Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Salomaa sanoi:Mutta onhan se niin, että se venytys ei sitä lihasta kasvata yhtään.
Ei toi vaadi muuta, kun että lasket sen tangon tohon rintalihasten alapuolelle, ja pidät normaali otteen. Silloin kyynärpäät menee automaattisesti oikein. En ainakaan suosittele jatkamaan vanhalla tavalla. Vähän kun painot kasvaa, niin olkapäät voi sanoa riks, raks ja poks.-Marchi- sanoi:Ainahan mä oon penkkiä ottanut niin, että en niitä kyynärpäitä vedä mihinkään kroppaan päin... Pitäskö nytten keskittyä sitten ottamaan tuollaista kapeapena meinkiä normaali penaan?
J.Gers sanoi:Ukko sanoo että otteen tangosta pitäis olla semmonen että peukalo on samalla puolen kuin muut sormet.
Ihan samaa mieltä. Lisäksi mulla sattuu jo 100kg painokin kämmenluihin niin paljon, että meinaa itku päästä.reino sanoi:Nykyään kun on tottunut käyttämään apinaotetta, tuntuu että ranteisiin ja sormiin tulee turhia ylimääräisiä jännityksiä ja huonompi asento/rannekulma, jos laittaa sen peukun toiselle puolelle.
Powerhousu sanoi:Ihan samaa mieltä. Lisäksi mulla sattuu jo 100kg painokin kämmenluihin niin paljon, että meinaa itku päästä.
pitää näsäillä, siis kyynärpäät vedit suoraan sivuillemxm sanoi:Tuli todistettua, että kannattaa vaan suosiolla vetää kyynärpäät kroppaan päin ja laskea se tanko nännien alapuolelle. Tajusin vasta nyt, miksi itellä olkapäät on niin paskana. Ei se johdu mistään muusta ku paskasta penkkitekniikasta.
Tein penaa lauantaina ja tajusin vetäväni olkapäät taas kerran suoraan sivuille, tämän jälkeen kyllä oli taas aika pirun kipeenä paikat.Pitää ens reenissä keskittyä tekniikkaan enemmän niin ei tarvi pitää mitään väliviikkoja olkapäidän takia!
neutraali sanoi:pitää näsäillä, siis kyynärpäät vedit suoraan sivuille![]()
Kaukana kapeapenameiningistä... ihan normaali oteleveys mikä parhaalta tuntuu, ainoastaan kyynärpäät lähelle kroppaa.Ainahan mä oon penkkiä ottanut niin, että en niitä kyynärpäitä vedä mihinkään kroppaan päin... Pitäskö nytten keskittyä sitten ottamaan tuollaista kapeapena meinkiä normaali penaan?
Apinaote meininki?j.uhis sanoi:Lisäksi hyvin tärkeää kääntää ranteet taakse eli paino tulee silloin suoraan kyynärvarren jatkeeksi.
Hehe, mulla on aina hyvä asento alussa. Mutta sitten kun otan tangon, niin ollaankin taas "bäck to squäre wan"Huom! Oikean asennon pysyminen telineestä irrottaessa on tärkeintä!
Pääsääntöisesti peukalo tangon alla, mutta joillekin saattaa sopia paremmin peukalo tangon päällä... vahinkoriski saattaa hieman kasvaa apinaotteella.Apinaote meininki?
Ja täsmälleen noin, ei täällä netissä oikeasti voi neuvoa eikä etenkään nähdä miten liike pysyy kasassa.Yleensäkin näissä tekniikka hommissa kannattaa kääntyä jonkun kokeneen puoleen, sillä "livenä" saa parhaat neuvot ja voi heti valvovan silmän alla kokeilla vaihdettua tekniikkaa
kodari76 sanoi:Osallistun tähän itsekin. Mulla on olkapäävaivaa, ja se pahenee aina kun kyynärpäät hajoavat sivuille.
kodari76 sanoi:Eli yritän saada kyynärpäät eteenpäin. Samaa periaatetta käytän myös pystypunnerruksessa.
ei millään pahalla m80 mutta ehkä sun kannattais jonkun kokeneen reenaajan kans mennä salille, nimittäin nuo sun reenit ei ole mitään olka ystävällisiä pidemmässä juoksussa, vaikka nyt tuntuma on hyvä, voi se myöhemmin harmittaa jos tulee todellisia kipuja olkapäihinm80 sanoi:Ja käsittääkseni samalla tavalla kyynärpäiden eteenpäin vieminen siirtää myös pystypunnerruksessa (vrt. kapea penkki) rasitusta ojentajille. Itse pyrin pitämään kyynärpäitä pystypunnerruksessa ulospäin, jotta olkapäät tekisivät mahd. paljon töitä. Ja ainakin itse olen huomannut selvän eron tässä.
neutraali sanoi:ei millään pahalla m80 mutta ehkä sun kannattais jonkun kokeneen reenaajan kans mennä salille, nimittäin nuo sun reenit ei ole mitään olka ystävällisiä pidemmässä juoksussa, vaikka nyt tuntuma on hyvä, voi se myöhemmin harmittaa jos tulee todellisia kipuja olkapäihin![]()