Oletko käyttänyt IP:tä käytännössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nämä kertomukset eivät oikein tue sitä bjj-legendaa jonka mukaan kaikki tappelut päättyisivät maahan.

Löytyykö täältä ketään mattovääntäjää (paini, judo, bjj tms) jolle olisi nimenomaan mattopaini-osaamisesta ollut hyötyä ns. tositilanteessa?

termos. ikää minulla ei ole kuin kohta 17, mutta jotenkin onnistun aina johonkin kahakkaan päätymään, yleensä sovittelijana. olen tästä kaupungista oppinut sen, että vaikka nuo tupajuntit kuinka huutaisivat "YKS VASTAAN YKS, KUKAAN EI MEE VÄLIIN" niin ainakun oma kaverinsa on alakynnessä tulee porukka päälle. otetaanpa nyt pikku vilaus pari viikkoa sitten sattuneeseen.

olin pikkuveljeni (vuottanuorempi, mutta 10cm pitempi, 20kg painavempi) käymässä kattomassa paikallisen limudiscon meininkiä. siinä sitten olimme yhden aikaan poistumassa paikalta kun huomasin että täällähän on yleinen rähinä käynnissä. amikset soittelivat kavereilleen "vittu nää valittaa täällä, hakataan ne kaikki" jäätiin sitten tyhminä kattomaan kaljat kourassa siihen ja naureskeltiin. sitten bussi tuli ja suurin osa jengistä lähti siihen. aateltiin että nonii nyt himaan, ei täällä enää mitään tapahdu. päästiin siihen rakennuksen kulmalle niin 4 kohtalaisen isoa junttia juoksee perässä. veli nuo tunnisti yhden sankarin isoveljeksi+sen kavereiksi, kenen kanssa hän oli aijemmin paininut. no se isoin niistä alko huutaa "kuka on koskenu mun pikkuveljeen" veli sitten nosti käden reippaasti ylös. samantien kaveri tarras sitä kurkusta kiinni, veli tokaisi että lasketko irti. tästä alkoi se perinteinen vaatteista repiminen. keskityin katsomaan mitä ne muut tekevät, niin kuuluu vaan "PERKELE" ja sitten se juntti lähti, jalat ilmassa varmaan metrin kaaressa penkkaan. se nousi sieltä, kaverit kattoivat silmät pyöreenä. no olin jo että nyt lähetään kotii ettei meillä oo teijän kanssa mitään selvitettävää. samantien samainen jätkä tarras minuun kiinni. mielessäni kävi että nyt tulee noutaja, muttakun eka riuhtaisu ei johtanutkaan kaatumiseen ajattelin että no pistän vähän vastaan, tästähän kaveri hurjistui ja riuhtominen jatkoi, sitten alkoi tulla nyrkkiä. kahesti vetäsi hutit jonka jälkeen napakalla rempaisulla kaveri kenttään. nostin kädet sivuille ja sanoin että nyt riittää, samantien joku sen kaveri pukkas mut kumoon ja tää juntti nappas hirventapolla kaulasta ja kaatoi kunnolla ketoon. suutuin varmaan enemmän kuin koskaan ikinä ja tempasin oikeella suoraan päähän ja kiepautin 90 kilosen ruhon pois päältä ja otin itse sen kuristusotteen. veli piteli niitä muita juntteja sillä välin kun selvitin sille sankarille että nyt riittää. tilanne loppui siihen.

kotona huomasin että 4 bisseä oli mennyt paskaksi reppuun ja siellä ollut pakkotoistopaita oli repeytynyt siruista. kyllähän vitutti. aamulla rannetta vähän kolotti, varmaan kaatumisesta tullut. seuraavalla viikolla sain kuulla villejä huhuja että kyseiset juntit olisivat hakanneet minut ja veljeni sairaalaan. kyllähän saatiin nauruja :worship:

reino sanoi:
Toi on todennäköisesti se kaikkein yleisin tilanne, jossa IP-lajien harrastaminen voi tosiaankin pelastaa ihmisen hengen.

Mulle kävi joskus niin että kompastuin baarissa portaiden listaan tms. ja tein jonkunlaisen hyppy-ukemin sivulle, kolpakko kädessä. :D En tiedä olinko sitten oikeaoppisesti lyönyt samalla kun tulin lattiaan kylki edellä, mutta kolpakko (onneksi tyhjä) meni joka tapauksessa paskaksi. Ihmettelin sitten hetken, totesin ettei haavoja tai muita isompia vammoja tullut, eikä pää osunut ollut osunut lattiaan. Potkin lasia hiukan syrjemmälle ja poistuin vähin äänin paikalta.

Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan. :D

Tepes sanoi:
Nämä kertomukset eivät oikein tue sitä bjj-legendaa jonka mukaan kaikki tappelut päättyisivät maahan.

Löytyykö täältä ketään mattovääntäjää (paini, judo, bjj tms) jolle olisi nimenomaan mattopaini-osaamisesta ollut hyötyä ns. tositilanteessa?

Judoa harrastavia portsareita tunnen 1 kpl ja kyllä se on tuo toisen ihmisen massan ja liikkeen hallinta aivan omaa luokkaansa siinä hommassa. Vaikkakin vastustaja on yleensä hirveessä humalassa, harvemmin kenellekkään sattuu muuta kuin ehkä menee paskat housuun jos pitää ilmat puristaa pihalle.

Toinen kaveri kertoi että oli mountattuna ja poltti hermonsa, tökkäsi etu- ja keskisormen suoraan silmään, kiepautti jonkun minkälie kuristusotteen joka hänen mukaansa kiristyy rimpuillessa ja oli kuulemma itkenyt se toinen mies ennenkuin taju lähti.

Tottahan se on että ainakaan itsellä ei tappelut ole koskaan menneet maahan, mutta se johtuu siitä että en sinne mene kirveelläkään ja että se toinen osapuoli ei ole itsekkään ollut sinne menossa. Paitsi kerran mutta silloin nojasin seinään ja naapuri oli juntassa vai mikä se sellanen niskalenkki on jossa voi nostaa. Yleensä auttaa kun lyö ekana napakasti avarilla niin ei satu siihen toiseen niin pahasti ja hän ymmärtää tilanteen totisuuden. Ei ole kuin kerran tultu lyömään takaisin sen jälkeen. Sillä kertaa auttoi parempi ulottuvuus ja käsi oli seuraavat kaksi viikkoa turvoksissa ja kipeä ja sakot pasahti. Eli ei missään nimessä kannata lyödä muuta kuin jos on oikeasti vastassa sellanen tyyppi joka tekee pahaa jälkeä ja on syytä olettaa että sen kanssa ei pärjää
esim juuri maassa. Eräs nyrkkeilytuttu sanoi että jos 80+ kg mies osaa lyödä oikein ja on treenannut niin se tiputtaa melkein minkä tahansa otuksen osuessaan paljaalla kädellä.

Tepes sanoi:
Hä? Olihan siellä ainakin DayOne, joka tyrmäsi itsensä shoottaamalla otsalleen jäiseen maahan. :D
Tepes sanoi:
Noiden lajien suurimmat ilot IP-tilanteessa tulevat jo siinä tönimis- ja pystyretuutteluvaiheessa. Silloin painiskelija pystyy hyvässä lykyssä hoitamaan homman niin, että se toinen päätyy maahan, mutta itse ei, tai ei ainakaan kasan alimmaiseksi.

Mr.Referee sanoi:
Loppujen lopuksi kun miettii, niin oli hyvä tuuri ettei sattunut tulemaan autoa siinä vaiheessa ku se kaveri lensi sinne tielle. nyt maksettais siitä sitten..

Sanopa muuta, itselle kävi vastaavasti vuosia sitten eli aikaa ennen salitreenausta jolloin olin paljon nykyistä hoikempi.

Tulin Turun ravintola mephisistä ulos kavereitteni kanssa ja juttelin siinä oven edessä kunnes ovesta tulee ulos joku tuntematon jamppa seisoskelemaan siihen meidän viereen, yhtäkkii torppaa mua rintakehästä taaksepäin mitään sanomatta. Astuin takaisin hämmästyneiden kavereitteni kanssa "rinkiin".
Ja samassa tämä mies tuuppaa mut uudestaan ja melkein kaaduin, hermostuin ja otin raiveleista kiinni ja heitin itsestäni katsoen takaviiston niin kovin kuin jaksoin (pikkuveljen kanssa painiminen oli kyllä tuttua).
No siihen turun eerikinkadulle keskelle tietä turvalleen kaveri laskeutui, oli luojan lykky että 10 metrin päässä liikennevaloissa paloi suoraanajavilla punaiset :eek:

Vieläkin hirvittää ja kyseinen ilta oli kyllä pilalla aivan täysin..

Tepes sanoi:

Jos tappelu lasketaan tosi tilanteeksi niin kylla. Kahdesti olen tapellut, ja kummallakin kertaa RNC (takakuristus) on lopettanut tilanteen.
Tosisessa tapauksessa kuristettavan veli kylla yritti potkaista minua steissimavalla kaaliin. Mutta koska ystavani loi potkaisiaa paahan samalla hetkella, niin potku taisi osua kuristettavaa suuhun....

Jos voimia vaan mitellaan niin kylla mina ainakin mielummin painin kun lyon.

rokuai sanoi:
olin pikkuveljeni (vuottanuorempi, mutta 10cm pitempi, 20kg painavempi) käymässä kattomassa paikallisen limudiscon meininkiä. siinä sitten olimme yhden aikaan poistumassa paikalta kun huomasin että täällähän on yleinen rähinä käynnissä. amikset soittelivat kavereilleen "vittu nää valittaa täällä, hakataan ne kaikki" jäätiin sitten tyhminä kattomaan kaljat kourassa siihen ja naureskeltiin. :

Ja sitten mä heräsin...:jahas:

maitohappo sanoi:
Tilanne purkaantuu siihen. Pääsen sisälle baariin ja menen tanssimaan. Sama mies pääsee sisä'än myöhemmin löytää minut tanssilattialta ja lyö raukkamaisesti minua sokeasta kulmasta nyrkillä keskelle nenää. Tästä seurauksena totean että nenä murtui ja nyt minä suutun. Mies juoksee täyttä vauhtia baarista ulos.

Jälkimmäisestä tarinasta olen helvetin katkera jälkikäteen, mutta tyttöystäväni arvostaa sitä enemmän että en tehnyt mitään. Minua se vituttaa olisi varmaan pitänyt jo ulkona viimeistellä tilanne shootosta opituin tekniikoin..

Nää on helvetin vittumaisia tilanteita. Periaatteessa kun sais miehen kiinni ja vois nyhtää kunnon rahat siltä oikeudessa ois paras. Itselleni kävi muutama kuukaus sitten studiolla kun eräs ähly päätti vetää hedarin ilman mitään syytä. Siinä sit perään jotakin, et turha yrittää mitään, poket on mun puolella jne..Mitä tossa nyt oon kyselly, niin vissiin ei ois poket ollu ainakaan sen puolella.

japadahoe sanoi:
Ei vittu oon pahoillani sun puolest en tiedä mitä tossa tilanteessa olsisin tehnyt, muakin on ex muija pettäny ja olin miettiny joskus aikoinanni että jos joku tekee niin pahasti niin laitan oikein kunnolla sellasen nippuun. Mutta sitten kävi se päivä ja suutuin välittömästi ihan helvetisti ja otin tän jannun lenkkiin, mut sitten vaan mietin että miksi löisin tätä jätkää, jos muija on yksi täys perseenreikä ja huorailee ympäriinsä niin miksi siitä jotain jätkää pitäisi rangaista. Kyllä joka sinkku jätkä ottaa itseään tarjoilevan muijan samantien huostaansa jos on kyse baarista tai ihan jokapäiväisestä elämästä( jos tietysti mimmi ei ole mikään roskis ;) ) Eli tilanne rauhottu annoin jannun mennä ja muija sai painua vittuun.siinä se.

No hard feelings, nämähän on vähän kuin siitä jenkkien cheaters sarjasta.;)
Kyllä ensin saisi äijä kyytiä ja sen jälkeen mimmi sais lähteä. Toivottavasti ei osu omalle kohdalle koskaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jasse Junkkari sanoi:
Jos tappelu lasketaan tosi tilanteeksi niin kylla. Kahdesti olen tapellut, ja kummallakin kertaa RNC (takakuristus) on lopettanut tilanteen.
Tosisessa tapauksessa kuristettavan veli kylla yritti potkaista minua steissimavalla kaaliin. Mutta koska ystavani loi potkaisiaa paahan samalla hetkella, niin potku taisi osua kuristettavaa suuhun....

Jos voimia vaan mitellaan niin kylla mina ainakin mielummin painin kun lyon.

Sen ainoan kerran kun olen IP:tä joutunut käyttämään oli viime kesänä. Baari-illan päätteeksi kävelimme tyttöystävän kanssa kotia kohti kunnes pääsimme paikallisen kebab ravintolan kulmalle jossa oli ns."tilanne" päällä. Erään nuoren kollin kärsän oli joku onnistunut potkaisemaan poskelle. Tämän uhrin kaveri piti omaa showtaan paikanpäällä. Soitimme paikalle poliisin, josta tämä showmies hermostui ja rupesi nimittelemään tyttöystävääni epäkohteliailla nimillä. Pyysin kaveria rauhoittumaan. Showmies ei kuitenkaan rauhoittunut vaan jatkoi omaa standuppiaan paikanpäällä ja jostain kumman syystä rupesi käyttäytymään vielä agressiivisemmin. En noteerannut vielä tässä vaiheessa kaverin toilailuihin mitenkään, mutta viimeinen pisara oli kun huomasin että emäntää revitään hiuksista. Vein kaverin sivummalle ja kysyin että mikä vaivaa. Tässä vaiheessa sain osakseni tönimistä, jolloin ajattelin että jos ei puhumalla niin sitten pieni hapetus on paikallaan. Päädyin myöskin käyttämään RNC:tä ja samalla tiedustelin kaverilta että joko rauhoitutaan. Pidin hetken kaveria kuristuksessa "ihan oikeasti siis vain hetken, samalla mietin että kuinka hemmetissä jonkun selkään voi päästä näin helposti". No ehkäpä siinä sen hetkisessä hetkessäni oli 2 sekunttia liikaa, koska kuristin "vahingossa" standupkoomikolta tietoisuuden pois. Tai sitten kenties vaan odotin että kaveri taputtaa. :D Laskin kaverin maahan ja ihmettelin että miten voi kestää 10 minuuttia kerätä itselleen tietoisuutta takaisin. Ei meillä harjoituksissakaan ole aikaa lepäillä. No kaveri kuitenkin pääsi tolpilleen ja lähti paikalta pois. Tämän lasken itsepuolustukseksi. Lyömisen lasken hätävarjelun liioitteluksi. Ja samaa mieltä Jassen kanssa että kyllä mäkin mielummin painin kun lyön. :)

Olen joutunut käyttämään IP:tä viimeksi n. 2v sitten, jos ei järjestyksenvalvojan tehtäviä lasketa.

Itse en muista tapahtumasta juuri mitään, koska olin tuhannen päissäni. Kuulin tapauksesta vasta jälkeenpäin tutulta portsarilta.

Olin vaihtamassa kesken illan baarista toiseen ja siinä ensimmäisen baarin pihalla oli isokokoinen mies ollut istumassa maassa. Kuulin jälkeenpäin, että se oli riehunut kyseisessä paikassa ihan kunnolla ja portsarit oli pistänyt sen voimakeinoin pihalle. Noh, heitin kuulemma siinä omaan leppoiseen tyyliin, että "mitäs se äijä täällä istuskelee maassa naama punasena" ja ei tullut mitään reakointia asiaan. jatkoin matkaa seuraavaan kuppilaan ja olin kerennyt jo 50m päähän, kunnes tämä äijä oli juossut perään ja yrittänyt potkaista suoraan päähän. Olin väistänyt potkun ja se oli yrittänyt potkaista vielä kaksi kertaa uudestaan, jotka väistin taas samaan tapaan. Sitten olin potkaissut etupotkun naamaan ja vielä kerennyt ilmassa lyödä päähän ennenkuin äijä oli tipahtanut maahan. Sen jälkeen pari potkua kylkeen ja jatkanut taas leppoisasti matkaa seuraavaan kuppilaan. Ilta meni ihan kivasti ja en tosiaan edes muistanut tapahtumaa, ennenkuin kaveri soitti asiasta. Edellisen baarin portsari oli nähnyt homman ja soitti poliisit paikalle. Äijä oli kuulemma viety raudoissa tk:n kautta putkaan.

Sitten olin potkaissut etupotkun naamaan ja vielä kerennyt ilmassa lyödä päähän ennenkuin äijä oli tipahtanut maahan. Sen jälkeen pari potkua kylkeen ja jatkanut taas leppoisasti matkaa seuraavaan kuppilaan.

Ei maassa makaavaa saa potkia vaikka olisi mikä mulkero kyseessä.

Juu, kenties loisteliain hetkeni ankaran treenaamisen sadosta on seuraava:

Olin pari talvea sitten tulossa kotiin kahden kauppakassin kanssa alamäkeä pitkin..no eikös se perkele ollut aivan jäässä tasan yhdestä kohtaa, en minä sitä huomannut ja normaalin kävelyvauhtini ollessa noin 12.5km/h :) olin jo ilmassa kun tukijalkani jäähän oli osunut...

.. valtaisan nopean reaktioaikani ansiosta olin samalla hetkellä kun tasapainoni lähti ruvennut kiertämään itseäni ja koukistamaan sillä hetkellä valmiiksi ilmassa ollutta jalkaani kohtaamaan alapuolella odottavan kylmän ja synkän maan ja 0.8 sekuntia myöhemmin kun maahan laskeuduin olin kiertänyt akselini ympäri ja laskeuduin maahan toisen jalkani ja toisen polveni varassa. Hauskinta on se että samalla vaistomaisesti levitin ja kohotin käsiäni suojatakseni ostoksiani iskeytymästä maahan ja lopputulos oli siis irvokas krusifiksin ja korkean polviasennon ristisiitos. Vastaantullut vanhempi pariskunta katsoi balettiani todella kummissaan :)

Elikkä oman kokemukseni mukaan ne suurimmat hetket on alle sekunnin kestäviä arkielämän sattumuksia joissa vasta hetken mietittyään tajuaa tehneensä jotain kummallista ja jotain joka mahdollisesti pelasti vakavammalta vammalta. Tosin tätä vastaan sotii kaverini 2.5 promillen humalassa, ravintolan kierreportaista tehty voltti kaiteelta 3m alaspäin. Selvinpäin olisi aivan varmasti tullu niska edellä alas :)

Tappelussa en ole ollut ala-asteen 3. luokan jälkeen. Paskaa olen kuunnellut ja jotain kertoja tönitty sekä kerran ollut tuntemattoman tyypin toimesta sidottuna(vain "niskalenkki") mutta hetken juteltuani olen aina kävellyt pois.

Kuusumu sanoi:
Elikkä oman kokemukseni mukaan ne suurimmat hetket on alle sekunnin kestäviä arkielämän sattumuksia joissa vasta hetken mietittyään tajuaa tehneensä jotain kummallista ja jotain joka mahdollisesti pelasti vakavammalta vammalta.

Tappelussa en ole ollut ala-asteen 3. luokan jälkeen. Paskaa olen kuunnellut ja jotain kertoja tönitty sekä kerran ollut tuntemattoman tyypin toimesta sidottuna(vain "niskalenkki") mutta hetken juteltuani olen aina kävellyt pois.

Automaattiohjaus :D !

:worship: Noin sitä pitää, ei turhia rähinöitä. Ehkä tuonkin voisi laskea IP-lajien harrastuksen piikkiin? Ainakin itellä kakinkuuntelukyky on lisääntynyt. Ja itsensä puolustamista ei tarvi heti alottaa, vaan uskaltaa antaa toisen mennä vaikka kuinka pitkälle. Moni rähinä jääkin sitten siihen. Sullakin varmaan tuo niskalenkkihomma meni noin pulkkaan, ku tiesit että irti pääset heti ku tarve vaatii niin pystyit rauhassa puhumaan järkeä jullin päähän. Ja tosimiehen ei tarvi todistella kellekkään mitään, joten jätetään ne matsit kehään.

Avv sanoi:
Ei maassa makaavaa saa potkia vaikka olisi mikä mulkero kyseessä.
Tässä tapauKsessa siitä ei kysymys ollut,mutta mikäli joku hyökkää esim.puukon kanssa kimppuun,niin kyllä taatusti on oikeutettua potkia maassakin kyvyttömäksi jatkamaan,mikäli sinne onnistuu vastustajan saamaan,vai pitäisikö odottaa että pääsee pystyyn ja FIGHT!:D

tubbi sanoi:
Tässä tapauKsessa siitä ei kysymys ollut,mutta mikäli joku hyökkää esim.puukon kanssa kimppuun,niin kyllä taatusti on oikeutettua potkia maassakin kyvyttömäksi jatkamaan,mikäli sinne onnistuu vastustajan saamaan,vai pitäisikö odottaa että pääsee pystyyn ja FIGHT!:D

Minkä takia paikan päälle tarvisi jäädä odottamaan mitään, sillä toisen jouduttua maahan on mitä todennäköisimmin mahdollista poistua paikalta? Mitään oikeutusta maassa makaavan potkimiseen on kovin vaikea keksiä sellaisissa tapauksissa, joihin ei liity tuliasetta.

Willie sanoi:
Minkä takia paikan päälle tarvisi jäädä odottamaan mitään, sillä toisen jouduttua maahan on mitä todennäköisimmin mahdollista poistua paikalta? Mitään oikeutusta maassa makaavan potkimiseen on kovin vaikea keksiä sellaisissa tapauksissa, joihin ei liity tuliasetta.
Kaikki riippuu tietysti tilanteesta,puukkomiehellä saattaa olla vaikka nopeammat jalat,ja tuskin on maahanjoutumisesta ainakaan ilahtunut,päinvastoin..mitä jos mukanasi on raskaana oleva vaimo?ylipainoinen ystäväsi,joka ei ole mikään 100 juoksija?Puukkohyökkäys on useimmiten vähintäänkin tapon yritys,silloin ei reilusta pelistä olekkaan kysymys.Mikäli tälläisessä sattuu pääsemään niskanpäälle,niin kannattaa se myös mielestäni hyödyntää niin,ettei hyökkäykkääjä pääse uusimaan yritystään heti perään, ja hankkia se vaadittava etumatka siihen paikalta poistumiseen.Tietenkin kannattaa muistaa kohtuus,mikäli se tuollaisessa tilanteessa on mahdollista,ettei joudu itse väärälle puolelle kaltereita.

Maassapotkimistakin on monenlaista. Tusina äijää potkimassa yhtä maassa makaavaa tai 1v1 tilanteen jälkimainingeissa potkasee kaveria kerran kylkeen rikkoutuneen rantarolexin puolesta.
Varsinkin jos vastassa on ollut puukkomies on mielestäni aiheellista vähän kouluttaa riehujaa (en tarkoita henkihieväriin potkimista, mutta silleen että muistaa seuraavanakin iltana). Mieluiten ottaa sen puukon poies ja jatkaa sitten matkaansa. Siis jos on jo saanut yliotteen siitä puukkomiehestä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom