Oikeutta eläimille!

Originally posted by laatikko

Kyllästyneenä tuohan moralisointiin olen itse myhäillyt ottavani käyttöön Maddoxin "sponsor a vegeterian"-idean... ehkä ensi kerralla jos törmään "korkeamoraaliseen" kasvissyöjään toteutankin Maddoxin oppeja... ;) (Ainakin maukas ateria olisi tiedossa ;))

Sponsor a vegeterian!

Hah hauskat nuo Maddoxin sivut. Tulis vaan uusia juttuja kun vanhat on jo kaikki luettu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm... Kuinkakohan moni nainen ostaisi meikkiä jossa lukisi "Tuotetta testattu ihmisiin" tai jopa "Emme ole testanneet tuotetta"?:rolleyes:

Originally posted by laatikko
Kyllästyneenä tuohan moralisointiin olen itse myhäillyt ottavani käyttöön Maddoxin "sponsor a vegeterian"-idean... ehkä ensi kerralla jos törmään "korkeamoraaliseen" kasvissyöjään toteutankin Maddoxin oppeja... ;) (Ainakin maukas ateria olisi tiedossa ;))

Sponsor a vegeterian!
Hauskaa vai? No, kerroitkin ainakin kaiken itsestäsi, älykkyydestäsi ja empaattisuudestasi.

Ihmisyydestäsi.

Originally posted by Strathos
Hmm... Kuinkakohan moni nainen ostaisi meikkiä jossa lukisi "Tuotetta testattu ihmisiin" tai jopa "Emme ole testanneet tuotetta"?:rolleyes:

Tai siis on aika tekopyhää ostaa meikkejä, joita 'ei ole testattu eläimillä'. Just joo, kaikki meikit on testattu eläimilä aikoinaan ja nyt sitä ei vaan viitsitä mainita. Se ei ole mitään huipputeknologiaa, jossa olis muka jotain innovaatioita. Samat 70-luvulla pupuilla testatut mömmöt purkeissa ja nimet vaan vaihtuu.

Laatikon linkki oli veikeä :lol2: Mä en käsitä ihmisiä, jotka 'ei VOI syödä lihaa'. Kai se sitten on sitä yksilön vapautta ja niin hienoa, ainakin kun on 16v kersa.

Uh, tän threadin just lukeneena en voi kyllä muuta ku huokaista, pitkään ja syvään.

Originally posted by Nat_Ural
Lueskelin juuri mielenkiintoista juttua eläinten oikeuksista. Lapsiparkojen käsitykset ovat jotain aivan uskomatonta, touhulla näyttää olevan jo huomattavasti samankaltaisuuksia uskonlahkomeiningin kanssa.

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?act=SC&c=1

Tässä parhaita paloja, monet ovat hauskoja :)
No jopas olikin hauskoja, hytkyn vieläkin??

Originally posted by VahvaJussi
Noi on kaikki jotain 9-13v pikkutyttöjä joiden mielestä se naapurin kani on vaan niiiii-iin söpö, ettei tajua kuinka kukaan voi tehdä mitään pahaa sellasille söpöille karvaturreille. :rolleyes: Ei noita juttuja ehkä niin tosissaan kannata ottaa.
Se onkin hyvä juttu VahvaJussi kun sä tunnet näköjään ihan henkilökohtaisesti kaikki ne eläinten oikeuksien puolesta puhuvat 9-13v pikkutytöt. Tosi kiva, että jaat nämä faktasi meidän kaikkien käyttöön.

Originally posted by Jorkka
Eläinoikeusfoorumi, kaikkea sitä kuulee.
Niin, ja kuvittele... sellaisiakin on kuin lihastenkasvatusfoorumeita, kaikkea sitä todellakin kuulee.

Mun mielestä ihmisestä itsestään ja hänen ajatusmaailmastaan kertoo jo todella paljon se, kuinka hän suhtautuu muihin ihmisiin, eläimiin ja luontoon. Ihmisillä on keinoja puolustautua ja toteuttaa omaa elämäänsä vapaasti, eläimet myös tuntevina olentoina valitettavasti monesti ovat ihmisen mielivallan armoilla. Välinpitämättömät, suppeakatseiset, typerät, vain oman napansa ympärillä pyörivät ja itsekkäät ihmiset eivät saa ainakaan multa edes rahtusta kunnioitusta.

Itsekin syön lihaa niinkuin varmasti tälläkin palstalla lähes kaikki (?), mutta ei sitä silti tarvitse käyttäytyä idioottimaisesti.

Originally posted by foobari
Välinpitämättömät, suppeakatseiset, typerät, vain oman napansa ympärillä pyörivät ja itsekkäät ihmiset eivät saa ainakaan multa edes rahtusta kunnioitusta.

Mielenkiintoista... Mielestäni 'kettutytöt', toisen omaisuuden tuhoajat, tms. vouhottajat on nimenomaan tuota kategoriaa.

Itse mm. harrastan metsästystä (kunigas laji!), syön lihaa, pidän turkistarhausta täysin hyvänä elinkeinona, ostan nahkatakkeja, ... Enkä todellakaan tunne kuuluvani yo. kategoriaan. Pidän luonnosta, eläimistä ja luonnonsuojelusta, mutta järkevällä tavalla toisin kuin nämä aatteen sokaisemat vihreäpartaiset idiootit.

Originally posted by apophis
Mielenkiintoista... Mielestäni 'kettutytöt', toisen omaisuuden tuhoajat, tms. vouhottajat on nimenomaan tuota kategoriaa.

Itse mm. harrastan metsästystä (kunigas laji!), syön lihaa, pidän turkistarhausta täysin hyvänä elinkeinona, ostan nahkatakkeja, ... Enkä todellakaan tunne kuuluvani yo. kategoriaan. Pidän luonnosta, eläimistä ja luonnonsuojelusta, mutta järkevällä tavalla toisin kuin nämä aatteen sokaisemat vihreäpartaiset idiootit.

..Juuri näin. Välittömästi, kun aletaan Kunnioittaa luontoa sekä kaikkia luojanluomia eläimiä yli rajojen, ollaan minun mielestäni hyvinkin kaksinaismoralistisella tiellä. Asettaessamme ihmiset ja eläimet tilanteesta riippumatta samalle viivalle olemme harvinaisen väärässä.

Jos totta puhutaan, on _jokainen_ tämän valtion luontokappale paremman oikeussuojan alaisena kuin miljoonat ihmiset maissa, joissa rikotaan ihmisoikeuksia päivittäin...:david:

Kärjistys, mutta toivottavasti pointti ei mennyt ohi otsatukan:kuola:

Originally posted by foobari
Hauskaa vai? No, kerroitkin ainakin kaiken itsestäsi, älykkyydestäsi ja empaattisuudestasi.

Ihmisyydestäsi.

Satuin myös kirjoittamaan:

Tämä raivostutti minua ja tuskin syyttä: Hyvin harvoin pyrin itse pätemään jollekulle jos tunnen olevani moraalisesti parempi (tai ainakin pyrin sitä välttämään).

Itse en voi olla sympatiseeraamatta näitä sinisilmäisiä idealisteja. Kyllä elämä opettaa realismia ajallaan, hyvä että edes nuorena jaksaa uskoa johonkin täysillä!

:piis:

Ennen kuin jutuistanne tulee liian pitkälle lentäviä legendoja, pari faktaa tähän väliin:

Oikeutta Eläimille -järjestöllä ei ole mitään tekemistä minkään rikollisen toiminnan kanssa; se, joka iskuja tekee, toimii täysin omissa nimissään. Ties vaikka olisi joku heistä Pakkotoistolainenkin:D

OE-foorumin keskustelijoissa on paljon nuoria, mutta karvan alle kolmekymppiset tai jopa nelikymppisetkään eivät ole harvinaisuuksia. Palstaa pitemmän aikaa satunnaisesti seuranneena ihmettelen, miksei esim. Aleksein tai Kolibrin perusteltuja kannanottoja esitelty; luultavimmin heidän tekstinsä olisivat olleet tavan pulliaiselle liian heviä kamaa kaikessa yksinkertaisen kauniissa johdonmukaisuudessaan.

Eläinkokeetonta kosmetiikkaa voi halutessaan käyttää. Lista löytyy ainakin Animalian sivuilta. Fakta on, että jokainen meikkituote (kuten myös Gilletten terät, pesukuulat, jopa vesi, saati sitten alkoholi) on jossain vaiheessa testattu eläimillä, koska tuotteen jokainen ainesosa on ollut kanin silmässä. Jos koe-eläimistä ns. turhalla kosmetiikan alueella piittaa, niin silloin suosii Animalian listalla olevia tuotteita - muutoin voi olla hiljaa.

On aivan turha hehkuttaa, kuinka ihmisillä ja eläimillä on meillä asiat hyvin, kun vertaa tilannetta muualla. Joopa joo, pidetääs tämä mielessä seuraavan kerran, kun on kyse omasta navasta kans. Toisaalta onko ns. sirpaleisten valtioiden ihmisoikeuksilla mitään verrattavuutta eläintemme oikeuksiin, koska luultavimmin sellaisessakin valtiossa pyritään vuosikymmenien kuluttua luomaan hyvä ja moraalinen ilmapiiri kaikille. Em. kommentin yleisimpiä lausujia ovat sellaiset ihmiset, jotka eivät piittaa oman maan heikoista (ihmisistä tai eläimistä), koska niillä on asiat paljon paremmin kuin viidakkovaltiolaisilla, mutta kas, eivätpä viidakkovaltiolaisetkaan saa hältä avustusropoa tai -vaatetta. Mihin maailma tarvitsee tuollaisia totuudentorvia?

Ja vielä pari asiaa: olen itse eläinoikeus-, ympäristö-, ja ihmisoikeusaktiivi, vegaani ja paljon muuta. Tähän päivään mennessä en ole ihmistä arvottanut sen perusteella, mitä hän suuhunsa pistää, vaan sen perusteella, mitä sieltä ulos tulee ja kuinka ihminen toimii. Johdonmukaisesti ajateltuna en voi silittää kissojani ja samalla lappaa kitaani tehotuotettua (tai metsästettyä) lihaa. Vaikka pidänkin kissoistani enemmän kuin lehmästä, ei se muuta sitä tosiasiaa, että jokainen eläin on yhtä arvokas. Jos lihaa söisin, pyydystäisin ruokani metsästä luksustuotteeksi, jolloin voisin ainakin leikkiä luonnonlaeilla. Kukin voi miettiä, onko luonto vai navetta eläimen oikea paikka, ja onko jo elämänpilkkaa, kun kärsimyksessä tehotuotettua lihaa kärrätään huikeita tonnimääriä "vanhana" roskikseen.

Pitihän valkoinenkin mustia orjinaan, kunnes joillakuilla valkoisilla epäitsekkäillä hepuilla välähti, että ei ihan mitä vaan saa tehdä. Jos hyväksymme eläinten huonon kohtelun sillä perusteella, että ihminen on vahvempi ja kykenee toimimaan niin, niin samalla periaatteella meidän on mm. hyväksyttävä vahvan miehen raiskaaman naisenkin kohtalo... Elikkä se, mitä voi tehdä toiselle, ei ole lainkaan sama kuin se, mikä on oikein.

Mun puolesta nämä tyypit saavat harjoittaa toimintaansa niin kauan, kun eivät aiheuta suoraa vahinkoa kellekkään tai tule moralisoimaan esim. lihansyönnistä.

Onhan se totta, että maailma olisi monin tavoin parempi paikka, jos osa näistä utopistisista ajatuksista toteutuisi. Totuus on vain se, että se on hyvin pitkälle mahdotonta.

Tappaahan eläimetkin eläimiä, syövät elävältä toisiaan ja semmosta. :david:

EDIT. Marsu juoksi näppiksen päältä

Originally posted by Kani.Jo
Pitihän valkoinenkin mustia orjinaan, kunnes joillakuilla valkoisilla epäitsekkäillä hepuilla välähti, että ei ihan mitä vaan saa tehdä. Jos hyväksymme eläinten huonon kohtelun sillä perusteella, että ihminen on vahvempi ja kykenee toimimaan niin, niin samalla periaatteella meidän on mm. hyväksyttävä vahvan miehen raiskaaman naisenkin kohtalo... Elikkä se, mitä voi tehdä toiselle, ei ole lainkaan sama kuin se, mikä on oikein.

Aika heikko perustelu sille että eläimien 'hyväksikäyttö' olisi jotenkin väärin. Kannattaa tarkastella ihmisen toimintaa pidemmällä aikavälillä suhteessa eläimiin. Ihiminen on eläin, käyttää ravinnokseen sekaravintoa ja käyttää ravintoketjussa alempana olevia eläimiä hyväkseen kuten tahtoo. Näin on eläinkunnassa aina ollut ja tulee olemaan.

Onko ihminen pohjimmiltaan kasvissyöjä? Tällaisia väitteitä kuulee monesti vegaanien suusta. Yksinkertainen vastaus: tarkastellaan koko maailman väestöä, joka on evoluutiossa kehittynyt tämänpäiväiseen pisteeseen. Kuinka moni *ei* käytä ravinnokseen ollenkaan eläinperäisiä tuotteita? Ja kuinka monen mielestä eläinten nahan/turkin käyttö ei ole hyväksyttävää?

Ihminen on aiheuttanut esimerkisi mammuttien, neanderdalin ihmisen ja muiden lukuisien lajien sukupuuton. Se on evoluutiota ja juuri niin pitää homman toimia! Kaikkien pitäisi lukea Davkinsin "Geenin itsekkyys" kirja, alkaa asiat valjeta kummasti.

Teollistuminen, lääketiede, ydinvoima, internet, ilmansaasteet, mikä tahansa nykyajan tuotos on ihmisen aikaansaamaa. Ihminen on täysin ylivertainen eläin tällä planeetalla, mutta voi silti toiminnallaan ajaa jopa itsensä melkein sukupuuttoon tarpeeksi pitkällä aikavälillä. Mutta toisaalta melkein mitä vaan tapahtuukaan, niin jossakin maailman kolkassa jää henkiin joitakin ihmisiä, joista sitten tulee nousemaan ylivertainen maailman hallitsija laji. Näin se homma etenee.

Onhan meitä joka lähtöön, esimerkiksi joku puupää ei halua lapsia, kun ne on ekologisesti ajatellen rasitusta maapallolle. Mielestäni erinomainen valinta, eipähän sellainen suku jatku kovin pitkään!

Sitten kun jostain muulta planeetalta tulee joku teknisesti täysin ylivertainen laji vierailulle maapallolle, niin voin unohtaa yo. puheet ja olla aika kilttiä poikaa.

Aaahhh mikä palopuhe :evil:

EDIT: typokorjaus

Originally posted by apophis
Aika heikko perustelu sille että eläimien 'hyväksikäyttö' olisi jotenkin väärin. Kannattaa tarkastella ihmisen toimintaa pidemmällä aikavälillä suhteessa eläimiin. Ihiminen on eläin, käyttää ravinnokseen sekaravintoa ja käyttää ravintoketjussa alempana olevia eläimiä hyväkseen kuten tahtoo.......

........Sitten kun jostain muulta planeetalta tulee joku teknisesti täysin ylivertainen laji vierailulle maapallolle, niin voin unohtaa yo. puheet ja olla aika kilttiä poikaa.

AAMEN!

Se on aika huvittavaa, että esim. eläinsuojelukysymykset ja teollisen lihantuotannon ongelmat voidaan täällä kuitata, kommenteilla "minä ainakin syön lihaa" ja "ainahan sitä on lihaa syöty".

Sen sijaan kommentit "kyllä lihapullilla ja perunamuusilla on ennenkin lihasta hankittua, sen kummempaa ei tarvita" tai "kyllä ne lihakset tukkimetsällä on ennenkin kasvaneet, ei punteilla mitään tee." herättäisivät täällä lähellä hilpeyttä...

Originally posted by Kani.Jo
Johdonmukaisesti ajateltuna en voi silittää kissojani ja samalla lappaa kitaani tehotuotettua (tai metsästettyä) lihaa. Vaikka pidänkin kissoistani enemmän kuin lehmästä, ei se muuta sitä tosiasiaa, että jokainen eläin on yhtä arvokas. [/B]

Miksihän noilla "Oikeutta eläimille tyypeillä" on aina noita yöllä metsästäviä petoeläimiä vangittuina asuntoihinsa? Miksi lehmän tai kanan pitäisi saada tepastella vapaana luonnonmukaisessa aitauksessa tai jopa aivan vapaana, kun samalla nää hihhulit pitää kissalaumojaan 12 nelion yksiöissä?

Onko kissalauma monikollinen sana?????

jaa

Jos sinulla on jokin "aate", vaadit siis ehdotonta täydellisyyttä sen noudattamisessa? Esimerkki: jos harrastan voimanostoa ja haluan ottaa viinaa silloin tällöin (joka hidastaa kehitystä) olen epäloogisesti käyttäytyvä, jolla ei ole oikeutta levittää tämän jalon lajin sanomaa...

"Aina" on vaarallinen sana, voisi kuvitella että yleistät.

"Entä mistä mä saan lääkkeitä, joita ei ole eläimillä testattu?"

Uskomatonta tietämättömyyttä. Olisi mukava nähdä näiden jeesustelijoiden naamat silloin, kun he sairastuvat ja tarvivat välttämättä jotain lääkettä, joka on "yllättäen" 100,00-prosenttisella varmuudella testattu alkuvaiheessa eläimillä (kymmenissä eri kokeissa).

Tähän väliin voisi heittää kevennykseksi huomion kasvissyönnistä:

Onko eettisesti oikein syödä mitään, jolla ei ole mahdollisuutta juosta karkuun?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom