Ojentajat myötäotteella

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, ojentajaliikkeistä olisi kysymys. Olen viime aikoina hiukan kokeillut joitakin ojentajaliikkeitä myötäotteella (eli kädet tangossa kinni kuten hauiskäännössä) ja vaikka itse suoritus on teknisesti hiukka vaikeampi niin ihan hyvän tuntuman tällä lailla on saanut. Ja tuntuu myös että muut lihakset eivät pääse auttamaan suoritusta kun tekee myötäotteella. Olen kokeillut kapeaa penkkiä, ranskalaista ja 1-käden pushdownia myötäotteella.
Nyt kysyisinkin foorumin väeltä että minkälaisia kokemuksia teillä on ojentajaliikkeistä myötäotteella? Oikotie onneen vai turhaa kikkailua?

Viimeksi muokattu:
Myötäotteella minä olen suurimman osan ojentajaliikkeistä tehnyt. Ainoa jota vastaotteella olen tehnyt taitaa olla yhden käden pushdown. Kohtuu vaikea ajatella tekevänsä kapeaa penkkiä tai ranskista vastaotteella.

Vastaote on perinteinen leuanveto-ote ja myötäote on perinteinen taljan painallusote. En kyllä voisi kuvitella tekeväni ranskalaista vastaotteella.

Oiskohan tässä tarkoitettu juuri vastaotteella tehtynä noita liikkeitä? Olen itse ainakin joskus tehnyt kapeaa penkkiä vastaotteella, kyllä se hyvin ojentajiin ottaa, mutta tahtoo sattua kyynärvarsiin mulla. Myötäotteella kyllä kaikki liikkeet nyt teen (esim lattiapenkkiä ei tee mielikään kokeilla vastaotteella :p)..

Originally posted by Jonksu
Vastaote on perinteinen leuanveto-ote ja myötäote on perinteinen taljan painallusote. En kyllä voisi kuvitella tekeväni ranskalaista vastaotteella.

Jaa, olen sitten ymmärtänyt käsitteet hiukan väärin. Noloa. Mutta kyse oli siis nimenomaan tästä ojentajavääntöihin oudosta otteesta.

Ah, ajattelinkin että jotain hämärää tuossa postauksessa oli:D

Kapea penkki vastaotteella tuntuu jotenkin luonnottomalta, ranskis vastaotteella kertoo itsesuojeluvaiston häiriötilasta/puutteesta.

ainut ojentajaliike, minkä olen tehnyt "kädet väärinpäin" on tangolla taljassa, hyvin toimii viimeisenä liikkeenä.
Suosittelen.

Originally posted by lipputanko
1-käden pushdownia myötäotteella.

Musclemagia lukeneena tiedän, että se on 1-hrgcpd eli one-handed-reverse-grip-cable-pushdown :D

Itsekin sitä kovasti harrastan, ja sillä saa minusta huomattavasti paremman tuntuman kuin myötäotteella (olettaen että tarkoitit juuri vastaotetta, niin ainakin noista muista postauksista ymmärsin).

Re: Re: Ojentajat myötäotteella

Originally posted by Persetan
Musclemagia lukeneena tiedän, että se on 1-hrgcpd eli one-handed-reverse-grip-cable-pushdown :D

Itsekin sitä kovasti harrastan, ja sillä saa minusta huomattavasti paremman tuntuman kuin myötäotteella (olettaen että tarkoitit juuri vastaotetta, niin ainakin noista muista postauksista ymmärsin).

Käsittääkseni tuo 1-hrgcpwhatever ottaisi hyvin siihen pienempään oikkarilihakseen käden ulkoreunassa-->oikkari näyttää muodokkaammalta(hevosenkenkä) sekä isommalta edestäpäin(joo kuulostaa vähän tyhmältä kait).

-K

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostetaampas ylös

Siis häh, eikös kaikki tee kapean penkin samalla otteella kuin normi penkin? Eli vasta otteella, ainakin ite oon tehny, vai oonko aina ollu :david:

Paitsi tänään kokeilin myötäotteella (eli kämmenet itteeni päin) ja jumalauta mikä polte ja pumppi, piti vetää viä tissit ojentajien perään mut eihän siitä mitään tullu ku ojentajat huusi armoo.

Alan kyllä tästä lähin tekeen aina myötä otteella, otti hieman ranteille mut ei häirittevästi.

Nostetaampas ylös

Siis häh, eikös kaikki tee kapean penkin samalla otteella kuin normi penkin? Eli vasta otteella, ainakin ite oon tehny, vai oonko aina ollu :david:

Paitsi tänään kokeilin myötäotteella (eli kämmenet itteeni päin) ja jumalauta mikä polte ja pumppi, piti vetää viä tissit ojentajien perään mut eihän siitä mitään tullu ku ojentajat huusi armoo.

Alan kyllä tästä lähin tekeen aina myötä otteella, otti hieman ranteille mut ei häirittevästi.

Muuten hyvä mutta myötä- ja vastaote menee just toisinpäin. Myötäote=rinnalleveto ja vastaote=hauiskääntö.

Kokeilemisen arvoinen liike tähän liittyen on smithissä penkki vastaotteella (joo, peukalot ns. ulkopuolilla päin), leveältä kiinni. Auttaa asentoa jos pitää perseen vähän penkin yli. KLIK

Kokeilemisen arvoinen liike tähän liittyen on smithissä penkki vastaotteella (joo, peukalot ns. ulkopuolilla päin), leveältä kiinni. Auttaa asentoa jos pitää perseen vähän penkin yli. KLIK

Härskin näköinen ja varmasti toimiva liike. Laitetaan kokeiluun.
Yksi liike mikä tekee "pahaa" on myötäotteella ranskalainenpunnerrus, kokeilemisen arvoinen. Tuntuu, että aktivoi aivan eri kohtia kuin vastaotteella, normi ranskalainen.

Yksi liike mikä tekee "pahaa" on myötäotteella ranskalainenpunnerrus, kokeilemisen arvoinen. Tuntuu, että aktivoi aivan eri kohtia kuin vastaotteella, normi ranskalainen.

Tässä taas jälleen kerran huomataan miten eri tavalla porukka käsittää myötä- ja vastaotteen. Toisten mielestä otteen määrittää kämmenten asento itseen nähden, jolloin myötäote = kämmenselät itseen päin. Mutta toisaalta otteen voisi myös määrittää se, tartutaanko tankoon ylä- vai alapuolelta sen nostosuuntaan nähden.

Härskin näköinen ja varmasti toimiva liike. Laitetaan kokeiluun.

En oo kenenkään nähny tekevän vastaotteella ranskalaista punnerrusta. Voi olla ala-asennossa aika vaikee pitäö tangosta kiinni.

Jep. Sen takia kirjoitin tonne, että normi ranskalainen siis silleen miten valtaosa treenajista tekee.
Summa summarum, kannattaa kokeilla molemmin päin. Esim. jos 4-jakoinen ohjelma missä ojentajat ranskalaisella niin tekee vuoroviikoin myötä-/vastaotteella tai sitten ihan jos tekee 4 sarjaa ni 2 ja 2 eri otteilla. Fiksummat ehkä tietää enemmän miten vaikuttaa mihinkin, mutta oma kokemus on että saa kokonaisvaltaisemman treenin ja kovan poltteen ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom