Ojentajat rankalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli tossa tän päiväsessä rinta-olkapää-ojentaja reenissä mieleen, että ojentajat on ihan helvetin rankoilla.
Ajatelkaas jos teette esim. rinnalle 3x penkin 2-3x vinopenkin 3xpystypunnerruksen + vaikka 6 varsinaista ojentaja liikettä.

3+3+3+6=15 kelatkaa nyt !!!15!!! on se vaan aika paljon. No, aina voi jakaa noita ruuminosia eri reeneihin, mutta ne, jotka treenaa tollasella jaolla ovat aika kovilla.

Tuli taas vähän purettuu sydämmeni ja ojentajieni tuskaa:kippis1:

Niinhän sen pitääkin olla raskasta! :p

Originally posted by tommih
Tuli tossa tän päiväsessä rinta-olkapää-ojentaja reenissä mieleen, että ojentajat on ihan helvetin rankoilla.
Ajatelkaas jos teette esim. rinnalle 3x penkin 2-3x vinopenkin 3xpystypunnerruksen + vaikka 6 varsinaista ojentaja liikettä.

3+3+3+6=15 kelatkaa nyt !!!15!!! on se vaan aika paljon. No, aina voi jakaa noita ruuminosia eri reeneihin, mutta ne, jotka treenaa tollasella jaolla ovat aika kovilla.

Tuli taas vähän purettuu sydämmeni ja ojentajieni tuskaa:kippis1:

Mulla on monesti käynyt niin että ei jaksa enää tehdä ojentaja liikkeitä kunnolla tai joskus ollenkaan...

Sen takii teenkin tällä systeemillä

1. olkapäät, ojentajat

2. jalat & hauis

3. Selkä & rinta

Entäs...? :

1. selkä+ojentajat
2. jalat
3. rinta
4. hauis
5. olkapäät

hauiksen ja rinnan voi ottaa samanakin päivänä jos siltä tuntuu.

mulla on maanantaina olkapäät, keskiviikkona rinta ja sunnuntaina ojentajat. joutuu ne tossakin aika koville mut ei taida olla vaihtoehtoo, jos treenaa hieman modifoidulla wsb/massaohjelmalla. eli kova penkki keskiviikkona, dynaaminen sunnuntaina jolloin myös ojentajat. tietysti yks vaihtoehto ois tehä ojentajat rinnan kanssa ja sunnuntaina vaikka ihan kevyesti. mutta tää toimii hyvin ja tätä jatketaan

Mitä sen on väliä vaikka olis kuinka rankalla tossa rinta, olkapää, ojentaja-jaossa? Onhan niillä sitten viikko aikaa palautuakin, toisin kun noissa muissa, paitsi jos on 8 tai 9 päivän jako. Toi rinta, ojentaja, olkapää eri päiville jaettuna on varmasti vielä rankempi, koska mulla ainakin on rinta reenin jälkeen ojentajat ihan puuroa, eikä ne olkapäidenkään jälkeen ihan koskemattomat ole.

Originally posted by Rock^
Entäs...? :

1. selkä+ojentajat
2. jalat
3. rinta
4. hauis
5. olkapäät

Mulla on selkä-ojentaja päivä. Toimii hyvin.
BTW. Ranskalaista suoralla tangolla vastaotteella... ojentajat = :hmmm:

Originally posted by Rock^
Entäs...? :

1. selkä+ojentajat
2. jalat
3. rinta
4. hauis
5. olkapäät

Treenaatko pohkeita, vatsoja tai muuta "extraa" hauis-päivänä? Tuntuis omalla kohdalla vähän tyhmältä pitää pelkkä hauis päivä kun se lihas on kuitenkin niin pieni ja ainakin itellä menee pumppiin heti ekassa sarjassa. Pari-kolme liikettä tekee hauberille niin on jo niin lukossa että treeni alkaa olla valmis.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by tommih

Itelläni on tapana tehdä 3xpena, 3xvinopena käsipainoilla, 3xniskantakaapunnerrus ja 3xpystypunnerrus käsipainoilla. Sit ojentajia max. 6 sarjaa. Yleensä ojentajat onkin kaikkein eniten kipeenä seuraavana päivänä, vaikka ne ojentajasarjat ei nyt niin kauheen rankkoja olekaan ton rinta ja olkapäätreenin jälkeen. Voihan varsinaiset ojentajaliikkeet jättää pois kokonaan, jos ne saa tarpeeks harjotusta jo rintaa ja olkapäätä treenatessa?

Itellä on viime aikoina jäänyt kohtuu usein ojentajat tekemättä, kun oon jo tehny ne olkapäät ja rinnan. Silti ojentajat on mulla heti toiseks paras lihasryhmä, vaikka on melkein vähimmällä treenillä. Ilmeisesti ei oo sinne tullu lihaskatoa sen takia, ku niitä en oo ylirasittanu ja ovat pystyneet siten palautumaan. Tai jotain... :confused: Less is more jne...

Ja ojentajat kun tuntuvat olevan mulla ainoa paikka, joka kasvaisi "helposti", niin uskon saavani niihin kehitystä heti kun tuntuu, että joku paikka menisi ohi. Dippi on mulla aika varma valinta, jos alkaa siltä tuntumaan...

On vaan noita heikkoja kohtia niin paljon, että yritän jonkin aikaa keskittyä niihin. (jalat, rinta, olkapäät, pohkeet habat) Ainoat, mihin oon tyytyväinen, on ojentajat ja selkä, ne on hiukan muita paikkoja edellä...

Re: Re: Ojentajat rankalla

Originally posted by wbb
Itelläni on tapana tehdä 3xpena, 3xvinopena käsipainoilla, 3xniskantakaapunnerrus ja 3xpystypunnerrus käsipainoilla. Sit ojentajia max. 6 sarjaa. Yleensä ojentajat onkin kaikkein eniten kipeenä seuraavana päivänä, vaikka ne ojentajasarjat ei nyt niin kauheen rankkoja olekaan ton rinta ja olkapäätreenin jälkeen. Voihan varsinaiset ojentajaliikkeet jättää pois kokonaan, jos ne saa tarpeeks harjotusta jo rintaa ja olkapäätä treenatessa?

Miks sulla on 2 punnerrus liikettä olkapäille. Eikö kannattais jompikumpi vaihtaa vaikka pystysouduksi.

Emmä niitä ojentaja liikkeitä kuitenkaan pois viitsi jättää:kippis1:

Tota noin, eihän sillä niin väliä ole jossei kaikki paukut ojentajareeniin säästykään koska nehän saavat ärsykkeen jo rinnan ja olkapäiden kanssa joten ei niitä enää seen jälkeen niin paljon tarvitsekaan kiduttaa. Eli siis ojentajat ovat jo rinnan ja olkapäiden jälkeen puoliksi treenattu --> lyhykäisempi ojentajatreeni perään riittää saamaan saman kasvuärsykkeen kuin pitempi ojentajatreeni erikseen!:kippis1:

Et kai tommih tossa alkuperäsessä tarkottanut kuutta ojentajaliikettä?! Siis sarjoja varmaan... :D

Originally posted by lasse83
Treenaatko pohkeita, vatsoja tai muuta "extraa" hauis-päivänä? Tuntuis omalla kohdalla vähän tyhmältä pitää pelkkä hauis päivä kun se lihas on kuitenkin niin pieni ja ainakin itellä menee pumppiin heti ekassa sarjassa. Pari-kolme liikettä tekee hauberille niin on jo niin lukossa että treeni alkaa olla valmis.

Nyt viimeaikoina kokeilin haukkia ja rintaa omana päivinä, ja kyllä mä haukilla jotain 15 sarjaa paukutin, samoin rintaa. Alkuperäsenä mulla on ohjelmassa rinta+hauis samana päivänä. Reenaan nyt jatkossakin tolla rinta+hauis systeemillä kun menee kierrossa liian kauan aikaa ja muutenkin aivan liian rasittavaa tehdä ne eri päivinä.

Ja vastaus kysymykseen... kyllä vatsoja sen mukaan mitä jaksaa. Pohkeet mulla on aina jalkapäivänä.

eiköhän pojat reenata niinkuin minä

1. rinta, olkapäät
2. selkä, keskikroppa
3. kädet
4. jalat, (keskikroppa?)

noi nyt jossain järjestyksessä

ei tuu reenii ojentajille yhelle päivälle liikaa, mutta viikossa tulee kuitenkin tarpeeks

ennen oli semmonen kolmijakonen ohjelma, mut kyl tää pali paree

Originally posted by hiliviuskas

1. rinta, olkapäät
2. selkä, keskikroppa
3. kädet
4. jalat, (keskikroppa?)

ei tuu reenii ojentajille yhelle päivälle liikaa, mutta viikossa tulee kuitenkin tarpeeks
Mulla ei toiminut tuo rinnan ja ojentajien jako eri päiville noin. Ojentajat olivat kokoajan paskana, eikä palautumisaika riittänyt.

-nimimerkillä: en halua tappaa ojentajiani, kiduttaa vain-

mun ohjelma on tämmönen
1. päivä: rinta ja hauis
2. päivä: jalat ja vatsat
3. päivä: ojentajat ja olkapäät
4. päivä: selkä

toimii ihan hyvin ku rinta- ja ojentajapäivän välissä on jalat ja vatsat ni ei oo hirveen paha. ehtii levätä ojentajat.

mun ohjelma
1 rinta ja 1-2 liikettä olkapäät
2 jalat
3 ojentajat hauis
4 selkä vatsa
Toimii ainakin vielä
ennen oli
1 rinta hauis
2 jalat
3 olkapäät ojentajat
4 selkä vatsa
Mut toi otti liikaa olkapäihin ja ne tulikin sit loppujenlopuksi tosi kipeiksi tällä ohjelmalla

Originally posted by hiliviuskas

1. rinta, olkapäät
2. selkä, keskikroppa
3. kädet
4. jalat, (keskikroppa?)

ennen oli semmonen kolmijakonen ohjelma, mut kyl tää pali paree

Mietitäänpäs sun vartalon kuormittumista.
rinta , olkapäät -> keskikokoisia lihaksia, norm. rasitus
selkä, keskikroppa -> keskikokoisia lihaksia, norm. rasitus
kädet -> 2 pientä lihasta joiden koko nähden muuhun kroppaan on suht pieni, mitä järkeä treenata omana päivänään? lihasryhmän kuormitus pieni
jalat, (keskikroppa) -> keskikroppa treenattu kertaalleen ja jalat on suuri lihasryhmä vartalosta, kannattaako enää toista kertaa treenata keskikroppaa jos sen kerran on treenannu viikossa kovaa ja esim. kyykky rasittaa keskikroppaa muutenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom