Olankohautukset pohjeprässissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Epäkkäät räjähti kasvuun pari kk sitten, kun alotin tekemään olankohautuksia pohjeprässissä seisten. Olen tehnyt sitä nyt kahdesti viikossa + olkapääpäivänä vielä kohautukset tangolla normaalisti. Eli kolmesti viikossa ja nyt on niskaa! Se on vielä niin nopea ja helppo liike, että sen voi aina käydä vääntämässä lopuksi selkä- ja jalkapäivänä. Mahtavan tästä liikkeestä tekee se, ettei siinä tarvitse kantaa homoisoja romuja käsillä. Meidän salilla on siinä pohjeprässissä semmoset "lisäsarvet", joihin saa niin paljon romua kun haluaa. Toistot 10,8,6 ja niin että ennen joka sarjaa lisää vähän painoja. Ja tähän pystyy laittaa paljon painoja... kyllä niska jaksaa. Itse vedän ekaks 10 niin että on koko pakka (250, ties mitä painoyksikköjä ne sit on) ja 25kg levypaino lisäks. Sit laitan lisää 25kg ja vielä 25kg, kun teen vikat 6 toistoa. ihan huippu liike ja tätä olen duunannut mahtavilla tuloksilla jo pari kk ilman mitään tulehduksia tai vaivoja, vaikka niitä monta kertaa viikossa teenkin. Monta vuotta reeniä takana, mutta nyt räjähti vasta kunnolla kasvuun:D

Kokeilkaa, ette hävii mitään. Voin sanoo, että kahen viikon jälkeen näkyy jo tuloksia... lepo.

Juu tota teki joku kanssa edellisellä salilla, mutta ei tullut vain kokeiltua. Tossa on monta hyötyä. Liike menee tosiaan vain siine niskaan ja kädet ja kyynervarret e jodu niin kovalle rasitukselle. Pitäisi kokeilla. Mulla on vain se ongelma että ne kasvaa vähän liikaa muutenkin, kun ne ottaa vedoista ja kyykyistäkin hirveetä settiä...Olispa tollanen liike selänleveyteenkin:hyper:

arnold1987 sanoi:
Liike menee tosiaan vain siine niskaan ja kädet ja kyynervarret e jodu niin kovalle rasitukselle. :

Kädet ja forkut ei joudu minkäänlaiselle rasitukselle. Siks tossa pystyy jo kohta nostamaan puolikkaan toyota corollan. No ei ny ihan;) Mutta niskassa on kyl uskomattomasti voimaa! Ja vielä kun malttaa pitää ne painot pari sekkaa ylhäällä ni johan saa kovan poltteen.

mulle kans kuva masiinasta,miten olankohautuksia tehdään ilman että pitää käsillä mistään kiinni????:eek:

mihin helvettiin ne painot laitetaan? naulalla epäkkääseen kiinni??

Mniska sanoi:
ei oikein tajuu millanen liike ja vehje tuossa on? olisko jotain kuvaa ym lisä selvitystä, kiitos.

Siis seisten tehtävä pohjeprässi. Eli pehmusteet olkapäille ja levy jalkapohjille.
Kuulostaa tosi hyvältä, mulla on forkut aika huonossa kunnossa ja ne väsyy niin paljon selkätreenissä etten jotain 60 kiloa enempää jaksa käsissä pitää selkätreenin lopussa, sen takia epäkkäiden teko yleensä siirtyy toiseen kertaan :rolleyes:

zztop: Siinä on siis painopakka.

Edit2: Vielä kuva:
calf-standing%20calf%20raises.gif

Ihan mahtava verme. Voi tehdä vaikka superijuttuja jos tahtoo. Mullakin oli joskus niska joka ei meinannu kestää tiputussarjoja kyykyssä. Veti yläselän ja epäkkäät ihan tohjoksi. sillon en tota keksiny mutta tein käpäreillä istuen penkillä pitkiä sarjoja myös jalkatreenin päälle ja nyt kyllä kestää vaikka tuplamäärän kyykkyyn verrattuna. Toi on helppo tehdä ja menee varmasti oikeaan paikkaan.

Olispa meidänkin salilla tuommonen laite vois tehdä pohkeetkin siinä. :) Nyt joutuu vaan tyytymään joko tangolla tehtävään versioon tai sitten istuen käsipainoilla. :(

Yksi mikä toimii niin on käsipaino toiseen käteen ja yhdellä jalalla seisten pohkeita. "Istuen" pohkeita taas voi jotenkuten tehdä jalkaprässissä polvet koukussa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vähän epäselvästi laitoin ilmeisesti. Pohkeet teen joko tangolla tai prässissä. Kyse oli vaan tuosta olankohautuksista. (Mitä en tietenkään maininnut tossa äskeisessä postissa. :D)

kokeilin tolla pohjeprässillä tehdä ja ihan hyvin meni minne pitikin. hartiat vaan täynnä verenpurkaumia kun hinkkaa ilkeesti.

Veli joskus sano että toi liike voi jotenki "repiä" niitä lihaksia kun ne pehmusteet hankaa hiukan edes takas?
Onko tässä mitään perää?

Tulee muuten nätit raidat hartioille kun tekee pohkeita tolla vehkeellä.

Itse sain myös tässä jo taannoin, erään treenin lomassa suuren ahaa-elämyksen, että tuolla pohjekoneellahan voisi epäkkäitä treenailla. Ei sitten muuta kun heti kokeilemaan ja hyvinhän tuo toimii. Eli kaikki vaan kokeilemaan, joiden salilta tuommoinen vekotin löytyy. Tosin en kyllä menisi jättämään tuon kustannuksella pois kunnon raakoja runttauksia tangolla tehtynä. Jatkossa voisi ehkä kokeilla sellaista, että tekee tässä pohjekoneessa epäkkäät ensin, niin ei ehkä tarvitsisi niin hirveän paljon lastata sitä rautaa siihen tangoon sitten.

Gangst3ri sanoi:
Veli joskus sano että toi liike voi jotenki "repiä" niitä lihaksia kun ne pehmusteet hankaa hiukan edes takas?
Siis häh? En kyllä ymmärrä yhtään, mitä tarkoitat.

Juu ilman paitaavaan tekemään ja öljytkää hartiat kunnolla :D

Voi olla hieman riettaan näköistä puuhaa. Luulisi kanssa,että isommilla painoilla repii nahkaa nuo pehmusteet.

Hyvä laite kyseessä pohkeille, itse kyllä keskityn tekemään vaan tangolla ja kässäreillä. En itse saanut mitään suurta ahaa elämystä tai sen erikoisempaa tunnetta kyseisestä liikkeestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom