniskö ihan itekseen ohi. Mulla ollut pullistuma muutamia vuosia sitten alaselässä ja se meni sitten itsestään ohi, toivottavasti tässä sama homma.
Tsemiä bro!Röntgenissä ja ultraääneessä käyty. Oikeassa olassa jonkinlaista luun resorptiota (hauraampi tietystä kohtaa kuin toisesta), voi olla kuulemmma posttraumaattista osteolyysiä. Eli saattais johtua n. vuoden takaisesta mestari-ideasta "venyttää alaselkää": fiksuna reenin jälkeen tuli pyydettyä kaveria roikkumaan mussa kun roikuin tangossa (olat kylmänä) eli kevyesti tuli semmonen 170kg venytys olkanivelille. Jotain tuossa venähti, pari päivää olka oli arkana mutta sen jälkeen ei mitään. Tässä sitten pikkuhiljaa pitkin syksyä huomannut, että oikea olka rutisee ja paukkuu aivan hemmetisti ja ikään kuin muljahtelee sijoiltaan tj. Aluksi en ottanut mitään stressiä, koska pystyin reenaamaan kaikki liikkeet kivuitta. Pikku hiljaa kuitenkin alkoi lepopäivinä esiintyä sillon tällön pientä arkuutta tuolla seudulla.
Viikon päästä ortopedille, sitä odotellessa.