Oletko käyttänyt IP:tä käytännössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Willie sanoi:
Vastaustani seurasi syntymäni jälkeen elämäni absurdein tilanne kaverin vastatessa aivan vilpittömästi:

-Just, se on hyvä harrastaa tommosta, nykyään on kaikkia hulluja liikenteessä. :hyper:
:hyper: :hyper: :eek:

Willie sanoi:
Kerrotaanpa tähän absurdi tarina..

Erikoinen tapaus.. :)

Ymmärrän kyllä Willien pointin tässä keskustelussa, mutta itse olen siinä mielessä hieman eri linjoilla asioiden suhteen, että mulla ei yleensä kiinnosta onko jokin asia laillista vai ei. Näin kärjistetysti sanottuna. En ole työtehtävissä käyttänyt enempää voimakeinoja kuin on tarvis, mutta silti mulla on ollut laittomia työvälineitä varalta taskussa. Jos joku olisi oikeasti käynyt vaikka puukon kanssa päälle tai tilanne näyttänyt muuten tosi pahalta, niin ennemmin mä menetän työpaikan kuin otan riskin omasta terveydestä. Tottakai se sotii oikeuskäsityksiä vastaan tässä yhteiskunnassa, mutta eipä mulla hirveitä tunnontuskia ole ollut asiasta.

Mun mielestä sille mulkulle joka kävi mun kimppuun oli aivan oikein, että tuli pari ylimääräistä osumaa siihen loppuun. Miettikääpä tilannetta, jossa se olisi käynyt jonkin heikomman tai puolustuskyvyttömän ihmisen kimppuun ja hakannut sen sairaalaan. Tuskin olisi paljoa säälipisteitä kaverille herunut. Tottakai itsellä oli alkoholilla vaikutusta asiaan, mutta lopetin toiminnan kuitenkin sen siihen kahteen potkuun kylkeen. Elikkä siinäkin tapahtui oikeudenmukaisuus, kun en potkinut äijää esimerkiksi koteloon enää hyökkäyksen loputtua. Tai lukinnut maakellariin. :D

Jottei mene aivan :offtopic:

Portsarin hommissa oli kerran kunnon lyöntikilpailu menossa tanssilattialla kahden miehen kesken. Huomasin tilanteen baarin toiselta puolen ja juoksin samantien väliin. Huusin tilanteeseen mennessä "portsari!" ja pukkasin äijiä voimakkaasti toisista eroon. Toinen rauhottui samantien, mutta toiselta suunnalta lähti lyönti tulemaan melkein välittömästi kohti. Väistin sen ja potkaisin miestä polvitaipeeseen ja samaan aikaan löin avokämmenellä rintakehän yläosaan. Mies tietysti kaatui selälleen maahan ja menin mukana polviseisontaan vierelle. En kerennyt nähdä muuta kuin, että jalka lähti miehellä liikkumaan ja vedin voimakkaasti päätä taaksepäin. Muistan selvästi sen, että kenkä hipaisi omaa oikeanpuoleista korvaa ja päätin sitten käsiraudottaa äijän. Käänsin ruhon siihen mahalleen ja laitoin saranaraudat seläntaakse käsiin. Sen jälkeen tilanne oli rauhoittunut ja ohjasin miehen narikkaan. Toinen riitapukareista tuli siinä juttusille ja sanoi että hyvin hoidettu tilanne. Kyselin siinä vähän aikaa, että näkikö joku mistä tilanne lähti liikenteeseen, mutta ei oikein minkäänlaista selvyyttä saanut asiaan. Raudoitettu äijä rupesi itkemään siinä narikassa, niin löysäsin heti raudat pois ja kysyin, että tilataanko taksi tähän baarin eteen. Mies lähti rauhallisesti pois eikä kenelläkään jäänyt mitään jälkiselvittelyn tarvetta.

Olin itse erään kerran tulossa ryyppäämästä bussilla joskus aamu seitsemän aikoihin. Nousin hiljaisella ja tyhjällä torilla bussista ja lähdin hirveessä kenossa kotiin päin. Parin sadan metrin päässä oleva kauppa oli aukeamassa hetken päästä ja ajattelin ostaa pari kaljaa siitä ja juoda ennen nukkumaan menoa. Istuin kaupan eteen puistoon penkille ja sytyttelin röökiä. Paikalle tuli jostain paikallisia juoppoja. Yks oli just päässy linnasta ja sillä oli kauhee uho päällä, miten jos se vaan haluaa se lopettaa vaikka kaikki kaupungin ihmiset.

Sit se rupes pyyteleen puhelinta. Sen kaverit tuli siihen kans väijymään paskaiset palestiinan huivit otsalla, korviksia ja vanhoja linnatatskoja sinisenä.
Ajattelin että soittakoot ny sitte, pääsee tästä inhottavasta tilanteesta.
Jätkä otti luurin ja meni kauemmaks "soittamaan". Sen kaverit yritti kovasti kysellä multa kaikkea etten mä huomaisi kun "reiska" käveli kokoajan kauemmas mun puhelimen kans. Sit mä nousin ja yritin huikata et tuo se puhelin jo takas niin se otti telineestä pyörän ja lähti ajamaan helvetin kovaa poispäin.
JES! Multa palo hihat aivan totaalisesti. Revin toisen juopon rinnuksista itseeni päin, huusin et vittu mä sen tiesin että se kännykkä viedään! Ja vaistomaisesti samalla puskin hedarilla. Tuntu oikeen sellanen räsähdys. Pahaksi onneksi deeku nosti juuri päätään ja mun hedari osu 10cm pidempää juoppoa etuhampaisiin jotka teki mun kaljuun päähäni hirveen loven. Meni siltäkin satavarmasti etulegot poikki mut multa tuli verta aivan sairaasti, valu pitkin poskia alas.
Se huusi ja sössötti suu vaahdossa jotain mistä en saanu mitään selvää, jotain poliiseista, kun samalla toinen puliukko löi mua oikealta sivusta heijarilla. Se läsähti mua poskipäähän. Mä päästin irti ja shoottasin lyöjän jalkoihin ja sain sen maahan. Paukautin pari kertaa nyrkillä ja revin hupusta / rinnuksesta happiventtiilin kiinni. Samalla paikalle tuli poliisit, jotka rauhoitti tilanteen. Jouduin tk:lle ja sieltä keskussairaalaan. Sain tikit päähäni, eikä vieläkään kasva tukka kunnolla siinä arven alueella- Puhelinta en saanut takaisin.
Kukaan ei vaatinut korvauksia keltään.

Ufc sanoi:
Olin itse erään --

Täytyy myöntää, että mä olisin ollut ihan hukassa tollasessa tilanteessa.
En olisi varmasti uskaltanut käydä niiden päälle jos niitä kolmekin oli :worship:
Olen sen verran "mitä jos..." persoona, että ei tulisi kuuloonkaan yksinään lähteä ramboilemaan.
Mitä jos niillä on puukkoja, mitä jos joku niistä kolkkaa, mitä jos blaa blaa blaa....

Toisaalta en omaa ip taustaakaan.

edit. Lisäilyä

AM sanoi:
Täytyy myöntää, että mä olisin ollut ihan hukassa tollasessa tilanteessa.
En olisi varmasti uskaltanut käydä niiden päälle jos niitä kolmekin oli :worship:
Olen sen verran "mitä jos..." persoona, että ei tulisi kuuloonkaan yksinään lähteä ramboilemaan.
Mitä jos niillä on puukkoja, mitä jos joku niistä kolkkaa, mitä jos blaa blaa blaa....

Toisaalta en omaa ip taustaakaan.

edit. Lisäilyä
Tuskin mäkään selvin päin olisi ruvennut rähjäämään. Kännissä vaan alkaa kuohumaan helposti jos jotain sun omaisuutta varastetaan ihan häikäilettömästi. Jotain rajaa mun mielestä kuitenkin pitää vetää. Tosin selvinpäin en antaisi kännykkää humalaiselle denalle. Kaverilta mustalainen vei ihan samalla tavalla puhelimen viistoista vuotiaana.

Joskus kävi sellainen tilanne että odottelin taksia erään camping-alueen ravintolan edustalla.
Ravintolassa oli piha terassi, josta mä kävelin 20m tupakalle seinän viereen.
Siihen tuli vielä joku mukavan oloinen vanhempi muija, joka oli myös lähdössä pois kaupunkiin päin. Juteltiin siinä kun yhtäkkiä alkoi kauhea älömölö terassilta. Siinä oli kaks parikymppistä jätkää riitelemässä baarimikon kanssa ( joka oli ilmeisesti pyytänyt poikia poistumaan terassilta). Pojat haistatti vittua ja ties mitä ja paisko terassin irtaimistoa pitkin poikin. Yks terassin tuoli heitettiin tahallaan suoraan meitä kohti.
Mä lähdin käveleen terassia kohti ja kysyin et onko täällä kaikki ihan hyvin?! Samantien jätkä alkoi repiä mua paidasta ja olin varma että kohta läsähtää. Kamppasin kaverin maahan ja painoin polvella rinnan päältä. En tienny olisko pitäny lyödä vai puhua vai mitä.
Tyyppi huusi mun alla että sillä on pyssy autossa yms. Mä lupasin monta kertaa että päästän sen heti pois jos se rauhottuu. Pelkäsin että sen kaveri lyö mua jollain päähän kun en yhtään nähny missä se seiso. Huomasin että taksi tuli ja koko baarin väki oli tullut ulos katsomaan. Nousin ylös ja lähdin suoraan käveleen taksiin, katsoin taakse kun huuto alkoi taas ja sama jätkä kävi jonku toisen asiakkaan kimppuun siinä ulkona...:lol2:

Ufc sanoi:
Tuskin mäkään selvin päin olisi ruvennut rähjäämään.

Tää on ehottomasti (varmaan) se yleisin syy miks kukaan saa päihinsä tässä maassa. Ite en oo kun kerran lyöny selvinpäin ja se oli kyllä niin nurkkatilanteessa että ei oikein ollu mitään pääsyä pois ja oli suht iso kaveri vastassa. Alkoholi on loppupeleissä vittumainen aine vaikka kaikki niin kovasti vannoo että aikunen ihminen hallitsee itsensä alkoholin vaikutuksen alaisena.
Kovasti vaan kokoajan kuulee niitä morkkistilityksiä kun on petetty, tapeltu ja rikottu muutenkin ihmissuhteita pelkästään viinan takia.

No onneks ei ite tarvihe enää koskaan olla siinä sakissa. Ja taas kerran :offtopic:

Tuo 'koulutus' on suunilleen yhtä tehokasta kuin liikenteessäkin; kukaan ei opi mitään mutta ylimääräisiä vaaratilanteita piisaa.

Ja kyllä, olen itsekin joutunut hyökkäyksen kohteeksi useammin kuin kerran ja kokenut myös sen kun läheiselle on tehty pahaa. Tiedän kyllä miltä se primitiivireaktio tuntuu mutta kun ei tässä ihan vaistojen varassa mennä niin aina on järki voittanut.

Ei siihen ettei sorru oman käden oikeuteen tarvita mitään valaistumista, ihminen voi toimia myös primitiivireaktiotaan vastaan kun on tieto siitä mikä on oikea ratkaisu kussakin tilanteessa. Itse olen erittäin kuumapäinen luonne mutta en halua että se ohjaa tekemisiäni. Mielestäni teot merkitsevät enemmän kuin ajatukset, joten jos vaikka kosto tai oman egon pönkitys olisikin ensimmäisenä mielessä, oleellista on vain se, seuraako näitä mielijohteita vai ei. Uskon että kannattaa keskittyä lähinnä itsensä kouluttamiseen, siinä voi odottaa jotain tuloksiakin.

Muutaman kerran ulkomaalaisten kimppuun käydessä, Pukinmäki, juna pysäkit.
Ei yleensä soitella, kun on iso ja kalju, noi maahanmuuttajat vaan tunkee!

Ailas sanoi:
Tuo 'koulutus' on suunilleen yhtä tehokasta kuin liikenteessäkin; kukaan ei opi mitään mutta ylimääräisiä vaaratilanteita piisaa.

Ja kyllä, olen itsekin joutunut hyökkäyksen kohteeksi useammin kuin kerran ja kokenut myös sen kun läheiselle on tehty pahaa. Tiedän kyllä miltä se primitiivireaktio tuntuu mutta kun ei tässä ihan vaistojen varassa mennä niin aina on järki voittanut.

Ei siihen ettei sorru oman käden oikeuteen tarvita mitään valaistumista, ihminen voi toimia myös primitiivireaktiotaan vastaan kun on tieto siitä mikä on oikea ratkaisu kussakin tilanteessa. Itse olen erittäin kuumapäinen luonne mutta en halua että se ohjaa tekemisiäni. Mielestäni teot merkitsevät enemmän kuin ajatukset, joten jos vaikka kosto tai oman egon pönkitys olisikin ensimmäisenä mielessä, oleellista on vain se, seuraako näitä mielijohteita vai ei. Uskon että kannattaa keskittyä lähinnä itsensä kouluttamiseen, siinä voi odottaa jotain tuloksiakin.

Vaatii kyllä luonnetta, tervettä mieltä ja hyvää itsetuntoa tuollainen. Noita ominaisuuksia vaan kaikilla ei ole eikä tule.

Toisaalta siinä on myös perus painoarvot vähän eri järjestyksessä. Voisin kuvitella että joillekin väkivalta on tapa hallita ympäristöään siinä missä on mikä tahansa valta, ei huonompi, pelkästään erilainen.

Voihan se olla myös että tuo primitiivireaktio on toisilla vahvempi kuin toisilla.

Teot tosiaan merkkaavat enemmän kuin ajatukset, mutta sen voi kääntää palvelemaan sitä toista ja kolmattakin näkökulmaa.

Itse näen omassa tapauksessani alkoholin olleen suurin yksittäinen avaintekijä ja tietysti se että en osaa antaa periksi, en sitten millään. Se on nykyään helpompaa kuin silloin 20 v, eli oppimista on siis tapahtunut. :offtopic:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Traps sanoi:
Muutaman kerran ulkomaalaisten kimppuun käydessä, Pukinmäki, juna pysäkit.
Ei yleensä soitella, kun on iso ja kalju, noi maahanmuuttajat vaan tunkee!

Käsitin viestisi niin että olet käynyt ihmisten kimppuun junapysäkeillä itsepuollustustekniikoita hyväksikäyttäen.

Avv sanoi:
Käsitin viestisi niin että olet käynyt ihmisten kimppuun junapysäkeillä itsepuollustustekniikoita hyväksikäyttäen.
Naureskelin ihan samalle viestille. :lol2:
On muutenkinkin toi viesti, kun omani olis. Yhtä epäselvä ainakin.

Kerran tuli vastaan jurrinen äijä pummimaan röökiä kaveriltani ja minulta. Totesin ettei löydy ja jatkoin muutaman askeleen eteenpäin. Kaverini, totesi myös ettei löydy, mutta jostain syystä jäi seisoskelemaan äijän eteen. Äijä aikansa jankutettuaan löi kaveriani suoraan kaulaan, kaveri korahti ikävästi ja minä menin väliin kysyen kovaäänisesti mitä mies oikein meinaa. Kun pääsin iskuetäisyydelle, niin samantien sieltä lähti takakäsi tulemaan, jonka väistin. Vein ukon osoto-otoshilla tonttiin ja hyppäsin mounttiin. Siinä muutaman avokkaaan jaettuani ukko rauhoittui kummasti ja päästiin jatkamaan matkaa.

Loppu hyvin, kaikki hyvin mutta silti aikalailla jälkikäteen kylmäsi kun kelaili mitä siinä olisi voinut tapahtua (ukolta kallo auki tms. yms. jne.). Tuon jälkeen tein päätöksen välttää konflikteja niin pitkälle kuin mahdollista ja tuosta on jo useita vuosia aikaa, eikä ole sen koommin tullut tilannetta päälle mistä ei olisi puheella päässyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom