Olenko yhä liian rasvoittunut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hexiu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Käytän tuollaista termiä, koska vaa'an mukaan en ole ylipainoinen... Olen 180cm pitkä 20v poika ja painan 79-80 kiloa, aikoinaan painoin lähemmäs 120 mutta siis tuohon on päästy. Ongelmana on kuitenkin, että vyötärönympärykseni pari senttiä navan yläpuolelta on edelleen 83cm ja navan kohdalta 93, vaikka tuon alemman ympäryksenhän pitäisi olla periaatteessa pienempi kuin ylemmän jos aikoo saada urheilullisen ulkonäön... Nyt näytän jotenkin hullulta, tasapaksulta, sillä hartiat ovat kuihtuneet laihduttaessa, samoin käsivarret. Liekkö niissä sitten lihasta ollutkaan... Pääasiassahan olen laihduttanut urheilemalla sillä syömistottumukseni ovat aivan samat, syön ehkä jopa enemmän herkkuja kuin ennen urheilun aloittamista mutta paino on siis siitä huolimatta pudonnut. Vatsoja tai punnerruksia en jaksa tehdä sen paremmin kuin 120-kiloisenakaan... Tästä voisin päätellä etten juuri ole laihtunut niin kuin olisi tarkoitus vaan menettänyt entisestään lihasta. Onneksi sentään jalkoihin on tullut ihan mukavat lihakset ja jaksan kyllä juostakin kunnon matkoja... Mutta perse on lälly ja leveä... Samoin alavatsa, aina turvoksissa ja sellainen löllyvä pömpsi, ei iso mutta kuitenkin. L-M-koko menee yleensä päälle...

Mutta miksi minulle on jäänyt tuollainen vartalonmuoto ja miten pääsen lopusta läskistä eroon? Onko kyseessä edes läski vai ylimääräinen nahka joka on laihdutuksen jäljiltä jäänyt lihasten ympärille? Pelkään etten saa ikinä urheilullista naisystävää/vaimoa jos olen tämännäköinen...

Etpä tuossa pahemmin kertonut miten syöt tai liikut.
Syö kunnolla, liiku/mene puntille ja lopeta turha itkeminen!

Jospa huolisit ihan tavallisen naisystävän/vaimon, niin ongelma poistuisi. Jos haluat mittanauhan kanssa arvioida naisia, niin sitten varmaan samalla aaltopituudella olevat naiset tuolla tavoin myös sinua arvostelevat. Urheilullisuus taas liittyy elämäntapoihin ja toiminnallisuuteen eikä niinkään siihen missä nyt on vielä liikaa nahkaa tms. turhuuteen.

Onnittelut kuitenkin huisin isosta pudotuksesta! Koetahan mieluummin iloita siitä, olet nimittäin onnistuja. :)

Todennäköisesti olet muotoa laihaläski, joka kieltämättä ei ole kauhean kaunista katsottavaa mistään näkökulmasta tarkastellessa. Ensinnäkin jätä turhat mässyt ja karkit pois - oikeasti. Vaikka voisit niitä syödä lihoamatta, ei ne tarjoaa mitään hyvää keholle, korkeintaan sokeria ja valtavat määrät erilaisia lisäaineita. Oletko kokeillut ruveta kuntoilemaan ihan vakituisesti? Ei mitään satunnaisia juoksuja silloin tällöin, vaan kunnon sellaista helppoa urheilua yms. kun tekstistä ei käy ilmi että mitä teet ja milloin, sekä millä tavalla. Jos et kerran jaksa myöskään tehdä edes punnerruksia, jotka ovat kuitenkin aika helppoja, ei sinulla ole lihasta ainakaan liikaa. Tämä korjaantuu helpolla ensinnäkin ruokavaliosta ja sitten vaan käymällä salilla/aloittelee kotona kaikkea. Kahvakuula kätösiin, jos ei viitsi salille mennä tms. Mutta onnea kuitenkin hyvästä painonpudotuksesta, etappi 1 on ohi ja etappi 2 edessä.

Jep. No kerrotaanpa hieman enemmän tuosta liikuntapuolesta: aloittelin tosiaan aikanaan laihdutuksen kävelemällä sen verran nopeasti ja niin pitkiä matkoja kuin jaksan. Maksimi oli alussa noin 2km 30-40 minuutissa. Laihduttaminenhan tapahtui ihan aluksi jättämällä syöminen kokonaan pois jolloin painoa putosi enimmillään 5 kiloa ensimmäisen viikon aikana (lienee varmaan osittain ylimääräistä kehooni varastoitunutta nestettä, limpparia?). Tätähän en kauaa jaksanut joten aloin pikkuhiljaa syödäkin ja jatkoin tunnollisesti lenkkeilyä 3-4 kertaa päivässä tuon saman matkan. Aloin myös käymään satunnaisesti uimassa. Loppukesän/syksyn 2010 aikana painoa putosi lähes 20 kiloa... Seuraavana vuonna lisäsin lenkkien pituutta selvästi ja talvella hiihdin aika paljon, 3-4 kertaa viikossa raskaissa maastoissa. Lenkit huitelivat loppuvuodesta 2011/talvella 2012 jo 15 kilometriä ja niitä tuli tehtyä usean viikon ajan joka päivä. Kaiken päälle kävin hiihtämässä useasti ja myös uimassa. Syksyllä 2011 olin myös aloittanut juoksuharjoittelun ja parhaimmillaan olen jaksanut suht ripeästi kipitellä noin 10 kilometriä yhtämatkaa. Jossain vaiheessa huomasin sitten olevani kuitenkin aika lopussa kaiken treenaamisen jälkeen ja vielä kun päivän kalorimäärät olivat korkeintaan 1500:ssa niin eipä siitä paljoa jäänyt yli... Olen kuitenkin jatkanut treenaamista tunnollisesti vaikka painoa ei olekaan enää pudonnut puoleen vuoteen yhtään kiloa, en ole antanut periksi. Mutta olen mm. saanut palautetta siitä, kuinka näytin 10 kiloa painavempana paremmalta kuin nykyään... Huomaan esim. uimahallissa käydessäni kuinka kroppani näyttää enemmän 80-vuotiaan vanhuksen raihnaiselta ruumiilta kuin 20-vuotiaan urheilijan. Lisäksi olen koko ajan hyvin väsynyt, vaikken yöllä saakaan kunnolla unta. Hälytyskellot ovat soineet jo vähän aikaa mutten oikeasti tiedä mitä tehdä. Näytän mielestäni läskiltä ja ajattelen asiaa koko ajan, tiirailen itseäni peileistä ja kauppojen ikkunoista... Mielessäni pyörii vain tyttöystävä ja häneen liittyvät odotukset, jotka saattavat olla hieman liioiteltujakin monien mielestä. No, nyt olen aloittanut kahvakuulatreenaamisen ja muutamien nostojen jälkeen olen käteni saanut kipeäksi. Eli ehkäpä se siitä, mutta vasta vuosien päästä...

Syömisenihän on ilmeisesti ihan mielipuolista koska elän välillä suurinpiirtein kokonaan Sacher-kakulla, karkeilla, suklaalla ja limpparilla, toisinaan taas roiskeläppäpizzoilla ja saarioisten hampurilaisilla, joskus taas naudanpihveillä ja meetwurstilla. En siis itsekään väitä, että syömisessäni olisi järkeä, mutta näin olen tottunut olemaan. Lisäksi en voi vastustaa makeaa jota tekee mieli jatkuvasti...

Kommentoikaas hiukan, olen vähän onnettomalla tuulella tästä kaikesta.

Käytän tuollaista termiä, koska vaa'an mukaan en ole ylipainoinen... Olen 180cm pitkä 20v poika ja painan 79-80 kiloa, aikoinaan painoin lähemmäs 120 mutta siis tuohon on päästy. Ongelmana on kuitenkin, että vyötärönympärykseni pari senttiä navan yläpuolelta on edelleen 83cm ja navan kohdalta 93, vaikka tuon alemman ympäryksenhän pitäisi olla periaatteessa pienempi kuin ylemmän jos aikoo saada urheilullisen ulkonäön... Nyt näytän jotenkin hullulta, tasapaksulta, sillä hartiat ovat kuihtuneet laihduttaessa, samoin käsivarret. Liekkö niissä sitten lihasta ollutkaan... Pääasiassahan olen laihduttanut urheilemalla sillä syömistottumukseni ovat aivan samat, syön ehkä jopa enemmän herkkuja kuin ennen urheilun aloittamista mutta paino on siis siitä huolimatta pudonnut. Vatsoja tai punnerruksia en jaksa tehdä sen paremmin kuin 120-kiloisenakaan... Tästä voisin päätellä etten juuri ole laihtunut niin kuin olisi tarkoitus vaan menettänyt entisestään lihasta. Onneksi sentään jalkoihin on tullut ihan mukavat lihakset ja jaksan kyllä juostakin kunnon matkoja... Mutta perse on lälly ja leveä... Samoin alavatsa, aina turvoksissa ja sellainen löllyvä pömpsi, ei iso mutta kuitenkin. L-M-koko menee yleensä päälle...

Mutta miksi minulle on jäänyt tuollainen vartalonmuoto ja miten pääsen lopusta läskistä eroon? Onko kyseessä edes läski vai ylimääräinen nahka joka on laihdutuksen jäljiltä jäänyt lihasten ympärille? Pelkään etten saa ikinä urheilullista naisystävää/vaimoa jos olen tämännäköinen...
Ensinnäkin, onnittelut upeasta painonpudotuksesta myös tältä suunnalta! On aina hieno päätös alkaa liikkumaan, jos sillä yritetään tavoitella parempaa oloa ja terveyttä. Toisekseen suosittelisin jättämään nämä pakkiskansan turhaakin turhemmat mielipiteet ja haukkumiset tyystin sikseen, ja pohtimaan ennemminkin sitä, mitä sinä itse tahdot. En tiedä yhtäkään ihmistä, joka jaksaisi treenata vain muiden mieliksi saaden samalla jotain tuloksiakin aikaan. Koko homma lähtee lopulta siitä, että itse sitä muutosta tahdot.

Eikä varmaan olisi itsetunnon kehittäminenkään pahasta jo ennen niitä lihaksia (viitaten viestisi viimeiseen lauseeseen). Niiden varaan sitä, siis itsetuntoa, ei kannata alkaa rakentaa. Ja tämä ihan vinkkinä vaan, älä ota pahalla.

Edit. Pakkikselta löytyy valtavasti tietoa ruoista ja treeneistä. Haku toimii.

Siulla on riippuvuus sokeriin ja glukoosisiirappiin. Mie melkein suosittelisin ihan 'cold turkey' lopettamista ja ala välttämään molempia vitsauksia. Aluks varmasti tekee mieli kovastikkin makeaa, mut älä anna periks. Herkuttele vaikka suolapähkinöillä. Ravintopuolella on siulle paljon hyvää perustietoa ruokavalioista, lueskele sieltä ja mieti, mikä just siulle sopis parhaiten. Se makeanhimokin tulee aikanaan helpottamaan.

Kyllä kannattaisi pistää ruokavalio kuntoon ja lopettaa tosiaan turha makean ja muun roskan mättäminen tai ainakin vähentää radikaalisti.

Jos et harrastat minkäänlaista voimaharjoittelua, niin turha ihmetellä, missä lihaksesi ovat. Varsinkin, kun ruokavaliosi on hiilihydraattipitoinen ja
dieettimetodisi itsesi näännyttäminen. Kunnon kuntosaliharjoittelulla saat löllöön runkoosi ns. miehistä muotoa. Ulkonäön parantaminen ei kuitenkaan
paikkaa itsetuntoa...

Jos proteiininsaanti on käytännössä nolla, eikä minkään sortin lihaskuntoharjoittelua ole, niin mistäpä niitä pihvejä siunaantuisi? Nyt käännät tuon ruokavalion täysin ympäri. Eli proteiinin määrää nostat radikaalisti, ja alat käymään punttisalilla, jos kerta atleettinen kroppa on tavoitteena.

Onko mitään apuaineita tuohon lihaksen kasvattamiseen, esim jotain mitä urheilijat käyttävät? Vai ovatko kaikki vain terveydelle vaarallisia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tärkeintä on saada ensin ruokavalio kuntoon ja sitten vasta alkaa täydentämään ruokavaliota lisäravinteilla. Suosittelen, että luet ravinto-osion stickyjä läpi ja opiskelet eri diettejä ja sitten valitset itsellesi parhaiten sopivan ja alat opettelemaan elämistä moisen ruokavalion kanssa. Kyseessä tulee olemaan elämäntapamuutos, eikä ruokavalion väliaikainen muuttaminen.

Onko mitään apuaineita tuohon lihaksen kasvattamiseen, esim jotain mitä urheilijat käyttävät? Vai ovatko kaikki vain terveydelle vaarallisia?
Treeniä, treeniä, treeniä ja proteiinipitoinen ruokavalio. Ja jos et syö tarpeeksi, ei kasva lihaskaan. Ilman treeniä ei saa lihaksia, vaikka vetäisit horkkaa... :rolleyes:

-kanaa, jauhelihaa, kalaa,
-kananmunia
-paljon vihanneksia/kasviksia
-sopivasti riisiä/perunaa
-maitorahkaa
-puuroa
-marjoja
-ym.

Aloita punttien kolistelu 4x viikossa treenaten kaikkia kehon lihaksia. Jos olet ruumiinrakenteeltasi hintelä ja keräät ylimääräistä vyötärölle helposti, sitä suuremmalla pyrit pitämään sapuskat ruodussa. Se vaatii hieman vaivannäköä mutta eipä se urheilullinen ja lihaksikas kroppa ilmaiseksi tule, kuten ei läskikään vyötärölle; se pitää ostaa kaupasta herkkujen muodossa. Haluamasi kropan ostat vastaavasti vaivannäöllä ja pakkotoiston ohjeita opiskelemalla :) Kaupungilla kyllä näkee jatkuvasti ongenkoukkupaskamahoja kaunis nainen käsikynkässä. Joten älä sen suhteen murehdi.

Ja mikä tärkeintä:
ÄLÄ MASENNU JOS LIPSUT, JATKAT SIITÄ. Kaikki me joskus lipsutaan. Onnistut jos haluat onnistua.

Onko muuten niin, että paino voi periaatteessa laskea jos urheilee, mutta läskiä tulee silti lisää mikäli syö paljon esim. suklaakakkua? Mielestäni tässä on nyt käynyt niin... Peppuun on tullut ihraa urheilusta huolimatta ja vyötärön yläpuolinen osa ruumiista on ''pelkkää luuta''.

Onko muuten niin, että paino voi periaatteessa laskea jos urheilee, mutta läskiä tulee silti lisää mikäli syö paljon esim. suklaakakkua? Mielestäni tässä on nyt käynyt niin... Peppuun on tullut ihraa urheilusta huolimatta ja vyötärön yläpuolinen osa ruumiista on ''pelkkää luuta''.

Kyllä suklaakakkua voi syödä lihomattakin, mutta viikottaisena herkkuna, ei päivittäisenä pääruokana. Minäkin olen joskus elänyt turhan pitkiä aikoja lähes pelkällä sokerilla, ja vaikka se ei tuonutkaan merkittävästi läskiä ihon alle, oloni oli kellon ympäri aivan kaamea.

Mikä hinku sulla on tyttöystävään? Se oikea sattuu sitte jossain vaiheessa varmasti kohdalle. Ja tosiaa muita kompaten punttia ja hyvin safkaa.

Olen kaivannut söpön tytön läheisyyttä puoli vuosikymmentä mutta kertaakaan, en ole edes saanut pitää ketään kädestä... Seksiä en vaadi, lapsia en halua, joten luulisi jonkun edes löytyvän... Syyksi tähän sadan vuoden yksinäisyyteen epäilen edelleenkin epäihanteellista ruumiinmuotoani.

Eipä ne kaikki tyttöimmeiset ulkokuoreen tuijota kriteerilista kädessä. Ihmisestä tekee moni asia viehättävän. Ulkomuoto on niistä vain yksi. Sellaisesta joka tykkää itsestään on muidenkin helppo tykätä.

Laita syömisesi ja liikkumisesi kuntoon JOS se tuo sinulle hyvän mielen. Tällä saitilla me muut toki ollaan sitä mieltä, että "pitää" syödä kunnolla ja treenata tautisesti. Mutta ei tämä ole ainut tapa elää. Mieti mistä SINÄ tykkäät, missä sinä olet hyvä ja ennen kaikkea missä haluat tulla hyväksi. Ja tee niitä asioita. Kyllä se tyttöystävä kohdalle osuu sitten kun sen aika on, ja sitä odotellessa rohkeasti tapailemaan ehdokkaita ;) Tsemppiä!

Saatanan rasittavaa, kun joku kysyy mielipiteitä vartalostaa, mutta ei liitä kuvaa.

Tämä on niin totta.. "Olenko läski?" Mutta ei liitä kuvaa.. Ois helpompi sanoa jotain jos näkisi.

Tosiaan ei niistä herkuista täysin tarvi luopua. Ota yksi päivä jolloin syöt vapaammin, niin pysyy motivaatio paremmin kasassa. Osta niitä vaan kerran viikossa ja _vähän_, että ei jää muille päiville. Kun sen herkuttelu päivän sisällyttää viikottaiseen kalorikiintiöön, niin ei siitä ole haittaa.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom