Oikeaoppisesti flunssan jälkeen treenin pariin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
1 806
Ikä
45
Flunssa alkaa pikkuhiljaa olla voitettu. Huomenna tai ylihuomenna ajattelin ekaa kertaa tehdä kevyesti jotain.

Onko riittävän hyvin homma hoidossa, jos teen kevyesti parina päivänä ensin aerobista ja sitten yhden kierron punttitreeniä kevyesti ja sitten täysillä? Vai pitääkö vetää puntti kevyesti kahden kierron ajan?

Ehdotuksia, miten palata treenin pariin järkevästi, uutta sairastumista välttäen?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse nimenomaan vältän aerobista liikuntaa jos toivun flunssasta, välttääkseni esim sydänlihaksen tulehdusta jälkitautina...

Muutama kevyt treeni tekee muutenkin välillä hyvää.
 
Juuh, yksi kierto riittää, toki varauksella, jos olo tuntuu vielä 'puolitehoiselta' (toki aina flunssan jälkeen) niin ehkä kannattais ottaa pidempään kevyesti.. kyllä sen itse tietää.
 
OK, mä jätän sit tuon aerobisen tekemättä.

Alotan varmaan ylihuomenna ja väännän pienillä painoilla paikat kevyesti läpi seuraavan viikon aikana. Sit ajattelin heittää "isommat" painot kehiin, mut jättää varmuuden vuoksi sarjat paria toistoa vajaaks vielä seuraavan kierron aikana.

Nyt pitkän tauon ja sairastelun jälkeen on kuitenkin tärkeintä, että alotan varovasti, niin, ettei sairastelu uusiudu...
 
Hola,

ite ku olin lensussa tossa pari/kolme viikkoa sitten, niin pidin sairastelun jälkeen melkein viikon treenitaukoa. (kipeenä 4pv + 6pv taukoa).
Voin sanoa suoraan, että pää meinasi hajota ku teki mieli salille, mutta loppujen lopuksi keho kyllä kiitti tuosta tauosta.
Ton 10pv levon jälkeen keho tuntuu "hyvälle" ja treeni maittaa.
Suosittelen siis ottamaan flunssan jälkeen tosi iisisti, jos on yhtään sellainen olo. Mut jos kaikki tuntuu olevan Ok, niin sitten antaa palaa..vähitellen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom