Oikea vai vasen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Oletko oikea- vai vasenkätinen?

• Oikea

Votes: 0 0,0%
  • Vasen

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Allah sanoi:
Olen oikeakätinen, mutta vedän käteen vasemmallani. :D
Sama täällä, koska niinhän se luonnollisesti menee kun istuu koneen ääressä niin oikea käsi on hiiren päällä ja vasen.............. :whip:

400 viestiä taulussa :rock:

kaikkea sitä keksitäänkin kyseellä...mutta oikea vastaus on oikea,baby

Vasenkätisiä on tutkimusten mukaan noin 15% maailmassa. Erään artikkelin mukaan kätisyyden määräävät useat eri geenit. Jotkut tutkijat ovat sitä mieltä, että kätisyys syntyy sikiövaiheessa, toiset taas sitä mieltä, että vasta syntymän jälkeen. Aihe on vielä aika pimennon peitossa, eikä mitään teoriaa ole pystytty varmentamaan.

Itse edustan niin sanottua piilovasuria. Kirjoitan oikealla, mutta teen paljon asioita vasenkätisten tyyliin. Pelaan esim lätkää rightilla. Käytän myös ruokapöydän välineitä "vasenkätisesti".

Täällä yksi vasemmistolainen! Vanhemmat on oikea kätisiä.. täti on isän puolelta vasenkätinen ja äidin veli on vasenkätinen. Oma veli on myös vasemmistolainen. Voi olla siis hieman periytyvää, näin luulisi. Mitään hajua ei oo, miks just vasenta kättä käytän. Hoidossa lykkäsivät aina lusikkaa oikeeseen, aina vaihdoin kiltisti vasempaan :D Nyt nykyään on se ja sama missä kädessä mikäkin on, kai sit on hieman molempi kätisyyttä.

Oikeakätinen, pikkuisen vasenkätisyyttä seassa.

Pystyn käyttämään hiirtä kummallakin kädellä. Ja marjat poimin vasemmalla. Lisäksi pelaan rightia eli oikea käsi alempana, kuten yleensä vasenkätisillä on tapana.

Kaikki muu meneekin sitten kuten oikeakätisillä yleensä.

Isä on vasuri, äiti ei. Itse teen nykyään kaiken oikealla, joskus 10 vuotiaana vielä osasin käyttää molempia käsiä.

Edit: Tunnen joitain vasureita, ne ei kyllä oo keskimääräistä parempia matikassa. Mutta kaikki pelaa lätkää oikeelta.
Pesäpalloa osaan lyödä molemmilta puolilta yhtä hyvin.

Right Power Strikes again, Kaikki hoituu oikeelt ;S mut kyl mä tissiin osaan tarrautua vasemmallakin :O

Oikean käden hauis on hieman vahvempi kuin vasemman. Vasemmassa kädessä ojentaja taas on roisimpi. Oikeastaan kaikki asiat (kynällä kirjoittaminen, lusikan pitäminen, jne) teen vasemmalla. Paitsi alapääjutut. Rungutus, munan pitäminen kustessa, sekä pyllyn pyyhkiminen tapahtuu oikealla kädellä. Tai ainakin oikean käden avulla. Vuoden mielenkiintosin postaus?

vilma-liina sanoi:
Mulla toi oikea on niin surkea esitys, että ihan sama, jos se olis amputoitu. Kelloakaan en osais vasempaan ranteeseen laittaa... enkä varsinkaan heittää tikkaa.

Ja mä oon kanssa ihan umpi vasuri. Teoriassa voisihan sitä esim. vasaraa käyttää oikeassa kädessä, joskus on pakkokin, mut ei siinä sit paljoa tehoa iskuihin saa. Sit tuli kyl mieleen se outo homma et vaikka tulee lätkää pelattua rightilla, niin pelaan myös golffia samalta puolelta, vaikka sitä pitäis pelata kaiken järjen mukaan toiselta puolelta.
Hiirtä käytän oikealla kädellä ja kitaraa soitan vasenkätisesti, jopa moottoripyöräilyssä huomaa sen että helpompi kantata oikealle

Juu eli yks vasuri lisää ilmottautuu palveluksee... Molemmat vanhemmat on kyl oikee kätisii (tarkemmin ajateltuna koko suku meikäläistä lukuun ottamatta :eek: ) Porukat sano et pikkusällinä heilu kyl molemmat kädet yhtä kovaa :D Sit vast kuulemma rupesin vasuriks ku sain kynän ekaa kertaa kätee :evil: Olin eka ihmetelly siinä kynä oikeessa kädessä mut sit siirsin sen vasurii ja rupesin töhertelee seinii :hyper: :rock: Eli tuskin on mitenkää perinnöllistä tms.

Oikeakätinen. Vasurilla ei tunnu mikään onnistuvan, tai jos onnistuu vaivoin niin käsi väsyy samantien. :vänk::D

Aikalailla umpivasuri. Lätkämaila right. Muistan lukeneeni, että aivopuoliskojen koko vaikuttaisi eniten kätisyyteen. Niin kuin täällä jo asiasta puhuttiinkin, niin vastakkaisen aivonpuoliskon koko vaikuttaa kätisyyteen eli vasureilla oikea puolisko suurempi.

Vasenkätisillä on on tilantaju keskimääräistä parempi ja ilmeisesti tästä syystä tennispelaajissa on paljon vasureita.

Vasurilla syön ja kirjoitan, muuten lähes kaikki onnistuu molempikätisesti. Oikeastaan heittäminen on täysin oikean käden hommaa, kun vasen heittää kuin neiti. Tästä pystyykin varmaan johtamaan sulkapallon (joskus aikoja sitten vielä jakso pelata) vaikeuden, kun vasemmalla kädellä pelasin pikkupeliä ja aina kun piti kovempaa lyödä oli pakko vaihtaa oikeaan. Olipa heleppoa tuo sulis sillon, oli..
Ammunnan suoritan vasemmalta, mutta onnistuu myös oikealta puolelta. Right kätisyys mailapeleissä.
Tuo muuten onkin aika mielenkiintoista, että noita umpivasureita on lopunperin aika vähän. Pääosa tuntuu olevan vähän samaa mallia kuin allekirjoittanut.

Vasuri olen, lätkää pelaan oikealta. Oikealla kädellä en pysty kirjoittamaan edes omaa nimeäni. :evil:

Vasuri. :rock: Ja tässä pienehkö luettelo taidoista

Vasemman puolen taidot:
-Syöminen (haarukka/lusikka vasurissa)
-Juomapullo/tölkki
-Kirjottaminen (onnistunee jotenkin oikeellakin)
-Piirtäminen (huonokskaan ei voi sanoo. Ainakaan, kun lyijykynillä täytyy jotain piirrellä :D )
-Kännykkä on vasemmassa taskussa ja vasemmassa kädessä silloin ku siihe puhun
-Jääkiekossa on rightin maila eli vasen ylhäällä
-pesäpallomailaa hutmitaan oikeelta
-"wänk" (myös oikeella onnistuu)
-hitsivälineet (kaasu,mig/mag,tig~puikko) vasemmassa *)
ja paljon muuta...

Oikeeta puolta sitten:
-sakset on oikeessa, hiiri, kaukosäätimet
-avaimet oikeessa taskussa ja rahapussi
- (* lisälankaa oikeellakädellä
-repun nostan usein oikeella ja pujotan siis oikeenkäden ensi
-jos olisin miekkamiehiä, niin oikeessa olis huiskintavälineet
-oikeekätisesti soittelen bassoo/kitaraa, ei oo tullu toista puolta koskaan kokeiltua. Tosin ei oo paha asentaa kieliä peilikuvana.
-oikeella tulee yleensä nää raskaammat tavarat kannettua, oikee siis hieman voimakkaampi, mut mikäs siinä tasotellessa :whip:
-palloo potkitaan kummalla vaan :D
-tennis- ja sulkapallomailat on oikeessa ainaki mielellään
-perho-/normi kalastusvapa on oikeessa ja vasurilla kelataan
-heittohommat oikeella

Nyt ei taida tulla enempää, paitsi että toi perhonsidontalanka kieputetaan oikeella, liekö sitten sitä vasen- vai oikeekätisyyttä. Mut näin tälläkertaa. Seuraavalla taas jotain muuta. :) niin ja mulla taas helpompi kantata vasemmalle, kun millä tahansa 2-pyöräsellä meen.

Vasenkätinen. Veikkaan että tuo kätisyys johtuu ihan geeneistä, muistaakseni melkein kaikki sukulaiseni on oikeakätisiä.. Isoisä oli vasenkätinen.
Monesti ainakin vanhempia ihmisiä ihmetyttää, jos on vasenkätinen. Monesti tullu jotkin sanomaan, ai sä oot vasenkätinen :o Sanotaan että vasenkätinen lyö kovemmin :P

Oikea.

Äiti on entinen vasuri, joka "koulukiusaamisen" takia vaihtoi oikeakätiseksi. Takapuolen pyyhkii kuitenkin edelleen kuulemma vasurilla (tai lähinnä siis siinä kädessä olevalla paperilla) :D .

Katso aina oikeaan... älä luota vasempaan... La la laa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom