Old School!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brad
  • Aloitettu Aloitettu
Tää oli kans kova sana!

Edit: Hitto ku ois vielä pentu nii ois mahtavaa!

Liitteet

• rambo2spec.jpg
    rambo2spec.jpg
    21,2 KB · Katsottu: 253
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
antti1 sanoi:
Nii mut oliko tosta mariosta tietookaan ku giana oli kova sana? Muistaako joku?

En tiedä kumpi on kumman kopio (tosin saman legendan gianan myynnistä poisotosta olen kuullut), mutta pelithän on ainakin alkuosiltaan (mitä nyt muistan) aivan 1:1 pois lukien pelihahmon sukupuoli.

Flanellipaidat! Olin jo autuaasti unohtanut ne.... Kiitos että muistutitte! :itku:

Mukavan nostalgisia kuvia:)

Noille 286:sen jai 8-bittisen peleille sitten keksittiin omia nimiä, kun ei osattu lukea tai ymmärretty englantia. Oli vain autopelejä, hirviöpelejä, ninjapelejä, se ukkeli peli ja se toinen ukkelipeli:D

Tuohon Coca Cola jojo villitykseen tuli itsekin sotkeuduttua. Nuo tamagotchit taas oli tyttöjen juttu, ainakin täällä päin.

Flanellipaidassa ja farkuissa käännettyine lahkeineen tuli joskus kuljettua. Ja takatukkaan piti kasvattaa "häntä", jonka leikkasin sitten pois kun joku sanoi sen olevan homonhoukutin:lol2:

Ja pitäähän tähän vielä lisätä nuo turtlesit ja heman-figuurit. Ja ne aikanaan kielletyt kiinarit, joilla räjäyteltiin leikkiautoja ja muita leluja.

antti1 sanoi:
Tää oli kans kova sana!

Edit: Hitto ku ois vielä pentu nii ois mahtavaa!

toi oli kyllä ihan ykkönen. sitäpaitsi, ´ocean´ -pelitalon merkki tuo myös flashbackeja nuoruudesta, kun laitettiin peli latautumaan (joo, siihen kasettiasemaan), ja kun ensimmäiset pelin merkit tulivat, ja pelitalon logoa alkoi pukkaamaan esille, niin tiesi että ´perkele, kohta sitä päästään taas nauttimaan quality timesta!!´... :D

nuoruudesta tulee myös mieleen:

- mustat pillifarkut, jotka tottakai piti kaventaa - lahkeesta... :rolleyes:
- ala-asteen IHAN SAATANAN kylmät välitunnit, jotka oli pakko viettää ulkona (nuoruudessa talvetkin olivat kylmiä)
- ala-asteen vuorenvalloitus -sodat talvella; tuloksena erittäin löysät nivelsiteet nilkoista, kun sieltä alas toisinaan tultiin
- game swapit ulkomaalaisten ´diilereiden´ kanssa - ja postin kautta tietenkin. siinä oli jotain herkkää, kun sai omaan postilaatikkoon (PL, siis vuokrattu toki sitä tarkoitusta varten) jostain ulkomailta uusia geimejä, kirjeen kera. ja sehän se vasta mannaa olikin, kun pääsi jonkin crackatun pelin greet -listaan siinä alussa... :)

...ja ne elektroniikkapelit... miten voikin ihminen pelata jotain helvetin elektroniikkapeliä monta tuntia päivässä??!! ja sitten sitä vasta ihmeissään oltiinkin, kun ne pelit tulivat kaksitasoisiksi (ns. läppämalli)... huoh.

taicaviitta sanoi:
...ja ne elektroniikkapelit... miten voikin ihminen pelata jotain helvetin elektroniikkapeliä monta tuntia päivässä??!! ja sitten sitä vasta ihmeissään oltiinkin, kun ne pelit tulivat kaksitasoisiksi (ns. läppämalli)... huoh.
deputy_game2.jpg
Mulla oli tuolllainen luxus kolminäyttöinen. Hajos muutamassa päivässä. Greenhouse Effect on myös jäänyt mieleen. Monet ei ilmeisesti käytetä oikeita ikiä noissa profiileissa, kun kakskymppiset muistelevat haikeina 80-lukua :D

Nää pelit oli kovia sanoja aikoinaan eli Doom ja Duke Nukem

barrel_doom1.jpg

941527980-00.jpg

mxm sanoi:
Nää pelit oli kovia sanoja aikoinaan eli Doom ja Duke Nukem..
Eihän noista nyt kauankaan ole.. tai sit mä oon vaan :wanha:
Kuuslankku oli kyllä elinehto aikanaan, ja emulla tulee vieläkin Piratesia hakattua silloin tällöin. Prosutehoa voi säätää niin ettei tarvi odotella press-play-on-tape -aikayksiköitä.
Tuli muuten tätä threadia lukiessa ihme kaiho-olotila. Helvetti, tunteilenko minä?!?:nolo:

Glyptis sanoi:
Prosutehoa voi säätää niin ettei tarvi odotella press-play-on-tape -aikayksiköitä.

Mutta tuohan on osa nostalgiaa. Latausten pitää kestää ja kauan.

Glyptis sanoi:
Tuli muuten tätä threadia lukiessa ihme kaiho-olotila. Helvetti, tunteilenko minä?!?:nolo:

Kyllä, mutta se on sallittua.

Ainakin kolme asiaa tuli mieleen

- bulabula lätsä oli joskus 80 loppua kenties (talvilakki)
- Levis-farkut 501 ja levis perse :rock:
- maailman vahvin nalle (superted) sarja
- :david: sitte joku oli kova sälli Ritari ässässä
- talvella oli lunta ja paljo

SniffDaddy sanoi:
Mutta tuohan on osa nostalgiaa. Latausten pitää kestää ja kauan.
Ja mennä 'tuiksi aina silloin tällöin? :thumbs: Ei ollu varaa LoadIt:iin meillä..

SniffDaddy sanoi:
Kyllä, mutta se on sallittua.
Ok, kiitän.

ahh, tuli hyvä fiilis kun muisti kuinka hot sitä olikaan ala-asteella flanellipaidassaan ja valkoisissa levis 501 farkuissa :haart: (no okei, yläasteellakin vielä :nolo: )

Commodore 64:lla oon varmaan pelannut enempi kuin millään muulla koneella ikinä. voi niitä aikoja.

Mask-piirretty oli kyllä erittäin rock telkkarisarja silloin aikoinaan..

Eikä :david: pidä unohtaa.. Joskus pääsin istumaan :david: autossa.. :D

Commodore 64 kasettiasema-ihanuuksineen..
Joskus tosin tuntuu, että ei olla paljoa siitä edetty tietotekniikan saralla.. :eek:

Karkit makso 10 tai 20 penniä kappale..

Papatit, kiinarit ym paukut millä tehtiin milloin mitäkin.. :evil:

arpa80 sanoi:
- maailman vahvin nalle (superted) sarja
M.V.N ja Superted olivat eri hahmoja. M.V.N sai voimansa jymy-hunajasta, Superted oli alunperin ihan tavallinen teddynalle, jota kiltti proffa vähän muunteli niin, että kun tämä sanoi salaisen taikasanan tms.niin muuttui Supertediksi.
Molemmat oli kyllä :rock: mutta en nyt muista sen Supertedin arkkivihollisen nimeä, sillä tais olla kaverina joku hölmöhkö luuranko.

NatuSan sanoi:
... Ja takatukkaan piti kasvattaa "häntä", jonka leikkasin sitten pois kun joku sanoi sen olevan homonhoukutin:lol2: ...
Mulla oli kans tollanen häntä, ja pitkä olikin. Itekin taisin loppupeleissä tajuta ettei tuo nyt olekaan kovin fiksun näkönen, mutta sillon ekalla luokalla mua sanottiin Bruce Leeksi ton takia. Arvatkaa vain olinko tohkeissaa? :)

TJJ sanoi:
Papatit, kiinarit ym paukut millä tehtiin milloin mitäkin.. :evil:

Thunder king! Se vanha kunnon mäjäys jolla sai naapureiden roskikset kuntoon :D

Laskettelu sukset. Semmoset kunnon suorat "suurpuikkarit".

Edit. Ja ei herranjestas. Vanha kunnon karatekid meinas unohtua :D

Aika kultaa muistot, mutta tulee mieleen noi vanhat tietokonepelit...

Siis silloin kun räiskintäpelit oli räiskintäpelejä ja aivot narikkaan ja commandona tapettiin pahiksia ja pelit oli kivaa ajanvietettä. Jos halusi älypelejä niin ne oli älypelejä. Sitten tuli nämä modernit pelit, joissa pitää joko pelätä pientä harha-askelta ja kuvakulma on joku ihme 3d. Tai pitää käydä avaamassa ovi painamalla nappia jostain kentän toiselta puolelta ja juosta kiireen vilkkaa ovelle. Joku Airbourne Ranger oli vielä ihan jees, mutta muuten aivot narikkaan ja pari tuntia hauskaa ei enää nykypelien kanssa ole niin selviö. Pitää opetella ensiksi kontrollit jotka on hiiri + 75 apunäppäintä. Lisäksi pitää omistaa joku 2000 euron tietokone, että peli edes pyörisi koneessa. Dunet, Warcraft ja C&C oli taktiikkapelejä, muta nykyiisn nekin menee siihen, että se voittaa, kuka oppii jipot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom