Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nahka sanoi:Eikös olkapäässä oo kans 3 päätä ja ite ainakin pidän niitä lähes erilikahsina
Juu näin olen kyllä itsekin asian ajatellut, tulee kyllä silti aina nuita naru vetkutuksiakin myös tehtyä, nuo narulla tehtävät rutistukset on kyllä eristävämpiä liikkeitä kuin esim tuo ranskalainenpunnerrus ja sillä narulla saa mahtavan tuntuman, uskallan kuitenkin väittää että jos katsellaan näitä kahta liikettä erikseen ja pitää valita kumpi kehittää ojentajaa paremmin/nopeammin nii kyllä se on ranskalainen punnerrus, mieluummin tietenkin tekee molempia juuri sen monipuolisuuden takia.IsoDino sanoi:Ei se lihas tiedä mitä liikettä sillä tehdään, vaan se VAIN AINOASTAAN supistuu(koko mitaltaan). Enemmänkin vaikuttaa se mitä liikettä tehdään eli sellaista liikettä missä vastus on mahdollisimman suuri. Näin lihas saa maksimaalisen työn.
Sukulaku sanoi:No olkapäässä on ainakin kolme eri lihasta
neutraali sanoi:Juu näin olen kyllä itsekin asian ajatellut, tulee kyllä silti aina nuita naru vetkutuksiakin myös tehtyä, nuo narulla tehtävät rutistukset on kyllä eristävämpiä liikkeitä kuin esim tuo ranskalainenpunnerrus ja sillä narulla saa mahtavan tuntuman, uskallan kuitenkin väittää että jos katsellaan näitä kahta liikettä erikseen ja pitää valita kumpi kehittää ojentajaa paremmin/nopeammin nii kyllä se on ranskalainen punnerrus, mieluummin tietenkin tekee molempia juuri sen monipuolisuuden takia.
IsoDino sanoi:Enemmänkin vaikuttaa se mitä liikettä tehdään eli sellaista liikettä missä vastus on mahdollisimman suuri. Näin lihas saa maksimaalisen työn.
Mielestäni kyllä kannattais myös joku muu liike ottaa mukaan missä voi runttailla myös isommilla painoilla esim kapea penkki tai ranskalainenpunnerrus maaten ja sitten lisäksi tehdä vielä tuota venyttävää liikettä.ringside sanoi:Pudotan sen mutkatangon niin alas niskan taakse kuin menee, ja sieltä ylös. Mä en saa oikein missään muussa liikkeessä sellaista "venymisen" tunnetta kuin tossa..
Jeps, kokeile kapeetapenkkiä sellaisella otteella että kämmenet ovat kokonaan siinä kirkkaalla eli sileällä osalla, pikkurillit siis karhennuksen reunassa. Älä laske tankoa ihan rintaan asti vaan jätät noin 10cm päähän rinnasta niin ranteet ei pääse vääntymään ilkeään asentoon ja tässä on myös sekin hyvä puoli että rasitus tulee lähes pelkästään ojentajille koska olkapäätkään eivät ole enään niin paljoa mukana kun et laske tankoa rintaan asti.ringside sanoi:Mä oon tota kapeeta penkkiä kyllä miettinyt. Olis varmaan hyvästä. Mulla on se ongelma, että mun normipenkkiote on niin lähellä kapeaa, että en jotenkin saa motivoiduksi itseäni tekemään oikeeta kapeaa.
Ite oon viimeisen kuukauden tehnyt ojentaja treenin viimeisenä liikkeenä juuri noita "shortseja". Antaa viimeisen silauksen ojentajille :thumbs:neutraali sanoi:Jeps, kokeile kapeetapenkkiä sellaisella otteella että kämmenet ovat kokonaan siinä kirkkaalla eli sileällä osalla, pikkurillit siis karhennuksen reunassa. Älä laske tankoa ihan rintaan asti vaan jätät noin 10cm päähän rinnasta niin ranteet ei pääse vääntymään ilkeään asentoon ja tässä on myös sekin hyvä puoli että rasitus tulee lähes pelkästään ojentajille koska olkapäätkään eivät ole enään niin paljoa mukana kun et laske tankoa rintaan asti.
Megamaster sanoi:Tää on vähän mutt kuitenkin:
Onko ranskalaisessa punnerruksessa tangolla tai taljassa mitään olennaista eroa. Itse teen nykyään aina taljassa, koska jostain kumman syystä tangolla tehtynä tuntuma ojentajaan jää olemattomaksi. Olen kyllä kokeillut tangolla erilaisia variaatioita(otsalle, silmienväliin, syvälle jne...) mutta kaikissa ainoa tuntuma(sen hyvin huonon ojentajatuntuman lisäksi) tulee olkapäihin?!?
Taljassa tuntuma on aina loistava, ja liike tuntuu toimivan hyvin massaliikkeenä. Enpä tiedä mistä moinen ero johtuu
Olisko kellään arvauksia/tietoa?
Olen reenannut useita vuosia, ja ranskalaisen tekniikassa ei varmasti ole ollut vikaa.