kaveri selitti jotain että veto ja punnerrus liikkeet ei saisi olla samana päivänä??? voisko joku viisaampi sanoa onko tässä mitään perää?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kaveri selitti jotain että veto ja punnerrus liikkeet ei saisi olla samana päivänä??? voisko joku viisaampi sanoa onko tässä mitään perää?
taisit ite kysyy ohjelmaa just 3pv sitte ja jo neuvot :kippis1:
1. 1-ja 2 jakoiset ohjelmat on hyviä natulle, muulla ei lihat kasva(varsinkin aloittelijalla)
oon ite vetänyt 4-jakoisella ja tulosta on tullut, mutta onko 1-2 jakoinen sitten sen parempi?
nopea oppija kaveri kyllä on. Normaalisti kestää puol vuotta sisäistää pakkiksen säännöt:
1. 1-ja 2 jakoiset ohjelmat on hyviä natulle, muulla ei lihat kasva(varsinkin aloittelijalla)
2. Kaikkia lihaksia pitää treenata yhtä paljon, muita tavotteita ei saa olla kuin iso bodarin kroppa. (Rhp:t on perseestä)
3. Ainoat oikeat lisäravinteet ovat hera, malto sekä kreatiini. Mikään tuote millä on hieno nimi, mitä on kehitelty laboratoriossa pitkään, tai mikä maksaa paljon, ei vaan voi toimia.
4. Syö yli kulutuksen=kasvat, syö alle kulutuksen=kuihdut.
5. Treenaa, syö, lepää.
Siinä pakkiksen timanttinen viisikko
Ei sillä jaolla ole mitään väliä jos homma toimii ja lihas ja voimat kasvaa. Itse kokeillut jakoja väliltä 1-4 ja kaikki ovat kasvatteneet tuloksia kunhan suunnittelee treenin järkevästi.oon ite vetänyt 4-jakoisella ja tulosta on tullut, mutta onko 1-2 jakoinen sitten sen parempi?
Varsinkaan natuna 1 ja kaksijakoiset eivät kauaa toimi ja kyse on juuri siitä palautumisesta.
Kun horkut on nimenomaan lääke palautumiseen ja 1 ja kaksijakoisissa treenataan samoja lihasryhmiä liian usein että niissä kerkiäsi palautua.
Mistä ihmeestä on vetäisty idea että palautuisi sitä paremmin mitä useammin hinkaa samoja lihasryhmiä, ei mitään logikkaa.
Itse näin vanhempana ukkona ei meinaa palautua välillä edes kerran 7. paivässä vedetystä kovasta jalkatreenistä.
Noin kuuden viikon välein on pakko jättää jalat treenaamatta että saa totaalijumin pois.
Useimmat huippubodarit kirjoittavat aloittelijoille tarkoitetuissa oppaissaan, että jatkossa ohjelmia pitää jakaa enemmän että kerkiää palautua.
Pistetään tähän, kun ei oikein haulla löytyny mitään ja otsikko on osuva.
Eli tosiaan nykyään on itsellä käytössä periaatteessa 6-jakoinen ohjelma:
Ma: rinta
Ti: jalat
Ke: olkapäät
To: hauikset
Pe: ojentajat
La: selkä
Su: lepo
Pääpointtina on lähinnä, että kasvaako jo ylikunnon riski kovin suureksi? Muuten on toiminu hyvin, jaksaa vetää treenin _kovalla_ temmolla läpi ja lihaa/voimaa on tullu. Entä onko muita negatiivisia huomautuksia?
Varsinkaan natuna 1 ja kaksijakoiset eivät kauaa toimi ja kyse on juuri siitä palautumisesta.
Kun horkut on nimenomaan lääke palautumiseen ja 1 ja kaksijakoisissa treenataan samoja lihasryhmiä liian usein että niissä kerkiäsi palautua.
Mistä ihmeestä on vetäisty idea että palautuisi sitä paremmin mitä useammin hinkaa samoja lihasryhmiä, ei mitään logikkaa.
Itse näin vanhempana ukkona ei meinaa palautua välillä edes kerran 7. paivässä vedetystä kovasta jalkatreenistä.
Useimmat huippubodarit kirjoittavat aloittelijoille tarkoitetuissa oppaissaan, että jatkossa ohjelmia pitää jakaa enemmän että kerkiää palautua.