Oikeutta eläimille!

Lueskelin juuri mielenkiintoista juttua eläinten oikeuksista. Lapsiparkojen käsitykset ovat jotain aivan uskomatonta, touhulla näyttää olevan jo huomattavasti samankaltaisuuksia uskonlahkomeiningin kanssa.

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?act=SC&c=1

Tässä parhaita paloja, monet ovat hauskoja :)

hevi puhuu asiaa...hävettää oikeesti kuulua samaan lajiin ku ne sydämmettömät testaajat...jos ihmisten on pakko saada tietää miten joku flunssa lääke tehoaa ihmiseen nii eikö se olis paras testatakkin ihmisellä...herran pieksut....
---
Näin "osittain off topic" -asiana se, että jos tästä maailmasta haluaa itselleen paholaisen ilmentymän keksiä, niin minulle erittäin hyvä ehdokas on eläinkokeiden pioneeri ja keksijä Claude Bernard. On vain mukavaa miettiä, että eläinkokeetkin ovat tavallaan alun perin jonkun yhden tietyn henkilön keksintö. (Bernard oli muuten suorittamillaan rääkkäyksillä herättänyt kollegoiden paheksuntaa.)
---
Niin ja piti vielä lisäämäni, että eläimet eivät ole ainoita kärsijöitä:
1) ihmiset ovat julmia myös toisiaan kohtaan. Siis kaikki sodat ja kiduttaminen... ja .. ja.
2) Ihminen saastuttaa ja tappaa luonnonkin! -> kärsii onneksi siitä myös itse
---
ne kuvat oli järkyttäviä...olin TOSI hämmästynyt siitä että ihmiset voi olla NOINKIN sydämmettömiä...
mulle on elämäs tärkeintä koirat...
---
Miks mä kiusaan itteäni ja katoin nuo kuvat...tuo on jotain ihan hirveää. Voisin tappaa ihmisen, joka tuollaista tekee
Äh, miks mun pitää olla näin herkkä kaikelle tollaselle, tuntuu kuin olisin shokissa
Pahinta tuosta tekee koirien puolustuskyvyttömyys...onkohan samanlaisia sivuja kissoista..ja kyllähän tollasia tehään varmaan joka eläimelle.
---
Onko hammastahnojakin testattu eläimillä? ...hui... Mistäs saa eläimillä testaamatonta hammastahnaa?...Onko se muuten samanlaista? Entä mistä mä saan lääkkeitä, joita ei ole eläimillä testattu? Hähh... Niinsiis meinaan, että jospa mun lääkkeitä ei eläimillä testaamattomana olekkaan? Mä meinaan tosiaan tarvin niitä lääkkeitä . Hammastahna nyt ei niin elintärkeää ole ollenkaan .
---
Kannattaa oikeasti muistaa noi itämaiset ja kiinalaiset lääkemuodot. Kiinastahan lääketiede sai alkunsakin. Itse olen kokeillut mm akupunktiota ja yrttilääketiedettä tulehduksiin ja kipuihin. Ja on auttanut. Olen kokeillut myös bioenergiahoitoja ja ne ovat auttaneet masennukseen vaikka en edes uskonut hoidon auttavan.
---

Tämä ei varsinaisesti aiheeseen liity, mutta on hauska:

ei ihmistä tarvitse muuttaa mihinkään, ihmisen ajattelutapaa kylläkin. tiedän itse hyvin useita ihmisiä jotka kykenisivät toimimaan ajatustensa puolesta täysin moitteetta kommunistisessa/sosialistisessa/anarkistisessa yhteyskunnassa. vika ei siis ole ihmisessä vaan siinä mitä ihminen tahtoo.

jos kukaan ei tahtoisi sotia, tai olisi edes ylipäätään valmis sotaan, ei sotia olisi. miksi kukaan tahtoisi sotia jollei kyse olisi taloudellisesta hyödystä? olisiko esim. USA hyökännyt irakiin jos se ei sattuisi olemaan öljyntuottajamaa?

itsekkyyteen perustuva järjestelmä ei voi oikeasti toimia, ainakaan niin että loisi hyvinvointia edes jossain määrin tasapuolisesti. miksi ihmeessä nykyinen yhteiskunta opettaa ihmisilleen itsekkyyttä ja ahneutta? onko kyse siitä, että ilman niitä ei ole kapitalistista järjestelmääkään? onko itsekkyys ja ahneus helpompi oppia kuin solidaarisuus, vai onko vain itsekkyydestä solidaarisuuteen käännyttäminen vaikeampaa?

Tuollaisten juttujen lukeminen saa ymmärtämään ihan eri tavalla turkistarhaiskujen tekijöiden maailmankuvaa. Ei ole varmaan vaikeaa värvätä tuollaista porukkaa tekemään väkivaltaisia iskuja eläinten puolesta. Monet keskustelijoista ovat ilmeisesti hyvin nuoria, suojattua elämää eläneitä henkilöitä, joiden ei ole vielä tarvinnut tehdä varsinaisesti mitään selvitäkseen elämästä hengissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä meillä on erilainen huumorintaju, mutta en kyllä näe noissa jutuissa mitään hauskaa. Nuorilla ihmisillä on ehkä hiukan mustavalkoisempi maailmankuva, mutta hyväähän ne tarkoittaa loppujen lopuksi.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Ehkä meillä on erilainen huumorintaju, mutta en kyllä näe noissa jutuissa mitään hauskaa. Nuorilla ihmisillä on ehkä hiukan mustavalkoisempi maailmankuva, mutta hyväähän ne tarkoittaa loppujen lopuksi.

Niinpä. Idealismi ei ole välttämättä pahasta. Kunhan sitä vain muistaa tasapainottaa realismilla. :)

Noi on kaikki jotain 9-13v pikkutyttöjä joiden mielestä se naapurin kani on vaan niiiii-iin söpö, ettei tajua kuinka kukaan voi tehdä mitään pahaa sellasille söpöille karvaturreille. :rolleyes: Ei noita juttuja ehkä niin tosissaan kannata ottaa.

Hyvää tarkoittavia luonnosta erkaantuneita lapsiahan nuo on. Itkevät metsästyksen ja kalastuksen vuoksi voi herranjumala.

Originally posted by Natupelle
Hyvää tarkoittavia luonnosta erkaantuneita lapsiahan nuo on. Itkevät metsästyksen ja kalastuksen vuoksi voi herranjumala.
Mutku kaloillakii on tunteet :itku:

Onhan tuo ihan ymmärrettävää ala-astelaisilta pikkutytöiltä, jotka pitävät kaniinejaan ja hamstereitaan söpöinä ja koiria myös.

Ehkä nämäkin joskus tajuavat, että pakko niitä lääkkeitä on johonkin testata ja ihmisiä voi olla vaikea saada vapaaehtoiseksi uusien lääkkeiden testaamiseen. Monikohan "ei eläimillä testattu" tuote sisältää aineksia jotka joskus on alkujaan testattu eläimillä. :rolleyes:

Originally posted by Nat_Ural
Tuollaisten juttujen lukeminen saa ymmärtämään ihan eri tavalla turkistarhaiskujen tekijöiden maailmankuvaa. Ei ole varmaan vaikeaa värvätä tuollaista porukkaa tekemään väkivaltaisia iskuja eläinten puolesta. Monet keskustelijoista ovat ilmeisesti hyvin nuoria, suojattua elämää eläneitä henkilöitä, joiden ei ole vielä tarvinnut tehdä varsinaisesti mitään selvitäkseen elämästä hengissä.

Kuule. Voin kertoa sulle salaisuuden murkkuikäistä pikkusysteriäni ja tämän maailmanparantajakavereita seurailtuani: tuo on ihan normaalia ajattelua 15 kesäisiltä tytöiltä. Turha tosta mitään kettutarhaterrori-scenaarioita on lähteä rakentelemaan.

Jospa nyt vain koittaisit pysyä itse siinä avarakatseisuudessa, jota niin monessa threadissa olet täällä peräänkuuluttanut ;)

Re: Re: Oikeutta eläimille!

Originally posted by hjjtt
Kuule. Voin kertoa sulle salaisuuden murkkuikäistä pikkusysteriäni ja tämän maailmanparantajakavereita seurailtuani: tuo on ihan normaalia ajattelua 15 kesäisiltä tytöiltä.

Noh, eiköhän tuosta ikäluokasta löydy poikiakin, joihin tuollaiset ajatukset uppoavat :) Kauan sitten minäkin olin nuori, opin kirjoittamaan ta-vu-vii-vo-ja käyttäen, silloin uskoin kaiken. Amerikkalaisista elokuvista opin amerikkalaisten olevan hyviä, vietnamilaisten ja kommunistien olevan pahoja. Vasta alettuani selailemaan korkeajännityksiä, opin hieman kyseenalaistamaan asioita.

Tuon sivuston tekijät ja ylläpitäjät ovat kuitenkin jotain ihan muuta, kuin nuoria kapinallisia. Siellä esitetään hyvin radikaalia filosofiaa, joka kaikkien eläinystävien ilmeisesti on uskottava. Myös osa tuon forumin modeista tuntuu suhtautuvan melko positiivisesti väkivaltaan.En siis halua kritisoida 15-kesäisiä tyttöjä, enkä väittää olevani itse parempi tai lihaksikkaampi. En myöskään väitä, ettei rationaaliselta pohjalta lähtevä eläinsuojelu olisi järkevää. Halusin tuoda keskusteluun nimenomaan sen tosiasian, kuinka helposti etenkin nuoret ihmiset ovat ohjailtavissa, sekä hyvässä että pahassa.

Mennäänkö yhdessä mukaan eläinoikeustoimintaan, ruvetaan samalla vegaanibodareiksi? :)

Eläinten hyväksikäytön hyväksyminen vain, jotta voisimme itse hyötyä siitä, on lajisortoa - eettisesti ja loogisesti aivan yhtä tuomittavaa kuin ihonväriin tai sukupuoleen perustuva ihmisten välinen sorto.
---
Eläinkokeet antavat usein harhaanjohtavia tuloksia, koska ihmiset ja eläimet eroavat toisistaan sekä aineenvaihdunnallisilta että fysiologisilta ominaisuuksiltaan. Eri lajit myös reagoivat eri tavalla erilaisiin yhdisteisiin ja kemikaaleihin. Eläinkokeista saatujen tulosten soveltaminen ihmiseen on epäluotettavaa ja pahimmassa tapauksessa vaarallista.
---
Eläinten puolesta voi toimia lukuisilla eri tavoilla. Helpointa on aloittaa itsestään ja omista ruokailutottumuksistaan. Voit pelastaa elinaikanasi satoja eläimiä vain välttämällä lihaa, kalaa, kananmunia ja maitotuotteita ruokavaliossasi. Korvaamalla eläinkunnan tuotteet kasviksilla et auta pelkästään eläimiä vaan myös itseäsi ja ympäristöämme.
---
Tule mukaan eläinoikeustoimintaan. Ota osaa mielenosoituksiin, kampanjoihin, boikotteihin
tai organisoi niitä itse! Neuvoja eri tavoista toimia joko yksin tai ryhmissä saat Oikeutta Eläimille -yhdistykseltä.

Lahjoita rahaa eläinoikeusjärjestölle. Oikeutta Eläimille toimii vapaaehtoisvoimin, lahjoitukset ovat suuri apu toiminnalle.

Tulevana koe-eläinten suurkuluttajana voisin sanoa, että en ainakaan usko kenenkään nauttivan eläinkokeista. Julmia ne ovat mutta ikävä kyllä vielä pakollisia. Henkilökohtaisesti ymmärrän täysin, että lääkkeet on pakko testata, koska nykyiset soluviljelmämenetelmät ja tietokonemallinnukset eivät kerro kaikkea. Koe-eläimet muuten pelastavat enemmän ihmishenkiä kuin 112 tai 911.

Eläimet saavat tarkoituksenmukaisen kipulääkityksen. Tuskin nämä teinit edes miettivät sitä asiaa, että yhdenkään kokeen tarkoitus ei ole testata eläinten kivunsietoa. Eihän sellaisessa olisi yhtään mitään järkeä.

Testaamattomien meikkien ja muiden vastaavien tuotteiden käyttäminen on hiukan myöhäistä, koska kaikkien meikkien KAIKKI ainesosat on jo aikaa sitten testattu eläimillä.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että perustutkimukseen enemmän rahaa ja eläinkokeet korvaavat menetelmät käyttöön mahdollisimman pian. Kaikille on parasta, että eläimet voivat olla luonnossa häkin sijaan.

Re: Re: Re: Oikeutta eläimille!

Originally posted by Nat_Ural
Eläinten puolesta voi toimia lukuisilla eri tavoilla. Helpointa on aloittaa itsestään ja omista ruokailutottumuksistaan. Voit pelastaa elinaikanasi satoja eläimiä vain välttämällä lihaa, kalaa, kananmunia ja maitotuotteita ruokavaliossasi. Korvaamalla eläinkunnan tuotteet kasviksilla et auta pelkästään eläimiä vaan myös itseäsi ja ympäristöämme.
[/I][/SIZE]

Voin siis pelastaa satoja eläimiä jos en syö esim lihaa. Mutta eikös ole aika todennäköistä, että jos lihaa syödään vähemmän, niin silloin maanviljelijät "siitätyttävät" vähemmän uusia eläimiä. Eli jos jätän syömättä lihat, niin joku niistä söpöistä pikku lehmistä ei ikinä edes syntyisi.

Sitten joku vissiin oli kopioinut tekstin tänne, jossa maailman pelastajat ihmettelivät ihmisten itsekkyyttä. Kaikki ihmisen toiminta on itsekästä, se että vaikuttaako toiminta juolmalta on ihan eri asia.

Kun esim pelastan ystäväni hengen, niin en oikeasti pelasta häntä hänen itsensä takia, vaan itseni takia. Jos kaverini kuolisi, niin minulla ei oleisi enään tätä ystävää. Jos pelastan jonkun tuntemattoman ihmisen, niin teen sen sen takia, että ei ole yleisesti hyväksyttävää jättää ihmisiä heitteille. Eli jos en auttaisi häntä, niin minusta ei pidettäisi, ja joutuisin epäsuosioon.

Eikös asia ole näin.:confused: :thumbs: (meni pikkasen aiheesta ohi)

Nykyään monet kasvissyöjät leimataan luonnosta vieraantuneiksi hihhuleiksi. Olisi hyvä muistaa, että nykyaikainen lihantuotanto muistuttaa eläinten luonnollisia oloja yhtäpaljon kuin Auschwitz muistutti hotellia. Eihän enää pihalla tepastelevia kanoja tai possuja ole kuin lihantuottajien mainoksissa.

mm. intiaanitkin elivät metsästyksellä, mutta heillä oli terve suhtautuminen luontoon. Eli eläimiä kunnioitettiin ja enempää ei tapettu kuin tarvittiin. On helppo naureskella kultakalan tappamiselle tehosekoittimessa: "Kuinka joku viitsi tommoisesta valittaa...". Kyseessä on kuitenkin enemmän periaatteellinen kysymys eli kunnioitetaanko luontoa ja eläimiä, vai ei.

Eli kyllä ne luonnosta vieraantuneet ovat jossakin aivan muualla kuin aiemmin mainitulla keskustelupalstalla... Toki ylilyöntejä tapahtuu varmasti myös eläinten oikeuksien puolustajilla, mutta yksittäisten ihmisten teothan eivät toki muuta eläinten oikeuksien palauttamisen tarpeellisuutta nyky-yhteiskunnassa.

Originally posted by mikkon75
Nykyään monet kasvissyöjät leimataan luonnosta vieraantuneiksi hihhuleiksi. Olisi hyvä muistaa, että nykyaikainen lihantuotanto muistuttaa eläinten luonnollisia oloja yhtäpaljon kuin Auschwitz muistutti hotellia. Eihän enää pihalla tepastelevia kanoja tai possuja ole kuin lihantuottajien mainoksissa.

mm. intiaanitkin elivät metsästyksellä, mutta heillä oli terve suhtautuminen luontoon. Eli eläimiä kunnioitettiin ja enempää ei tapettu kuin tarvittiin. On helppo naureskella kultakalan tappamiselle tehosekoittimessa: "Kuinka joku viitsi tommoisesta valittaa...". Kyseessä on kuitenkin enemmän periaatteellinen kysymys eli kunnioitetaanko luontoa ja eläimiä, vai ei.

Eli kyllä ne luonnosta vieraantuneet ovat jossakin aivan muualla kuin aiemmin mainitulla keskustelupalstalla... Toki ylilyöntejä tapahtuu varmasti myös eläinten oikeuksien puolustajilla, mutta yksittäisten ihmisten teothan eivät toki muuta eläinten oikeuksien palauttamisen tarpeellisuutta nyky-yhteiskunnassa.

Olet kyllä ihan oikeassa.

En tiedä miksi, mutta nämä viherpipertäjät saavat minut näkemään punaista. Ymmärrän kyllä ajatuksen, että eläimiä ei saa kohdella huonosti ja ajatus on mielestäni hyvä, mutta kun aletaan ylistämään kasvissyöntiä, niin silloin karkaa mopo käsistä.

Nykyään onneksi nämä kasvissyöjä-fanaatikot ovat hieman vähentäneet kiihkoaan, mutta vielä jokunen vuosi takaperin todella monet puolitutut kasvissyöjät saarnasivat, kuinka paha olin, kun söin lihaa ja yrittivät päteä moraalisesti sillä, että eivät vahingoittaneet viattomia luontokappaleita. Tämä raivostutti minua ja tuskin syyttä: Hyvin harvoin pyrin itse pätemään jollekulle jos tunnen olevani moraalisesti parempi (tai ainakin pyrin sitä välttämään).

Kyllästyneenä tuohan moralisointiin olen itse myhäillyt ottavani käyttöön Maddoxin "sponsor a vegeterian"-idean... ehkä ensi kerralla jos törmään "korkeamoraaliseen" kasvissyöjään toteutankin Maddoxin oppeja... ;) (Ainakin maukas ateria olisi tiedossa ;))

Sponsor a vegeterian!

Originally posted by Dragon
Testaamattomien meikkien ja muiden vastaavien tuotteiden käyttäminen on hiukan myöhäistä, koska kaikkien meikkien KAIKKI ainesosat on jo aikaa sitten testattu eläimillä.

Itse en hyväksy sitä että esim. meikkejä testataan eläimillä. Lääkkeet täysin eri asia.

Onko tämä faktaa että enää ei testata uusia hiusvärejä ja meikkejä eläimillä.

Mielestäni kun kehitetään esim. uuden tyyppinen hiusvärin ainesosa joka auttaa esim. säilyttämään värin pidempään saavat pikku kanit taas tavaraa.

Ainakin 90-luvun alkupuolelta olen nähnyt pätkää jossa kanien silmiin laitettiin jotain testattavaa ainetta. Silmät mätivät ja ihmettelin lähinnä sitä miten pitkälle sen homman pitää antaa mennä. Silmäluomet olivat turvonneet umpeen ja eläin vaan odotteli että mitä seuraavaksi. Ilmeisesti pääsi vielä testaamaan jotain herkkua.

Kyseessä oli iso meikkivalmistaja joka nykyään juhlallisesti mainostaa joka paikassa "emme testaa tuotteitamme eläimillä."

Eli toisin sanoen "ostamme eläinkokeet ulkopuolisesta yrityksestä" :D

Originally posted by laatikko
En tiedä miksi, mutta nämä viherpipertäjät saavat minut näkemään punaista. Ymmärrän kyllä ajatuksen, että eläimiä ei saa kohdella huonosti ja ajatus on mielestäni hyvä, mutta kun aletaan ylistämään kasvissyöntiä, niin silloin karkaa mopo käsistä.
[/URL]

Jokaisella vapaus omiin valintoihin ja ideologioihinsa. Eläimiä pitää kyllä toisinaan suojella ihmisiltä mutta Kyllä naurussa siltikin on pitelemistä kun mulle tullaan sönkkäämään miten moraaliton/petomainen olen kun syön lihaa.

Siihen kerron lämpimiä lapsuusmuistoja miten mutsin kanssa syötiin raakaa lihaa... :)

ON muuten pirun hyvää.-...Sit kertoo miten tulee sellanen lihanhimo et on pakko saada raakaa lihaa...

Yleensä keskustelu hiljenee...:D

Originally posted by maximillian
Onko tämä faktaa että enää ei testata uusia hiusvärejä ja meikkejä eläimillä.

Ei ole faktaa. Tietääkseni vielä ei ole lakia, joka estäisi eläinkokeet kauneudenhoitotuotteilla. Suurin osa - 99% - kauneudenhoitotuotteiden kemikaaleista on jo testattu mutta on se niin kiva kiva ja nami nami, kun Loreal, max factor tai joku muu pakkelifirma keksii jälleen "uuden" tuotteen, jossa on provitamiinihorkku femmaa ja jotain omituisia mikrokristallikuutioita, jotka loistavat hiuksissa sateenkaaren kaikissa väreissä => Ja taas kanit käyttöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom