Ojentajat myötäotteella

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No voi nyt V...
Onko tässä oikeasti kohta kaksi sivua yritetty hahmottaa, että mikä on myötäote ja mikä on vastaote, mutta selvyyttä ei ole asiaan saatu??

Kun ollaan suorassa tangossa kiinni kahdella kädellä niin...
MYÖTÄOTE: Peukalon puolet nyrkistä on kohti toisiaan
VASTAOTE: Pikkusormen puolet nyrkistä on kohti toisiaan

Se on sitten aivan yksi ja sama, että mitä liikettä tehdään tai mihin suuntaan tankoa liikutetaan tai tehdäänkö liikettä ylä- vai alataljassa...

Tämä mies tekee leuanvetoja MYÖTÄOTTEELLA

pull-ups.webp

Tämä mies tekee leuanvetoja VASTAOTTEELLA

close-grip-chin-up1.webp

Tätä ketjua lukiessa alkoi oikein ihmetyttämään, että miten tämä rotu on ikinä kuuhun asti päässyt :confused:

Tuun tänne avautumaan kun liika soutelu myötäotteella (peukut sisäänpäin) on kostautunut ja olkavarret ovat sisäänkiertyneenä. Taljassa on myös tullut tehtyä pulldownia (myötäotteella). Täytyy jatkossa vältellä liikkeitä jotka kiertävät olkavarsia liikaa sisäänpäin..

Myötäote on kun sormet kiertyvät myötäpäivään. Vastaote kun sormet kiertyvät vastapäivään. :D

Jos myötäpäivä/vastapäivä on outoja niin pyytäkää lahjaksi sellainen tavallinen kello jossa viisarit kiertää kehää (=myötäpäivään). Varmaan myös iPhone sovellus on saatavissa :D

Mä veikkaan, että nuo myötä- ja vastaote nimitykset on alun perin lähtenyt juuri siitä teoriasta, mitä mr. niceguy täällä esittää, eli otteen nimi riippuis siitä tuleeko paine kämmeneen (kättä VASTEN) vai sormille. Peukaloteoria on kuiteskin maallikolle paljon selkeämpi ja siks varmaan useimmat käyttää sitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo mietin kans tässä, onko liikkeen supistusvaiheen kulkusuunnalla väliä ajateltuna onko kyseessä myötä- vai vastaote. Olen kuitenkin aina mieltänyt myötäotteen juuri, kuten tässä Jonksu: Vastaote on perinteinen leuanveto-ote ja myötäote on perinteinen taljan painallusote.

Voi vittu,sekotetaan nyt pakkaa lisää,jos teet ojentajaa myötäotteella, on rystyset itseesi päin ja peukalot vastakkain.
Jos teet hauista myötäotteella, on rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
MUTTA
Jos teetkin ojentajaa vastaotteella, onkin rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
JA JOS
Teet hauista vastaotteella,on rystyset ylöspäin ja peukalot vastakkain

ONKO SE NYT NIIN SAATANAN VAIKEETA:hyper:

Voi vittu,sekotetaan nyt pakkaa lisää,jos teet ojentajaa myötäotteella, on rystyset itseesi päin ja peukalot vastakkain.
Jos teet hauista myötäotteella, on rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
MUTTA
Jos teetkin ojentajaa vastaotteella, onkin rystyset alaspäin ja pikkulillit vastakkain
JA JOS
Teet hauista vastaotteella,on rystyset ylöspäin ja peukalot vastakkain

ONKO SE NYT NIIN SAATANAN VAIKEETA:hyper:

on. normi ote siis luonnollisin on se että peukkku on ylöspäin ja rystyset oikealle. myös näin voi tehdä ojentajia leukoja jne.

^^ eli puhut Hammer/lapio-otteesta.
Pointti oli myötä- ja vastaotteen ero mulla.
Modet voi kai sulkea tän jo pian, menny aika pahasti OT:ksi.

^^ Kyllä, huomaa kuinka eksytään itse aiheesta, ihmiset kun tuppaa käsittämään asiat eri tavalla.
Aiheeseen, ojentajat MYÖTÄ eli VASTAotteella on kyllä hyvä liike, juurikin se yhren kären pushdown.....

Eihän tämä voi olla näin vaikeaa?:D Ei tarvi ku muistaa että hauiskääntö=vastaote ja se toinen=myötäote.

Tässä se on hyvin kiteytettynä. On tää vaikeeta joillekkin.

on. normi ote siis luonnollisin on se että peukkku on ylöspäin ja rystyset oikealle. myös näin voi tehdä ojentajia leukoja jne.

Vasen käsi vai?

Vasen käsi vai?

Sanoisin että oikea käsi, mikäli teet normiotteella käänteisesti. Eli oikean käden rystyset alaspäin, ja peukalo sojóttaa sivulle... Tähän on helppo muistisääntö: Nostat kädet eteesi ja lasket omasta iästäsi neliöjuuren. Mikäli luku menee tasan, vähennät sen vasemman nimettömäsi kynnen pituuden kasvunopeuden neliöstä. Kuten kaikki tietävät, neliö ja juuri just don't match, joten sen on pakko olla oikean käden peukalo!

Tässä samalla kun etin tota mun hienoa kuvaa pitää kysyä, että onko joku saanut faktatietoa mikä nyt on vastaote ja mikä myötäote missäkin liikkeessä?

Mä olen nimittäin vieläkin sitä mieltä, että vasta- ja myötäotteen määrittelee miten hanska/lapio/händy/käsi vetää/työntää tankoa/kahvaa. <- olipas paljon:
N_100114D3.jpg
:ejä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom