Ojentajat rankalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla oli kanssa ongelmia noiden kanssa kun tuntui, että rintapäivänä rinta+olkapäät+ojentajat on liikaa.

Nyt onkin kuningasohjelma käytössä :p

ma: rinta+hauis
ke: selkä+ojentajat
pe: jalat+olkapäät

vatsoja joinain päivinä, melko epäsäännöllisesti.

Tuossa on mielestäni hyvä ohjelma jossa kaikki lihasryhmät saa riittävästi lepoa ennen seuraavaa treeniä.

Originally posted by ]abe
kädet -> 2 pientä lihasta joiden koko nähden muuhun kroppaan on suht pieni, mitä järkeä treenata omana päivänään? lihasryhmän kuormitus pieni
Höpö höpö. Hankalaksi menee jos pitää yrittää treenata sama määrä lihaksia joka treenissä. Mä oon kokenu erillisen käsipäivän ihan mielekkäänä, hyvin tulee rasitusta eikä meinaa tunti riittää. Käsissä kun on enemmän kuin "kaksi pientä lihasta" kuten noista kuvista käsiä klikkailemalla näät.

Kaikissa jaoissa on omat hyvät/huonot puolensa, mutta tää toimii mulla.

Originally posted by Jortsu
Höpö höpö. Hankalaksi menee jos pitää yrittää treenata sama määrä lihaksia joka treenissä. Mä oon kokenu erillisen käsipäivän ihan mielekkäänä, hyvin tulee rasitusta eikä meinaa tunti riittää. Käsissä kun on enemmän kuin "kaksi pientä lihasta" kuten noista kuvista käsiä klikkailemalla näät.

Kaikissa jaoissa on omat hyvät/huonot puolensa, mutta tää toimii mulla.

Ainakin mun käsipäivä on todella tehokas kun ottaa esim jm-pressiä sit scott hauiksille ranskalainen vasara kääntöä jne eli vuorottelee ojentajaa ja hauista jolloin treensitä tulee intensiivinen :kippis1:

Originally posted by jarkko
Mulla oli kanssa ongelmia noiden kanssa kun tuntui, että rintapäivänä rinta+olkapäät+ojentajat on liikaa.

Tuossa on mielestäni hyvä ohjelma jossa kaikki lihasryhmät saa riittävästi lepoa ennen seuraavaa treeniä.

Tismalleen sama ohjelma kuin mulla tällä hetkellä. Tosin olen tykännyt myös tuosta erillisestä "käsivarsi-päivästä", ja varmaan tulee joskus neljälle päivälla jaettua ohjelma ja se otettua sitten siihen taas mukaan.

No niin pistänpä vielä oman ohjelmani tuon rinta+olkapää+ojentaja päivästä,eli näin se homma käy...

Penkkipunnerrus KP:lla 2-3 sarjaa
Vinopenkki tangolla 2 sarjaa
Peck deck(tai vastaava vitkutin) 2 sarjaa

Vipunostot sivulle KP:lla 2-3 sarjaa

Ojentajapunnerrus taljassa 2 sarjaa

...eli kyllä,olen jo yli 2 vuotta jättänyt punnertamatta olkapäille! Olkapäät eivät todellakaa tarvitse mitään punnertamista,ojentaja on kuitenkin se suurin liikuttaja/rasittuja niissä.Vipunostoilla saa paljon paremmin ja eristävämmin sen sivulohkon treenattua!Toki olkapääpunnerruksissa voi käyttää isojakin painoja,mutta kuten sanottua,ojentaja tekee duunin! Vai kuka ei ottaisi esim kapeassa penkissä "lähes" samoja painoja kuin penkissä tisseille,aivan,siinäkin rintalihas on se heikoin lenkki,olkapääpunnerruksessa se on vieläkin heikompi lenkki.

Kannattaa ainakin kokeilla...

Tuossahan tulee ojentajille rasitusta joka treenissä.

Ojentajien lisäksi tossa ohjelmassa tulee olkapäille aika paljon reeniä.

Itse reenaan systeemillä

Rinta/Olka
Jalat
Lepo
Kädet
Selkä
Lepo
Lepo

Re: Re: Re: Ojentajat rankalla

Originally posted by tommih
Miks sulla on 2 punnerrus liikettä olkapäille. Eikö kannattais jompikumpi vaihtaa vaikka pystysouduksi.

Emmä niitä ojentaja liikkeitä kuitenkaan pois viitsi jättää:kippis1:

Pystysoudusta kipeytyy olkapäät mulla. Eikai se oo sen kummempaa tehä kahta punnerrusliikettä olkapäille, kuin rinnallekaan? Vai..? Tänään tein taas ton työntötreenin ja tosi mukavasti se kulkee noin. Ojentajiakin jakso tehä suht. hyvin, kun tein penkin ja niskantakaapunnerruksen vähän leveemmillä otteilla.

Originally posted by ]abe
Mietitäänpäs sun vartalon kuormittumista.
rinta , olkapäät -> keskikokoisia lihaksia, norm. rasitus
selkä, keskikroppa -> keskikokoisia lihaksia, norm. rasitus
kädet -> 2 pientä lihasta joiden koko nähden muuhun kroppaan on suht pieni, mitä järkeä treenata omana päivänään? lihasryhmän kuormitus pieni
jalat, (keskikroppa) -> keskikroppa treenattu kertaalleen ja jalat on suuri lihasryhmä vartalosta, kannattaako enää toista kertaa treenata keskikroppaa jos sen kerran on treenannu viikossa kovaa ja esim. kyykky rasittaa keskikroppaa muutenkin.

toi keskikroppa tarkoittaakin oikeastaan sitä, että jos jätän selkäpäivänä vaikka vatsat tai kyljet pois, syystä tai toisesta, niin sitten jalkapäivänä höntyilen sitten niitä.
ja toi että kädet omana päivänä johtuu siitä, että ne kuitenkin suhteellisen tärkeät lihakset monessa liikkeessä. Jos siis ois olkapää, rinta ojentaja päivä, niin (lähes)kaikki liikkeet kuormittais ojentajia. samoin myös selkäpäivänä hauista. Nyt saa ojentajat ja haukkari kunnon reenin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by tommih
Tuli tossa tän päiväsessä rinta-olkapää-ojentaja reenissä mieleen, että ojentajat on ihan helvetin rankoilla.
Ajatelkaas jos teette esim. rinnalle 3x penkin 2-3x vinopenkin 3xpystypunnerruksen + vaikka 6 varsinaista ojentaja liikettä.

3+3+3+6=15 kelatkaa nyt !!!15!!! on se vaan aika paljon. No, aina voi jakaa noita ruuminosia eri reeneihin, mutta ne, jotka treenaa tollasella jaolla ovat aika kovilla.

:lol1:

Muutkin on mahdollisesti huomannu tämän, mutta mikä sua pakottaa tekemään ojentajia enää rinnan ja olkapäiden jälkeen, jos ne siinä on jo tarpeeksi treenattu?
Ajattele asiaa esim näin:

Jos halutaan vaikkapa saada kaksi sarjaa sekä rinnalle, ojentajille että olkapäille: penkki = rinnat, ojentajat ja olkapäät + pecdec = rinnat + ranskalainen = ojentajat + vipunosto = olkapäät

Mä itse teen rinnan ja ojentajat toisena päivänä ja olkapäät toisena;

rinta + ojentajat: dippi = rinta, ojentajat + pecdec = rinnat + ranskalainen = ojentajat

olkapäät: pystypunnerrus + vipunosto + takaolkapääliike

Huomattavaa on, että mä teen jokaista liikettä vain yhden sarjan.

Itse näin..

1. Rinta, ojentajat, olkapäät, yläselkä(ylätaljaa).
2. Selkä, takaolkapäät. Ojentajat+hauis kevyesti. +vatsa
3. Penkin nopeus, ojentajat, ylätalja (palautukset 30-60s.)
4. Kevyesti takaolkapäät+ojentajat+selkä+ kiertäjäkalvosin..
Jalat. Hauis. Vatsa+alaselkä

Pääliikkeet vaihtuu 1-2 viikon välein ja apuliikkeet 2-4 viikon välein. Runko säilyy suurinpiirtein samana.. 8vko ohjelma..

Toiminut loistavasti..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom