Oisko tässä jaossa mitään järkee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzzi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
elikkä 4: jakonen ohjelma

1. päivä(salilla): selkä, olkapäät, hauis
2. päivä(kotosalla): rinta
3. päivä(salilla): jalat
4. päivä(kotosalla): ojentajat

kotoa löytyy penkki ja z-tanko, joten onko kannattavaa treenata kotona rinta ja ojentajat eri päivänä? itse ajattelin että näin sais enemmän puhtia tohon ojentaja-treeniin ku tekis sen eri päivänä ku penkin ? mutta ehdotuksii.... (ja enempää kuin kaks kertaa ei ehi salil viikos)

no mul on tämmönen neljän päivän ohjelma, en tiiä pystytkö sit kotona tekeen...

1. päivä: rinta ja hauis
2. päivä: jalat ja vatsat
3. päivä: ojentajat ja olkapäät
4. päivä: selkä

tää on mun mielestä aika hyvä treenit suunnilleen saman mittasii ja jaksaa hyvin tehä.

tuo jako näyttää järkevimmältä jos kotona ei tosiaan ole muuta kuin penkki ja z-tanko. tosin pelkkä penkki on aika köyhä rintatreeni :(

edit: siis toi Juzzzin treeni

Jaosta...

Oma ohjelmani on seuraava:
1. päivä: Rinta, ojentaja
2. päivä: Lepo
3. päivä: Selkä, hauis
4. päivä: Olkapäät, niska
5. päivä: Rinta
6. päivä: Jalat
7. päivä: Lepo

Tuntuu hassulta antaa ojentajille kokonaan oma päivä.. Ehdottaisin vaikka et teet penkin ja sitten vaikka ranskalaisia punnerruksia siihen päälle. Ojentajat on kuitenkin niin pieni lihas suhteessa että ei niitä varmaan kannata yksistään treenata, eikö?

Re: Jaosta...

Originally posted by Talikko

Tuntuu hassulta antaa ojentajille kokonaan oma päivä.. Ehdottaisin vaikka et teet penkin ja sitten vaikka ranskalaisia punnerruksia siihen päälle. Ojentajat on kuitenkin niin pieni lihas suhteessa että ei niitä varmaan kannata yksistään treenata, eikö?

Heeh.. Kerropas Talikko miksi sulla on rintatreeni 2 kertaa kierrossa ? Onko rinta jotenkin sen tyyppistä lihasta että sitä voi treenata useammin kuin muita ? :D

Originally posted by Juzzzi
elikkä 4: jakonen ohjelma

1. päivä(salilla): selkä, olkapäät, hauis
2. päivä(kotosalla): rinta
3. päivä(salilla): jalat
4. päivä(kotosalla): ojentajat

kotoa löytyy penkki ja z-tanko, joten onko kannattavaa treenata kotona rinta ja ojentajat eri päivänä? itse ajattelin että näin sais enemmän puhtia tohon ojentaja-treeniin ku tekis sen eri päivänä ku penkin ? mutta ehdotuksii.... (ja enempää kuin kaks kertaa ei ehi salil viikos)

Rinta, ojentajat ja olkapäät kaikki eri päivinä? Erikoista.. mulla ei ainakaan ehtis ojentajat palautua kunnolla tommosesta rääkistä. Itekin treenailen välillä kotona. Välineinä koottavat käsipainot ja suora tanko. Ootkos ajatellu semmosta muutosta että vaihtasit tossa treenissa ojentajan ja hauiksen paikkaa?

Re: Jaosta...

Originally posted by Talikko

taisit ite kysyy ohjelmaa just 3pv sitte ja jo neuvot :) :) :kippis1:

Moro, alotin nyt vakavissani salilla käymisen. Aiempaa kokemusta on noin parin vuoden takaa 9 luokalla jolloin en minkään ohjelman mukaan tehnyt mitään.

En kelaillu panostaa niin paljoa alakroppaan kuin ylä, joten miltä tämmönen ohjelma alkuun näyttäisi?

1 pv. rinta,haba
2 pv. selkä,vatsa,ojentajat
3 pv. olkapäät,niska,rinta
4 pv. rinta,kädet kokonaisuudessaan
(5 pv.) reidet,vatsa,selkä

+ 2-3 lepopäivää pidän aina sinä päivänä jolloin on hieman kiireempi aikataulu.

Korjailkaa ja ehdotelkaa parannuksia. Tavoitteena siis kasvattaa lihasmassaa. Olen nyt tehnyt tähän mennessä penkkiä aina kun olen salilla, kannattaako välillä jättää enemmän välipäiviä sillekin?

Kiitos etukäteen!

Meinaakko et haluut sellaset ripakintut ja leveen yläkropan ? Mikäköhän siinä on et kaikki teinit haluu treenata vaan yläkroppaa antamatta kintuille yhtään huomioo? Mites luulet kehittväsi jos hinkkaat penkkiä joka treenissä? Ei sitä tartte hinkata ku kerta (korkeintaan kaks) viikossa. Et kasva todennäköisesti yhtään sen nopeempaa vaikka tekisit sitä pelkästään, lihas kasvaa levossa. =D

Moro, alotin nyt vakavissani salilla käymisen. Aiempaa kokemusta on noin parin vuoden takaa 9 luokalla jolloin en minkään ohjelman mukaan tehnyt mitään.

En kelaillu panostaa niin paljoa alakroppaan kuin ylä, joten miltä tämmönen ohjelma alkuun näyttäisi?

1 pv. rinta,haba

Korjailkaa ja ehdotelkaa parannuksia. Tavoitteena siis kasvattaa lihasmassaa. Olen nyt tehnyt tähän mennessä penkkiä aina kun olen salilla, kannattaako välillä jättää enemmän välipäiviä sillekin?

Kiitos etukäteen!

No et kovin vakavasti meinaa alottaa josset jalkoihin panosta. Ihan vinkkinä et se on oikeesti törkeen näköstä ku haukkari on isompi kun reisi. Kannattaa kuitenkin jonkin näkönen lihastasapaino yrittää pitää. Pakkis on pullollaan hyviä treeniohjelmia niin kantsii selata sieltä ohjelmia joissa on jotain järkee. Neljään päivään saa kyhättyä hyvän ohjelman jossa on jalat mukana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinaakko et haluut sellaset ripakintut ja leveen yläkropan ? Mikäköhän siinä on et kaikki teinit haluu treenata vaan yläkroppaa antamatta kintuille yhtään huomioo? Mites luulet kehittväsi jos hinkkaat penkkiä joka treenissä? Ei sitä tartte hinkata ku kerta (korkeintaan kaks) viikossa. Et kasva todennäköisesti yhtään sen nopeempaa vaikka tekisit sitä pelkästään, lihas kasvaa levossa. =D

No just tätä varten pyysinkin että parannuksia ja korjauksia saa tulla. Ja kyllä reidet ja pohkeet on ihan hyvät tällä hetkellä koska on tullut futailtua melkein kymmenisen vuotta seurassa, minkä takia en olekkaan nyt niin keskittynyt niihin. Ja ymmärrän että jos en ylläpidä treeniä jaloissa niin kyllä nekin aikanaan rappeutuu.. en vain täksi hetkeksi ole kokenut jalkatreeniä tärkeäksi. Sama sulle -JUZ-

No just tätä varten pyysinkin että parannuksia ja korjauksia saa tulla. Ja kyllä reidet ja pohkeet on ihan hyvät tällä hetkellä koska on tullut futailtua melkein kymmenisen vuotta seurassa, minkä takia en olekkaan nyt niin keskittynyt niihin. Ja ymmärrän että jos en ylläpidä treeniä jaloissa niin kyllä nekin aikanaan rappeutuu.. en vain täksi hetkeksi ole kokenut jalkatreeniä tärkeäksi. Sama sulle -JUZ-

Aloittelijoiden osion puolella on kasapäin hyviä valmiiksi kasattuja ohjelmia, sieltä valitset sopivan. Aloittelijalle suosittelen harvempijakoista, 1- tai 2-jakoinen todennäköisimmin viisain valinta. Jalkapalloilijan jalat tuskin kovin massakkaat lienee, joten älä niitä unohda.

miks kaikkien pitää aina avautua jalkojen treenaamisesta? kai sitä ny ite tietää mitä lihasta haluaa enemmän ja mitä vähemmän.
tietysti jos halutaan lihasta enemmän yläkroppaan ohjelmassa tulisi olla maastaveto ja kyykky, mutta ne riittänevät.

miks kaikkien pitää aina avautua jalkojen treenaamisesta? kai sitä ny ite tietää mitä lihasta haluaa enemmän ja mitä vähemmän.
tietysti jos halutaan lihasta enemmän yläkroppaan ohjelmassa tulisi olla maastaveto ja kyykky, mutta ne riittänevät.

Koska on järkevämpää treenata tasapuolisesti koko kroppaa, ettei tule epätasaisuuksia.

Olisin kovin onnellinen jos joku olisi minulle takonut päähän heti treenaamisen aloitettuani että jalkoja treenataan tasapuolisesti muun korpan kanssa. Ei olisi jalat nyt niin pikkuiset...

1 pv. rinta,haba

Kiitos etukäteen!

Liikaa treeniä kaikille muille, paitsi olkapäille ja jaloille.

Kokeile:
1 päivä -rinta, hauis, vatsa
2 päivä -olkapäät, ojentajat
3 päivä -lepo
4 päivä -selkä, kyynärvarret, vatsa
5 päivä -jalat

Kohta tulee kasapäin ehdotuksia 1- ja 2 jakoisista sekä pitäis tehdä pelkkiä leukoja joka treenissä, mutta mä kuitenkin olen tehnyt näin.

Alkuperäiseen aiheeseen niin vaihtaisin olkapäät samalle päivälle ojentajien kanssa. Sittenhän se selviää kokeilemalla mikä sopii ja mikä ei, mistä palautuu jne.. Ja penkistä rintapäivälle saa ylä / ala vinopenkin lisäämällä kestävää tavaraa toisen pään alle.

Ite painellu 4 jakosella kohta vuoden :
1. Rinta, pohkeet
2. Selkä, vatsat
3. Olkapäät, ojentajat, hauis
4. Etu-, ja takareidet, vatsat

Itse olen aina halunnut treenata rinnan, olkapäät ja kädet erikseen. Näiden kaikkien erikseen tekeminen viikon sisään vaatisi viisijakoisen ohjelman ja siitä palautuminen ei oikeen multa onnistu, mutta miksi sitä täytysi tahkoa samaa ohjelmaa joka viikko jos voi tehdä kahta erilaista vuorotellen. Itse kokeilen nyt tälläistä:

Viikko 1:
selkä/epäkkäät
rinta/olkapäät
lepo
jalat/pohkeet
ojentajat/hauikset
2xlepo

viikko2:
selkä/pohkeet
rinta/ojentajat
lepo
Etureidet/hauikset
olkapäät/takareidet
2xlepo

Liikkeet on enimmäkseen samat, paitsi käsille teen eriliikkeet eri viikkoina. Mun mielestä ojentajat todellakin kannattaa treenata omana päivänään hauiksen kanssa jo ihan sen takia, että ne sais erilaista rasitusta ja kunnolla rankaisua -> kasvavat paremmin.

Itse olen aina halunnut treenata rinnan, olkapäät ja kädet erikseen. Näiden kaikkien erikseen tekeminen viikon sisään vaatisi viisijakoisen ohjelman ja siitä palautuminen ei oikeen multa onnistu, mutta miksi sitä täytysi tahkoa samaa ohjelmaa joka viikko jos voi tehdä kahta erilaista vuorotellen. Itse kokeilen nyt tälläistä:

Viikko 1:
selkä/epäkkäät
rinta/olkapäät
lepo
jalat/pohkeet
ojentajat/hauikset
2xlepo

viikko2:
selkä/pohkeet
rinta/ojentajat
lepo
Etureidet/hauikset
olkapäät/takareidet
2xlepo

Liikkeet on enimmäkseen samat, paitsi käsille teen eriliikkeet eri viikkoina. Mun mielestä ojentajat todellakin kannattaa treenata omana päivänään hauiksen kanssa jo ihan sen takia, että ne sais erilaista rasitusta ja kunnolla rankaisua -> kasvavat paremmin.

Joopa joo, onkos isotkin kädet? Ja tarkennetaan vielä, että lihaksesta kyse...

En ole mitannut, mutta kyllä noissa jotain on kai tapahtunut. Tosin tota ohjelmaa olen tehnyt vasta pari viikkoa, niin en osaa sanoa toimiiko se oikeesti. Mukavaa ainakin on ollut, kun treenit ovat sopivan erilaisia. Lähinnä halusin antaa ideioita ketjun aloittajalle, jos haluaa nimenomaan tehdä olkapäät, rinnan ja ojentajat omana päivänään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom