Ojentajat mahdollisimman kovaan kasvuun!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaaggo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Haluaisin mahdollisimman yksinkertaisia reeni ideoita ja jakoa ojentajille, jotta saisin niihin mahdollisimman kovasti massaa. Eli joku hyvä reeni, sarjat, toistot ja kuinka useasti millasessa jaossa?

Ainut liike, millä mä saan ojentajat tosi kipeiksi ja mikä sopii hyvin kehonrakennusohjelmaan on istuen uhdellä käsipainolla niskantakaa.

Mulla ei esim. taljapunnerrus aiheuta kovin kovia treenikopuja, mutta kun laittaa ranskalaista maaten tengolla on ojentajat kuin hakatut. tästä olen päätelly että se on mulle se pääliike ton ojentajat kehittämiseen. Sitten vaihtelen ennen ja jälkeen tota liikettä kapeatapankkiä ja vivarsi ja taljapunnerruksia. :rock:

Itse olen huomannut, että lihakset saa todella kipeiksi hitailla liikkeillä ja vitunmoisella jännityksellä! En tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta esmes. forkut tänään todella pumpissa, kun tein hitaasti ja harkitusti sopivalla painolla.. Eli kannattaa kokeilla vanhoja liikkeitä, mutta erilaisella temmolla.. Viisaammat jatkakoon..

pääliikkeenä: Dippi lisäpainoilla, Kapee penkki ote väärinpäin, tai Ranskalainen mutkatangolla

eristävänä: Taljapunnerrus ylätaljassa leveällä otteella, Taljapunnerrus kapealla v-kahvalla tai Taljapunnerrus RT:ssä polvillaan hallitusti/Yhden käden kahvalla seisaaltaan

Ai niin juu ja tuota dippia olen nyt vasta 2 kertaa tehny, koska aiemmin olen ollut liian painava, ja jonkun aikaa suhteessa liian heikko painooni nähden:hyper: :lol2: . Kyllä se on kova liike, mutta mulla on ongelmana olkapäiden liikkuvuus, joíden eteen pitää vähän tehdä töitä se paranisi. :(

Ojentajat taljassa siten, että itse on kulmassa ja talja on selän takana on hyvä liike. Siinä ojentajat venyvät mukavan pitkälle.

Kapea penkki ja normi penkki ovat hyviä ojentajaliikkeitä. Ranskalainen punnerrus otsalta ja dippi lisäpainoin ovat hyviä liikkeitä. Oikeastaan mitään eristäviä liikkeitä en tarvitse. Ojentajat saavat kyytiä kaikissa työntöliikkeissä (penkki, pystyp., dippi jne.).

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tomppa85 sanoi:
Kapea penkki ja normi penkki ovat hyviä ojentajaliikkeitä. Ranskalainen punnerrus otsalta ja dippi lisäpainoin ovat hyviä liikkeitä. Oikeastaan mitään eristäviä liikkeitä en tarvitse. Ojentajat saavat kyytiä kaikissa työntöliikkeissä (penkki, pystyp., dippi jne.).

Normipenkki on rintaliike :jahas: ottaahan se toki ojentajiinkin, mutta ei sitä voi hyväksi ojentajaliikkeeksi laskea hyvällä tahdollakaan. Eristävillä liikkeillä saa sen mielettömän loppupoltteen, jos ei tee pakkotoistoja siitä taas en osaa sanoa onko sillä mitään merkitystä kehityksen kannalta.

Sinä jolla käsipaino niskantakaa oli ainoa hyvä ojentajaliike niin suosittelen tsekkaamaan omaa tekniikkaa..

Kiitti näist vinkeistä, mutta entä sitten sarjat ja toistot? oon aika hukassa niiden kanssa... Jos kaksijakoisella reenaan?

Krice sanoi:
Ojentajat taljassa siten, että itse on kulmassa ja talja on selän takana on hyvä liike. Siinä ojentajat venyvät mukavan pitkälle.

Tämä ehdottomasti ja tehtynä "solmuköydellä". Itselläni toimii hyvin sarjat kasista tusinaan.

Voit myös viedä penkin alataljalle mennen selinmakuulle penkkiin pää taljaa kohdet ja eikun vetoja. Taljan veto ei helpota missään vaiheessa kokonaan. Vähän samaa ideaa toteuttaen, kun hausta tehdessä vie scottipenan alataljalle. Rauhalliset negatiiviset ja kunnon venytystä ennen ojennusta.

Toivottavasti sulla on painoa sopivasti suhteessa voimaan, jotta pysyt penkillä :)

MrIks sanoi:
Kiitti näist vinkeistä, mutta entä sitten sarjat ja toistot? oon aika hukassa niiden kanssa... Jos kaksijakoisella reenaan?

Toistoja vois vaihdella 5-12 välillä kaksjakosessa eli esim. eka päivä vitosia, tokapäivä vaikka esim. kymppejä. Sarja&Liikemäärät riippuu niin paljo setupista ettei siihen voi sanoa suoralta kädeltä yhtään mitään (miten aloittelija, onko ryynit käytössä, mennäänkö plussalla vai ylläpitokaloreilla, miten kroppa palautuu nopeaan vai hitaasti) eli kokeile.

tiieitiijuu sanoi:
Normipenkki on rintaliike :jahas: ottaahan se toki ojentajiinkin, mutta ei sitä voi hyväksi ojentajaliikkeeksi laskea hyvällä tahdollakaan. Eristävillä liikkeillä saa sen mielettömän loppupoltteen, jos ei tee pakkotoistoja siitä taas en osaa sanoa onko sillä mitään merkitystä kehityksen kannalta.

No itse en ole huomannut mitään positiivisia vaikutuksia "poltteella", muuta kuin että kivunsietokyky ja kestävyys kasvaa. Se millä todella on väliä, on volyymi ja nostetun raudan määrä: Enempi on parempi. Jos hapotetaan lihakset usein, tai jopa joka kerta, treenien frekvenssi putoaa väkisinkin - kipeillä lihaksilla on huono treenata. Alentunut frekvenssi tarkoittaa että kokonaisvolyymissa hävitään niin paljon että jäädään tappiolle treeniärsykkeessä verrattuna tyyppiin joka ei vedä hapoille.

Pakkotoistot ovat kyllä vihoviimeisin temppu, eikä niitä pitäisi tehdä kuin harvoin. Hirveän usein näkee tyyppejä salilla jotka vetävät aivan finaaliin asti joka kerta ja sitten odotellaankin viikon verran että kipu katoaa lihaksista. :david:

Kyllä ne ojentajat saavat penkissäkin kyytiä, tietysti mitä kapeampi ote, sitä enemmän. Loppuojennukset täytyy tietysti aina tehdä, eikä vain pumppailla sitä alinta 30 cm matkaa. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom