Ohjelma leuanvetotuloksesi parantamiseen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pikaisella haulla tästä kyseisestä ohjelmasta ei löytynyt threadia niin ajattelin sellaisen itse tehdä. Eli kyseessähän on treeniohjelma jonka tarkoituksena on parantaa leuanvetotulos. Kyseisestä ohjelmasta on tehty video jonka linkitän alle. Ohjelma löydät myös suomeksi testimudossa alhaalta karkeasti käänettynä. Eli video on tässä:

Ohjelma tekstimuodossa:

Ohjelman kesto 6-8 viikkoa.

3x max punnerruksia jokaisen treenipäivän aamuna.

(5-10 min tauko sarjan välissä)

Vähintään 3 tunnin tauko punnerrusten ja
leukojen vetämisen välillä

Treeni 5 peräkkäisenä päivänä (Ma-Pe)
2 peräkkäistä lepopäivää (la-su)

Päivä 1:

5x max (90 sekunnin tauko sarjojen välissä)

Päivä 2:

Pyramidi. 10 sekunnin tauko sarjojen välissä

1x1
1x2
1x3
1x4

jne. failureen asti. Failuren jälkeen 1xmax

Päivä 3:

Valitse toistomäärä jolla voit tehdä 9 sarjaa

3 sarjaa olkapäiden levyinen ote (myötäote)
Lepo 60s

3 sarjaa kapea ote (vastaote)
Lepo 60s

3 sarjaa leveä ote (myötäote)
Lepo 60s

Päivä 4:

Valitse sama toistomäärä kuin Päivä 3:n reenissä.

Sarjojen välissä minuutin tauko

Tee maksimimäärä sarjoja. Jos pystyt tekemään
enemmän kuin 9 sarjaa, lisää ensi viikolle
1 toisto sarjaan.

Päivä 5:

Toista kyseisen viikon rankin ohjelma.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itehän lähtisin joko JTOlta tai Rytkösen Tuomakselta kyselemään miten leukoja kannattaa treenata. Muistaakseni Tuomas puhuu aika paljon monipuolisuuden puolesta, ja että voimaleuanvetoa kasvattamalla tulee paljon helpommaksi kasvattaa toistoja.

Tää lähtee kokeiluun heti ens viikolla tai huomenna ;D

E: jostain syystä video toimii 10 sekuntia ja pysähtyy. Voi olla omasta koneestaki kiinni.

Vaikuttaa ihan jännältä, voisin ens kesänä koittaa kun silloin on aikaakin tuollaiseen ja silloin tavoitteena muutenkin 30 leukaa niin tuo vois ihan hyvä kokeilu olla siihen kyllä.

Ite treenaisin selkää ihan vaan monipuolisesti samalla leukoja vedellen. Aika helposti silläkin konstilla tavoittaa esim kolmekymmentä toistoa ainakin jos elopaino ei ihan mahdoton ole...

mitä järkeä on vetää joka reenissä jokainen sarja failureen? Musta todella typerää, ei leukoja pitäisi failureen aina vedellä

Miksi ei? Golden Sixissä vedetään leuat aina 3xmax ja toistomäärät nousee.

Vedätkö kyykyt tai maastavedot joka kerta failureen asti?

Leuanveto ei ole siinä mielessä yhtään erilainen. Failureen tekeminen polttaa loppuun yllättävän nopeasti. Sen vuoksi jättäisin aina 1-2 toistoa pankkiin. Usein pitkällä juoksulla paljoin parempi lähestymistapa.

Omat kokemukset leuanvedosta ovat, että intensiteetti tulee pitää korkeana, ainakin ajoittain. Tein kolmen viikon kokeilun, jossa vedin päivittäin 6 sarjaa kehonpainolla. Toistoja tuli päivässä 60-75. Kehonpainolla tehty toistojen maksimimäärä kohosi muutaman toiston ja samalla maksimivoima meni melkein viemäristä alas. Sarjapainot tippuivat melkein 15kg. Ei kiva. Tosin tuo saattoi osaksi johtua vielä, että en ollut palautunut kunnolla tuosta edellisestä treenisyklistä.

Kirjoittelin muutama aika sitten omat 2 senttiäni leuanvetoon liittyen muutaman artikkelin muotoon.

http://www.super-sets.com/2012/06/20/leuanveto-ylavartaloliikkeiden-kuningas/
http://www.super-sets.com/2012/07/02/alkuun-leuanvedossa/
http://www.super-sets.com/2012/07/16/leuanvetoa-osa-3/

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta silti sitä pidetään täällä silti lähes jonain pyhänä ornamenttina ja suositellaan suoraan jokaiselle punttausta aloittelevalle?

Tuo ei ole ongelma vaan se että sitä vedetään vielä vuodenkin treenitaustan jälkeen.

Harva alkaa haukkumaan ison Arskan ohjelmaa paskaksi ilman mitään perusteluja. Mutta kun nyt tunnut asiasta tietävän niin kuulisin mielelläni mikä siitä tekee niin paskan?
ne jotka sitä ylistää on just näitä "oon käyny 2kk salilla ja oon kokenut ja tuun neuvoon alottelijoita foorumille"
mut kyllä nekin joskus viä tajuaa et se on paska ohjelma

ne jotka sitä ylistää on just näitä "oon käyny 2kk salilla ja oon kokenut ja tuun neuvoon alottelijoita foorumille"
mut kyllä nekin joskus viä tajuaa et se on paska ohjelma

Eli se on paska ohjelma aloittelijoille koska tulokset nousevat nopeasti kyseisellä ohjelmalla? Tottakai tulokset tyssää jossain vaiheessa. Huono trolli sanon minä.

Kuulostaa kyllä ihan mielenkiintoselta. Toimivuudesta paha sanoa kun ei ole tullut minkään näköisiä leuanveto-ohjelmia koskaan testattua. Vois jopa testata joskus.

On oikeesti aika onneton perustelu todeta vaan uudestaan ja uudestaan, että joku ohjelma on paska. Mutta usein myös näiltä "oon käyny 2kk salilla ja oon kokenut ja tuun neuvoon alottelijoita foorumille" tyypeiltä lipsahtaa myös turhia postauksia foorumille, joissa ei ole sisältöä ja joissa haukutaan ohjelmia ilman kunnon perusteluja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom