Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Santanderin laskurilla lainan todellinen vuosikorko 14% ja 20t 5v maksaa 27500. 6% korolla 20 000 kasvaa -> 26800. Eli ei sais etua.
Niin. Minähän voin sanoa että olen rahoitusvaihtoehtoa käyttänyt koska halusin ja en halunnut tyhjentää tiliä. Olen äärimmäisen paska säästämään rahaa koska keksin aina jotain rahareikää ja käytän johonkin muuhun, yleensä matkustamiseen (tai hifiin/kotiteatteriin/munaan/muuhun helevetin tärkeään) ennen kuin ehdin säästämään. Helpompi maksaa pätkää (ja työ on kohtuullisen varma ja maksaa palkkaa sen verran että ei jää siitä kiinni) kuin kerätä valmis potti. TOKI sitten kun jonkun ostin Santanderin kanssa X vuoden rahoituksella niin maksoin rahoituksen pois alle vuodessa joten se todellinen kustannus ei ihan tuollaista ole.
 
Joo ja nykyään esim Vesivekin kanssa törmäs siihen että ei saa viedä kottikärryllä käteistä toimistolle, tai maksaa tilisiirrolla. Ainut maksukeino oli ottaa rahoitus Santanderilta ja maksaa se sitten kerralla pois.
 
Niin. Minähän voin sanoa että olen rahoitusvaihtoehtoa käyttänyt koska halusin ja en halunnut tyhjentää tiliä. Olen äärimmäisen paska säästämään rahaa koska keksin aina jotain rahareikää ja käytän johonkin muuhun, yleensä matkustamiseen (tai hifiin/kotiteatteriin/munaan/muuhun helevetin tärkeään) ennen kuin ehdin säästämään. Helpompi maksaa pätkää (ja työ on kohtuullisen varma ja maksaa palkkaa sen verran että ei jää siitä kiinni) kuin kerätä valmis potti. TOKI sitten kun jonkun ostin Santanderin kanssa X vuoden rahoituksella niin maksoin rahoituksen pois alle vuodessa joten se todellinen kustannus ei ihan tuollaista ole.

Itse perustelin enempi sitä voittaako noin matemaattisesti ostamalla luotolla, vastaus lienee ei, ellei korko ole hyvin alhainen. Isoista asioista nyt ei puhuta ellei sitä Santanderin 14% lainaa ota isosta summasta pitkäksi aikaa, sitten voi alkaa häviämään jo ihan merkittävästi. Noin muutoin nämä on aika henkkoht juttuja. Toiset ei vaan tykkää "olla velkaa", kivempi olla ilman ja maksaa kaikki pois heti. Toisille se sitten aika yhdentekevää tuleeko jengaa. Mutta sanoisin että köyhän ja/tai säästämällä vaurautta havittelevan kuitenkin kannattaisi valita se käteinen niin pysyy markat rivissä.
 
Onkohan se dead internet theory sittenkin totta että käytännössä botit vaan juttelee keskenään. Se missä koitan olla teflonia (heh) mitä tulee yleistyksiin, niin luoja että hävettää katsella näitä vanhojen miesten tekstejä internetissä. Tässä Threadsista täysin AI generoitu kuva "hi I'm asian" ja alla patreon linkki, ja kommentit kuvassa... Siis ei helvetti kun sulaa naama.
IMG_3349.webp
 
En taaskaan onnistunut viestimään suomi-kampaaja -kielellä. Minun hiukset ovat sellaiset, että niistä saa helposti huomattavan tuuhean lopputuloksen, kun ne vain föönaa ja viimeistelee oikein eikä edes tarvitse lotrata pullokaupalla erilaisia tuotteita. Käytin mm sanoja rouhea, volyymi, korostaa, kun kuvailin kampaajalle haluamaani.

Miksi nyt sitten näyttää siltä, että päässäni kasvaa keskimäärin kolme karvaa neliösentillä 😳
 
TOKI sitten kun jonkun ostin Santanderin kanssa X vuoden rahoituksella niin maksoin rahoituksen pois alle vuodessa joten se todellinen kustannus ei ihan tuollaista ole.
Mulla oli kanssa ekat kalliimmat kajarit Santanderin kautta, mutta maksoin sit suht nopsaan veks, kun huomasin, miten saatanasti maksoi kuukausittain korkoa.

Ja muutenkin samat fiilikset tuosta ostamisesta, vaikka lainasinkin vaan tuon lyhyemmän pätkän.
 
Itse perustelin enempi sitä voittaako noin matemaattisesti ostamalla luotolla, vastaus lienee ei, ellei korko ole hyvin alhainen. Isoista asioista nyt ei puhuta ellei sitä Santanderin 14% lainaa ota isosta summasta pitkäksi aikaa, sitten voi alkaa häviämään jo ihan merkittävästi.
Vielä nyt kerran. Munkin edellinen kulutusluottoni pankista otettuna oli alle 8 prosentin korolla. Turhaan tätä perustelee millään Santandereitten tai muiden sellaisten firmojen luotoilla, joiden liiketoiminta perustuu tuohon, ettei kauheasti katota kenelle lainataan ja korot on sen mukaiset, koska tuollainen rahoitus on saatanan kallista ja halvempaakin lainaa saa.

Laske se aikaisempasi tuolla 8 pinnan korolla, niin on varmaan vähän eri tavalla kannattavampi diili ottaa rahoitus kuin tuolla 14 pinnalla laskettuna.
 
HitsinPinpulat, meinas unohtua että tämmönenkin orkesteri olemassa.

Saatanaan voimme luottaa. Musiikillisesti nyt ainakin. Täytyy muistaa, että vaikka hän onkin Saatana, niin hän ollee myös oletettu, joten jotakin rajaa. :D

Minulle tietääkseni 100% uusi tuttavuus.
JumanSaatankekka, että tämä on kertakaikkisen mainio. Tästä minä nautin.


View: https://www.youtube.com/watch?v=B0bLQlf8GdU


#Repeat
 
olen vähän suunnitellut meneväni lavvantaina, nousevana, saimaa nimisen Org.Esterin GAYkalle
 
Vielä nyt kerran. Munkin edellinen kulutusluottoni pankista otettuna oli alle 8 prosentin korolla. Turhaan tätä perustelee millään Santandereitten tai muiden sellaisten firmojen luotoilla, joiden liiketoiminta perustuu tuohon, ettei kauheasti katota kenelle lainataan ja korot on sen mukaiset, koska tuollainen rahoitus on saatanan kallista ja halvempaakin lainaa saa.

Laske se aikaisempasi tuolla 8 pinnan korolla, niin on varmaan vähän eri tavalla kannattavampi diili ottaa rahoitus kuin tuolla 14 pinnalla laskettuna.

Sanoin että isoista asioista ei puhuta ja sanoin juu että vaatii Santanderin kallista isompaa lainaa että alkaa tulemaan enempi lovea.
Toisaalta kyllä sen koron täytyy olla aika alhainen että jää voitolle vaikka laskisi tuon 6% tuoton pääomalle.
8% korolla ei jää voitolle.
 
Sorruin ostamaan kaupasta näitä nk. karkkitaateleita. Ovat pirullisen hyviä.
Oi ne ovat ihania! Sain tuota herkkua jo kesällä Ruotsissa, ihanaa, että ovat rantautuneet Suomeenkin :giggle:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom