Oletko käyttänyt IP:tä käytännössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onhan noita kokemuksia tullut hankittua. :nolo: Yksi hauska tilanne tulee mieleen. Olin kaverini kanssa eräässä ulkoilmakonsertissa kaisaniemen puistossa viime kesänä. Ilta oli saapumassa ja istuimme eräässä teltassa, jossa ei ollu ketään muita kuin me ja muutama hassu olut pullo edessämme. Niitä sitten naukkailin kaikessa rauhassa. Kunnes äkkiä teltaan tupsahtaa pahalle haiseva ja erittäin pahasti päissään oleva spurgu. Olimme nähneet aikaisemmin samaisen kaverin haastamassa riitaa arviolta 12 vuotiaalle pojalle ja tämän tyttöystävälle. Uhkasi hakata ja töni poikaa. Pariskunta lähti pois ja tilanne rauhoittui.
Asiaan, istuimme siis penkeillä ja pöytä oli edessämme. Spurgu sitten lyöttäytyi seuraamme ja alkoi haastamaan riitaa. Ojenteli nyrkkiään ja takoi pöytää kuolaten samalla oksettavasti. Siinä sitten tuumimme kaverini kanssa, että annetaan pieni opetus juopolle, kun sillä tavalla pikku lapsia uhkaa murjoa ja meidät hakata. Aikamme kunneltuamme uhoamista ja huitomista kaverini otti juopon litran viina lekan ja heitti sen maahan, niin että se särkyi. Spurgu tästä riemastui ja aikoi toteuttaa suunnitelmansa. Hän tarrasi pöydän yli rinnuksestani kiinni ja alkoi lyömään. Lyönnit eivät osuneet ja irrotin paskaisen käden paidastani. Aluksi ajattelin tempaista, mutta ei viitsi heikompia niin kohdella. Kaverini siirtyi juopon taakse ja riuhtasi hänet takin kauluksesta selälleen maahan. Juoppo jäi siihen maahan makaamaan ja örisemään ja alkoi pyydellä anteeksi. Samalla telttaan tuli joukko n.30 vuotiaita naisia, jotka tekivät päivisin hyväntekeväisyys työtä ko. teltassa. He sanoivat nähneensä tilanteen: juoppo oli käynyt kimppuun ja kuullut sanamme LOPETA. Olivat soittaneet poliisin apuun ja kyselivät, että ei kai meihin vain sattunut. Säälivät meirä muutenkin, niin että oikein sydäntä lämmittää. Sanoimme, että ei ja puhuimme hieman small tallkia heidän kanssaa. Kohta poliisi tuli ja vei spurgun pois. Itse jatkoin oluen juontia kaikessa rauhassa. Olimme tyytyväisiä, koska saimme jaettua hieman oman käden oikeutta. :kippis1:

Ei ole (vielä) kertaakaan tarvinnut turvautua fyysiseen väkivaltaan. Ja niin koitan sen pitääkkin. Ei sillä ettei olisi tilanteita tullut, mutta puhumalla olen joka kerta toistaiseksi saanut selvitettyä.. ja koputan puuta. :D

Itseäni ei ole tarvinnut ikinä puolustaa, vaan puhumalla aina selvinnyt, mutta kavereita on pari kertaa tarvinnut hieman jelpata.

Ensimmäinen mikä tulee mieleen on joskus neljä vuotta sitten ja se oli kyllä täysin kaverini vika, että rähinä syntyi. Baarista oltiin lähdössä ja tietenkin nakkikioskin kautta kotiin, no siinähän oli kolme paikallista välkkyä, jotka rupesivat aukomaan päätään. Kaverini jolla on tunnetusti lyhyt pinna, niin hyökkäsi yhden jannun kimppuun ja minä sitten siinä hieman rauhoittelemaan, mutta nämä heput halusivatkin sitten ottaa tosissaan.
Sen huomasin, että kaverini hieman muksautteli yhtä niistä hepuista.
Kaksi niistä kundeista halusi sitten kokeilla minun kanssa, mutta minua ei lyöminen ja potkiminen kiinnosta, niin ensin lensi toinen kundi ja sitten toinen, kun heidän repuistaan oli niin mukava hieman pyöräytellä.
Toinen pyöri siellä kadulla sitten turvallaan ja toinen lensi päin viereistä verkkoaitaa.
Tilanne loppui onneksi lyhyeen, kun sattui juuri poliisiauto kaartamaan paikalle, niin ei tarvinnut sen enempää vääntää. Kenellekkään ei onneksi sattunut mitään ja tilanne laukesi.

Toinen juttu mikä muistuu mieleen on eräs vappu muutama vuosi sitten, kun istuskelimme paikallisessa puistossa ja hieman olutta nautimme.
Paikalle vaappuu tyyppi josta heti huomasi, että ei pelkällä oluen ja viinan voimalla olla liikkeellä, vaan on vahvemmat aineet pelissä.
Tämä tyyppi tulee sitten suoraan minun luokseni ja kysyy, että haluanko tapella? No minä siihen, etten halua vaan olen tullut pitämään hauskaa kun vappukin on.
Vastauksen kelpuutettuaan, etten minä halua tapella, niin kundi hyökkää välittömästi kaverini kimppuun takaapäin ja muksauttaa tätä ohimoon.
Silloin loppui huumorintaju meikäläiseltä aivan totaalisesti ja nappasin tätä kundia kaulasta ja heitin maahan selälleen ja lyönti perään.
Silloin löin ensimmäisen ja ainoan kerran elämässäni ihmistä päähän noin niinkuin siviilissä. Ihmisiähän ei saisi tietenkään lyödä, vaikka ovatkin aineissa tai muuta vastaavaa, mutta minä en anna huumeitten käyttäjille minkäänlaista arvoa.:curs:
Sehän näissä huumehepuissa on, ettei kyllä ikinä tiedä mitä ne kantavat mukanaan, vaan voi tulla puukosta tai muusta vastaavasta.
Tämä tilanne laukesi siihen että lähdimme kaverien kanssa pois ja huumeheppu jäi nuolemaan haavojaan.

Yhden kerran olen joutunut tappelemaan ja siitäkin on yli kymmenen vuotta aikaa. Olin silloin 90-kiloinen pikku rääpäle mutta osasin nyrkkeillä kohtalaisen hyvin. Olin eräässä kapakassa joka oli tälläinen mesta jossa soi usein heviä ja jengi oli aika pitkätukkaista. Paikalle oli osunut aika iso bodari ja illan mittaan kiinnitin huomiota siihen, että bodarilla oli hauskaa ja jammaus sujui hyvin ja, jos joku osui tielle niin bodari käveli hänen ylitsensä. No join osani ja olin lähdössä pois, kun bodari päätti kävellä minun ylitseni. Sanoin jotain tyyliin "hei katso nyt eteesi" niin mulkku kääntyi ja otti minua lutkusta kiinni ja nosti ilmaan! Löin häntä vasemmalla huitaisun jossa ei ollut tietenkään voimaa, kun jalkani oli ilmassa mutta osuin häntä leukaan joten hän tiputti minut maahan. Sitten, kun jalat olivat maassa niin löin vasemman koukun ja oikean suoran. Koukku osui mutta kaveri tipahti niin, että suora meni ohi. Olimme aika lähellä narikkaa niin poket näkivät koko tilanteen ja olivat heti paikalla. Sanoivat, että homma on Ok ja minä voin jäädä mutta bodari lentää ulos. Olin kuitenkin muutenkin lähdössä niin totesin, että minä häivyn paikalta. Takkia ottaessani bodari oli päässyt ylös ja kauhealla vauhdilla kimppuuni mutta poket pitivät häntä aloillaan ja sain lähteä rauhassa.
Nuori ja kaunis kun olin niin tuli mieleeni, että voisi jäädä nurkan taakse odottamaan heppua mutta en sitten jaksanut...

Heh, on se hienoa, että toiset osaavat ja ovat rohkeita.
Itse pelkään kuollakseni konfliktitilanteita:
1. Potkunyrkkeily ja bodailu varmaan antanee keskmääräistä paremmat mahdollisuudet pärjätä. Mutta mitä jos satutan kaveria ja tulee syyte? Tai jos vihoissani sitten pistän hemmon täysin palasiksi?
2. Aina löytyy kovempia ja vaarallisempia hemmoja. Mitä jos sellainen sattu kohdalle? Turpaan tulee, että tukka lähtee.

Näistä syistä johtuen olen pahimman luokan nynny, joka ennemmin kuuntelee mussutusta koko illan kuin sanoo kerrankin vastaan. Tarkoitus on välttää konfliktia viimeiseen asti, mutta kai ystävää tai deittiä on sitten pakko puolustaa?
Onneksi todella harvoin tulee kukaan aukomaan, ei siinä ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Vähiten huono on imo Sumun mainostama Walk away, kovempi jätkä kävelee pois kun on mahdollista. Toivottavasti se mahdollisuus on aina, en ikinä halua lyödä ketään, enkä ottaa turpaani...

Tv. Vuoden pelkuri

japadahoe sanoi:
"mut sitten vaan mietin että miksi löisin tätä jätkää, jos muija on yksi täys perseenreikä ja huorailee ympäriinsä niin miksi siitä jotain jätkää pitäisi rangaista."

Näinhän se menee, että tekee mieli lätkii sitä muijan vierasta jätkää nekkuun. Kävi myös mulla mielessä sillä hetkellä, kun pääsin emännän kämpän eteiseen ja huomaan sohvalla vieraan kollin. Mutta vikahan on sen hiton muijan. Sehän siinä on itseänsä markkinoinut ja ottanut sen jätkän mukaansa. Kylhän siinä tietty sitä miettii että käy latoo sitä jätkää naamaan ja kertoo sille että ei tarvii sitä mun akkaa tapailla enää.

Muistakaa että siinä vaiheessam kun aletaan muita lätkii niin siinä joskus saattaa omaankin nuppiin tulla osumaa...

Big Evil sanoi:
Heh, on se hienoa, että toiset osaavat ja ovat rohkeita.
Itse pelkään kuollakseni konfliktitilanteita:
1. Potkunyrkkeily ja bodailu varmaan antanee keskmääräistä paremmat mahdollisuudet pärjätä. Mutta mitä jos satutan kaveria ja tulee syyte? Tai jos vihoissani sitten pistän hemmon täysin palasiksi...
Näin se on.

Lisäksi en kokisi olevani mikään sankari lätkiessäni jotain tyyppiä tai tyyppejä pataan harrastettuani koko ikäni erilaisia kamppailulajeja. Lähinnä tuntisin itseni surkimukseksi.

Suurimmaksi osaksi nämä jutut ovat turhia. Voidaan kertoa tarinoita vastapuolen yliärsyttävästä käyttäytymisestä ja ilman syytä päällekäynnistä, mutta treenajalle on aina helppoa laittaa känniörvelöitä nippuun.

Kamppailijakin on tietysti ihminen ja tulee tilanteita jolloin tulee provosoiduttua, tai ei ole muuta keinoa kuin laittaa se itsepuolustustilanteiden erikoistekniikka, takakäden suora päähän. Kyse on tällöin kuitenkin aina tilanteen hallinnan menetyksestä.

Todellista taitoa vaatii väistää se todennäköinen tilanne kenenkään vahingoittumatta, olemalla provosoitumatta ja lukemalla ympäristöä oikein.

Itse en ole koskaan tappelua aloittanut ja hyvin harvoin sellaiseen missään muodossa mukaan joutunut. Noista känniääliöiden haastamisista selviää kyllä helposti 90%sti puhumalla. Ikinä en selvinpäin ole tappeluun (peruskoulun jälkeen) joutunut ja niistä hyvin harvoista kahakoista missä on tullut sitten oltua niin olen oppinut sen että noilla muinoin opituilla ip-taidoilla ei kyllä kännissä ole vitunkaan merkitystä. Sitä miettii vaan, että "kai mä täällä oikeella kädellä lyön tota naamaan". Toinen asia minkä olen huomannut on se että kaikkien aikojen tehokkain itsepuolustuslaji on...nyt tarkkana...kehonrakennus! :D Kyllä! Jopa kaikista tyhminkin kääniääliö ymmärtää yleensä kunnioittaa kokoa ja ei lähde edes haastamaan mitään riitaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tamy sanoi:
Toinen asia minkä olen huomannut on se että kaikkien aikojen tehokkain itsepuolustuslaji on...nyt tarkkana...kehonrakennus! :D Kyllä! Jopa kaikista tyhminkin kääniääliö ymmärtää yleensä kunnioittaa kokoa ja ei lähde edes haastamaan mitään riitaa.
Omakohtaista kokemusta ei tuosta miten leveemmällä olemuksella tälläiset tilanteet välttäisi ole,mutta ainakin kuulopuheiden perusteella tämä osaa ihmisistä ainakin provosoisi haastamaan..eriasia sitten,että onko oltu oikeen pullistelumielessä,esim.hitaton päällä baarissa talvikeleillä:rolleyes:

No toi kehonrakennus on vähä siinä ja siinä. Koska sillon sun pitää oikeesti olla helvetin iso. Jos sää oot joku välimalli ni moni känniääliö tulee ihan sen takia vaan haastamaan koske niitten mielestä sitä luulee olevans joku kova jätkä koska käy salilla jne. Ykskin moinen paikallinen juntti kävi vetämässä kaveria tuopilla takaraivoon ihan puun takaa. Ja ei ollu muuten hihaton päällä, vaan 100€ kauluspaita (mutta näykyyhän sen koko nyt kumminski, ei ehkä yhtä hyvin...)

Puukosta tuli, potkasin hyppyetukierrolla päähän/niskaan niin kovaa kuin kintusta lähti, mikä luonnollisesti esti lyömästä uudelleen.

Kaminari sanoi:
Puukosta tuli, potkasin hyppyetukierrolla päähän/niskaan niin kovaa kuin kintusta lähti, mikä luonnollisesti esti lyömästä uudelleen.
Tuo ol aika kova.... eikai pahaan paikkaan veistä iskenny:worship:

Kahvaa myöten vasemman jalan reiteen. Oli siinä niin paljon tuota munkkia mukana ottaen huomioon kännitilan, liukkaat talvikelit yms. ja kovuudesta en voi sanoa mitään kun olin niin paniikissa että kaikki tapahtui oli melko automaattisesti, tälleen jälkeenpäin se on kuin olis katellut sitä koko hommaa jostain ulkoapäin. Ei sitä näemmä turhaan ollut sitä potkua hiottu montaa vuotta kun heti lähti ilman sen kummempaa ajatusta. Hypyllä se oli pakko tehdä kun ei pitänyt tukijalka yhtään.

Kesällä sain neljä kaveria kimppuni.. Eli:

Istuskelin pyörän ritsalla täällä länsi-suomalaisessa kaupungissa erästä baaria vastapäätä ja kirjoittelin tekstiviestiä samalla odottaen tulevaa exää baarista ulos. Siihen sitten neljä kaveria pamahti paikalle ja piiritti minut kuin suoraan jostain Hollywood-elokuvasta. Yks kaveri vaati kännykkää laitettavaksi pois, siinä sitten katselin kavereita ja naureskelin nojaillen samalla seinään. Kun tämä "pyyntö" toistui, päätin laittaa kännykän povariin ja nousin ottaen askeleen kohti puhujaa. PAM! headbutti suoraan otsaani... siinä sitten mietin että WTF? ei tuntunut missään. PAM! yksi kavereista löi nyrkillä takaraivooni. käännyin ja aloin kyselemään lyöjää. ei tunnustanut kukaan, ensinmäistä raiveleista kiinni ja 2m lennolla suoraan autotielle. tilanne loppui oikeastaan siihen sitten, varmaan odottivat että olisin tippunut jo siinä vaiheessa. Sen jälkeen piti alkaa rauhoittelemaan omia kavereita jotka juoksivat kaiken nähneenä baarista, aikomuksenaan vetää poikia turpaan. ensinmäisen headbutin antanut oli heti iskun jälkeen lähtenyt paikalta kuin hauki rannasta.

Loppujen lopuksi kun miettii, niin oli hyvä tuuri ettei sattunut tulemaan autoa siinä vaiheessa ku se kaveri lensi sinne tielle. nyt maksettais siitä sitten..

kerran kun tulin baarista, joku oli odottamassa siellä pihalla. Tämä oli hermostunut voimaa uhkuvaan olemukseeni ja tyrmäysiskua enteilevään, väreilevään hauikseeni ja luikkinut häpeällisesti ulos odottamaan. Tämä niilo ottanut aseekseen kaivinkoneen. Ennen kuin ymmärsin mistä oli kysymys, sain kaivurin kauhan pitkät hampaat juurtaan myöten epäkäslihakseeni. Mietin että WTF, kiitin reenattuja vahvoja epäkäslihaksiani, sekä irvistin hieman, mutta vedin vaistomaisesti hirmuisen upparin kaivurin kuljettajaa leukaan. Kuljettaja vaipui unten maille välittömästi, kuinkas muuten. Kiitin onneani etten lyönyt kuin kerran, ettei kaivuri olisi mennyt aivan paskaksi. Kaverini isä on nimittäin kaivurikuski ja sanoi kerran niiden maksavan melkoisesti. Baarista tuli porukat ulos ja pimut katselivat minua ihaillen. Olin oikea sankari.

Aamulla herätessä housuni olivat märät.

Vähän toisenlaiseen tilanteeseen IP-lajien taitoa olen joutunut käyttämään. Jäisellä kelillä sykkeli karkas käsistä, kun eturengas tökkäsi johonkin. Lensin sarvien yli, ja tilanne hidastui heti. Kerkesin jopa ajatella että nyt sattuu kohta leukaan ellen kieräytä soppelia ukemia. Lisäksi keittiössä on sattunut n+1 kertaa tapaus, että tiskikaapista tippuu jotain. Melkein kaiken saa kopiksi, ja veitset ehtii väistää, mikäli kahva ei ole sopivasti hollilla koppia varten. Eli reaktioihin ja nopeaan harkintaan olen IP-lajeista oppimaani soveltanut.

Ahvena sanoi:
Vähän toisenlaiseen tilanteeseen IP-lajien taitoa olen joutunut käyttämään. Jäisellä kelillä sykkeli karkas käsistä, kun eturengas tökkäsi johonkin. Lensin sarvien yli, ja tilanne hidastui heti. Kerkesin jopa ajatella että nyt sattuu kohta leukaan ellen kieräytä soppelia ukemia.
Toi on todennäköisesti se kaikkein yleisin tilanne, jossa IP-lajien harrastaminen voi tosiaankin pelastaa ihmisen hengen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom