Oikea vai vasen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Oletko oikea- vai vasenkätinen?

• Oikea

Votes: 0 0,0%
  • Vasen

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Charlotte Faurie, ranskalainen tutkia, on tutkinut tätä vasenkätisyyttä. Hän oli TY:lla luennoimassa asiasta jokin aika sitten ja oli mielenkiintoista. Esim. kontaktilajeissa ja tappeluissa vasenkätiset olisivat parempia. Googlaamalla hänet löytää muitakin kätisyyteen liittyviä tutkimuksia, jos kiinnostaa.

Itse olen oikeakätinen.

Tääll' ilmottautuu viel yks oikeakätinen, ja nyt kun tarkemmin ajattelen, niin taidanpa minäkin pelata mm. lätkää ja säbää vasemmalta puolelta.
P.S. Oikeekätiset rulettaa! :D

niin taidanpa minäkin pelata mm. lätkää ja säbää vasemmalta puolelta.
P.S. Oikeekätiset rulettaa! :D

niinhän oikeakätiset normaalisti tekeekin,eli vasen käsi alhaalla,"leftiltä"

joo ja oikeakätinen täälläkin,vasemmalle en oikeastaan kykene mihinkään muuhun kuin wänkkimiseen

Kersana piirtelin kynä molemmissa käsissä, mutta joskus koulun alussa opettelin/opetettiin oikeakätiseksi. Kirjoittaminen onnistuu edelleen tarpeentullen myös vasemmalla kädellä. (vähän hitaammin tosin kuin oikealla) samoin kuin hampaiden harjaus yms.

Niin oikeakätinen olen paitsi syön usein lusikalla vasemmalla kädellä. Ja jalkakoihin kun mennään niin jalkapalloa pelaan lähinnä kyllä vasemmalla jalalla (pelaan näes joukkuen älykkäimmäimmän miehen paikalla eli vasen laitapakki) mutta kyllä oikeallakin peli sujuu.

Muitakin "seka-kätisiä" siis löytyy! Olen "lähes" oikeakätinen. Lätkää pelaan oikealta. Partani ajan vasurilla aina, myös hampaat harjaan vasurilla. Jaloista vasen on hallitsevampi (potkut,fudis,ponnistus) Pitkillä pyssyillä ammun sekä vasemmalta, että oikealta, mutta käsiaseilla vain oikealta. Lumilautailussa oli vaikeaa päättää kummin päin laskee. Eipä tuosta kätisyyden vaihtelusta ainakaan haittaa ole ollut - pikemminkin päinvastoin.

Pitää kyllä myöntää että ton otsikon perusteella luulin tän käsittelevän jotain ihan muuta :nolo:

Ite olen oikea kätinen, mutta esim. sählymailassa ote on sillai että oikea käsi alhaalla.

sitten sä et ole normaali :D

Itse olen oikeakätinen. Pikkusisko on vasenkätinen ja muistan ku se oli pieni niin vaikka sille lusikkaa ja kyniä tyrkytti oikeaan käteen niin kyllä se aina ne vasuriin vaihtoi. Että kyllä luultavimmin jostain selkäytimestä se kätisyys tulee.

En tiedä olenko kummajainen, mutta itse olen oikeakätinen, vaikka mailapeleissä (pesäpallo, golf "kuvittellisesti") lyön "väärältä" puolelta.

Eli kun suurin osa on oikeakätisiä ja lyö aina siltä samalta puolelta, niin minä lyön oikeakätisenä siltä "väärältä" puolelta.

Tosin jääkiekossa ja sählyssä pelaan sillä "oikealla" puolella (leftillä). Perkele, kun alkoi oikein miettimään niin eihän tässä ole mitään järkeä! :jahas: En kylläkään pysty kuvittelemaan tekeväni mitään toisinpäin kuin tällä hetkellä..

Vasuri, lätkä- tai sählymaila right ja hiirtä en osaisi ikinä käyttää vasemmalla :confused:

En tiedä miten paljon on esim. perimän osuutta tutkittu kätisyyksissä. Omassa suvussa menee niin, että isä-ukosta olisi varmaan muuten tullut vasuri, mutta siihen maailman aikaan lapset ns. pakotettiin oikeakätisiksi. Velipoika myös vasuri, kuten hänen kaikki kolme poikaansakin. Mutsi ja veljen vaimo taas oikeakätisiä, joten aivan kuin kätisyys olisi isien puolelta perittyä.

oon vasuri ja leftillä pelaan,ei ihmekkää kun olen niin käsi sabassa ja mailapeleissä :D jalkapallo taas luonnistuu ilman mitää ongelmia

edit.nyrkkeilystä tästä oli pieni hyöty kyllä :P ainut ongelma vaan että treenaaminen sitten oikeakätisen kanssa ei ollut niin luonnollisen tuntuista.

Vasuri olen.

Hiirtä käytän vasemmalla kädellä, mutta napit oikeakätisesti. Nykyään käytän useimmiten tosin tota läppärin hiirenkorviketta, kun pelimaku ei vaadi suurta tarkkuutta tai nopeutta.

Kitaraa soitan oikeakätisesti, koska isä on oikeakätinen, ja talon ainoa sähkökitara oli hänen, joten opettelin sillä soittamaan aikoinaan.

Kaikki muu sujuu vasenkätisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom