Oletko yhtä ahkera bodari niin kesällä kuin talvellakin? :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rumor
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kesällä en itse kyllä jaksa panostaa niin paljoa bodailuun. Esim. houkutus juoda on puolet kovempi kun talvella, suurimmaksi osaksi lämpimän ilman vuoksi. Syksystä sitten alkaa taas kunnon hc reenaus :D

Dippi sanoi:
Eli lyhyesti: pidetään huolta myös siitä pääkopan terveydestä niin kortisolitasotkin pysyvät paremmin alhaalla. Eikös joo?
Dippi meikän pääkoppa hajoo ilman treeniä, ravintoo ja lepoo.:jahas:

Ei se vuodenaika vaikuta mun treeniin. Itseasiassa tällä hetkellä (treenitaustaa syksystä 2005) treenaan kovempaa, kuin koskaan, 3-jakoisella 2 kertaa viikossa kroppa läpi, eli 6 kertaa viikossa salilla. Kuumalla ilmalla toki hiki lentää kahta kauheammin, mutta sitä varten on ilmastointi tai sitten voi laittaa salin ikkunat auki.

Ihan yhtä ahkerasti sitä tulee kesällä käytyä salilla kuin talvella. Aerobisen määrä lisääntyy huomattavsti ja monpuolisemmin ainakin itse harrastan liikuntaa kesällä. Eikä noi pikku helteet (+30) hidasta menoa yhtään ;)

En mää ymmärrä. Miten täällä moni ei mene salille pelkästään sen takia kun on kuuma?

Joo, ei pieni kuumuus salilla haittaa. Vähentää loukkaantumisriskiä kun paikat on ja valmiiksi lämpimät. Vettä vaan koneeseen ja hikipyyhe mukaan. Ainoa negatiivinen asia mulla on ollu mennä HST (15 x max) -treenin jälkeen 50 asteiseen autoon. Kotona piti sitten vähän jäähdytellä paikkoja tuulettimen ja märkien pyyhkeiden kanssa. Käyn muuten myös loman aikana työpaikalla kun siellä on mun treenisali, on se vaan niin kivaa :)

Kesällä treenaillaan samalla tavalla kuin talvellakin -tottakai.

Mua helle haittaa harvoin ja silloinkin vain siinä vaiheessa kun on aloittelemassa treeniä; Olo saattaa tuntua vain helteen takia nuutuneelta, mutta olo joko paranee tai väsymykseen ei tule keskityttyä.

No täällä nyt on ainaki niin hullu helle että on pakko ollu pilkkoa treenejä useampaan osaan ja lyhempiin setteihin, esimerkiksi tänään pelkästään olkapäät :)

Kyl siis kesäl jotenki se treeni vast alkaa jotenki :D mut siis talvel on kyl parempi treenata ku on hiukan viileempi salil :P Mut jotenki kesäl on enemän vaan motivaatiota treenata. Piti pitää jonkinlainen tauko mutta ei vaan pysty. "Nälkä on vain kasvanut syödessä" :D

kesällä ehottomasti kevyempää treeniä ja paljon enemmän aeroobista. Talvella sitten raskaampia treenejä.

Fiiliksen mukaan mennään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En mää ymmärrä. Miten täällä moni ei mene salille pelkästään sen takia kun on kuuma? Siis mitä kuumempi on sitä enemmän tuskaa, ja tuska tuo sitä iloa jota salilta haetaan, koska ilo ei kuulu salille! Sitä paitsi hikeä ainenkin valuu ja se on vaan sen merkki, että on tehny jottai. No pain, no suffering, no sacrificing, no gain and Amen brother!

Minä en yleensä näihin viitsi reagoida, mutta nyt on pakko... Eli hae sinä vain salilta tuskaa jos haluat, minä ainakin haen sieltä kehitystä. Ja se taas saadaan aikaan järkevällä treenillä, joka voi välillä olla tuskaistakin, muttei suinkaan aina. Hauskaa sen pitää olla joka tapauksessa, mitä sitä turhaan vapaa-aikaansa tuhlaamaan ikäviin juttuihin :)

No brain, no gain, just pain. ;)

talvella reenaan enemmän pelkästään sen takia että joudun kesällä reissaamaan enkä ole koko ajan kuopiossa, mutta muuten kuumuus ynnämuut tekosyyt eivät estä minua.

Läpi vuoden samaa rataa, eli treenistä en luista. Toki silloin otetaan löyhemmin, jos joku paikka kremppaa, mutta näin terveenä tulee hilluttua salilla yhtä paljon oli sitten kesä taikka talvi.

En mää ymmärrä. Miten täällä moni ei mene salille pelkästään sen takia kun on kuuma? Siis mitä kuumempi on sitä enemmän tuskaa, ja tuska tuo sitä iloa jota salilta haetaan, koska ilo ei kuulu salille! Sitä paitsi hikeä ainenkin valuu ja se on vaan sen merkki, että on tehny jottai. No pain, no suffering, no sacrificing, no gain and Amen brother!

tuota noin mitä tuskaa se lämmin ilma tuo ? ei minua ainakaan haittaa yhtään se, että hiki valuu. samalla lailla se talvella valuu, mutta joutuu lämmittelemään enemmän, ettei ranteet ja jalat pauku paskaksi kylmällä salilla. mun treeni on ainakin aina ilosta. en mä siellä kävis, jos se ois tuskaa. vettä kuluu enemmän ja salilla on vähemmän porukkaa mitä talvisin yhtään mitään muuta eroa en ole havainnut.

Miksi mennä kesällä sairaan kuumalle salille pakkomielteisesti, kun sen sijaan voi nauttia kesäilmasta, pitää yllä aerobista peruskuntoa kävellen/juosten/uiden/pyöräillen, syödä grilliherkkuja välittämättä jakaumista ja mikrofraktioista, tai sitten olla ihan vain rehellisesti syömättä mitään koko päivänä jos helle sellaisen fiiliksen saa aikaan?

Eli lyhyesti: pidetään huolta myös siitä pääkopan terveydestä niin kortisolitasotkin pysyvät paremmin alhaalla. Eikös joo?

Niinpä ja välillä se kroppa vaatii niitä lepopäiviä reilummin. Hyvin ne voi ajoittaa kesälomille ja nauttia Suomen lyhestä kesästä! Paskat ne lihat mihinkään katoa vaikka vähän harmemmin muutaman viikon ajan salilla käykin, kunhan nyt ei välttämättä mitään 4 viikon totaalitaukoa pidä. ;) Jo kerta viikossakin auttaa säillyttämään lihat, joten ihan hyvin voi tehdä vähän harvemminkin välillä.

Nyt minulla oli kuukauden tauko, kun alkoi kesäloma. Piti sitten ottaa niskasta kiini ja käyvä ostaa kuukausikortti ettei liian sohvaperunaksi tule. :)

Festarit aiheutti kunnon tauon treenaamiseen. 4 päivää juhlimista, 5 päivää palautumista :kippis1:

Salilla kuitenkin luisti yhtä hyvin kuin ennenkin tauon jälkeen :thumbs:

Käyn aina kyllä treenaamassa hyvän motivaation kera kesäsin ja talvisin.

jos jotain reissua on ja salia ei ole lähimainkaan niin sit jotai omapaino liikkeitä teen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom