Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
reino sanoi:Toi on todennäköisesti se kaikkein yleisin tilanne, jossa IP-lajien harrastaminen voi tosiaankin pelastaa ihmisen hengen.
Tepes sanoi:Nämä kertomukset eivät oikein tue sitä bjj-legendaa jonka mukaan kaikki tappelut päättyisivät maahan.
Löytyykö täältä ketään mattovääntäjää (paini, judo, bjj tms) jolle olisi nimenomaan mattopaini-osaamisesta ollut hyötyä ns. tositilanteessa?
Hä? Olihan siellä ainakin DayOne, joka tyrmäsi itsensä shoottaamalla otsalleen jäiseen maahan. :DTepes sanoi:Nämä kertomukset eivät oikein tue sitä bjj-legendaa jonka mukaan kaikki tappelut päättyisivät maahan.
Noiden lajien suurimmat ilot IP-tilanteessa tulevat jo siinä tönimis- ja pystyretuutteluvaiheessa. Silloin painiskelija pystyy hyvässä lykyssä hoitamaan homman niin, että se toinen päätyy maahan, mutta itse ei, tai ei ainakaan kasan alimmaiseksi.Tepes sanoi:Löytyykö täältä ketään mattovääntäjää (paini, judo, bjj tms) jolle olisi nimenomaan mattopaini-osaamisesta ollut hyötyä ns. tositilanteessa?
Mr.Referee sanoi:Loppujen lopuksi kun miettii, niin oli hyvä tuuri ettei sattunut tulemaan autoa siinä vaiheessa ku se kaveri lensi sinne tielle. nyt maksettais siitä sitten..
Tepes sanoi:Nämä kertomukset eivät oikein tue sitä bjj-legendaa jonka mukaan kaikki tappelut päättyisivät maahan.
Löytyykö täältä ketään mattovääntäjää (paini, judo, bjj tms) jolle olisi nimenomaan mattopaini-osaamisesta ollut hyötyä ns. tositilanteessa?
rokuai sanoi:olin pikkuveljeni (vuottanuorempi, mutta 10cm pitempi, 20kg painavempi) käymässä kattomassa paikallisen limudiscon meininkiä. siinä sitten olimme yhden aikaan poistumassa paikalta kun huomasin että täällähän on yleinen rähinä käynnissä. amikset soittelivat kavereilleen "vittu nää valittaa täällä, hakataan ne kaikki" jäätiin sitten tyhminä kattomaan kaljat kourassa siihen ja naureskeltiin. :
maitohappo sanoi:Tilanne purkaantuu siihen. Pääsen sisälle baariin ja menen tanssimaan. Sama mies pääsee sisä'än myöhemmin löytää minut tanssilattialta ja lyö raukkamaisesti minua sokeasta kulmasta nyrkillä keskelle nenää. Tästä seurauksena totean että nenä murtui ja nyt minä suutun. Mies juoksee täyttä vauhtia baarista ulos.
Jälkimmäisestä tarinasta olen helvetin katkera jälkikäteen, mutta tyttöystäväni arvostaa sitä enemmän että en tehnyt mitään. Minua se vituttaa olisi varmaan pitänyt jo ulkona viimeistellä tilanne shootosta opituin tekniikoin..
japadahoe sanoi:Ei vittu oon pahoillani sun puolest en tiedä mitä tossa tilanteessa olsisin tehnyt, muakin on ex muija pettäny ja olin miettiny joskus aikoinanni että jos joku tekee niin pahasti niin laitan oikein kunnolla sellasen nippuun. Mutta sitten kävi se päivä ja suutuin välittömästi ihan helvetisti ja otin tän jannun lenkkiin, mut sitten vaan mietin että miksi löisin tätä jätkää, jos muija on yksi täys perseenreikä ja huorailee ympäriinsä niin miksi siitä jotain jätkää pitäisi rangaista. Kyllä joka sinkku jätkä ottaa itseään tarjoilevan muijan samantien huostaansa jos on kyse baarista tai ihan jokapäiväisestä elämästä( jos tietysti mimmi ei ole mikään roskis ;) ) Eli tilanne rauhottu annoin jannun mennä ja muija sai painua vittuun.siinä se.
Jasse Junkkari sanoi:Jos tappelu lasketaan tosi tilanteeksi niin kylla. Kahdesti olen tapellut, ja kummallakin kertaa RNC (takakuristus) on lopettanut tilanteen.
Tosisessa tapauksessa kuristettavan veli kylla yritti potkaista minua steissimavalla kaaliin. Mutta koska ystavani loi potkaisiaa paahan samalla hetkella, niin potku taisi osua kuristettavaa suuhun....
Jos voimia vaan mitellaan niin kylla mina ainakin mielummin painin kun lyon.
Hynkkä sanoi:Olen joutunut käyttämään IP:tä viimeksi n. 2v sitten, jos ei järjestyksenvalvojan tehtäviä lasketa.
Sitten olin potkaissut etupotkun naamaan ja vielä kerennyt ilmassa lyödä päähän ennenkuin äijä oli tipahtanut maahan. Sen jälkeen pari potkua kylkeen ja jatkanut taas leppoisasti matkaa seuraavaan kuppilaan.
Kuusumu sanoi:Elikkä oman kokemukseni mukaan ne suurimmat hetket on alle sekunnin kestäviä arkielämän sattumuksia joissa vasta hetken mietittyään tajuaa tehneensä jotain kummallista ja jotain joka mahdollisesti pelasti vakavammalta vammalta.
Tappelussa en ole ollut ala-asteen 3. luokan jälkeen. Paskaa olen kuunnellut ja jotain kertoja tönitty sekä kerran ollut tuntemattoman tyypin toimesta sidottuna(vain "niskalenkki") mutta hetken juteltuani olen aina kävellyt pois.
Tässä tapauKsessa siitä ei kysymys ollut,mutta mikäli joku hyökkää esim.puukon kanssa kimppuun,niin kyllä taatusti on oikeutettua potkia maassakin kyvyttömäksi jatkamaan,mikäli sinne onnistuu vastustajan saamaan,vai pitäisikö odottaa että pääsee pystyyn ja FIGHT!:DAvv sanoi:Ei maassa makaavaa saa potkia vaikka olisi mikä mulkero kyseessä.
tubbi sanoi:Tässä tapauKsessa siitä ei kysymys ollut,mutta mikäli joku hyökkää esim.puukon kanssa kimppuun,niin kyllä taatusti on oikeutettua potkia maassakin kyvyttömäksi jatkamaan,mikäli sinne onnistuu vastustajan saamaan,vai pitäisikö odottaa että pääsee pystyyn ja FIGHT!:D
Kaikki riippuu tietysti tilanteesta,puukkomiehellä saattaa olla vaikka nopeammat jalat,ja tuskin on maahanjoutumisesta ainakaan ilahtunut,päinvastoin..mitä jos mukanasi on raskaana oleva vaimo?ylipainoinen ystäväsi,joka ei ole mikään 100 juoksija?Puukkohyökkäys on useimmiten vähintäänkin tapon yritys,silloin ei reilusta pelistä olekkaan kysymys.Mikäli tälläisessä sattuu pääsemään niskanpäälle,niin kannattaa se myös mielestäni hyödyntää niin,ettei hyökkäykkääjä pääse uusimaan yritystään heti perään, ja hankkia se vaadittava etumatka siihen paikalta poistumiseen.Tietenkin kannattaa muistaa kohtuus,mikäli se tuollaisessa tilanteessa on mahdollista,ettei joudu itse väärälle puolelle kaltereita.Willie sanoi:Minkä takia paikan päälle tarvisi jäädä odottamaan mitään, sillä toisen jouduttua maahan on mitä todennäköisimmin mahdollista poistua paikalta? Mitään oikeutusta maassa makaavan potkimiseen on kovin vaikea keksiä sellaisissa tapauksissa, joihin ei liity tuliasetta.