olipa kerran ohjelma.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaamoz
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
päätinpä nyt laittaa ohjelmani tänne arvosteltavaksi.

Maanantai: Rinta

Penkki 2x6
vinopena joko tangolla tai kp:lla 2x10
viparit maaten joko tasapenkillä tai vino 3x10

Tiistai: hanskat

tomin selittämä juttu jossa veivataan alkuun 20 toistoa yhdellä kädellä ja sitten toisella ja tämä läpi 4-5 kertaa ilman taukoja.

Haukkaa tangolla 2x10
Haukkaa kp:llä vuorotahtiin kummallakin kädellä 8 toistoa jonka jälkeen tiputus pienempään painoon ja uusi sarja. Ja tämä läpi 2x
Forkut tangolla 3x10
Forkut toisinpäin taljassa 3x10

Keskiviikko: selkä

Kulmasoutu tangolla 3x10
Ylätalja 4x10
alatalja 3x10 jonka jälkeen yks hd tyyppinen sarja
Olankohautus tangolla 4x10
Viparit seisten (lyhyt rata, epäkkäillä tehtynä). Lähinnä pumppisarja 2x10

Torstai: olka/ojentaja

Kapee pena 2x6
pystypunnerrus 2x8-10
ranskis 2x10
Pushdown taljassa 1x12 jonka jälkeen 3 sarjan pudotus sarjat.
Viparit seisten 2x10

Perjantai:jalat

Prässi 4x10
Koukistajat 3x10
ojentajat 3x10
pohjenousu 3x15
Nopeuspena 5x3
vähän kiertäjäkalvosimia

Joka treenikerta on erittäin intensiivistä eikä liikkeiden välissä ole paljoa taukoa.
Melkein kaikki liikkeet puhtaasti tehtynä.
Ja sitte jos sitä kommenttia sais. :)

Kaamoz sanoi:
päätinpä nyt laittaa ohjelmani tänne arvosteltavaksi.

Nopeesti vilkaistuna muutama ihmeellinen juttu tossa on.

1. Miksi 5 harjoitusta viikossa ja kaikki putkeen. Tolla tavalla reenaavat lähinnä jotkut ammattilaiset, tuskin heistäkään moni. Ei tunnu kovin järkevältä treenijaolta 18-v. jampalle. Tai ehkä sun intensiteetti on alhainen/palautumiskyky huippuhyvä...

2.Jalkareeni: Miksi raskain harjoitus on viikon viimeinen? Vain 1 raskas perusliike tällä hetkellä, ota mukaan kyykkyä sekä SJMV. Miksi teet nopeuspenaa jalkareenin loppuun?

Siinä vähän pohdittavaa. :thumbs:

mavea tein vastikään ja nyt tämä on uusi ohjelma joka on potkinut enemmän kuin hyvin. Vaihtelun vuoksi otin sen pois. Mutta tulosta on tullut nopeaa ja motivaatio on huipussaan. Jalkakyykky ei todellakaan sovellu mulle.
Ja Miksei nopeuspenaa voisi tehdä jalkapäivänä, kun se ei edes jalkoja tarvi. Ja nyt noi penkit on jaoteltu suurinpiirtein yhtä etäille toisistaan.
Ja edellinen ohjelma oli 4-jakoinen joten tässäkin haettiin vaihtelua mikä on toistaiseksi toiminut.

Jalkapäivänä tekisin ensin etureidet (siis prässi ja sitten ojennukset, eikä välissä koukistuksia) ja sitten ne takareidet. Tämä tuli ekana mieleen, ku äkkiseltään vilkasin.

Ei missään tapauksessa viittä treenipäivää putkeen, kolmekin tekee jo todella tiukkaa.

Ja jos treenaa 5-jakoisella, niin IMO ehdottomasti jalat jaetaan kahteen osaan, ei ole mitään suurempaa järkeä treenata esim. rintaa yksinään, itse suosittelisin seuraavaa jakoa jos haluaa käsipäivän pitää:

1. Takareidet, pohkeet, vatsat
2. Kädet
3. Etureidet, pohkeet, vatsat
4. Selkä, epäkkäät
5. Rinta, olkapäät

Tai sitten pistää rinnan ja hauikset yhteen päivään ja olkapäät ja ojentajat toiseen.

Hauiksille ja rinnalle oma päivä? Penkkiä kolmesti viikossa? Vaikuttaa viisijakoiseksi naamioidulta RHP-ohjelmalta...

Ainakaan hauiksia ei kannata treenata selkätreeniä edeltävänä päivänä. Ja minä mitään voimaharjoittelusta tiedä, mutta nopeutta ei ainakaan treenata viimeisenä liikkeenä tai viikon viimeisessä harjoituksessa. Muutenkin body-ohjelmaan suht hölmöä ottaa mitään nopeuspenkkiä mun mielestä.

Enemmän perusliikkeitä mukaan ja jalat jakaisin kahdelle päivälle. Toistoalueita pitäisi laajentaa ja jaksottaa treeniä eri alueille.

Kaamoz sanoi:
mavea tein vastikään ja nyt tämä on uusi ohjelma joka on potkinut enemmän kuin hyvin. Vaihtelun vuoksi otin sen pois. Mutta tulosta on tullut nopeaa ja motivaatio on huipussaan. Jalkakyykky ei todellakaan sovellu mulle.
Ja Miksei nopeuspenaa voisi tehdä jalkapäivänä, kun se ei edes jalkoja tarvi. Ja nyt noi penkit on jaoteltu suurinpiirtein yhtä etäille toisistaan.
Ja edellinen ohjelma oli 4-jakoinen joten tässäkin haettiin vaihtelua mikä on toistaiseksi toiminut.

Mitä sitten kyselet?

Kaamoz sanoi:
tosiaan jos hyvin toimii miksi kysellä muiden mielipiteitä??..ja kerrohan miksi kyykky ei sovi??..ja penkkiä korkeintaan sen kaksi kertaa viikossa :curs: . hauiskaan tuskin tarvitsee etukäteisväsytystä ja pudotussarjoja :jahas: . suosittelin ottamaan vaikka jonkun ihan perus kolmijakoisen käyttöön mutta tosiaan jos tuo potkii niin hyvin niin miksi kysellä muiden mielipidettä?..treenaa sillä millä tulosta tulee.

Timba79 sanoi:
Ei missään tapauksessa viittä treenipäivää putkeen, kolmekin tekee jo todella tiukkaa.

Mulle taasen ei ole tuottanut minkäänlaisia ongelmia ylikunnon suhteen tai muutenkaan treenata ma-pe ja pitämällä la ja su lepopäivinä. Ideologia onkin siinä, että tajuaa reenata tarpeeksi intensiivisesti, mutta silti viisaasti, ettei ylikunto pääse yllättämään.

Nimim. ei flunssaa tai kuumeilua tai muutakaan koko talvena, olo mitä loistavin :hyper:

ite ottaisin pari hauisliikettä pois ja rintahauispäivä siihen. Ja sitte tohon nopeuspenkin tilalle vaikka vatsoja tai lisää jalkaliikkeitä..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Samalla lailla juffen kanssa. Ei ylikunnosta tietoakaan. Ja nyt voi panostaa joka lihakseen vielä enemmän niin tämä on täydellistä vaihtelua entiselle 4-jakoiselle ohjelmalle. Ja miksiköhän ei alkuväsymystä. Tomin threadissa sitä kehuttiin kovasti ja potkiihan tuo, ja kovaa.

juffe sanoi:
Mulle taasen ei ole tuottanut minkäänlaisia ongelmia ylikunnon suhteen tai muutenkaan treenata ma-pe ja pitämällä la ja su lepopäivinä. Ideologia onkin siinä, että tajuaa reenata tarpeeksi intensiivisesti, mutta silti viisaasti, ettei ylikunto pääse yllättämään.

Nimim. ei flunssaa tai kuumeilua tai muutakaan koko talvena, olo mitä loistavin :hyper:

En minäkään ylikuntoa pelkää jos niitä lepopäiviä tulee kuitenkin riittävästi. Mutta paikat menee senverran kipeiksi, että niistä viimeisistä treeneistä ei kaikkea saa enää irti. 2 on ja 1 off on mulla toiminut parhaiten 5-jakoisella.

Kaamoz sanoi:
Samalla lailla juffen kanssa. Ei ylikunnosta tietoakaan. Ja nyt voi panostaa joka lihakseen vielä enemmän niin tämä on täydellistä vaihtelua entiselle 4-jakoiselle ohjelmalle. Ja miksiköhän ei alkuväsymystä. Tomin threadissa sitä kehuttiin kovasti ja potkiihan tuo, ja kovaa.
no tuntuu aika kovalta hauiksille jos otetaan kaikki erikoiskikat käyttöön samalla kertaa..tämä nyt on vaan ihan mun mielipide asiasta mutta toi etukäteisväsytys ja pudotussarjat samassa treenissä on aika paljon..ja jotain muuta kikkailua vielä siihen päälle..mutta so not sun oma asiashan se on..et muuten vastannu mitään siitä kyykystä :rolleyes: ..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom