Päätin laihduttaa ja kiinteyttää kroppani kesäkuntoon. Painan 77 kg ja olen 178 cm pitkä, läskiä on päässyt kertymään tasaisesti ympäri kehoa ja lihasmassaakin löytyy. Tavoite on 63 kg (tai mahdollisesti hieman yli) eli siis -15 kg kesäkuun loppuun mennessä. Noin -700 kcal viikottaisella vajeella aikataulu osuu nappiinsa. Olen aina urheillut ja hyötyliikkunut suht paljon, mutta olen myös syönyt paljon. Nyt siis lähti ruokavalio remonttiin ja annokset pienemmiksi ja aamutreenit vauhtiin. Tavoitteena on käydä salilla koko kropan treeni 2 kertaa viikossa ja lisäksi harrastaa aerobista liikuntaa (aerobic, spinning, jne. sekä body pump) 2-4 kertaa eli yhteensä 4-6 h viikkotreeniä. Kuulostaako sopivalta? Jos tekee salitreenin ja aerobisen treenin samalla kerralla, kumpi kannattaa tehdä ensin? Entä onko suhde lihaskuntotreenin ja aerobisen treenin kohdalla ok kun haluan nimenoman polttaa rasvaa kehosta, mutta varmistaa lihasten säilyvyyden? Peruskuntoni on hyvä ja hyötyliikuttuakin tulee. Miten kannattaisi syödä, jotta rasvanpoltto tehostuisi? Käyn yleensä aamuisin treenaamassa. Onko ok treenata tyhjällä vatsalla? Mitä saa laittaa suuhunsa ennen treeniä ja mitä treenin jälkeen (protskut/hiilarit)? Auttakaa mua te kokeneemmat ja viisaammat