Oletko snobi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
Pukeudutko vain Burberryyn? Juotko ainoastaan single-malt viskejä. Kelpaako palkkariin vain hifihera? Missä asiassa olet snobi? Nyt on tunnustuksen paikka.

Tunnustan snobbailevani musiikin ja sen toistovälineistön kanssa. Rahvaan maun mukaista musiikkia ei tästä talosta löydy. No okei, snobbailen vähän joka asiassa. Tosin ylimääräistä rahaa ei kuitenkaan ole, joten lähinnä tähtään "hyvään hinta/laatu -suhteeseen". :)

Mites muilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole. Pyrin ostamaan kaikki halvalla ja mahd. käytettynä. Haluan näyttää mieluummin köyhältä ja järkevältä kuin rikkaalta ja tyylikkäältä.

Kännykkä maksoi 5€
Kallein sisävaatekappale 60€
Kallein ulkovaate 100€

edit: millaista on porvarimusiikki?:)

Sukulaku sanoi:
edit: millaista on porvarimusiikki?:)
Porvarismaun mukaista musiikkia on esim jazz sun muut ihmeellisyydet, jotka rahvas sivuuttaa kommentilla "hyi yök!" ja jatkaa popstarssien kuuntelua. ;)

En sitte tiedä.. Vaatteissa on tapana olla aika valikoiva, eli mielummin hyllystä tulee mukaan se Gant tai Sand. Myönnetään, että siinä on jonku verran mukana sitä snobismia, mutta on ne kyllä mukavia vaatteitaki. Hajusteissa (edt) en oo koskaan päätyny mihinkään Axeihin tai muihin, vaan pitää olla aina jotai hyvänhajusta ---> niitä Hilfigereitä ja Gaultiereja, mutta sitä ei voi millään laskea snobismiks, koska varmaa melkeen kaikki muutki Pakkiksella tykkää käyttää niitä hyvänhajusia hajuja :)

Weeboomi sanoi:
Vessapaperi pitää olla helvetin hyvää (lotus royal).

Joo, niin täytyy. Mä ostan aina Lambia, muuten on perse äkkiä ruvella.

Niin ja jos joskus satun ostamaan tuoremehua, täytyy sen olla Tropicanaa.

Muuten en kyllä pahemmin snobbaile, tosin tietokoneeseen ja konsertti
DVD:hin on tullut jonkin verran rahaa laitettua.

Weeboomi sanoi:
Vessapaperi pitää olla helvetin hyvää (lotus royal).

Tossa asiassa olen miäkin vähän nynny. Joku pirkka käy ihan hyvin, mutta se serlan hiekkapaperi rassaa suolta siihen malliin, että haittaa muutakin elämää. Varsinkin jos on löysällä ja siellä saa rampata viisi kertaa päivässä.

D. Yates sanoi:
Porvarismaun mukaista musiikkia on esim jazz sun muut ihmeellisyydet, jotka rahvas sivuuttaa kommentilla "hyi yök!" ja jatkaa popstarssien kuuntelua.

No kai mullakin sitten on vähän snobimpi musiikkimaku:)
No kaiuttimista ja vahvarista maksoin n. 250€ käytettyinä vaikka halvemmallakin olisi varmaan päässyt.

Hajuvedet on semmonen juttu että ei niitä tule ostettua mistään ruokakaupoista.Roll-on stickit on tietysti eri asia,mutta partavedet on ihan pakko ostaa jostain kalliista(ääliö;) paikasta.

Kirpputoreilta käyn joskus katsomassa dvd-levyjä,mutta jos joku tuttu rupeaa ihan tosissaan "sairastamaan" sitä kohnaamista niin onhan sille siitä pakko sanoa... :lol2:

Musiikkilaitteistosta olen aina tarkka. Mula on ollut pelkästään fiilistelyä varten monen kympin laitteet, luovuin niistä kyllä. Nillä kuunneltin vain hyvinäänitettyä bluesia, rokkia, jazzia ja jopa klassista.

Välillä hemmottelen itseä punaviinillä ja valkohomejuustolla.

Ostan liian kalliita vaatteita. Multa löytyy esim 3 mustaa pukua. Yhteensä pukuja on kai joku 6kpl...

En ole snobi, ostan yleensä sieltä ja sitä mitä halvimmalla saan - paitsi yhdessä asiassa: Haluan juoda hyvää teetä, irtomyynnistä ostettua ja maustettua, ei mitään marketin halpista. Kyllä teen pitää olla hyvää ja maukasta, ja mieluiten kaapista pitää löytyä useita eri laatuja vaihtelun vuoksi... Ei mitään valopetroolia mun mukiini, kiitos! :D

En snoppaile. Eli en ostele mitään 100€ kaulahuiveja enkä mitään muutakaan ylikallista merkkituotetta. Mutta en kuitenkaan aina sorru halvimpaan. Eli voisi sanoa että sellainen kultainen keskitie. Kaksi sellaista aika hyvää mottoa on tähän asiaan. Köyhällä ei ole varaa halpaan ja teen kaikki kerralla hyvin.

jänkäkoira sanoi:
En ole...paitsi kun kyse on JÄÄTELÖSTÄ.:evil: Mä en halpamaista valiota suuhuni laita, ostoskorista löytyy mövenpickiä.

Mövenpickin Maple Walnut on parasta jäätelöö mitä on tullu syötyä (ja runsaasti), tosin niin paljon on vielä kokematta ja näkemättä. :kuola:

Olen joissain asioissa. Pidän laadukkaista tuoksuista, hyvästä ruuasta jne. Lisäksi minusta on mukavaa ostaa ihmisille laadukkaita ja heitä miellyttäviä lahjoja, itselleni laadukkaita käyttö- tai urheiluvaatteita, kenkiä, hiustenhoitotuotteita, kodintarvikkeita (esim. huonekaluja) jne. Innokkaana ruuanlaittajana minusta on mukavaa käyttää laadukkaita ruuanvalmistusvälineitä (esim. veitset).

Minusta tuotteen nimi tai hinta ei takaa aina välttämättä tuotteen laadukkuutta, mutta joidenkin asioiden kohdalla tämäkin pätee. Minulle ei siis ole itsetarkoitus ostaa kallista tai tiettyä merkkiä, enkä esim. itse pidä Burberrystä. En myöskään halua ostaa tietyissä asioissa sitä kaikein halvinta (esim. huonekaluja en osta Sotkasta).

Ei ole varaa olla snobi.

Ainoat lajit, johon todellakin sijoitan rahaa on harrastukset ja takit. Olen niin pieni ihminen, että kovinkaan halvalla ei löydy hyvin istuvaa tyylikästä takkia. Merkkejä en tunne enkä niihin katso. Tosin joitain halpistakkeja mullakin on, koska on löytynyt sopivia.

Joskus luulin, että burberry tarkoittaa sitä ruutukuviointia :)

Että niin snobi!

Tyylikkyys on jostain ihan muusta kiinni kuin vaatteen merkillä tai hinnalla. Siskoni on huipputyylikäs ja ostaa useimmiten vaatteensa jostain postimyynnistä tai halpiskaupoista.

Timustaja sanoi:
En sitte tiedä.. Vaatteissa on tapana olla aika valikoiva, eli mielummin hyllystä tulee mukaan se Gant tai Sand. Myönnetään, että siinä on jonku verran mukana sitä snobismia, mutta on ne kyllä mukavia vaatteitaki.
Katotaas sitten kun muutat pois sieltä mamman ja papan helmoista. :)

edit: niin, ellet sitten saa 500 euroa viikkorahaa :jahas:

Tietyissä asioissa(ainakin välillä) on/olisi mukavaa olla snobi. Näitä ovat mm.ruoka, juoma ja klassinen musiikki. Ei ne vaatteet snobia tee vaan charmi.

En ole.

Kallein vaatekappale on 100 euron nahkatakki. Puhelimena nykyään 5110.
Ruoan suhteen kyllä hiukan tulee törsättyä, mutta mitäpä sitä mies ei vatsansa eteen tekisi.

Ai niin, olen perseaukinen opiskelija, joka toivottavasti joskus on edes hiukan snobi.

Olen.
Ruuan, juoman, musiikin, vaatteiden, matkailun, jne... suhteen. Minäkin kusetan itseäni "tähtäämällä hyvään hinta/laatusuhteeseen", eli ostan paskaa, jos se on vain tarpeeksi nätissä paketissa :D . Sen sijaan kodinelektroniikan suhteen tunnustan olevani "tarjoushai".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom